Toivottavasti mä nyt saan tän kipumaratonin katkeamaan!!

Saisko tiivistettynä jotain tautihistoriaa (jos mahdollista). Mä en juuri buranaa kummempaa joudu syömään, mut tavallaan ymmärrän. Lapsia joutuu joskus troppailemaan ja aina eka annoksen jälkeen kankeana seuraan mitä tuleman pitää...
 
Saisko tiivistettynä jotain tautihistoriaa (jos mahdollista). Mä en juuri buranaa kummempaa joudu syömään, mut tavallaan ymmärrän. Lapsia joutuu joskus troppailemaan ja aina eka annoksen jälkeen kankeana seuraan mitä tuleman pitää...
Päänsärky on nyt ollut pahin vaiva...

Taustalla diagnoosit migreenistä, hortonin neuralgiasta, ihan vain jännityspäänsärystä.. Mulla on myös kystat poskionteloissa. En tiedä mikä näistä vaivaa nyt, osa oireista täsmää migreeniin, osa taas hortoniin..

Mulla on myös selässä lapaluun alla jumissa joku hermo, ollut jo tovin mutta nyt särkenyt enemmän.

Lääkärille sanoin että haluan tän vaan nyt loppuvan. Mun mielestä järkevä päätös antaa siihen lihaksistoon ensin jotain. Jos noi ei nyt auta niin sitten vaan joudun menemään uudestaan lääkärille.

Tänään en pystynyt oikeen liikkumaankaan kun sattui päähän niin paljon. Iho menee myös kosketusaraksi, tulee flunssan oireita ja kuumeista oloa, tuntuu että hampaat tippuu suusta ja korvaa jomottaa. Päätä ei voi kääntää kun vetää niskasta asti jne.

Nyt vaan yritän luottaa ja ottaa sitä lihasrelaksanttia tähän parasetamolin päälle..
 
uskalla
Uuh, i know i know. Otin relaksantteja ja särkylääkkeitä. Ei ne nyt ihan kauheasti auttaneet mutta jonkin aikaa syötynä sentäs vähän helpottivat. Pelkästä särkylääkkeestä ei sitäkään vähää apua.

Ja en mennyt mitenkään ns. sekaisin =) Et rohkeasti vaan! Hedarit yhdistettynä jumalattomaan jumitukseen, on täyttä helvettiä.

Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Kerpele
:hug:
Miten moni asia voikaan ihmiskropassa mennä pieleen. Ja miten isoja murheita voi aiheuttaa jokin pienikin vika jossain :( Särky on raskas seuralainen. Itse olen kärsinyt vain pienestä issiaksesta muutaman kuukauden ajan, ja sekin väsytti ja turhautti.
 
:hug:
Miten moni asia voikaan ihmiskropassa mennä pieleen. Ja miten isoja murheita voi aiheuttaa jokin pienikin vika jossain :( Särky on raskas seuralainen. Itse olen kärsinyt vain pienestä issiaksesta muutaman kuukauden ajan, ja sekin väsytti ja turhautti.
Joo, nyt oon vähän sellanen valuvika koko ihminen... Vaikka en ookaan made in china niin ihan sekundaa tuntuu nää mun osat olevan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kÖ.;25377543:
Teillä on hometta.
Jos nämä päänsäryt on vaivanneet jo vuosia ja vuosia ja ensimmäisen kerran "itsemurhapäänsäryt" iskivät vuonna 2006, aivan eri asunnossa niin ei, en usko että meillä on hometta.

Meidän taloomme tehtiin myös kuntotarkastus kolmisen kuukauttakohan sitten, tulos: ei hometta.
 
Päänsärky muuten tuli tänään takaisin aamulla.. Jouduin taas menemään lekuriin. Nyt sitten syödään sellaisia pikkukarhun annoksia tulehduskipulääkkeitä, relaksanttia ja päälle sain vielä imgreenisuihketta... Kaksi piikkiä tökkäsivät persauksiin..

Pelottaa huomisaamu, jos se kipu tulee taas... Ei huvittais mennä nukkumaan :'(
 
Keittiönoita
Kun vaan uskaltaisin ottaa noita relaksantteja.. Inhoan ottaa lääkkeitä joista ei ole kokemusta. Äh..

Kai se silti täytyy pakottaa itsensä, kun vaan sais nää kivut nyt pois.
Näin se on. Mä pistin tänään vuosien tauon jälkeen ekan metotreksaattipiikin ja nyt odotan, milloin oksentaminen alkaa. Onneksi mun lapset ovat jo aikuisia ja siten saan rauhassa viettää aikaani pää ämpärissä.
 
ei valuvika, vaan persoonallisesti koottu kokonaisuus, I feel U again, näiden kipujen kanssa, vaikkei samoja diagnooseja omistetakaan... mulla oli kans imigran pitkään käytössä... otat kaiken mahdollisen ja mahdottoman ja luotat lääketieteen voimaan (itseironiaa?) :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Kerpele
Kipukammo
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25383613:
Näin se on. Mä pistin tänään vuosien tauon jälkeen ekan metotreksaattipiikin ja nyt odotan, milloin oksentaminen alkaa. Onneksi mun lapset ovat jo aikuisia ja siten saan rauhassa viettää aikaani pää ämpärissä.
Mua kiinnostais tämä tarina,siis onko sulla niin pahoja kipuja että otat lääkettä,joka kuitenkin laittaa oksentamaan? :/ Voi ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25383613:
Näin se on. Mä pistin tänään vuosien tauon jälkeen ekan metotreksaattipiikin ja nyt odotan, milloin oksentaminen alkaa. Onneksi mun lapset ovat jo aikuisia ja siten saan rauhassa viettää aikaani pää ämpärissä.
Joo... Mä en tiedä mitä mä teen jos noi kohtaukset jatkuu. Mies palaa maanantaina töihin enkä mä oo kykenevä hoitamaan noita lapsia siinä kunnossa mihin toi särky mut saa.

Meen ihan järjiltäni kun se kipu on niin helvetillistä.. Ekan tunnin pelkää että kuolee ja sitten sitä alkaa toivomaan..
 
Keittiönoita
Mua kiinnostais tämä tarina,siis onko sulla niin pahoja kipuja että otat lääkettä,joka kuitenkin laittaa oksentamaan? :/ Voi ei.
Mä olen sairastanut nivelreumaa vuodesta 1996 lähtien...tai siis diagnoosi tehtiin silloin. Alussa kokeiltiin vaikka mitä lääkkeitä ilman kunnollista vaikutusta ja vieläkin ikävämmillä sivuvaikutuksilla. Sitten aloitettiin kolme vuotta kestänyt metotreksaattilääkitys ja sen kolmen vuoden jälkeen pärjäsin tähän päivään asti ilman reumalääkitystä. Täysin kivuton en ole ollut sitten vuoden 1995. Nyt mulla on reuma taas aktivoitunut ja jaloissa sekä oikeassa kädessä on niveltulehduksia. Ei pysty olemaan ja elämään, jos näitä ei saada taas kuriin.
 
kÖ.
Voi ne päänsäryt silti olla homeesta. Millainen oli asuntosi vuonna 2006 tai työpaikkasi.

Kuntokartoituksesta on moni hometalo selvinnyt puhtain paperein. Totuus löytyy vasta sitten kun ihmiset sairastuvat. Kuntokartoituksia tekevillä firmoilla ei ole mitään vastuuta sanomisistaan.
 
Keittiönoita
Joo... Mä en tiedä mitä mä teen jos noi kohtaukset jatkuu. Mies palaa maanantaina töihin enkä mä oo kykenevä hoitamaan noita lapsia siinä kunnossa mihin toi särky mut saa.

Meen ihan järjiltäni kun se kipu on niin helvetillistä.. Ekan tunnin pelkää että kuolee ja sitten sitä alkaa toivomaan..
Et sä saisi ketään avuksi lapsia hoitamaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kÖ.;25383688:
Voi ne päänsäryt silti olla homeesta. Millainen oli asuntosi vuonna 2006 tai työpaikkasi.

Kuntokartoituksesta on moni hometalo selvinnyt puhtain paperein. Totuus löytyy vasta sitten kun ihmiset sairastuvat. Kuntokartoituksia tekevillä firmoilla ei ole mitään vastuuta sanomisistaan.
Tässä on taustalla vielä sellainen juttu että edellisessä asunnossa kylppärissä oli hometta. Lapset olivat koko ajan kipeinä kun asuttiin siellä.. Aina. Kun muutettiin tähän niin lapset eivät ole olleet sairaita, yhden kerran tytöllä oli yskä, joka kesti viikon.. Kun taas edellisessä asunnossa yski mitähän, puolitoista kuukautta ja pahasti. Kuumeessa olivat myös jatkuvasti edellisessä kodissa, räkä valui aina ja iho oli huonossa kunnossa...

Että mä nyt en vaan ihan tosissani usko että täällä on hometta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25383695:
Et sä saisi ketään avuksi lapsia hoitamaan?
Ei meillä oo ketään :/

Oon tässä yrittänytkin miettiä että mitä mä teen jos en saa kohtauksia loppumaan.. Helsingissä meillä olis ollut perhekeskus josta olis voinut saada jotain apua, mutta käsittääkseni tota toimintaa on ainoastaan Helsingissä..
 
IhanaValo
Voi ei, paljon tsemppiä Kerpele..ja Keittikselle myös voimia.
Ite syön metotreksaattia tabuina, ja pahan olon ne tekee. Vois kuvitella että pistoksena ne menee nopeammin ja voimakkaammin ehkä "perille"..: /
 
Kiitos IhanaValo :)

Ja Keittikselle myös multa tsempit :) ...On kyllä pakko sanoa että luulen että oksentaisin mieluummin kuin kärsisin kivuista, tosi aivan yhtä huono hoitaja lapsille mä olisin joka tapauksessa.. Mua vaan sattuis vähemmän :D
 
Keittiönoita
Kiitos IhanaValo :)

Ja Keittikselle myös multa tsempit :) ...On kyllä pakko sanoa että luulen että oksentaisin mieluummin kuin kärsisin kivuista, tosi aivan yhtä huono hoitaja lapsille mä olisin joka tapauksessa.. Mua vaan sattuis vähemmän :D
Kiitos :) Tuo mun lääkehän ei vielä poista kipuja vaan vasta kuukausien päästä alkaa tulosta tulla. Joten kärsin kivuista ja oksennan. Onneksi vain kerran viikossa tarvitsee pistää ja oksentaa, muuten ei tulisi elämästä yhtään mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25383803:
Entä MLL? Onko mahdollista saada sitä kautta hoitajaa edes muutamaksi tunniksi?
Luulisin. Ja silleen se on varmaan pakko sitten tehdä jos kivut ei mene ohi. Tosin mä en kestä enää yhtäkään kohtausta.. Huomenna sitten taas uudestaan lääkäriin jos tulee.. Ja sitten on vielä sunnuntaikin aikaa. Tuntuu että ihan sama mitä kunhan vaan noi kivut loppuu.

Vois kyllä joku mll:n hoitsu saada pienimuotosen slaagin kun mä huojun polvillani keskellä lattiaa itkemässä ja huutamassa.. Ei.. Kyllä tää on pakko saada kuriin. En mä voi elää jos mä joudun kokemaan vielä saman kuin tänä aamuna..
 

Yhteistyössä