Toiveissa vauva 2021

Täällä maha ollu pikkusen sekasin koko päivän ja se ennustaa mulla yleensä lähiaikoina alkavia menkkoja. Muistaakseni en oo mitään semmosta syöny tänään mikä vaikuttaisi mahaan.
Pikkusen närästi kyllä, että se taas voi olla enempi oire raskaudesta. En tiiä... Varhaisen tekeminen huomenna himottais kauheesti. Kierukan jälkeen kierrot on ollu 27, 28 ja 25pvää ja tänään kp24
Mulla on kyllä ensimmäisiä raskausoireita ku vatsa menee ihan sekaisin :D Toivotaan että sielläkin ois sitä!
 
Hemmetti.. Oon päivän stressannu tuota aamusta cb testiä :( miksi se ei voinu vaan antaa sitä raskaana 1-2 tulosta....
Nyt oon sitte iha varma että on joku hämminki ku nui vauhdilla vahvistunu testiviivatki ja hitto vie, mulla on jo raskaus oireitaki! Vaikka pitäs olla vasta 3+6.

Miksei mihinkää voi olla tyytyväinen :(

Tai no, oon minä tyytyväinen että plussa ylipäätään tuli niin tietää ainaki että raskautuminen on mahdollista ❤
 
Hemmetti.. Oon päivän stressannu tuota aamusta cb testiä miksi se ei voinu vaan antaa sitä raskaana 1-2 tulosta....
Nyt oon sitte iha varma että on joku hämminki ku nui vauhdilla vahvistunu testiviivatki ja hitto vie, mulla on jo raskaus oireitaki! Vaikka pitäs olla vasta 3+6.

Miksei mihinkää voi olla tyytyväinen

Tai no, oon minä tyytyväinen että plussa ylipäätään tuli niin tietää ainaki että raskautuminen on mahdollista
Älähän murehdi, kyllä itsellä on raskausoireet aina alkaneet jo ennen plussaa/päivä kun menkat pitäs alkaa, ihan selkeet siis! Ja kaikilla nousee hormonitasot niin yksilöllisesti, noi testit on kuitenkin aikalai suuntaa antavia :) Onnea plussasta ja onnea matkaan!
 
  • Rakkaus
Reactions: mamatus88
Omanapailua. Huomenna dpo7 ja välillä tuikkii alavatsalla. Muuta oiretta ei olekkaan. Hiukan skeptinen tästä kierrosta ja ensiviikon ke ja to testipäiviä:cautious: Inhottaa kun ehtii innostua ja pitää toiveita yllä. Sit tulee testattua ja koettua pettymys toisensa jälkeen. Olin viime kierrossa täysin varma plussasta kun rinnat kipeytyivät ihan älyttömästi. Sama oire tuli kun kuopusta aloin odottaa. Silti tuli täti kylään:(
 
Täällä kp30/32-35 ja RFSU:n herkkä testi äsken tehty, nega oli. Ei tosin aamupissasta tehty mut ois siellä varmaan jo näkynyt jotain jos ois joku kyydissä. Yllättävän suuri harmi tuli, vaikka tiedostin kyllä, että tuskin ekasta yk tärppää. Menkat oireista päätellen alkaa ihan pian. Kohti tammikuuta siis. Jouluna saa viiniä ja graavikalaa, jipii!
Itselläkin eka yk menossa ja tänään alkoi menkat :( Olin jo innoissani, koska alkuviikosta oli ihan kiinnittymisvuodon tyyppistä vuotoa, mutta taisi olla vain jotain välivuotoa. Harmitti aamulla, mutta harmitus meni ohi, nautin illalla lasin viiniä:) Ja saapa nauttia kaikista jouluherkuista, jos jotain positiivista. Mukavaa joulua sinulle ja uuteen yritykseen vuoden 2021 puolellla!
 
  • Tykkää
Reactions: Tirrinen ja chili_
Hei kaikille!

Olen lueskellut keskustelua muutaman viikon ajan ja pitää sanoa, että mukavaa tsemppailuilmapiiri täällä, joten ajattelin myös liittyä keskusteluun. Pitkään harkittu yritys aloitettu, ollaan miehen kanssa kolmekymppisiä, joten hieman ahdistaa ikä, mutta yritän pysyä positiivisena ja toiveikkaana:) Onneksi työt, urheilu ja kohta meille tuleva koira pitävät meidät kiireisenä, niin ei ole liikaa aikaa ajatella vauvan yritystä;) Pelkään, että siitä voi helposti tulla itselle paineita, ja toivon, että voidaan pysyä toiveikkaina, vaikka tässä menisikin jonkun aikaa. Ehkäpä juuri se epätietoisuus on hankalaa tässä yrityksessä!

Tiedän raskautumisen perusteet heheh mutta muutamia kysymyksiä on mielessä näistä lastenyrityshommista. Jos joku kerkeää jakamaan omia ajatuksia ja vinkkejä, arvostaisin sitä;) En ole kertonut yrityksestä kuin yhdelle läheiselle ystävälle.

Välttelettekö alkoholia kierron eri vaiheissa? Itse en juonut viime kierrossa ollenkaan, tänään lasillisen viiniä, kun menkat alkoivat. En juo hirveästi, mutta ystävien luona viinilasillisesta kieltäytymisessä oli hieman selittelyn makua...Ystävät oli tosi ymmärtäväisiä, ehkä osa arvasi, vaikkei kukaan sanonut mitään, mutta tuntui oudolta selitellä, kun en edes tiedä olevani raskaana.

Miten teidän puoliso suhtautuu ns. ajoitettuun yhdyntään ovulaation aikana? Olin ehkä liiankin innoissani alussa ja minun mielestä olisi voinut olla petipuuhia vaikka joka päivä ovulaation aikaan, mutta miehestä se tuntui liialta. Sen jälkeen en ole puhunut asiasta, mutta pari päivää sitten hän sanoi, että voidaan kyllä suunnitella enemmän ajoitusta ovistikkujen jne kanssa ja tietoisesti harrastaa seksiä enemmän, jos asia huolestuttaa minua. Keskustelu aiheesta ja molempien odotuksista yrityksen suhteen oli hyvä. Toivon, ettei asiasta tule pakkopullaa, ja pystymme nauttimaan seksistä, vaikka joskus olisimmekin väsyneitä/ei alussa tekisi mieli.

Mukavaa joulua ja tsemppiä ja voimia yritykseen kaikille:)

Yt. Toiveissa vauva 2021 -aloittelija
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella! Ilmoitathan punaisella myös päivityksesi, jotka haluat listaan.
Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

20. 12.2020 - sunnuntai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★

Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
+ haaveistatotta, ya 11/18, 3 lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
+ Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
+ Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Spekulaattori82, ya 4/20, 3. lapsi
Petronella09, ya 4/20,
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
+ Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
+ AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
+ Inkivilla, ya 09/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Suhveli, ya 9/20, 4. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
+ Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
+ Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Mansikka_maanantai, ya 10/20, 1. lapsi
+ Loree, ya 11/20, 1.lapsi
Satsuma_, ya 11/20. 2 lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä ★

Nuorena Äidiksi...............kp 44/36
Satsuma_.........................kp 35/28-32
Deneb............................kp 34/28-32
Mysteerio.........................kp 34/30
Rimaleli............................kp 33/34
Suhveli..............................kp 33/27
Mamtobe.......................kp 27/28
Nobelius.........................kp 25/28
Persikka123........................kp 25/33
Nipsuneiti83.................kp 24/25-33
Petronella09...............kp 23/26-28
Sinisilmät........................kp 18/29
Chili_.................................kp 18/28-29
KirJoh89..........................kp 17/28
Iinesankka82.................kp 17/31
5xäiti............................ Kp 14/31-35
Wbä.............................kp 13/26-28
Liljannuppu........................kp 12/29
Meemuli.........................kp 6/30-34
Toive23............................... Kp 4/27

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Piinailijat ★

Diipadapa........................dpo 23
Deneb...................................dpo 20
Rimaleli..............................dpo 19
Mamtobe..........................dpo 14
Petronella09...................dpo 12
Rosmarin...........................dpo 8
Kirjoh89..............................dpo 3
Sinisilmät...........................dpo 4
Iinesankka.........................dpo 1
Wbä.......................................dpo 0




★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Olen lueskellut keskustelua muutaman viikon ajan ja pitää sanoa, että mukavaa tsemppailuilmapiiri täällä, joten ajattelin myös liittyä keskusteluun. Pitkään harkittu yritys aloitettu, ollaan miehen kanssa kolmekymppisiä, joten hieman ahdistaa ikä, mutta yritän pysyä positiivisena ja toiveikkaana:) Onneksi työt, urheilu ja kohta meille tuleva koira pitävät meidät kiireisenä, niin ei ole liikaa aikaa ajatella vauvan yritystä;) Pelkään, että siitä voi helposti tulla itselle paineita, ja toivon, että voidaan pysyä toiveikkaina, vaikka tässä menisikin jonkun aikaa. Ehkäpä juuri se epätietoisuus on hankalaa tässä yrityksessä!

Tiedän raskautumisen perusteet heheh mutta muutamia kysymyksiä on mielessä näistä lastenyrityshommista. Jos joku kerkeää jakamaan omia ajatuksia ja vinkkejä, arvostaisin sitä;) En ole kertonut yrityksestä kuin yhdelle läheiselle ystävälle.

Välttelettekö alkoholia kierron eri vaiheissa? Itse en juonut viime kierrossa ollenkaan, tänään lasillisen viiniä, kun menkat alkoivat. En juo hirveästi, mutta ystävien luona viinilasillisesta kieltäytymisessä oli hieman selittelyn makua...Ystävät oli tosi ymmärtäväisiä, ehkä osa arvasi, vaikkei kukaan sanonut mitään, mutta tuntui oudolta selitellä, kun en edes tiedä olevani raskaana.

Miten teidän puoliso suhtautuu ns. ajoitettuun yhdyntään ovulaation aikana? Olin ehkä liiankin innoissani alussa ja minun mielestä olisi voinut olla petipuuhia vaikka joka päivä ovulaation aikaan, mutta miehestä se tuntui liialta. Sen jälkeen en ole puhunut asiasta, mutta pari päivää sitten hän sanoi, että voidaan kyllä suunnitella enemmän ajoitusta ovistikkujen jne kanssa ja tietoisesti harrastaa seksiä enemmän, jos asia huolestuttaa minua. Keskustelu aiheesta ja molempien odotuksista yrityksen suhteen oli hyvä. Toivon, ettei asiasta tule pakkopullaa, ja pystymme nauttimaan seksistä, vaikka joskus olisimmekin väsyneitä/ei alussa tekisi mieli.

Mukavaa joulua ja tsemppiä ja voimia yritykseen kaikille:)

Yt. Toiveissa vauva 2021 -aloittelija
Haluatko mukaan listalle?
 
Hemmetti.. Oon päivän stressannu tuota aamusta cb testiä miksi se ei voinu vaan antaa sitä raskaana 1-2 tulosta....
Nyt oon sitte iha varma että on joku hämminki ku nui vauhdilla vahvistunu testiviivatki ja hitto vie, mulla on jo raskaus oireitaki! Vaikka pitäs olla vasta 3+6.

Miksei mihinkää voi olla tyytyväinen

Tai no, oon minä tyytyväinen että plussa ylipäätään tuli niin tietää ainaki että raskautuminen on mahdollista
no mut 1-2 ja 2-3 käsittää molemmat 2.raskausviikon, eli en huolehtisi. Kaikilla nousee hcg yksilöllisesti, joten jos se on laitettu keskiarvoon toka viikon puolessa välissä. Raskausaika ja yrittäminen on kyllä ihmeellistä. Sitä stressaa aivan kaikesta. Ensin oireista, sit oireettomista päivistä, liikkeistä, ultrista ja kukaties mistä. Tsemppiä ja rauhallista odotusta, toivottavasti viivat jatkaa vahvistumistaan <3
 
  • Rakkaus
Reactions: mamatus88
  • Rakkaus
Reactions: nobelius
  • Rakkaus
Reactions: nobelius
Lavender_ kiitos tsempistä ja sinne myös samaa ja onnea yk2 kanssa! <3

Mä vältteli alkoholia koko yk1 kierron ajan, vai joinkohan yhden saunajuoman menkkojen aikana. Nyt jos/kun siirrytään yk2 niin ajattelin jouluna ottaa pari lasillista. Uudesta vuodesta en vielä ole varma - meen varmaan fiiliksen mukaan ja enemmän stressiä tulee jos porukassa kieltäydyn kuohuvasta - joten mahdollisesti silloinkin juon lasillisen. Jos ollaan kahdestaan niin meen varmaan holittomalla. Vähän ristiriitaista tietoa tästä liikkeellä - osa kai jopa juo punkkua oviksen jälkeen avittamaan kiinnittymistä (?).

Meillä on puhuttu avoimesti oviksesta ja seurattu yhdessä eikä mies vielä ainakaan ottanut siitä paineita. Sovittiin siis että oviksesta huolimatta heilutellaan peittoa joka toinen päivä kierron läpi ja näin tehtiin. Mä innokkaampana oviksen tienoilla ehdottelin tiukempaa tahtia mutta kyllä useampi päivä putkeen oli miehelle selkeästi liikaa, joten luulen et mennään tolla kahden päivän välein taktiikalla ens kierto myös :) Tilastojen valossa sen pitäis kyllä riittää. Epäonnistuneesta yhdynnästä kun jää herkästi molemmille paha mieli.

Ootteko muuten toimineet miten seksin jälkeen - jotenkin pitäneet tavarat sisässä pidempään vai valutelleet ne pönttöön? Jossain luin kuukupin käytöstä mutta onko oikeasti merkitystä, eikö ne vahvimmat jo siemensyöksyssä ampaise pidemmälle?

Nobelius
selkeä plussa - ihanaa! Onnea!
 
Ainoa, miten muutin toimintaani nyt yrityksen alkaessa, oli foolihappolisä enkä käytä tamponia seksin jälkeen (normaalisti käytän kun inhottaa kun sitä tavaraa valuu pitkin päivää sit ulos :D ) Alkoholia tulee juotua harvoin, niin en oo viitsinyt sit sitä miettiä. Ja esikoista yrittäessä tuli kokeiltua kaikki gelet ja greippimehut, ei niistä apua ollut joten nyt en heitä rahojani hukkaan x) ovulaatiota tikutin tässä kierrossa, vaikka sen tunnenkin tosi selkeästi. Silti taktiikkana on joka toinen päivä menkkojen loputtua siihen, että imetys alkaa sattua :D

Dpo8 (kai). närästää, mahaan nippailee ja vähän oli huono olo. Josko sitä viittis kohta jo tehä ekat testit:unsure:
 
Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille. ❤
Olen itse ollut vaan taustalla harvakseltaan, koska stressi nosti päätään ja kierto ollut aivan sekaisin keskenmenon jälkeen. Joten olen yrittänyt ottaa tämän nyt hieman rennommin, tosin en tiedä olenko onnistunut.. vaikeaa se on olla ajattelematta raskautuuko sitä vielä 38 vuotiaana. Aikaa ei kuitenkaan ole vuosien yritykselle.

Tänään on dpo9 ja tein RFSUn herkän. Ei olisi pitänyt sortua siihen kun huonoa
olen näistä testeistä vaan lukenut. Sainkohan nyt vain perus vaivanpaikan vai onko tämä plussahaamu?
Luonnossa aivan selvä, mieskin näki hämärässä huoneessa. Joten aivan törkeä viivanpaikka, jos se sellainen on. Antaako nämä RFSUt siis näin vahvoja viivanpaikkoja? PC liuska oli nega samasta pissasta testattuna.


 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: nobelius
Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille.
Olen itse ollut vaan taustalla harvakseltaan, koska stressi nosti päätään ja kiero aivan sekaisin. Joten olen yrittänyt ottaa tömän hieman rennommin, tosin en tiedä olenko onnistunut.

Tänään on dpo9 ja tein RFSUn herkän. Ei olisi pitänyt sortua siihen kun huonoa
olen näistä testeistä vaan lukenut. Saiskohan nyt vain perus vaivanpaikan vai onko tämä plussahaamu?
Luonnossa aivan selvä, mieskin näki hämärässä huoneessa. Joten aivan törkeä viivanpaikka, jos se sellainen on. Antaako nämä RFSUt siis näin vahvoja viivanpaikkoja? PC liuska oli nega samasta pissasta testattuna.


Törkeä viivanpaikka ois tosiaan kun noin selkeä viiva ja musta siis punainenkin?! Ei ole kyllä sen enempää kokemusta tuosta testistä, kokeileppa huomenna vaikka pc uudelleen, jos näkyisi siinä :) Toivottavasti on sitä itseään! <3

Ja onnea @nobelius ihan selkeä plussa eli oli se sullakin sit raskaushomma se vatsa :D <3 Onnea matkaan!
 
Minähä otin ja varasin varhaisultran 13.1 jollonka olisi rv 7+3 :O
Meni syteen tai saveen, yritän nyt nauttia näistä hetkistä kun raskaana vihdoin ollaan ja vastaan otetaan mitä tuleman pitää
Ensimmäistä neuvola aikaa aattelin soitella joskus viikon päästä. Juhlitaan joulu ensin alta pois..
Rentouttavaa sunnuntaita kaikille
Kiitos! :love:
Mekin varaillaan varhaisultra varmaan tammikuulle. Saan yksityiseltä ilmaiseksi ultran vähän niin kuin lahjana, kun olen munasoluja luovuttanu monet kerrat. Toivottivat tervetulleeksi ultrattavaksi, kun kerroin meidän yrityksestä edellisellä kerralla ;)
 

Yhteistyössä