Toiveissa vauva 2021

Hei pitkästä aikaa. Meni tuossa aikaa etten halunnut ajatella koko raskautumista tai yrittämistä tai koko asiaa. Koko vuosi käytännössä pyörinyt vaan vauvan tekemisen ympärillä. Nimenomaan tekemisen eikä tämä palstailu auttanut asiaa. Pistettiin homma tietoisesti pauselle keskenmenon jälkeen. Elämä kuitenkin päätti toisin (taas) ja tein positiivisen testin. Ei arvailun varaa viivoissa. Nyt sitten pihalla kun lumiukko koska eihä mulla oo edes ollut menkkoja keskenmenon jälkee

Eli ei mitään havaintoa missä mennään. 2vk keskenmenosta kuitenkin kaikki oli lääkärissä ok.
 
Onnea @Esba ❤

Onko muilla oviksen tienoilla vatsavaivoja?Tänään kp7 ja toista päivää jo hyppään vessassa. Turvottaa myös.Aloitin oviksen testauksen kp5 ja tänään oli toinen viiva jo aikalailla vahvistunut.Lämmöt alkaneet hilaamaan ylemmäs. Minulla vaikuttaa olevan ovis useassa kierrossa aikaisin,viimeksi kp12,nyt flo ennustaa kp11 ovista.Onko aikaisesta oviksesta haittaa raskautta ajatellen?

Mukavaa viikonloppua kaikille ❤
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Onnea @Esba

Onko muilla oviksen tienoilla vatsavaivoja?Tänään kp7 ja toista päivää jo hyppään vessassa. Turvottaa myös.Aloitin oviksen testauksen kp5 ja tänään oli toinen viiva jo aikalailla vahvistunut.Lämmöt alkaneet hilaamaan ylemmäs. Minulla vaikuttaa olevan ovis useassa kierrossa aikaisin,viimeksi kp12,nyt flo ennustaa kp11 ovista.Onko kp11 ovista.Onko aikaisesta oviksesta haittaa raskautta ajatellen?

Mukavaa viikonloppua kaikille
Mulla ennen ovista vatsa aivan kuralla. Olen kiinnittänyt tähän huomiota nyt useassa kierrossa. Toki mulla on aina vatsa löysällä, mutta ennen ovista se lähtee ihan räpylästä :ROFLMAO: (y)
 
Mulla on ekaa kertaa ovislimailua niin että sen itse bongaan selkeästi, mikä vähän tuo itselle toivekkuutta tähän hommaan :) tänään pitäis talletella ja jos mies vaan jaksaa niin huomenna myös. Mä en tiedä onko muilla oviksen aikaan näin, mutta musta tulee pahin hormonihirviö nimenomaan ovulaation aikaan eikä niinkään menkkojen aikaan. Tunteet sahaa jatkuvasti vuoristorataa, välillä toiveikkaana että olisko nyt meidän kierto ja välillä maani myyneenä maalaan piruja seinille ja poden elämänahdistusta... huhheijaa, mieski sanoi että ihan hyvä meidän mielenterveyden kannalle että se aika on mehiläisestä ens kuulle varattuna, sillä saatu mun hattuun vähän jäitä lisättyä :D
 
  • Tykkää
Reactions: AnsaK ja minttuni
Oi ihanaa @Esba, onnea matkaan! Toivotaan että tämä pysyy kyydissä.

Ja saisipa nyt kaikki vaan pian niitä plussia. On tää aika aikaa vievää hommaa kun tuntuu että on koko ajan vaan googlettamassa jotain asiaan liittyvää.. mut täytyy yrittää nyt nauttia hyvistä keleistä ja laittaa vaan taas toivoa eteenpäin ja suunnata katsetta tulevaan.

Täällä menkat yllättävän niukat, odotin jotain karseeta vuotamista. Mut toivon että on nyt kuitenkin "tarpeeksi" runsaat että mahdolliset keskenmenon rippeet poistuu ja tulispa oviskin sit jotenkin edes normaalissa ajassa..
 
Oi ihanaa @Esba, onnea matkaan! Toivotaan että tämä pysyy kyydissä.

Ja saisipa nyt kaikki vaan pian niitä plussia. On tää aika aikaa vievää hommaa kun tuntuu että on koko ajan vaan googlettamassa jotain asiaan liittyvää.. mut täytyy yrittää nyt nauttia hyvistä keleistä ja laittaa vaan taas toivoa eteenpäin ja suunnata katsetta tulevaan.

Täällä menkat yllättävän niukat, odotin jotain karseeta vuotamista. Mut toivon että on nyt kuitenkin "tarpeeksi" runsaat että mahdolliset keskenmenon rippeet poistuu ja tulispa oviskin sit jotenkin edes normaalissa ajassa..
Samaa mäkin ihmettelin, todella niukat oli menkat, vaikka ne käynnistettiinkin mun tapauksessa sillä kertarauhashormonilla. Olin odottanut todella runsasta vuotoa, mut olikin niukkaa. Ehkä tyhjennysvuoto oli sitten niin totaalinen, että siinä tuli jo kaikki raskauteen liittyvä. Nyt kp9 täällä ja ovista odottelen kuumeisesti, pelkään kuollakseni ettei kroppa enää toimisikaan, raskaus ehti kuitenkin niin pitkälle, että mitä jos se sekoitti tämän 38 vuotiaan kropan pitkäksi aikaa..
 
@Esba Ihania uutisia. Hurjan paljon onnea! ❤

@IinesAnkka82 @Amanda82 Sama täällä. Mullakin oli keskeytymisen (kohdunulkoisen) jälkeen kahdet niukat menkat ja sen jälkeen plussasin uudestaan. Vaikka vauvaa kipeästi toivoinkin, niin ekoista menkoista olin onnellinen ja ajattelin, että kroppa toimii taas sen kaiken jälkeen. Se olikin ainoa hetki koko projektin aikana, kun menkat aiheutti iloa... :p
 
Sulla on kyllä ihana asenne! Mä oon ihan hirveä stressaamaan asioita, etenkin niitä joihin en voi vaikuttaa. Mutta toivotattavasti pysytään tosiaan kaikki terveinä!
Kiitos :) Yritän suhtautua ns. neutraalisti asioihin. Aiemmin näin ei ole ollut, ja olen ollut kroonisesti huolestunut koko ajan. Kyllä tietenkin stressaa tämä lapsettomuus ja surua on, mutta yritän jotenkin pitää itseäni rauhallisena :)
 
Jes, valitus tänne taas auttoi :) Täti kurvasi tänään aamusta paikalle, joten huomisen listaan mulle saa päivittää kp 2/33.

Huomenna siis alkaa jo gonalin piikitys. Tänään ollut positiivinen fiilis, kun heinäkuusta asti odottanut, että päästää hoitoja jatkamaan. Nyt siis kohti ensimmäistä ivf:ää! :) Täytyy heti maanantai aamuna soittaa polille ja varata ultra-aikaa, joka omien arvailujen mukaan on sit torstaina tai perjantaina.
 
Jes, valitus tänne taas auttoi Täti kurvasi tänään aamusta paikalle, joten huomisen listaan mulle saa päivittää kp 2/33.

Huomenna siis alkaa jo gonalin piikitys. Tänään ollut positiivinen fiilis, kun heinäkuusta asti odottanut, että päästää hoitoja jatkamaan. Nyt siis kohti ensimmäistä ivf:ää! Täytyy heti maanantai aamuna soittaa polille ja varata ultra-aikaa, joka omien arvailujen mukaan on sit torstaina tai perjantaina.
Hienoa, että pääsette aloittamaan ivf-hoidot! Tsemppiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Persikka123
Kiitos! Sulle/teille myös tsemppiä piinailuun! Onko mitään oireita ilmaantunut?
Kiitos tsempeistä! Pregnyl-piikin jälkeen alkoi pian nännien aristaminen ja pahoinvointi. Tänään dpo8 ei tosiaan tunnu enää miltään. Mietin voisiko testaamisen kuitenkin aloittaa jo pian ja saisiko lugesteronin lopettaa, jos negaa näyttää. Että milloinhan testissä näkyisi. Joillakin näkee dpo9 ja joillakin ei silloinkaan vielä, kun menkat myöhässä, mut silti plussa vielä tulee. Esim. perjantaina olis jo dpo 14, ja ilman lugeja ei ole koskaan ollut noin pitkä luteaali. Menkat myöhässä tuolloin periaatteessa jo 3vrk, pitäisikö silloin jo näkyä. Kun en haluaisi viivästyttää vuotoa, jos ei raskaus ole alkanut. Toisaalta onko parin päivän päälle, ei ensi kierrossa muutenkaan ole mitään hoitoa tulossa. Tällaista pohdintaa lauantai-iltaan. Lisäyksenä, testipäivä olisi siis ensi viikon su dpo 16 eli ei nyt siis ole kovin kaukana sekään. Mut omaan kiertoon suhtautettuna uusi kierto olis jo pitkällä menossa tuossa kohtaa.
 
Kiitos tsempeistä! Pregnyl-piikin jälkeen alkoi pian nännien aristaminen ja pahoinvointi. Tänään dpo8 ei tosiaan tunnu enää miltään. Mietin voisiko testaamisen kuitenkin aloittaa jo pian ja saisiko lugesteronin lopettaa, jos negaa näyttää. Että milloinhan testissä näkyisi. Joillakin näkee dpo9 ja joillakin ei silloinkaan vielä, kun menkat myöhässä, mut silti plussa vielä tulee. Esim. perjantaina olis jo dpo 14, ja ilman lugeja ei ole koskaan ollut noin pitkä luteaali. Menkat myöhässä tuolloin periaatteessa jo 3vrk, pitäisikö silloin jo näkyä. Kun en haluaisi viivästyttää vuotoa, jos ei raskaus ole alkanut. Toisaalta onko parin päivän päälle, ei ensi kierrossa muutenkaan ole mitään hoitoa tulossa. Tällaista pohdintaa lauantai-iltaan. Lisäyksenä, testipäivä olisi siis ensi viikon su dpo 16 eli ei nyt siis ole kovin kaukana sekään. Mut omaan kiertoon suhtautettuna uusi kierto olis jo pitkällä menossa tuossa kohtaa.
Eiköhän sitä voi jo aikaisemmin testata. Oliko se nii et pregnyl saattaa vaikuttaa testeihin 10 vuorokautta pitämisen jälkeen? Korjatkaa jos oon väärässä. Yhdesti oon ite sen pistänyt, mutta voi olla et muistan väärin. Tiiätkö onko millaiset jonot teillä päin ivf:ään, jos tämä viimeinen inssi ei nyt tuota toivottua tulosta?
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Eiköhän sitä voi jo aikaisemmin testata. Oliko se nii et pregnyl saattaa vaikuttaa testeihin 10 vuorokautta pitämisen jälkeen? Korjatkaa jos oon väärässä. Yhdesti oon ite sen pistänyt, mutta voi olla et muistan väärin. Tiiätkö onko millaiset jonot teillä päin ivf:ään, jos tämä viimeinen inssi ei nyt tuota toivottua tulosta?
Muistat oikein, 10vrk voi näkyä positiivisena testinä. Eli luulisin, että ei enää ensi viikolla, ainakaan loppuviikosta, näkyisi virheellinen positiivinen. Lääkäri antoi tuon testiajan ja sanoi, että ei kannata aiemmin testata. Lääkäri ei osannut sanoa jonojen tilannetta, nyt olemme yksityisellä ja siirtyminen julkiselle edessä, jos ei tästä onnistu.
 
Muistat oikein, 10vrk voi näkyä positiivisena testinä. Eli luulisin, että ei enää ensi viikolla, ainakaan loppuviikosta, näkyisi virheellinen positiivinen. Lääkäri antoi tuon testiajan ja sanoi, että ei kannata aiemmin testata. Lääkäri ei osannut sanoa jonojen tilannetta, nyt olemme yksityisellä ja siirtyminen julkiselle edessä, jos ei tästä onnistu.
Aivan! Ite testailisin varmaan ti tai ke sinun tilanteessasi :) Täällä pidetään kaikki sormet ja varpaat ristissä ja pystyssä teille, jotta tää kierto olis kuitenkin teidän <3
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella! Ilmoitathan punaisella myös päivityksesi, jotka haluat listaan.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

08.11.2020 - Sunnuntai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
+ Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
+ Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Petronella09, ya 4/20,
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
-Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Loree, ya 11/20, 1.lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä

Meemuli.......................kp 33/30
Loree..........................kp 30/31-32
Pandanen.................kp 27/29-31
Chili..............................kp 27/28-29
Wbä.............................kp 26/26-28
Titi-Love.....................kp 26/28-30
Mansikka3..................kp 24/28
Aniaj.............................kp 23/28
Minttuni...........................kp 22/25
Huumis........................kp 20/28-30
Mysteerio....................kp 19/30
Deneb............................kp 19/28-32
Hamsteri20..................kp 18/27
Soffia29..........................kp 18/28-30
Nipsuneiti83.................kp 14/29
Paatuska........................kp 12/27
Toive23...........................kp 12/28
Talvilintu........................kp 11/24-29
Piipaa93.......................kp 8/25
Petronella09..............kp 8/26-28
Nobelius.......................kp 8/29
5xäiti...............................kp 8/?
Sinisilmät......................kp 6/29
Lillium............................kp 6/29-31
Vihreähuone..................kp 4/27
Iinesankka82.................kp 3/31
Persikka123.....................kp 3/33
Nuorena Äidiksi...............kp 2/36
Liljannuppu........................kp 2/29
Kirjoh89.............................kp 1/28

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Piinailijat ★

Meemuli.................................dpo 13
Chili_........................................dpo 12
Minttuni...................................dpo 9
Titi-Love...............................dpo 8
Deneb.....................................dpo 5
Soffia29................................dpo 1

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää isänpäivää kaikille tännekin <3 Saiks joku tänään yllätettyä miestä positiivisella raskaustestillä? :O oi kuin ihanaa se oliskaan ollut <3

Mulla menossa kummallinen kierto. En ole saanut ovulaatiota kiinni ollenkaan, loppu digit kesken ja niissä hymy vaan vilkku. Pregcheckit näyttää edelleenkin tosi vahvoja viivoja mut minusta kuitenkin kapeampia kuin kontrolliviiva.
Kp20-23 tuli tiputtelu vuotoa joka oli sellaista vereslimaista. Nyt mielenkiinnolla odotan alkaako menkat silti oikeaan aikaan vai pitkittyykö tämä kierto nyt hirveesti sitten :/ tietysti nyt näin käy kun stressaa tämän asian kanssa niin järjettömästi :(

Mutta nyt nautitaan isänpäivästä
<3 <3 <3 <3 <3 <3
 
Hei auttaisiko joku joka on jo pidempään käyttänyt ovistestejä! Aloitin tosiaan ovistestien käytön perjantaina Kp9. Viiva oli ensimmäisen 5minuutin ajan näkyvä, mutta selvästi haaleampi kuin kontrolli, joten luonnollisesti tulkitsin negaksi ja jätin sen vessaan sillä ajatuksella, että katson vielä 5min kuluttua uudelleen kuten testin ohjeessa luki. En kuitenkaan ehtinyt enää sitä tutkimaan kun lähdimme menoille ja tikku jäi vessaan. Tänään tehdessäni uutta ovistestiä muistin tuon perjantain testin ja kurkkasin sitä uudelleen. Toinen viiva olikin nyt yhtä vahva kuin kontrolli ellei jopa hitusen vahvempi, mutta tänään tekemäni ovistesti oli taas kontrollia haaleampi. Voinko siis tulkita että ovis olisi tapahtunut ehkäpä lauantaina kun perjantain testi oli muuttunut niin vahvaksi ja tämän päivän testi oli kuitenkin haaleampi eli nega, vai tuleeko testeihin normaalistikin kuivuessaan vahvat viivat, jolloin kannattaisi vielä jatkaa testaamista?
 
Hei auttaisiko joku joka on jo pidempään käyttänyt ovistestejä! Aloitin tosiaan ovistestien käytön perjantaina Kp9. Viiva oli ensimmäisen 5minuutin ajan näkyvä, mutta selvästi haaleampi kuin kontrolli, joten luonnollisesti tulkitsin negaksi ja jätin sen vessaan sillä ajatuksella, että katson vielä 5min kuluttua uudelleen kuten testin ohjeessa luki. En kuitenkaan ehtinyt enää sitä tutkimaan kun lähdimme menoille ja tikku jäi vessaan. Tänään tehdessäni uutta ovistestiä muistin tuon perjantain testin ja kurkkasin sitä uudelleen. Toinen viiva olikin nyt yhtä vahva kuin kontrolli ellei jopa hitusen vahvempi, mutta tänään tekemäni ovistesti oli taas kontrollia haaleampi. Voinko siis tulkita että ovis olisi tapahtunut ehkäpä lauantaina kun perjantain testi oli muuttunut niin vahvaksi ja tämän päivän testi oli kuitenkin haaleampi eli nega, vai tuleeko testeihin normaalistikin kuivuessaan vahvat viivat, jolloin kannattaisi vielä jatkaa testaamista?
En tiedä, mikä testi kysessä, mutta mulla käyttäytyi onestepin ovis testi samalla tavalla. Aamulla tein ja jonkin aikaa testiviiva oli haaleampi kuin kontrolli. Tein perään digin ja digi hymyili. Sitten katsoessani onesteppiä(n.10min) testi viiva oli kontrollia vahvempi.. :)
 
Täälä ei viäkää tietoa menkoista, vihlontaa ja jomotuksia on ja ravaan vessassa vähä väliä kattomas et ei kai nyt alkanu.. Noh päätin isä päivän kunniaksi kokeilla tehdä testin ja tein samasta pisusta 2:whistle: ja tulos oli tämä:

Eka testi:

Toka testi:

Tämä on niin raastavaa kun ei tiedä tohtiiko iloita vaiko ei..:mad:
Tosin siis nyt on kp 33/30 ja dpo 13 jos se ovis oli kp 19.
 

Yhteistyössä