@Kakkostoive kysyin lääkäriltä tuosta ovulaation tunnistamisesta. Kipuja voi olla päiviä etukäteen, mutta lyhytkestoinen voimakas kipu voi viitata ovulaatioon. Kuulemma sitä ei aina tunne, mutta voi tuntea kuitenkin. Minulla kipuilee pitkin kiertoa, niin vaikea tietää. Mutta joskus tunnen selvästi muutamia tunteja voimakasta kipua siltä puolelta, mistä ovulaatio tapahtuu. Ja vuorokauden se sitten möllöttää siellä odottamassa siittiöitä. Kaiketi
@Soffia29 minä olen myös todella ankara itseäni kohtaan. Vaikka mitään selvää syytä lapsettomuudelle ei ole löytynyt, joka kuukausi hieman syytän itseäni, vaikka järjellä ajateltuna tiedän, että se on ihan turhaa itsensä ruoskimista. Saatoin ennen jopa jättää särkylääkkeet ottamatta, että jotenkin kärsisin sitten sen vuodon, kerta ei raskaus lähtenyt alulle. Ja mietin ennen kaikkea, minkä saatan tehdä väärin. Olen saanut apua, kun olen puhunut lääkärissä asiasta. Ja nykyisin kyllä otan särkylääkkeet, ja olen armollinen itseäni kohtaan. Ajattelen, että yritämme parhaamme. Toki tulee mieleen asioita, joita voisi parantaa, mutta täydellistä elämää ei kai kukaan elä. Aika on tässäkin kai auttanut. Hyvä, että verikokeet oli ok ja noita puutoksia voi hoitaa. Ja käynti yksityisellä varmasti auttaa
Lääkärin mukaan seksiä joka toinen päivä ennen ovulaatiota riittää. Meillä inseminaatiot tehty dpo-1 ja vielä on ohjeistettu kotona harrastamaan seksiä dpo0. Muokkaan vielä, ei toki ole ihan varmaa, minä päivänä ovis todellisuudessa tapahtuu. Mutta siis ovisplussapäivänä inssit tehty ja seuraavana päivänä vielä kotona.