toivelista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synnytykseen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synnytykseen

Vieras
Hei!

Monessa kirjassa ja nettisivuilla puhutaan synnytystä varten tehtävästä toivelistasta. Onko kellään kokemusta sellaisen tekemisestä ja siitä, miten se on otettu vastaan? Eli naureskellaanko innokkaille synnyttäjille vai otetaanko se ihan vakavasti? Miten pärjää ilman sitä?

Kiitos jos joku jaksaa kommentoida:)

Tää on ihan vaan oma mielipiteeni, mutta reilu kuukausi sitten synnyttäneenä voin sanoa, että kannattaa lähtee matkaan avoimin mielin ja jättää liika suunnittelu etukäteen. Synnytyksen etenemisestä ei voi tietää etukäteen ja kannattaa lähinnä toimia mun mielestä sitten tilanteen mukaan ja kuunnella kätilöitäkin noissa kivunlievitysasioissa ym. Silti voi tulla ylläreitä, kun synnytys onkin nopeempi/hitaampi ym. ja asiat etenee vähän eri tavalla, ku oli itse ehkä aatellut. Mulle sanoi ainakin kätilö synnytyksessä, että ihan hyvä, että jotkut varautuu ja tekee toivelistoja, mutta kun asioiden etenemistä ei voi tietää, niin se varautuminen voi olla vähän turhaa.

Mutta kyllä kannattaa miettiä niitä kivunlievitysasioita etukäteen hiukan. Tosin vasta itse tilanteessahan tiedät, miten kestät kipua ja miten sun synnytys menee.

Onnea matkaan!!

-Ronja-

Yhteistyössä