Toiveissa vauva 2021

Hyvin samanlainen kuin itsellä oli tässä odotuksessa ensimmäinen pc puikon hailura viiva, hätähousu pinossa syyskuun alulta on kuvakin muistaakseni olemassa. Mä luulin dpo:n olleen matala, mutta Nt ultrassa koko vastasi useamman päivän isompaa eli sen perusteella oli silti jo enemmän dpo päiviä ja viiva oli tosi hailura ja vahvistui todella hitaasti varsinkin kaikki liuskat. Puikot vahvistui paremmin. Eli dpo 12 ollut juurikin tuollainen hailura. Hyvä että joku edes sen näki :ROFLMAO:

Oo :love: Kiitos kun kerroit oman kokemuksen! Pistää vähän kyllä enemmän vielä jänskättää, että voisko nyt vihdoin tulla kunnon pysyvä se plussa itsellekin :love:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Mie yritin viime kierrossa pitää palstataukoa, kävin kyl aina lueskelee mitä teille kuuluu. :)

Tosiaan ei tullu taaskaa tärppiä. Tilasin lisää ovis ja raskaustestejä ja samalla otin nyt niitä hedelmällisyystestejä. Tein tänään ekan testin ja sain ikävä kyllä kaks viivaa. :( Nyt oon niin maani myynyt. Onks tässä helvetti oikeesti vaihdevuodet tulossa. Toki pitää vajaan viikon päästä tehä uus testi.
Onkohan nää miten luotettavia!? Kuitenkin säännöllinen kierto ja joka kierrossa saan oviksen kiinni. Mut ikäähän miulla on.
 
Puuhattu
Moi!

Mie lopetin elokuussa minipillerit (19.8 cerazette) eikä vielä lähimaillakaan menkkoja:/ vauva suuresti toiveissa mutta hieman alkaa turhauttaa että ei edes kuukautiset tule.

6.11 mulla oli oikealta puolelta alavatsaa koko päivän jomotusta/kipua.

Mietin että oisko se voinu olla ovis? En ennen oo ovista tunnustellut niin mietin asiaa, sen jälkeen tuli nännit kipeäksi ja on vielä tänäänkin kipeänä siis pelkästään nännit.

raskautumista on varmasti vielä turha toivoa niin voisko vihdoin enteillä edes kuukautisista :’(
 
Mie yritin viime kierrossa pitää palstataukoa, kävin kyl aina lueskelee mitä teille kuuluu. :)

Tosiaan ei tullu taaskaa tärppiä. Tilasin lisää ovis ja raskaustestejä ja samalla otin nyt niitä hedelmällisyystestejä. Tein tänään ekan testin ja sain ikävä kyllä kaks viivaa. :( Nyt oon niin maani myynyt. Onks tässä helvetti oikeesti vaihdevuodet tulossa. Toki pitää vajaan viikon päästä tehä uus testi.
Onkohan nää miten luotettavia!? Kuitenkin säännöllinen kierto ja joka kierrossa saan oviksen kiinni. Mut ikäähän miulla on.
Minäkin tein kaksi hedelmällisyys testiä, ekassa oli melkein yhtä vahvat viivat mutta toisessa testissä toinen selvästi vaaleampi, molemmat tulkitsin negatiivisiksi.

Tänään sain todella vahvan ovisplussan ja kierrot säännöllisiä,kuukautiset normaalit,ei mitään tiputteluja.

Samoja fiiliksiä minullakin oli että joko ne vaihdevuodet alkamassa.Ollaan kohta 8kk yritetty ja ikää minulla ja puolisolla 38v.

Tässä hämää nyt oireettomuus,ovistesti plussa mutta limailut ja kivut puuttuu.Olen tässä kierrossa juonut greipistä puristettua mehua joka aamu,siitäköhän nyt johtuu.

Enää en aio testata tuota hedelmällisyyttä.Kovasti mietin otanko vielä ovistikut seuraaviin kiertoihin. Aiemmissa missä en ole tikuttanut on ollut jos minkälaista nippailua ja jomotusta ja valkkariakin reilusti.
 
Moikka!
Katosin vähän yhtäkkiä täältä, pidin taukoa palstalta ja muutenkin somesta. Ollu vähä kaikenlaista kiirettä niin ei ollut vauvatoive ihan päällimmäisenä mielessä, vaikka onkin olemassa ollut kokoajan. Kierto alkoi pikkuhiljaa normalisoitumaan. Tässä kierrossa päätettiin taas sitten kunnolla keskittyä yrittämiseen. Tässä lopputulos, tänään dpo 13. Joko tässä uskaltaa iloita? Oon aika shokissa!!!


Onnea ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: kakkulapio
Minäkin tein kaksi hedelmällisyys testiä, ekassa oli melkein yhtä vahvat viivat mutta toisessa testissä toinen selvästi vaaleampi, molemmat tulkitsin negatiivisiksi.

Tänään sain todella vahvan ovisplussan ja kierrot säännöllisiä,kuukautiset normaalit,ei mitään tiputteluja.

Samoja fiiliksiä minullakin oli että joko ne vaihdevuodet alkamassa.Ollaan kohta 8kk yritetty ja ikää minulla ja puolisolla 38v.

Tässä hämää nyt oireettomuus,ovistesti plussa mutta limailut ja kivut puuttuu.Olen tässä kierrossa juonut greipistä puristettua mehua joka aamu,siitäköhän nyt johtuu.

Enää en aio testata tuota hedelmällisyyttä.Kovasti mietin otanko vielä ovistikut seuraaviin kiertoihin. Aiemmissa missä en ole tikuttanut on ollut jos minkälaista nippailua ja jomotusta ja valkkariakin reilusti.
Mie oon 39 ja mies on 36. Meillä tais alkaa nyt yk10. Esikoisen sain 37v, sillo tärppäs yk 5 tai 6 en nyt äkkiseltään muista kumpi.

Miun viivat taitaa olla suht tasavahvat, ei testiviiva ainakaan ole kontrollia vahvempi. Jos jotain hyvää töstä haluu löytää.

Sillo esikoisesta kokeilin kans johonki kiertoon greippimehua ja se hävitti miulta kans limat! Mitkä normaalisti oli selvästi havaittavissa. Kun jätin mehun veks, limatkin palautui.
 
  • Tykkää
Reactions: Toive23 ja minttuni
Mikä nyt olisi se optimaalisin aika harrastaa seksiä? Mulla tuli eilen ovulaatiotestiin tasavahvat viivat, tänään aamulla vielä vahvempi tulos. Eilen oli seksiä, tänään tosi pahat ovulaatiokivut ja limat. Riittäiskö tässä kierrossa toi eilinen vai onko se pakko rykästä vielä tänään vaikka vähän väsyttää? :D

Tiedän että siittiöt elää sen pari päivää mutta sitä just laskeskelin että riittääkö eilisiltainen touhuaminen jos tänään on ovulaatiokivut...
 
Mikä nyt olisi se optimaalisin aika harrastaa seksiä? Mulla tuli eilen ovulaatiotestiin tasavahvat viivat, tänään aamulla vielä vahvempi tulos. Eilen oli seksiä, tänään tosi pahat ovulaatiokivut ja limat. Riittäiskö tässä kierrossa toi eilinen vai onko se pakko rykästä vielä tänään vaikka vähän väsyttää?

Tiedän että siittiöt elää sen pari päivää mutta sitä just laskeskelin että riittääkö eilisiltainen touhuaminen jos tänään on ovulaatiokivut...
Meillä seksiä oli tässä tärppikierrossa dpo-3 ja -2 ja se riitti :)
Uskoisin siis riittävän (y)
 
Meillä seksiä oli tässä tärppikierrossa dpo-3 ja -2 ja se riitti :)
Uskoisin siis riittävän (y)
Ootko kokeillut miltä sun ovistestit nyt näyttää kun raskaustestit jo näyttää haaleaa viivaa? Kiinnostais hirveästi tietää. Mun olis tarkoitus huomenaamuna uittaa r-testi mut oon jotenki 100varma et on ihan blanco nega. Inhottavaa vaan aina nähdä se nega testi :(

Onko muuten kellään kokemusta one step raskaustestiliuskoista, onkohan ne yhtä huonoja kun one step ovulaatiotestit?
 
Meillä seksiä oli tässä tärppikierrossa dpo-3 ja -2 ja se riitti
Uskoisin siis riittävän
Ah, kiitos tästä.

Mulle on siis edelleenkin epäselvää että nyt kun on kovat ovulaatiokivut, nytkö se munasolu siis irtoaa tuolla? Ja sitten se hengailee siellä sen vuorokauden verran ja odottelee hedelmöittymistä? Mietin siis että jos tänään harrastaa seksiä, ehtiikö ne siittiöt sinne edes enää?

Kaikkea sitä pohtiikin!
 
  • Tykkää
Reactions: Puuhattu
Hei vautsi onpa täällä tullut monta plussaa, paljon onnea plussanneille ja tarrasukkia! :)

ON: Kävin alkuviikosta verikokeissa mittauttamassa ferritiinin, hemoglobiinin ja muutaman muun arvon. Veriarvot olivat ihan hyvät kaikinpuolin, D-vitamiini oli ainoa alhainen ja pois viitearvoista(51,7). Ferritiini 42, eli siinäkin vähän parantamisen varaa, kävin hakemassa apteekista nyt rautalisän itselleni :) kauheen haastavaa muuten rautaa nostaa kun syön jo muuten monipuolisesti, mutta olen siis kasvissyöjä joten lihasta en sitä rautaa saa, toki miettinyt pitäisikö yrittämisen ajaksi siirtyä takaisin lihaan.. :D olen siis ollut aikoinaan ihan sekasyöjä :) nyt dpo5, yritän pysyä rauhallisena ja ajatella että tärkeintä on tehdä parhaansa ja se riittää. Mulla on paha taipumus ruoskia itseäni jos jokin ei onnistu ja pahin pelko onkin et jos ei saiskaan lapsia, vaikka mitään ei ole diagnosoitu. Mun mielenrauhaksi tosiaan varattu nyt ens kuulle se yksityisellä käynti, saa sit purkaa siellä sitä epävarmuutta.
 
Mie oon 39 ja mies on 36. Meillä tais alkaa nyt yk10. Esikoisen sain 37v, sillo tärppäs yk 5 tai 6 en nyt äkkiseltään muista kumpi.

Miun viivat taitaa olla suht tasavahvat, ei testiviiva ainakaan ole kontrollia vahvempi. Jos jotain hyvää töstä haluu löytää.

Sillo esikoisesta kokeilin kans johonki kiertoon greippimehua ja se hävitti miulta kans limat! Mitkä normaalisti oli selvästi havaittavissa. Kun jätin mehun veks, limatkin palautui.
Juuri kun valitin ettei ole oireita,niin kas alavatsassa alkoi paineentunne ja kananmuna valkuaista pukkaa : )
 
  • Tykkää
Reactions: Iinanen
Mikä nyt olisi se optimaalisin aika harrastaa seksiä? Mulla tuli eilen ovulaatiotestiin tasavahvat viivat, tänään aamulla vielä vahvempi tulos. Eilen oli seksiä, tänään tosi pahat ovulaatiokivut ja limat. Riittäiskö tässä kierrossa toi eilinen vai onko se pakko rykästä vielä tänään vaikka vähän väsyttää?

Tiedän että siittiöt elää sen pari päivää mutta sitä just laskeskelin että riittääkö eilisiltainen touhuaminen jos tänään on ovulaatiokivut...
Samaa pohdin myös. Tallettelut tehty viime yönä ja useampana aiempana ja tänään se ovis testi plussa ja illalla ilmestyi kaipaamani oireet.Flo ennustaa vielä huomiselle ja lauantaille hedelmällisiä päiviä.
 
Ootko kokeillut miltä sun ovistestit nyt näyttää kun raskaustestit jo näyttää haaleaa viivaa? Kiinnostais hirveästi tietää. Mun olis tarkoitus huomenaamuna uittaa r-testi mut oon jotenki 100varma et on ihan blanco nega. Inhottavaa vaan aina nähdä se nega testi

Onko muuten kellään kokemusta one step raskaustestiliuskoista, onkohan ne yhtä huonoja kun one step ovulaatiotestit?
Oon itseasiassa. Mulla onesteppei ja se ei ainakaan tänään ollut lähelläkään plussaa :)
 
Itellä isoimmat tuntemukset on aina ennen ovisplussaa, eli en luota omiin tuntemuksiin. Ovisplussasta voi mennä se 48h itse tapahtumaan (jos se ees tapahtuu). Siittiöillä kesti vissiin keskimäärin 4-5h uida paikalle. Kyllä mä ovisplussapäivänä vielä touhuisin jos vaan jaksaa :D mut välillä tuntuu et tää koko touhu on Ihan jotain salatiedettä :D
 
Niin siis one step ovulaatiotestiäkö oot tehny vai r-testiä? Kun puhuin ite molemmista niin nyt en tiiä kumpaa tarkoitit
Oon siis koittanut ovistestejä nyt, et milt ne näyttää ja ei oo ollu plussa :)
Onestepin r-testei tulos kyl postissa, ku tilasin viime viikolla. Dippaan heti tänään yhden semmosen ja first responsen..koska psykoosit tulilla :rolleyes:
 
Mikä nyt olisi se optimaalisin aika harrastaa seksiä? Mulla tuli eilen ovulaatiotestiin tasavahvat viivat, tänään aamulla vielä vahvempi tulos. Eilen oli seksiä, tänään tosi pahat ovulaatiokivut ja limat. Riittäiskö tässä kierrossa toi eilinen vai onko se pakko rykästä vielä tänään vaikka vähän väsyttää?

Tiedän että siittiöt elää sen pari päivää mutta sitä just laskeskelin että riittääkö eilisiltainen touhuaminen jos tänään on ovulaatiokivut...
Meille lapsettomuushoidoissa oli muistaakseni ohjeena, että plussapäivänä ja sitä seuraavana.

Mutta uskon kyllä että noi teidän touhuilut riittää ihan mainiosti! :)
 
Viimeksi muokattu:
@Kakkostoive kysyin lääkäriltä tuosta ovulaation tunnistamisesta. Kipuja voi olla päiviä etukäteen, mutta lyhytkestoinen voimakas kipu voi viitata ovulaatioon. Kuulemma sitä ei aina tunne, mutta voi tuntea kuitenkin. Minulla kipuilee pitkin kiertoa, niin vaikea tietää. Mutta joskus tunnen selvästi muutamia tunteja voimakasta kipua siltä puolelta, mistä ovulaatio tapahtuu. Ja vuorokauden se sitten möllöttää siellä odottamassa siittiöitä. Kaiketi :D

@Soffia29 minä olen myös todella ankara itseäni kohtaan. Vaikka mitään selvää syytä lapsettomuudelle ei ole löytynyt, joka kuukausi hieman syytän itseäni, vaikka järjellä ajateltuna tiedän, että se on ihan turhaa itsensä ruoskimista. Saatoin ennen jopa jättää särkylääkkeet ottamatta, että jotenkin kärsisin sitten sen vuodon, kerta ei raskaus lähtenyt alulle. Ja mietin ennen kaikkea, minkä saatan tehdä väärin. Olen saanut apua, kun olen puhunut lääkärissä asiasta. Ja nykyisin kyllä otan särkylääkkeet, ja olen armollinen itseäni kohtaan. Ajattelen, että yritämme parhaamme. Toki tulee mieleen asioita, joita voisi parantaa, mutta täydellistä elämää ei kai kukaan elä. Aika on tässäkin kai auttanut. Hyvä, että verikokeet oli ok ja noita puutoksia voi hoitaa. Ja käynti yksityisellä varmasti auttaa :)

Lääkärin mukaan seksiä joka toinen päivä ennen ovulaatiota riittää. Meillä inseminaatiot tehty dpo-1 ja vielä on ohjeistettu kotona harrastamaan seksiä dpo0. Muokkaan vielä, ei toki ole ihan varmaa, minä päivänä ovis todellisuudessa tapahtuu. Mutta siis ovisplussapäivänä inssit tehty ja seuraavana päivänä vielä kotona.
 

Yhteistyössä