Toiveissa vauva 2021

@wbä joo mystinen on siittiöiden sielunmaisema mullekin :D mutta näinhän sen nyt vois aatella että vaikka sitä vanhaa tavaraa siellä onkin, niin tuskin ne estäis elinvoimaisten uimareiden matkaa sen enempää, etenkään jos truuttaa sit uusia kavereita uimaan paripv putkeen. Että varmaan ihan yhtä isot onnistumisprosentit kuin muulloinkin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Toive23
KP1 :( Minut voi poistaa piinailijoista ja kiertolistalta.

Kävin maanantaina progesteronimittauksessa ja se tulos näytti etten ovuloinut ainakaan tässä kierrossa. Ovisplussan sain pregchekin liuskoihin kyllä, mutta verikoe osoitti, ettei ovulaatiota sitten ilmeisesti tapahtunut... Noh, tätä olen epäillytkin. Gynelle varasin ajan tammikuun puoleen väliin. Josko hän sit kertoo miten asian kanssa edetään. Harmittaa niin vietävästi :(
 
@wbä joo mystinen on siittiöiden sielunmaisema mullekin mutta näinhän sen nyt vois aatella että vaikka sitä vanhaa tavaraa siellä onkin, niin tuskin ne estäis elinvoimaisten uimareiden matkaa sen enempää, etenkään jos truuttaa sit uusia kavereita uimaan paripv putkeen. Että varmaan ihan yhtä isot onnistumisprosentit kuin muulloinkin
Mulla nyt masussa yksilö joka sai alkunsa dpo -2 ja sitä edeltävästi oli lähes parin vkon touhuilutauko. Että kaikki on aina mahdollista.
 
Mikä teidän mittakaavassa on vanhat siittiöt Kun joissakin lähteissä sanotaan, että paras olisi 2-3 päivän välein, joka toinen päivä useimmissa. Niin jos olettaa, että siittiöt olisi jo vaikka viikon vanhoja, ts. edellisestä kerrasta vaikka se viikko, niin kyllähän mies nyt siinä välissä käy tipitii käellä kylässä. Olettaisin ainakin että kassit täynnä tavaraa ei ole kiva ja tarvii helpottaa.
 
@IinesAnkka82 Jos siittiöiden katsotaan olevan hedelmöityskykys jopa 5 päivää naisessa, niin eiköhän ne pysy sielä omassa ympäristössään tätäkin pidempään hyvinä :) siittiöiden arvioitu määrä kiveksissä 4 päivän jälkeen on 100 miljoonaa/ml, joten varmasti siellä oo hyvä sekotus kaikenmoisia kavereita. Ennemmin huolehtisin, jos ei olisi ollut yhdyntää ennen ovulaatiota. Eli ei kun hommiin ja piinailemaan :D

omaa napaa. Oon ihan pihalla päivistä, luulin, että nyt olisi dpo3, mut oviksesta taitaa olla kohta jo viikko :D vähän on sekavat tunteet onnistumisen kanssa. Imetys ei enää satu, mikä enteilis menkkojen alkua. Kahtena illaltana ja tänään on sit taas närästänyt. Se on ainoa oire, mikä on ollut kuopuksen raskaudessa ennen plussaa ja syksyllä kemiallisessa. Saa nähdä, meneekö kuvittelun puolelle tää närästys. Testejä en oo vielä halunnut heittää hukkaan, ovistestissä oli eilen hyvin hyvin haalea viiva, joten jos vaikka olisikin raskaana, se tuskin vielä näkyisi :)
 
vierailija
@wbä joo mystinen on siittiöiden sielunmaisema mullekin mutta näinhän sen nyt vois aatella että vaikka sitä vanhaa tavaraa siellä onkin, niin tuskin ne estäis elinvoimaisten uimareiden matkaa sen enempää, etenkään jos truuttaa sit uusia kavereita uimaan paripv putkeen. Että varmaan ihan yhtä isot onnistumisprosentit kuin muulloinkin
Täältä kanssa tsemppiä, mulla tuossa edessäni keittiönpöydän ääressä just piirtelee yksi "ylläripysyvällähymiöllä" lähtenyt eli vanhoilla (lähes viiskymppisillä) siittiöillä. Tuli silloin aikoinaan kanssa pysyvä hymiö ihan puskista kp 12! Sen jälkeen myös toinen onnistunut "vanhoilla", nyt vasta uutta jäsentä yrittäessä olen tajunnut, että pitäis yrittää "uudella tavaralla". Mut ehkä pitäiskin koittaa vanhalla, kun on silleen tärpännyt aiemminkin!
 
@Piipuni pakko tunnustaa, etten ole perillä miehen omista helpotuskäytännöistä, mutta nytkun mainitsit niin pitääpä tiedustella asiaa tottahan se on, että ei nyt varmaan oo kahta viikkoa kassit täynnä kulkeskellut, tekeehän sellanen jo varmaan kipeää. Tähän asiaan siis tänään selvitys mieheltä
Kahden viikon jälkeen varmaan luulisi näkevän jo kävelytyylistä En siis itsekkään ole asiasta perillä, että mikä se tyhjennysväli on että alkaa kivistämään jo. Mutta kun meillä oli 3viikon tauko niin olihan se määrä aika tsunami, mutta ei varmasti ole kolmea viikkoa pidätellyt vaan varmaan kiihkosta jo kerääntyy, ainakin olen ymmärtänyt että kiusoittelu pitkin päivää lisää sperman määrää.
 
Hei onkos täällä porukkaa, joilla vain letrot ollut ovulaation tukena? Onko tullut erityisiä lisäoireita niistä kiertoon, ovulaation jälkeiselle ajalle? Tänään dpo2 ja mietiskelen, noinkohan tää hirveen runsas vv johtuu nyt noista letroista :) Yleensä on aika kuivakkaa tässä näin jos luomusti menty.
 
Olin lukevinani, että täällä on jokunen yrittäjä, jolla jo vähän enemmän ikää. Itse siis 38 v. Taustalla endo ja lapsettomuus ja 1 lapsi ivf:llä. Syyskuussa tehty alkionsiirto toi plussan, mutta osoittautui tuulimunaksi. Periaatteessa voisin tulla raskaaksi spontaanisti, mutta käytännössä minulla on ollut luomuna vain biokemiallisia raskauksia. Nyt olen miettinyt, että ehkä kohta alkaa olla aika lopettaa tämä ihmeen toivominen. Lähinnä ajatuksella, etten jaksa enää yrittää - jo vuosikausia tämä on vienyt ihan liikaa energiaa. Kuinkahan monta kertaa olen tihrustanut testejä näenkö niissä viivoja vai en. Ja sitten ikä. Mies on jo 44, alkaa tuntua että nyt on yritetty tarpeeksi kohta ja ihan siksikin, että kohta emme iän puolesta enää halua raskautua.
mutta on niin vaikeaa lopettaa! Vaikkei tavallaan halua enää jatkaakaan. Miten te muut näissä ikäluokissa - oletteko asettaneet jonkin takarajan? Jos raskaus ei johonkin mennessä ala? Aiotteko sitten aloittaa ehkäisyn, oletteko kyenneet tekemään ”lopullisia päätöksiä” yrittämisen lopettamisesta?
 
Viimeksi muokattu:
En tajuu miten kestätte useamman yrityskerran. Vaikka nyt on menossa yk 5, sitä tulee väkisin mietittyä onko itsessä jotain vikaa. Varsinkin, kun ei ole ennestään yhtää lasta. Eniten pelottaa, ettei koskaan tule saamaan lapsia.
Kestää, koska ei ole muuta vaihtoehtoa. Meitä mietitytti myös, ja menimmekin alle vuosi yrityksen aloitettua tutkimuksiin. Inssit+ovulaation induktiot takana ja lähete ivf-hoitoihin. Hetki kerralla eteenpäin, kohti toiveen toteutumista! Elämä jatkuu koko ajan lapsettomuuden rinnalla. Ja kova luotto siihen, että vielä onnistuu! ❤
 
@Liiby samaa ikäluokkaa täällä. Me asetettiin yritykselle vuoden aikaraja, joka tulee ens toukokuussa. Tässä välissä yksi keskenmeno rv6 kieppeillä. Takaraja ei sinänsä ehdoton ole, mutta koen myös että mulla menee tähän aikalailla energiaa ja johonkin on sit vaan osattava lopettaa. Saa nähdä mikä se fiilis on sitten toukokuussa..
 
Meillä mies täyttää kohta 50v. Hän on puhunut kahdestakin lapsesta muuttaa riippuu tietysti tärppääkl ensimmäinenkään, että kauanko yritetään. Puhuin kyllä alunperin hänelle, että takaraja yrittämiselle ois hänen 51v ikä... Mitään kiveen hakattua ei oo.
Alkuvuodesta varmaan viedään spermat tutkittavaksi, ei sitten turhaa yritetä, jos ei oo liikettä tarpeeks...

Täällä kp23/28 eikä mitään edellisistä negakierroista poikkeavia oireita oo :( Tekis mieli jo varhaisella testata mutta uskon liian vahvasti negaan. En haluis tuhlata testejä, yks varhainen ois laatikossa.
 
Olin lukevinani, että täällä on jokunen yrittäjä, jolla jo vähän enemmän ikää. Itse siis 38 v. Taustalla endo ja lapsettomuus ja 1 lapsi ivf:llä. Syyskuussa tehty alkionsiirto toi plussan, mutta osoittautui tuulimunaksi. Periaatteessa voisin tulla raskaaksi spontaanisti, mutta käytännössä minulla on ollut luomuna vain biokemiallisia raskauksia. Nyt olen miettinyt, että ehkä kohta alkaa olla aika lopettaa tämä ihmeen toivominen. Lähinnä ajatuksella, etten jaksa enää yrittää - jo vuosikausia tämä on vienyt ihan liikaa energiaa. Kuinkahan monta kertaa olen tihrustanut testejä näenkö niissä viivoja vai en. Ja sitten ikä. Mies on jo 44, alkaa tuntua että nyt on yritetty tarpeeksi kohta ja ihan siksikin, että kohta emme iän puolesta enää halua raskautua.
mutta on niin vaikeaa lopettaa! Vaikkei tavallaan halua enää jatkaakaan. Miten te muut näissä ikäluokissa - oletteko asettaneet jonkin takarajan? Jos raskaus ei johonkin mennessä ala? Aiotteko sitten aloittaa ehkäisyn, oletteko kyenneet tekemään ”lopullisia päätöksiä” yrittämisen lopettamisesta?
Ei oo yhdessä puhuttu mistään takarajasta, mies varmaan haluaa yrittää vielä jonkin aikaa. Ite oon henkisesti aika loppu kohta tähän. Ite täytän ens elokuussa 40v, se vähän itelle tuntuu semmoiselle takarajalle..mut katotaan.
 
Mä omanapailen taas törkeästi. Edelleen roikun kiertopäivien kärjessä ja kp33. En tajua.. raskaustesti on nega tai ainakaan en näe siinä mitään mitä esim puhelimen kameraan näkyisi. Ei kai tää nyt enää voi ainakaan raskautta enteillä? Tai siis kuinka myöhään sitä voi plussata. Pistelee masua kyllä ajoittain, mutta muuten on aika oireetonta. Toki turvottanut jo monta viikkoa..
 
@chili_ mulla oli esikoista yrittäessä letrot ja muistelin just, että oli oireita molempina letrokuukausina. Ainakin valkovuotoa ja rinnat tosi arat. Eikä kyllä eronnu mitenkään oireet toisistaan, vaikka toisella kerralla sit plussasin.

täällä ei fiiliksiä, onneks nyt alkoi joululomat ja joulutohinat, niin en turhaa testaile :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja chili_
Vauva81
Täällä kans vähän vanhempi toista toivova! Esikoinen on jo ekalla luokalla, ja toista nyt yritetty helmikuusta alkaen. Esikoinen tärppäsi ekasta yrityksestä joten siksi usko oli kova että tämä toinenkin tärppäisi nopeasti.
Noh, ei enää tässä iässä näytä olevan mikään helppo juttu tämä raskautumienen (täytän ensi vuonna 40).. Mentiin tutkimuksiin jo kesällä eikä kummastakaan ole löytynyt muuta vikaa kuin tämä oma ikäni, mikä varmasti asiaan eniten vaikuttaa

Oon itse ajatellut että kärvistellään ens kesään, sitten saa riittää. En kuitenkaan tiedä mitä yrittämisen lopettaminen käytännössä tarkoittaa... jos ei oteta ehkäisyä käyttöön, en tiedä miten vauvahaaveesta pääsee sitten irti.
 
  • Tykkää
Reactions: petronella09

Yhteistyössä