Toksemian toistuvuus!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tokseemikko :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tokseemikko :)

Vieras
Kiinnostais kuulla, miten teillä jotka olette saaneet ekassa raskaudessa toksemian, niin onko tullut seuraavassakin? Tarkoitan nyt "pahaa" raskausmyrkytystä, siis mikä on puhjennut jo ennen raskausviikkoja 35!!

Minulla jäi koholle myrkytyksestä verenpaineet. Jossai vaiheessa olis taas ihana alkaa odottamaan mutta pelottaa ajatus jos taas toistuu sama. Synnytin 34+2 raskausviikoilla ja lapsi oli pitkään osastolla ja minä myös.

mulla puhkes esikoista oottaessa noin rv 35 (proteiinit jo aijemmin satunaisesti plussalla) mutta tän toisen raskauden kanssa on pysyny paineet hyvinä ja proteiinit ollu vaan 2 kertaa yhdellä plussalla (esikoisen kanssa 2 viimeistä viikkoa sairaalassa koska proteiinit kolmella plussalla ja käynnistettiin rv 38+6) nyt on menossa tän kakkosen kanssa 39+3 terveen paperit :D

ekassa 31+1 toksemia puhkesi viikkoa aijemmin 3+ sairaalassa keräilyssä 15 yksikköä...eli paha. toisessa vkolla 42 synnytys ei toksemiaa.kolmannessa vkolla 37 synnytys ei toksemiaaa.

mulla ensimmäisessä raskaudessa toksemia. Nyt en muista milloin alkoi, mutta viikolla 38 käynnistettiin synnytys. Olin sitä ennen osastolla 3 vkoa. Söin verenpaineeseen lääkkeitä vielä vajaa puoli vuotta. Toisessa raskaudessa ei ollut mitään oireita. Lapsilla on ikäeroa 3,5 vuotta. (lyhyt väli raskauksissa voi estää toksemian uusimisen).

Yhteistyössä