Toiveissa vauva 2021

Kp25 ,menkkoja ei vielä näy,joka paikkaa jomottaa ja naama kukkii :(

Kovasti ollaan joulua laitettu,kuusikin jo koristeltuna:) Näistä lapsista saa voimaa, ihana katsella heidän innostusta ja joulun odotusta:)

Yksi ilta yritin ottaa miehen kanssa puheeksi että kauanko vielä yritetään,mutta vastaus oli, että on meillä vielä aikaa:) Olen onnellinen ettei hän ole vielä luovuttamassa ❤
 
Toi tykkäys ei siis ollut sille, että sun menkat alko vaan tsempit meille molemmille ja samanaikaisille yk2:lle! Mulla on suhteellisen lyhyt kierto (25 pv), joten kattelin just, että ovulaatio olisi suunnilleen uuden vuoden maissa, just hyvä ajoitus, kun silloin on lomaa ja aikaa petipuuhille...
Onko teillä kanssa ekan lapsen yritys menossa?
On joo eka lapsi meillä yrityksessä. ❤

Plaah, sunnuntaina kun luulin et menkat alkoi niin ei - edelleenkin vaan tiputtelua. Su ja ma ei tullut edes siteeseen asti mitään, vaan pyyhkiessä huomasin. Tänään ihan ministi siteeseen vuotoa, mut edelleen rusehtavaa, eikä ns. normaalia vuotoa... Olen kuitenkin 99% varma että menkoiksi tämä kääntyy ihan just, vaikka su vähän toiveita elättelin että oisko tää jotain muuta. Nyt on kp33 ja kierto on vaihdellut 30-35 välillä. En muista et ennen olisi näin pitkään tiputellut ennen menkkoja. Onneksi ei oo enää testejä kaapissa niin en voi itseäni kiusata ja yritän kääntää ajatukset vaan jo jouluun ja tammikuulle uuteen yritykseen.

Monella on vielä jännät päivän tän vuoden puolella. Tsemppiä kaikille ja toivottavasti moni saa vielä ihanan yllärin loppuvuodelle :love:
 
Milloinkas @Persikka123 testipäivä? Kiertopäivälistaa katselin, mutta en muista kauan siirrosta nyt aikaa.

Tänne ei kuulu oikein mitään. Ovulaatio näillä näppäimillä. En ole testannut, lääkäri suositteli, ei ole välttämätöntä. Kun kaikki vaikuttaa kuitenkin toimivan ja seksiä joka toinen päivä. Jos ei tärppää, niin ei tärppää. Joka kierto kuitenkin toivomme ja yritämme! Mutta silti, pettymys suuri ja turhauttaa, kun ei onnistu.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Pahoittelut omanapailu. Hermot tässä menee, ei olis pitänyt aloittaa jo dpo9 testaamista herkillä testeillä. Turhaan joutuu nyt miettimään näitä outoja viivoja. Arghh, nyt dpo11 ja edelleen jotain ihme viivoja antaa. Nyt testinä Early Predictor. Mikä lie viivayritys tuo nyt oikein on. En tajua, olisikohan ollut kemiallinen joka näin nyt muistuttelee itsestään. Harmi kun joudun testaamaan eri merkeillä, testit loppu joka paikasta niin oon saanut ostettua aina yhden yhtä merkkiä niin en pysty samalla merkillä seuraamaan päivittäin muutosta.
Periaatteessa en usko enää plussaan, mutta näiden viivanpaikkojen lisäksi on pahoinvointia, väsymystä ja kolmatta päivää menkkakipuja. Yleensä menkkakivut alkaa edellisenä iltana kun seuraavana sitten alkaa menkat. Nyt tästä kierrosta bongasin oviksen 4pv myöhemmin kun yleensä, joten luulen kierron olevat nyt 4pv pidempi, jolloin menkkojen pitäisi alkaa lauantaina.

 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut omanapailu. Hermot tässä menee, ei olis pitänyt aloittaa jo dpo9 testaamista herkillä testeillä. Turhaan joutuu nyt miettimään näitä outoja viivoja. Arghh, nyt dpo11 ja edelleen jotain ihme viivoja antaa. Nyt testinä Early Predictor. Mikä lie viivayritys tuo nyt oikein on. En tajua, olisikohan ollut kemiallinen joka näin nyt muistuttelee itsestään. Harmi kun joudun testaamaan eri merkeillä, testit loppu joka paikasta niin oon saanut ostettua aina yhden yhtä merkkiä niin en pysty samalla merkillä seuraamaan päivittäin muutosta.
Periaatteessa en usko enää plussaan, mutta näiden viivanpaikkojen lisäksi on pahoinvointia, väsymystä ja kolmatta päivää menkkakipuja. Yleensä menkkakivut alkaa edellisenä iltana kun seuraavana sitten alkaa menkat. Nyt tästä kierrosta bongasin oviksen 4pv myöhemmin kun yleensä, joten luulen kierron olevat nyt 4pv pidempi, jolloin menkkojen pitäisi alkaa lauantaina.

Toihan on tosi hyvä viiva tuolle dpo. Itse sain ihan vastaavan siihen predictor earlyä vastaavana first responsen (oliko jopa sama testi mut eri paketissa) dpo11 ja tässä ollaan nyt 15+2 jo raskaana. Toivottavasti vahvistuu :)
 
Toihan on tosi hyvä viiva tuolle dpo. Itse sain ihan vastaavan siihen predictor earlyä vastaavana first responsen (oliko jopa sama testi mut eri paketissa) dpo11 ja tässä ollaan nyt 15+2 jo raskaana. Toivottavasti vahvistuu
Oi niinkö, antoi hitusen toivoa ❤ jotenkin itse ajattelen tämän viivanpaikaksi tms vääräksi viivaksi! Onnea sinulle odotukseen ja toivottavasti tämäkin viiva tästä plussaksi muuttuisi ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen ja Tiukuna
Moikkuli,

Täällä alko tänään kauhat jomotukset voiskohan olla jotain kiinnittymistä jo vai liekkö jotain normaalia epämääräistä endokipuilua. Dpo on nyt 4-5 sillä en tiedä tarkkaan millon ovis nyt sit todellisuudessa oli. Luulen että se on ollut viime to koska sain vahvan plussan keskiviikon testiin mutta to aamuna inssissä ei ollut viel irronnut.

Eilen kun nettiä taas selailin niin heräs tämmönen kysymys, että te jotka ootte inssissä käyny tai pregnyliä käyttäny niin ootteko pistänyt ennen vai jälkeen inssin?

Paljon netissä siitä että kaikki pistäny etukäteen ja aloin miettimään, et ku mulle pistettiin se vasta inssin jälkeen varuilta koska ei ollu viel ovis tapahtunu vaikka sain plussat testiin ke eli sillä arvelisin et to iltana/pe aamuna olis itekseenkin tapahtunu. Voisko pregnyl myöhästyttää luonnollista ovista? Ei kai?:unsure:

Mulla tosiaan ovis aina luomustikkin tapahtunu mut ilmeisesti nyt varmistettiin ja vahvistettiin sitä inssin jälkeen mut tämmöisiä pohdintoja täällä kun ihmeelliset jomottelut ja vihlonnat alkoi tuolla vasemmalla tuntua :rolleyes:
 
Moikkuli,

Täällä alko tänään kauhat jomotukset voiskohan olla jotain kiinnittymistä jo vai liekkö jotain normaalia epämääräistä endokipuilua. Dpo on nyt 4-5 sillä en tiedä tarkkaan millon ovis nyt sit todellisuudessa oli. Luulen että se on ollut viime to koska sain vahvan plussan keskiviikon testiin mutta to aamuna inssissä ei ollut viel irronnut.

Eilen kun nettiä taas selailin niin heräs tämmönen kysymys, että te jotka ootte inssissä käyny tai pregnyliä käyttäny niin ootteko pistänyt ennen vai jälkeen inssin?

Paljon netissä siitä että kaikki pistäny etukäteen ja aloin miettimään, et ku mulle pistettiin se vasta inssin jälkeen varuilta koska ei ollu viel ovis tapahtunu vaikka sain plussat testiin ke eli sillä arvelisin et to iltana/pe aamuna olis itekseenkin tapahtunu. Voisko pregnyl myöhästyttää luonnollista ovista? Ei kai?

Mulla tosiaan ovis aina luomustikkin tapahtunu mut ilmeisesti nyt varmistettiin ja vahvistettiin sitä inssin jälkeen mut tämmöisiä pohdintoja täällä kun ihmeelliset jomottelut ja vihlonnat alkoi tuolla vasemmalla tuntua
Me pistettiin kerran ja se oli päivä ennen inssiä kun pistettiin, koska ilmeisesti siinä voi pistämisestä mennä pari päivää (oliko 36h) ennen kun irtoaa. Mulla kans ovis tapahtuu luonnollisesti mut koska viikonloppu oli tulossa ja inssi tehtiin pe nii varmistettiin et se munasolu irtoaa vielä kun ne siittiöt on hedelmöityskelpoisia. En kuitenkaan usko et jos se ovis olis ollut jo tapahtumassa pregnyl olis sitä estänyt. Oli inssissä 19mm follikkeli eli juuri kypsä mut mulla kun itsestään irtoaa nii on 22-24mm eli se vähän vielä pienempi follikkeli todella tarvitsi sen tuen irtoamiselle jo (Tää kierto ei kyl tärpännyt. Tärppi tuli sit ku seuraavassa kierrossa oli sama tilanne ja oltaisiin tehty samalla tavalla nii pyysin et ei tehdä ja ovis venähtikin just sit + su ja ovis ma ja tästä itsestään irronneesta sit tuli +) :D
 
Moikkuli,

Täällä alko tänään kauhat jomotukset voiskohan olla jotain kiinnittymistä jo vai liekkö jotain normaalia epämääräistä endokipuilua. Dpo on nyt 4-5 sillä en tiedä tarkkaan millon ovis nyt sit todellisuudessa oli. Luulen että se on ollut viime to koska sain vahvan plussan keskiviikon testiin mutta to aamuna inssissä ei ollut viel irronnut.

Eilen kun nettiä taas selailin niin heräs tämmönen kysymys, että te jotka ootte inssissä käyny tai pregnyliä käyttäny niin ootteko pistänyt ennen vai jälkeen inssin?

Paljon netissä siitä että kaikki pistäny etukäteen ja aloin miettimään, et ku mulle pistettiin se vasta inssin jälkeen varuilta koska ei ollu viel ovis tapahtunu vaikka sain plussat testiin ke eli sillä arvelisin et to iltana/pe aamuna olis itekseenkin tapahtunu. Voisko pregnyl myöhästyttää luonnollista ovista? Ei kai?:unsure:

Mulla tosiaan ovis aina luomustikkin tapahtunu mut ilmeisesti nyt varmistettiin ja vahvistettiin sitä inssin jälkeen mut tämmöisiä pohdintoja täällä kun ihmeelliset jomottelut ja vihlonnat alkoi tuolla vasemmalla tuntua :rolleyes:
Pregnyl pistettiin heti inssin jälkeen. Inssi perjantaina. Aamulla ei ollut vielä ovistesti plussa, mutta ultrassa aamulla näkyi 20mm follikkeli ja yleensä tuon kokoisella plussa jo tullut.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Taas Mä varmaan kuvittelen oireita. Tai sitten nää on terolutin tuomia oireita? Onko muilla tullut Teroluteista tai muusta vastaavasta haittavaikutuksia?

1. Jäätävä turvotus. Housut kiristää.
2. Koko ajan kauhea nälkä. Yöllä heräsin 3 aikaan ja vatsa kurni sekä oli huono olo.
3. Tihentynyt pissalla käyntiä.
4. Yö herääminen klo 03. Jonka jälkeen ei millään unta.
5. Viime yönä menkkamaista vihlontaa.
6. Rintoja kiristää myös


Joulun jälkeen voi vasta testata. Vasta dpo 5 menossa. Joten tuskinpa nää on raskausoireita. Vaan johtuu keltarauhasesta tai siis Teroluteista. Yö herääminen johtuu ehkä joulusta. Se stressaa. Housujen kiristyminen on joka kierrossa. Joten en luota siihen yhtään.
 
Taas Mä varmaan kuvittelen oireita. Tai sitten nää on terolutin tuomia oireita? Onko muilla tullut Teroluteista tai muusta vastaavasta haittavaikutuksia?

1. Jäätävä turvotus. Housut kiristää.
2. Koko ajan kauhea nälkä. Yöllä heräsin 3 aikaan ja vatsa kurni sekä oli huono olo.
3. Tihentynyt pissalla käyntiä.
4. Yö herääminen klo 03. Jonka jälkeen ei millään unta.
5. Viime yönä menkkamaista vihlontaa.
6. Rintoja kiristää myös


Joulun jälkeen voi vasta testata. Vasta dpo 5 menossa. Joten tuskinpa nää on raskausoireita. Vaan johtuu keltarauhasesta tai siis Teroluteista. Yö herääminen johtuu ehkä joulusta. Se stressaa. Housujen kiristyminen on joka kierrossa. Joten en luota siihen yhtään.
Minulla ollut lugesteron käytössä. En ole varma, johtuuko oireet lääkkeestä vai monesta eri tekijästä. Mutta kaikkia noita oireita ollut lugejen kanssa. Tosin joskus muutenkin loppukierrosta. Ja tosiaan alkaa silleen aika pian, että en itsekään ajattele niitä raskausoireiksi, vaikka kyllä toivoisin.. :love:
 
Kiitos @Tiukuna ja @minttuni ❤

Ihana kuulla muitaki tarinoita! Huh tää on kyl vaan jotenki extra piinaavaa ekaa kertaa kun yritetään avustuksella.

Vissiin vielä vähän pregnylit vaikuttaa ku äsken töissä meinasin rueta itkeen joululaululle ihan tosta noin vaan :ROFLMAO:

Onneks enää huominen töissä ja saa ottaa sit pari päivää rennosti. Aion kyllä ottaa pari pientä lasia viiniä ja rentoutua kunnolla ❤
 
On joo eka lapsi meillä yrityksessä.

Plaah, sunnuntaina kun luulin et menkat alkoi niin ei - edelleenkin vaan tiputtelua. Su ja ma ei tullut edes siteeseen asti mitään, vaan pyyhkiessä huomasin. Tänään ihan ministi siteeseen vuotoa, mut edelleen rusehtavaa, eikä ns. normaalia vuotoa... Olen kuitenkin 99% varma että menkoiksi tämä kääntyy ihan just, vaikka su vähän toiveita elättelin että oisko tää jotain muuta. Nyt on kp33 ja kierto on vaihdellut 30-35 välillä. En muista et ennen olisi näin pitkään tiputellut ennen menkkoja. Onneksi ei oo enää testejä kaapissa niin en voi itseäni kiusata ja yritän kääntää ajatukset vaan jo jouluun ja tammikuulle uuteen yritykseen.

Monella on vielä jännät päivän tän vuoden puolella. Tsemppiä kaikille ja toivottavasti moni saa vielä ihanan yllärin loppuvuodelle
Ihanaa, että teilläkin eka yrityksessä ❤

Mulla oli kuule ihan sama. Viime viikolla 5 päivää ennen menkkojen normaalia alkamispäivää alkoi ruskea, hyvin vähäinen vuoto, joka loppui pariksi päiväksi. Tietty googlailin tietoa kiinnitysvuodosta ja vaikutti siltä, mutta sitten la/su alkoi menkat kunnolla, ei mitään epäilystä.. Toi sun vuoto voisi hyvällä säkällä olla kiinnittymisvuotoa tai sitten ihan tavalliset menkat. Nauti joulusta ja uuten yritykseen ensi vuonna:))) Sydämellistä joulua.
 
  • Tykkää
Reactions: daisy01
Kp25 ,menkkoja ei vielä näy,joka paikkaa jomottaa ja naama kukkii

Kovasti ollaan joulua laitettu,kuusikin jo koristeltuna Näistä lapsista saa voimaa, ihana katsella heidän innostusta ja joulun odotusta

Yksi ilta yritin ottaa miehen kanssa puheeksi että kauanko vielä yritetään,mutta vastaus oli, että on meillä vielä aikaa Olen onnellinen ettei hän ole vielä luovuttamassa
Ihana vastaus sun mieheltä :) Tsemppiä ja mukavaa joulunaikaa perheen kanssa.
 
En muista enää mistä täällä sai kuvan ladattua, mutta ajattelin tulla tänne päivittämään uutiset: plussasin eilen dpo12 itselleni vahvan plussan ja tänään digistä tuli raskaana 2-3. Eli varovaisesti olen onnellinen ja toiveikas, että meille tuli joulun henki ja saamme siirtyä syyskuisiin. Tämän piti lääkärin mukaan olla kierto, josta ei voi raskautua ja hoitojen piti alkaa tammikuussa. En tiedä oliko syynä palstailu tauko, raskautumiseen täysi luovuttaminen(koti-inssejä kyl jatkettiin koska ajateltiin että ei me mitään menetetä), akupunktio käynnit vai toimivan rautalisä valmisteen löytäminen. Nyt vaan toivon todella että pieni jaksaa olla matkassa mukana eikä tämä ensimmäinen raskaus menisi kesken..

Toivon kaikille muillekin todella paljon plussatuulia ja onnittelut myös muille plussanneille!
 
Täällä kans tuhrii ja alavatsaan särkee. Närästys ei vielä oo hävinnyt, mut eiköhän se tästä häviä kun vuoto alkaa kunnolla :) Vähän kyllä meinaa harmittaa, mut toisaalta vasta toinen yk menossa, joten ei ihme, jos ei vielä tärppää :D ainoa, mikä vähän mietityttää, on luteaalivaiheen pituus, nyt jäi vaan n.10 päivään, mikä on raskauden alkamisen kannalta aika vähän.

vuodon ”alkamisen kunniaksi” taidan ottaa lasin jääkaappiin viikonlopulta jäänyttä skumppaa(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen
Pahoittelut omanapailu. Hermot tässä menee, ei olis pitänyt aloittaa jo dpo9 testaamista herkillä testeillä. Turhaan joutuu nyt miettimään näitä outoja viivoja. Arghh, nyt dpo11 ja edelleen jotain ihme viivoja antaa. Nyt testinä Early Predictor. Mikä lie viivayritys tuo nyt oikein on. En tajua, olisikohan ollut kemiallinen joka näin nyt muistuttelee itsestään. Harmi kun joudun testaamaan eri merkeillä, testit loppu joka paikasta niin oon saanut ostettua aina yhden yhtä merkkiä niin en pysty samalla merkillä seuraamaan päivittäin muutosta.
Periaatteessa en usko enää plussaan, mutta näiden viivanpaikkojen lisäksi on pahoinvointia, väsymystä ja kolmatta päivää menkkakipuja. Yleensä menkkakivut alkaa edellisenä iltana kun seuraavana sitten alkaa menkat. Nyt tästä kierrosta bongasin oviksen 4pv myöhemmin kun yleensä, joten luulen kierron olevat nyt 4pv pidempi, jolloin menkkojen pitäisi alkaa lauantaina.

Siis tuohan on ihan hyvä/normaali viiva tai jopa vahvempi dpo11 kuin osalla! Vau onnea ja vahvistumisia! <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Amanda82

Kaukanahan tää on plussasta mut hassua et nyt on värillinen viiva, yleensä siis mulla menee ovisviivat ihan näkymättömiin melkein. Nyt dpo6. Mut voihan tää vaihdella kierroittain.

Mä voin tässä tehdä tälläistä pikkututkimusta ovistestien vahvistumisesta/haalentumisesta, kun noita testejä kerran on :D Nämähän tosissaan on ihan yksilöllisiä! :)
 
Taas Mä varmaan kuvittelen oireita. Tai sitten nää on terolutin tuomia oireita? Onko muilla tullut Teroluteista tai muusta vastaavasta haittavaikutuksia?

1. Jäätävä turvotus. Housut kiristää.
2. Koko ajan kauhea nälkä. Yöllä heräsin 3 aikaan ja vatsa kurni sekä oli huono olo.
3. Tihentynyt pissalla käyntiä.
4. Yö herääminen klo 03. Jonka jälkeen ei millään unta.
5. Viime yönä menkkamaista vihlontaa.
6. Rintoja kiristää myös


Joulun jälkeen voi vasta testata. Vasta dpo 5 menossa. Joten tuskinpa nää on raskausoireita. Vaan johtuu keltarauhasesta tai siis Teroluteista. Yö herääminen johtuu ehkä joulusta. Se stressaa. Housujen kiristyminen on joka kierrossa. Joten en luota siihen yhtään.
Minulla ollut terot käytössä useaan otteeseen ja nyt sitten taas, kun kierto meni sekaisin. Ajattelin kirjata oikein haukkana oireita nyt, kun ei varmasti voi olla raskaana vaan kaikki tulee teroista. (y)

Tällä hetkellä menossa vasta eka tabletti kuurista, niin en osaa tuoreesta muistista kertoa, mutta turvotus kuulostaa tutulta, samoin kuukautismaiset jomottelut. Kenties selkein lääkkeestä johtuva merkki on rintojen alaosien kipeytyminen siinä viimeistään dpo7 alkaen, joka loppuu dpo11-12. Tällöin viimeinen tabletti on yleensä jo syöty, eli oireet loppuu kun luonto ottaa ohjat.

Toivotaan tietysti, että sinulla nuo ovat varhaisia raskausoireita. ♡ Yhdestä tero-kierrosta olen raskautunut, eikä silloin ero muihin lääkekiertoihin ollut huikea, niin kauan kuin lääkettä söin. Lähinnä dpo11-12 alkaen aloin epäillä kun kuukautisoireet eivät alkaneet.
 
@minttuni ihana että kysyit! :) Meillehän kävi siis niin, että ei päästy siirtoon :( Oon suoraan sanottuna ollut niin katkera ja tympiintyny koko asiasta, et en oo tännekään jaksanut asiasta mainita.
Kävin siis kp 12 ultrassa, jossa oli 14 mm follikkeli ja limakalvo hyvä, silti en saanut tikutettua ovista, joten siirtoa ei tehty.
Oon tässä yrittäny puoltoista viikkoa itselleni hokea, et ei enää yks lisä kuukausi näin pitkän yrittämisen jälkeen mitään merkkaa, mutta oli nyt jotenkin raskas pettymys tämä ovuloimattomuus, mikä ei ole aiemmin ollut ongelma. :(
 
Onko muilla ollut oviksen aikaan mitään poikkeavia tuntemuksia seksin aikana?
Riippuu kierrosta, jos tunnen oviksen, niin sillon se tuntuu myös seksin aikana. En oikein tiedä onko se tunne epämiellyttävä, vai sattuuko seksi vai miten sitä kuvailisi. :D Voisin kuvitella, että sitö tunnetta vois verrata siihen, että ois suoli täynnä tavaraa. :D
 

Yhteistyössä