Toivovatko kaikki äidit nykyään vaan tyttölapsia?

• Viestiketjun aloittaja Rinsessa
  • Ensimmäinen viesti
tyttöä toivoin, pojan sain
Mä kyllä toivoin tyttöä ja olen juuri kuin tuo ap:n kuvailema äiti eli kysyin ultrassa sukupuolta osittain siksi, että olisi aikaa toipua, jos tulokas oliskin poika..

No poikaahan se ultraaja veikkasi ja olihan se pienoinen pettymys, vaikken sitä kellekään myöntänytkään. Nyt poika on jo 1-vuotias ja maailman ihanin vesseli. Jos tulen uudestaan raskaaksi, toivoisin että saisin toisen pojan. Ei tyttökään huono olis, mutta pojat on vaan jotenkin niiin ihania... olen hyvin onnellinen, että sain pojan.

vv
Alkuperäinen kirjoittaja no:
minusta ajatus tytöstä jotenkin yököttävä. ihan jo ne pimpin pesut, menkat sun muut. ja kun tietää et se on heikompi sukupuoli, seksiobjekti
Niin että haluat itse sit sellasen joka kuolaa kikke pitkällä näitä "seksiobjekteja"? Olpia todella tyhmästi sanottu..

huh höh ja hei
Siis miksi verrataan näissä toiveissa siihen, että minkälaiset välit on omaan äitiinsä, siskoihinsa, veljiinsä. Se lapsi jota odotat tai josta haaveilet - on ihan oma lukunsa, oma persoonansa! Mulla on ihana isä, ihana äiti, rakas sisko, rasittava ja etäinen veli. Noh mulla on tyttö- ja poikalapsia ja jokainen heistä on oma persoonansa. En mä heitä tai meidän välejämme vertaa koskaan muihin.

Sehän on ihan normaalia toivoakin jompaa kumpaa tai olla sitten toivomatta. Tooooodella harvoin kukaan äiti sanoo/sanoisi inhoavansa lastaan sukupuolen vuoksi... tai yleensä inhoavansa ollenkaan. Oli tyttö tai poika, se on kuitenkin oma RAKAS lapsi!

jep
Meidän suvussa toivotaan PELKÄSTÄÄN tyttöjä.Syynä tähän on se että suvussamme kulkee perityvä mutaatio joka vaikuttaa vain poikiin.Pojat syntyvät vaikeasti vammaisina :( Onneksi voidaan tutkia jo raskausaikana kumpaa sukupuolta on tulossa ja jokainen voi päättää haluaako sen lapsen vai ei.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja tytön äiti:
Mitä pahaa siinä on, että toivoo jompaa kumpaa sukupuolta ?? Eihän se nyt sitä tarkoita etteikö se toinen vaihtoehto olisi rakas!

Minä ainakin kovasti toivoin tyttöä ja tytön sain!

Tytön kanssa on enemmän yhteisiä juttuja.. helpompi mun on nukeilla leikkiä kun pojan kanssa kaikenmaailman sotaleikkejä! Aikuisella iällä tytär voi olla myös hyvä ystävä , poikaan välit helposti etäisemmät. Oman äitini kanssa käyn kuntosalilla, messuilla risteilyillä, ulkona syömässä ja tuntuu että etenkin raskauteni aikana välimme lähentyivät entisestään.

Ja muuten, miksi on yleisesti paljon hyväksyttävämpää että mies tahtoo pojan mutta äiti ei saa toivoa tyttöä ????
Mä en ole taas ikinä ymmärtänyt sitä, että äitillä olisi tytön kanssa enemmän juttuja ja isillä pojan kanssa. Siihen lapseen ovat välit juuri niin läheiset ja lämpöiset, kun läheiset ja lämpöiset niistä kehittää. Myös aikuisiällä.

Itselläni on kaksi poikaa ja minun mielestäni heidän kanssa ei ole mitenkään vaikea leikkiä. Eiväthän he ainoastaan autoilla ja "kaikenmaailman sotaleikkejä" leiki :)

määää
Oikeesti minulle on lopulta sama kumpi sieltä tulee, mutta salaa toivon poikaa ;) olen itsekin aika poikamainen luonteeltani, mutta toki tyttö olisi myös ihana. ehkä se toisi tyttömäisen puoleni paremmin esille....

ITSE
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
En usko että toivoo, useammin olen kuullut että haluaisi pojan.
olen kuullut kyllä huomattavasti useammin että äidit toivoo tyttöä ja isät poikaa, toki joskus toisinkinpäin, mutta useimmiten näin.

Loppupeleissä eiköhän se ole kuitenkin kummallekin ihan sama kumpi tulee.

Mammukka
Yhdet tykkää tytöistä ja toiset pojista. Minusta kuitenkin aika surkuhupaisaa, kun joku vaikka kertoo olevansa ihan tyytyväinen siihen, että lapset on tyttöjä, niin eikö aina löydy sellainen, joka väittää että varmasti olisit pojankin halunnut ja nyt olet kateellinen poikien äideille.

Äippä
Meillä kolme poikaa. En ole koskaan yhdestäkään ollut pettynyt. Toisen kohdalla toivon, että poika tulee. Kolmannen kun sain synnärissä syliini, ajattelin että juuri näin tämä kuuluu ollakin. Kaikkien poikieni kanssa minulla on läheiset välit. Esikoinen on murrosiässä ja kertoilee minulle äidilleen kaikenlaisia juttuja kehittymisestä ja muista ihastumisista jne. Kyllä äidit voivat poikien kanssaa jakaa ihan samanlaisia asioita kuin tyttöjen. Luulen, että äidit ja pojat ovat läheisempiäkin kuin äidit ja tyttäret. No ei tietenkään voi yleistää. Odotan nyt neljättä ja kyllä täytyy sanoa, että kolmen pojan jälkeen toivon kuitenkin sitä tyttöä. Olisi se kiva katsoa, miten likka pärjää poikaporukassa, hyvin varmasti. Ei epäilystäkään. Vanhin ja keskimmäinen poika myös toivovat siskoa kovasti porukkaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa:
Olen kuullut monen raskaana olevan sanovan, että haluaa varmistaa sukupuolen ultrassa. On sitten aikaa "toipua järkytyksestä", jos tulokas onkin poika!
minä olen kanssa kuullut tälläisen lauseen. kyllä minäkin olen aina jompaa kumpaa toivonut mutta en sen takia kysynyt sukupuolta että olisi aikaa toipua järkytyksestä. kyllä tuo lause jäi mieleen =/

Toivoin poikaa, kun odotin esikoistamme ja poika syntyi. Itselläni on isoveli ja pienempänä koulussa ja koulumatkoilla tunsin oloni aina turvalliseksi, kun isoveli oli kanssani.

Kakkosta odottaessani ei ollut sukupuolella väliä ja poika syntyi.

Kolmosesta toivoin tyttöä ja tyttö syntyi.

meidän esikko oli tyttö ja varmaan salaa toivoinkin.nyt kun on pikkukakkonen tulossa ei ole väliä kumpi tulee.
vaikka kuinka korni lause onkin niin vain sillä on väliä että vauva on terve :heart:

Mulla oli neljällä ensimmäisellä kerralla voimakas tunne, että tyttö tulee ja nimiäkin mietittiin vain tytölle. Tai siis mietittiin pojallekin, muttei löytynyt yhtään mieleistä. Viidettä, kun odotin, oli kummallinen tunne ja moni asia oli erilaista kuin tyttöjä odottaessa. Poika sitten tulikin mutta alkoi se armoton nimien pohtiminen ja lopulta löytyi molempia miellyttävä. Toiselle pojalle ei sit varmaan olisi yhteistä nimeä löytynyt. Eipä tarvinnut, kun jonkin ajan perästä tuli ero...
Oikeasti en toivonut kumpaakaan sukupuolta. Mutta anoppi puhui aina vaan pojista, kun meille tyttöjä siunaantui (Itse saanut ensin viisi tyttöä ja sen jälkeen neljä poikaa) ja viidettä odottaessani ajattelin, että jos voisin vaikuttaa sukupuoleen, tekisin anopin kiusallakin viidennen tytön!

kolmas tulossa
Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
minusta ajatus tytöstä jotenkin yököttävä. ihan jo ne pimpin pesut, menkat sun muut. ja kun tietää et se on heikompi sukupuoli, seksiobjekti
Niin että haluat itse sit sellasen joka kuolaa kikke pitkällä näitä "seksiobjekteja"? Olpia todella tyhmästi sanottu..
Joo niin oli. Eiköhän se jo itse ne menkkansa hoida, tuskin äidin enää tarvii käydä pesemässä?? Meillä nelivuotias harjoittelee alapään pesua "ihan itte".

Itse toivoin että kumpiakin saan, eka oli tyttö toinen poika. Nyt kolmannesta toivon joka toinen päivä tyttöä joka toinen päivä poikaa. Siellä se kulta kumminkin potkii ja jännityksessä pitää. Ensi viikolla rakenneultra, saa nähdä kommentoiko ne mitään. Edellisissä ei haluttukaan etukäteen tietää mutta nyt kolmannesta olisikin sitten ihan ok tietää. Niin se mieli muuttuu.

elli
On luksusta pohtia ja toivoa lapsen sukupuoleen liittyviä juttuja, kun niin paljoin on sairauksia ja keskenmenoja ja muuta surullista.
On myös lapsia, joiden sukupuolta ei heti syntymän jälkeen voida tarkasti sanoa, vaan vaatii jatkotutkimuksia. Eikö se olisi jo oikea järkytys?

Yhteistyössä