Raskausmyrkytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti kahdelle"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti kahdelle"

Vieras
Ekassa raskaudessa oli lievänä viikolla 36,olin 4 päivää tarkkailussa,synnytin kuitenkin laskettuna aikana.

Nyt alkaa todenteolla taas pelottaa.Neuvolasta on 2 päivää,valkuaista ei pississä yhtään,sokerit kylläkin koholla ja sokeriraitukseen on varattu aika.verenpaineet hiukan koholla. Mutta turvotus pelottaa silti.
Turvotus on ollut ympärivuorokautista jo 2 viikkoa :/
Nyt siis alkaa rv 35.
Voisinko apteekista esim.ostaa niitä valkuaistikkuja jolla seurata ettei valkuaista tule?
verenpainemittaria ei ole,eikä tunnu neuvolasta saavan lainaan.
Olen nukkunut tosi huonosti ja voisiko se olla syy kohonneeseen verenpaineeseen?Huonojen yöunien takia olen myös hiukan huonovointinen ja väsynyt,en laittaisi niitä raskausmyrkytyksen piikkiin.
Neuvola taas tiistaina eli melkeinpä viikon välein mennään,kuitenkin kotona alkaa sitten huolettaa :(

tuota, mulla oli kans ekassa raskaudessa myrkytys, ja oli viikon sairaalassa ennen ku esikko synty rv 36.. sitte kun kakkosta odotin pelkäsin kauheasti uusiutumista, mitä ei missään vaiheessa onneks tullu (eli turhaa stressasin, ja sillä verenpainetta nostin).. :/ suosittelisin vaan ottamaan iisisti, kyllä ne siel neuvolassa seuraa asiaa.. :) mulla odotuksessa nyt kolmas, ja oon päättäny etten asialla tällä kertaa vaivaa päätäni turhaan.. :) ja siis oikeasti; stressi nostaa verenpainetta, samoin valvominen.. joten yritä nukkua!!! ja joka raskaudessa on turvotusta jonkin verran yleensä.. :)

Jos tilannenäyttää huolestuttavalta,niin kyllä sä sen verenpainemittarin kotiin saat.
Tikkujakin voi jossain vaiheessa saada mukaan,mut yleensä taidetaan alottaa sillä et kerätään pissaa labraan.

Paljonko juot vettä päivässä?

Omaa vettä en pysty juomaan kun se maistuu vahvasti raudalle,olen käynyt siskon luota vettä hakemassa limppapulloihin.Siitä sitten huomasin tarkkailla että aika vähän tulee juotua...Max.litra päivässä.
Täytyy siihen alkaa kiinnittää nyt huomiota!
Unohdin pyytää noita tikkuja,kyllä harmittaa.Olisi voinut olla stressaamatta...Mutta kun pissi oli puhdas pari päivää sitten niin ei kai tässä ihan kuolemassa olla :D
Kiitos vastanneille!

Yhteistyössä