Olin lukevinani, että täällä on jokunen yrittäjä, jolla jo vähän enemmän ikää. Itse siis 38 v. Taustalla endo ja lapsettomuus ja 1 lapsi ivf:llä. Syyskuussa tehty alkionsiirto toi plussan, mutta osoittautui tuulimunaksi. Periaatteessa voisin tulla raskaaksi spontaanisti, mutta käytännössä minulla on ollut luomuna vain biokemiallisia raskauksia. Nyt olen miettinyt, että ehkä kohta alkaa olla aika lopettaa tämä ihmeen toivominen. Lähinnä ajatuksella, etten jaksa enää yrittää - jo vuosikausia tämä on vienyt ihan liikaa energiaa. Kuinkahan monta kertaa olen tihrustanut testejä näenkö niissä viivoja vai en. Ja sitten ikä. Mies on jo 44, alkaa tuntua että nyt on yritetty tarpeeksi kohta ja ihan siksikin, että kohta emme iän puolesta enää halua raskautua.
mutta on niin vaikeaa lopettaa! Vaikkei tavallaan halua enää jatkaakaan. Miten te muut näissä ikäluokissa - oletteko asettaneet jonkin takarajan? Jos raskaus ei johonkin mennessä ala? Aiotteko sitten aloittaa ehkäisyn, oletteko kyenneet tekemään ”lopullisia päätöksiä” yrittämisen lopettamisesta?