Toiveissa vauva 2021

Huomenta. Omanapainen pikainen päivitys. Tänään teki mieli tehdä testejä. Lauantaina tein mielenkiinnosta myös. R-testit oli sekä la että tänä aamuna negaa (ei yllätä). Mutta ovistesti yllättää. Mulla niitä clearbluen kahden hormonin testejä. La ihan nega, tyhjä ympyrä, ei edes toista viivaa näkyvissä. Tänään pärähti hymynaama ja todella tumma on toinenkin viiva. Pitääkö tässä ruveta tänäänkin petipuuhiin vaikka menkkojenhan tässä pitäisi nyt alkaa?
 
  • Tykkää
Reactions: chili_ ja Vehkis
Heips taas kaikille! En tiedä muistaako täällä kukaan mua, oli pakko pitää taukoo täältä kun plussaukset yms toi mulle vaan stressiä vaikka onnellinen jokaisesta plussasta oonkin ollu ja oon edelleen ! Onnee kaikille ketkä tässä välissä on plussan saanu <3

On: sieltä julkisesta en saanu tk:n enkä neuvolan kautta apua kipuihin ja tiputteluun mistä sillon syyskuun alussa puhuin. Kävin siis yksityisellä ja siltä sain terolut reseptin. Söin sitä ohjeen mukaan kp 15-24. Mut eikös ovis ollu vasta kp 17 ja tiputtelu sit alko taas ennen menkkoja koska terolutit loppu niin paljon ennen menkkojen alkua kun mulla on luteaalivaihe 13pv.

Nyt haluisinkin tietoo siitä et onko se ens kierrossa ok alottaa vasta ovispäivästä, vai tehooko paremmin jos syö lääkärin ohjeen mukaan aina ne kp 15-24?? Osaisko kukaan vastata..? En tunnu mistään löytävän mitääb virallista tietoo.. yks sanoo yhtä ja toinen toista...
Kaipaan vastausta saman asiaan kuin sinä. Toivottavasti täällä joku osais sanoa paremmin, koska itsekkään en tietoa löytänyt.
Ajattelin siis tikuttaa tässä kierrossa oviksen ja aloittaa terot vasta oviksen jälkeen. :)
 
Heips taas kaikille! En tiedä muistaako täällä kukaan mua, oli pakko pitää taukoo täältä kun plussaukset yms toi mulle vaan stressiä vaikka onnellinen jokaisesta plussasta oonkin ollu ja oon edelleen ! Onnee kaikille ketkä tässä välissä on plussan saanu <3

On: sieltä julkisesta en saanu tk:n enkä neuvolan kautta apua kipuihin ja tiputteluun mistä sillon syyskuun alussa puhuin. Kävin siis yksityisellä ja siltä sain terolut reseptin. Söin sitä ohjeen mukaan kp 15-24. Mut eikös ovis ollu vasta kp 17 ja tiputtelu sit alko taas ennen menkkoja koska terolutit loppu niin paljon ennen menkkojen alkua kun mulla on luteaalivaihe 13pv.

Nyt haluisinkin tietoo siitä et onko se ens kierrossa ok alottaa vasta ovispäivästä, vai tehooko paremmin jos syö lääkärin ohjeen mukaan aina ne kp 15-24?? Osaisko kukaan vastata..? En tunnu mistään löytävän mitääb virallista tietoo.. yks sanoo yhtä ja toinen toista...
Mulla on kanssa käytössä terolutit, mutta tosin säännöllistämään epäsäännöllistä kiertoa. Mun on syötävä niitä myös nuo ko 15-25. Kysyin lääkäriltä (tk:ssa yleislääkäri tosin), niin hänen mukaansa mun pitäis jatkaa noina samoina päivinä, vaikka ovis tulis vasta sen jälkeen. Mä oon nyt kahdessa kierrossa tikuttanut oviksen vasta terojen aloituksen jälkeen, jolloin luteaali jää melko lyhyeksi. En tiiä sitten, ett onko tossa ohjeessa lääkärikohtaisia eroja tai eroja sen takia, kun on eri syitä terojen käytölle. Meen parin viikin päästä gynelle ja aion todellakin tätä asiaa siellä selvittää.
 

Pikainen oma napa päivitys. En kerennyt hakea eilen lisää testejä niin mentiin vielä samalla onestepillä. Kuvaa muokattu vähän, mutta selkeä haalea punainen viiva siinä edelleen näkyy, mieskin heti sanoi että vahvempi kuin eilen :) ei mitään hajua mikä dpo oikeasti on, menkoista laskettuna viikkoja olisi jo reilummin, mutta kierto epäsäännöllinen edellisen raskauden jäljiltä. Jos tänään kerkeäis hakemaan eri testin ja huomenna testailis uudelleen.
Toivo kerkeää kyllä jo nousta tässä ja pitäisi yrittää pitää jalat maassa ennen kuin viiva on vahvistunut kunnolla :D
 
https://aijaa.com/6Htt2x

Siis olen hämmentynyt! :love:

Dpo9 testasin negan, eilen en testannut ja tänään dpo 11 sain Sofin liuskatestiin kaikkien haamujen esiäidin jota ei näy edes tuossa kuvassa, mutta halusin varmistella ja tein samasta pissasta vielä digin. Varovaisin mutta onnellisin mielin jatkan testailua vielä, menkat pitäisi alkaa perjantaina joten onhan tässä vielä pitkät päivät sinnekin... :eek:
 
Kaipaan vastausta saman asiaan kuin sinä. Toivottavasti täällä joku osais sanoa paremmin, koska itsekkään en tietoa löytänyt.
Ajattelin siis tikuttaa tässä kierrossa oviksen ja aloittaa terot vasta oviksen jälkeen. :)
Mietin kanssa että alottaisin oviksen jälkeen niin se tiputtelu vois jäädä pois mitä varten toi on mulle alotettukkin.. Eli kierto on kyllä säännöllinen.. tiputtelu vaan alkaa jo dpo 9 ja dpo14 on kp 1. Ja jos alotan terolutit ennen ovista niinkun tässä kierrossa se tiputtelu kerkiää alkaan pitkästi ennen menkkoja :unsure:
 
Mietin kanssa että alottaisin oviksen jälkeen niin se tiputtelu vois jäädä pois mitä varten toi on mulle alotettukkin.. Eli kierto on kyllä säännöllinen.. tiputtelu vaan alkaa jo dpo 9 ja dpo14 on kp 1. Ja jos alotan terolutit ennen ovista niinkun tässä kierrossa se tiputtelu kerkiää alkaan pitkästi ennen menkkoja
Sama täällä. Tiputtelu alkaa kp9 ja dpo14 on kp1. Mä ainakin testaan tässä kierrossa niin, että otan ekan teron oviksen jälkeen...toivoen, että tiputtelua ei tulis..
 
vierailija
Kommentoin Terolutista. Ei kannata missään nimessä ottaa ennen ovista, koska se voi häiritä ovulaation tapahtumista ja sotkee luonnollisen hormonaalisen kierron puskemalla yhtäkkiä keltarauhashormonia ennen ovulaatiota, ikään kuin "minipillerivaikutusta" eli ehkäisevää vaikutusta. Terot pitää aloittaa aina vasta sitten kun oma normaali keltarauhanenkin alkais muodostua eli vasta Lh plussan ja mielellään munasolun irtoamisen jälkeen eli noin 3 päivää lh plussan jälkeen. Terojahan voi syödä ihan vaan esim. 5 vrk, kierron loppupäässä, estämään tuhruamista/tiputtelua. Mutta jos haluaa tulla raskaaksi ja tukea omaa keltarauhasta, niin aloittaisin kolmisen päivää lh plussna jälkeen tai heti jos tuntee oman ovulaationsa tapahtuneen. Eli vaikka paketissa sanotaan, että kp 15-24 tai jotain muuta, niin sitä voi käyttää oman maalaisjärjen mukaan, koska tuossa oletetaan, että ovulaatio on 14. kp, kuten kai suurella osasta naisia on, mutta ei todellakaan kaikilla eikä joka kierrossa.
 
vierailija
Tosin jos kierrot on luokkaa 35-jotain, silloin teroja voi käyttää säännöllistämään kierto normaalin pituiseksi. Mutta silloin sen käyttötarkoitus on eri kuin oman keltarauhsen tukeminen, jos hoksaattee eron. Pitkissä kierroissa ei yleensä ovuloi tai ovis tulee epäsynkroniassa limakalvon kanssa, joten terojen idea on säännöllistää pidemmällä aikavälillä kierto ja "tuuppia" se normaaliksi, jolloin hyvässä lykyssä ovulaatiokin alkaa pikkuhilaa tulla normaaliin aikaan ja limakalvo on oikeanlainen oikeilla kierronpäivillä, jotta alkio voi kiinnittyä. Mutta jos vosi tulee säännöllisesti, esim. kp 16 tai 18 tai vaikka 20, terot kannattaa aloittaa vasta sitten. Sitten voi käyttää lyhyemmän aikaa, esim. alkaa purkamaan teroja pois dpo 10, jos raskaustestin on nega, koska silloin kehon omakin keltarauhnen alkaa luhistumaan ja menkat alkaa luonnolliseen tahtiin. Jos on plussa, teroja voi ihan hyvin jatkaa muutaman päivän ylikin ja katsoa jos plussa vahvistuu, siitä ei siinä vaiheessa ole alkiolle haittaa. Lapsettomuushoidoissa keltarauhastukia jatketaan joissain tapauksissa jopa 10 viikolle asti.
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Ihanaa miten täällä on heti aamusta plussia tullut Onnitteluja kaikille! Kyllä on Elviira32 melko haalea sofin viiva, mutta onneksi tajusit tehdä digin

Sitten voin todeta tähän samaan, että meillä tuskin tästä kierrosta tärppäsi, sillä tämän aamun rfsu, apteekin ultra ja onestep täysin negoja. Plääh alkaisi sitten ne menkat niin ei tarvitsisi enää odottaa. Ovistikkuja tilasin seuraavaan kiertoon ja piti niitäkin päästä testaamaan vaikka kierto nyt lopussa onkin ja ovis vielä kaukana.

 
Tosin jos kierrot on luokkaa 35-jotain, silloin teroja voi käyttää säännöllistämään kierto normaalin pituiseksi. Mutta silloin sen käyttötarkoitus on eri kuin oman keltarauhsen tukeminen, jos hoksaattee eron. Pitkissä kierroissa ei yleensä ovuloi tai ovis tulee epäsynkroniassa limakalvon kanssa, joten terojen idea on säännöllistää pidemmällä aikavälillä kierto ja "tuuppia" se normaaliksi, jolloin hyvässä lykyssä ovulaatiokin alkaa pikkuhilaa tulla normaaliin aikaan ja limakalvo on oikeanlainen oikeilla kierronpäivillä, jotta alkio voi kiinnittyä. Mutta jos vosi tulee säännöllisesti, esim. kp 16 tai 18 tai vaikka 20, terot kannattaa aloittaa vasta sitten. Sitten voi käyttää lyhyemmän aikaa, esim. alkaa purkamaan teroja pois dpo 10, jos raskaustestin on nega, koska silloin kehon omakin keltarauhnen alkaa luhistumaan ja menkat alkaa luonnolliseen tahtiin. Jos on plussa, teroja voi ihan hyvin jatkaa muutaman päivän ylikin ja katsoa jos plussa vahvistuu, siitä ei siinä vaiheessa ole alkiolle haittaa. Lapsettomuushoidoissa keltarauhastukia jatketaan joissain tapauksissa jopa 10 viikolle asti.
Ihan pakko kysyä mielenkiinnosta että mistä tiedät tän kaiken ? Toi eka viestinpätkä käy kyllä munkin järkeen mut pakkausselosteessa oli et ei saa raskaana ollessa käyttää..
 
@Mamtobe tervetuloa taas juttelemaan :) harmi, että julkiselta ei apuja tullut mutta onneksi yksityiseltä sitten. En osaa sanoa terolut-asiaan. Minulla käytössä lugesteron ovulaation jälkeen tukemaan keltarauhasen toimintaa. Tiedän vain, että terolutia voidaan käyttää samalla tavalla siihen loppukierron tukeen.

@Nipsuneiti83 oho, olen kyllä lukenut että jotkut saavat loppukierrosta ovistestillä aina todella tummaa kontrolliviivaa, mutta osa taas saa ovistestillä plussan juuri ennen raskaustestiplussaa. Varulta petipuuhiin rupeaisin kuitenkin!

ON.: Kp9 Ultrassa käyty. Limakalvo oli vielä ohuehko 5,2mm, mutta kierron vaiheeseen sopiva. Johtofollikkeli oli juuri tunnistettavissa jossain suolen takana piilossa, 12mm. Loppuviikkoon menee ovulaatio. Jos ovisplussaa ei ole pe kp 13 mennessä tullut, niin menen ultraan aamulla. Inseminaatio tehdään iltapäivästä, jos kaikki ok ja pregnyl-piikillä irrotus. Yleensä ovisplussa tullut testiin kp13, mutta näissä hoitokierroissa aiemminkin. Mutta tämä oli jännä huomata, eilen tunsin kipuja oikealla ja mietin, että tuleeko ovulaatio nyt toisen kerran putkeen oikealta. Ja niinhän se oli, vasemmalla näkyi yksi pienempi ja oikealla muutama isompi follikkeli kasvamassa. Eli kyllä sitä tuntemuksiin voi luottaa :D

Ja onnittelut, taas on lisää positiivisen raskaustestin tehneitä! ❤ Yksi lippu samaan junaan, kiitos! ❤
 
Viimeksi muokattu:
Minulla kaveri käytti ainakin lugesteronia johonkin viikolle 12 asti. Useita keskenmenoja taustalla, mutta tuon avulla tai sattumaa, raskaus onnistui. Ei ollut muuta hoitoa siinä kierrossa, plussaamisen jälkeen tuli lääke käyttöön. Mutta nyt mietin, oliko jollain terolut samaa asiaa varten, saatan muistaa väärin.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86
Heips taas kaikille! En tiedä muistaako täällä kukaan mua, oli pakko pitää taukoo täältä kun plussaukset yms toi mulle vaan stressiä vaikka onnellinen jokaisesta plussasta oonkin ollu ja oon edelleen ! Onnee kaikille ketkä tässä välissä on plussan saanu <3

On: sieltä julkisesta en saanu tk:n enkä neuvolan kautta apua kipuihin ja tiputteluun mistä sillon syyskuun alussa puhuin. Kävin siis yksityisellä ja siltä sain terolut reseptin. Söin sitä ohjeen mukaan kp 15-24. Mut eikös ovis ollu vasta kp 17 ja tiputtelu sit alko taas ennen menkkoja koska terolutit loppu niin paljon ennen menkkojen alkua kun mulla on luteaalivaihe 13pv.

Nyt haluisinkin tietoo siitä et onko se ens kierrossa ok alottaa vasta ovispäivästä, vai tehooko paremmin jos syö lääkärin ohjeen mukaan aina ne kp 15-24?? Osaisko kukaan vastata..? En tunnu mistään löytävän mitääb virallista tietoo.. yks sanoo yhtä ja toinen toista...
Mä ainakin aloitin ne aina vasta 1-2 päivää ovulaation jälkeen ja mulla ainakin tuki hyvin loppukiertoa.
 
Ihan pakko kysyä mielenkiinnosta että mistä tiedät tän kaiken ? Toi eka viestinpätkä käy kyllä munkin järkeen mut pakkausselosteessa oli et ei saa raskaana ollessa käyttää..
Näin mullekin lääkäri sanoi et ei haittaa vaikka on raskaana vaan söin sit muutaman päivän plussan jälkeenkin kuurin loppuun. Monet tosiaan käyttää erilaisia keltarauhashormooneja täysin korvaamaan sen oman keltarauhasen toiminnan sinne asti kun sitä ei enää tarvii raskaudessa eli juuri sinne ekan kolmanneksen loppupuolelle. (Sen jälkeen istukka hoitaa homman.)
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Moikka ☺
Täällä yksi uusi yrittäjä lisää kaipaamassa "joukkuehenkeä".
32-vuotias ja ennestään löytyy lapsi (synt 2011) edellisestä parisuhteesta. Lisäksi keskenmeno vuonna 2010 9 kk:n yrittämisen jälkeen ja raskauden keskeytys vuonna 2015 (vahinkoraskaus).
Ehkäisypillerit jätimme pois nyt 05/2020. Aluksi kierto oli 27-28 päivää ja nyt edellinen kierto olikin 32 päivää. Luulen, että ovulaatiota olen joinakin kertoina "bongannut", mutta tikkuja en ole ostanut. Pelkään, että ne tikut stressaisivat vain enemmän ja sitten raskauden mahdollisuus on vieläkin pienempi. Nyt menty aika rennolla otteella, mutta pelkään, että "ikä alkaa painamaan" Kierron mennessä 32 päivään, innoissani testasin varmaan viisi negaa, joten ei tässä varmaan kamalan rennosti tän asian kanssa enää olla. Lisäksi yks päivä nauroin katketakseni, että meidän lapsen nimeksi tulee ehdottomasti "Timppa". Mies ei lämmennyt.

Onko teillä mitään sovelluksia käytössä? Mulla on ladattuna ja käytössä ollut nyt pari kuukautta Clue-sovellus. Se on yksinkertainen, helppo- ja nopeakäyttöinen ja ilmainen.
 
Onnea plussanneille ❤

Tänään kp 22 dpo 9? raskaustesti negatiivinen.Flo ennustaa menkkojen alkamista 6 päivän päästä eli oliko ehkä liian aikaista, päivä pissastakin tein, kun en jaksanut aamulla säätää testin kanssa. Menkka oireita ei vielä ole kun finnit, niitä kyllä puskee läpi kierron kasvoihin. Sitä vaan toivoi, että olisi saanut edes hentoisen toisen viivan.

Hyvää uutta viikkoa kaikille
 
  • Surullinen
Reactions: minttuni
vierailija
Ihan pakko kysyä mielenkiinnosta että mistä tiedät tän kaiken ? Toi eka viestinpätkä käy kyllä munkin järkeen mut pakkausselosteessa oli et ei saa raskaana ollessa käyttää..
Oma ammatti liippaa asiaa ja oon valitettavasti pitkään lapsettomuusklinikan asiakkaana ollut. Toki kun täällä nimettömänä kirjoitellaan, niin ei pidäkään uskoa kaikkea, mutta tuo on ihan peruslisääntymistiedettä, että keltarauhastukea käytetään oviksen jälkeen, on tullut käytettyä jos jonkinmoista lääkettä vuosien varrella. Lugesteron ja Terolut ovat samaa lääkeryhmää. Ei Terolutia kannata omin päin käyttää tietoisesti raskaana, mutta jos muutaman päivän käyttää kun katselee vahvistuuko viivat, ei siitä nykytiedon valossa ole haittaa. Ja tosiaan lääkkellisessä Alkion siirrossa tuki jatkuu kunnes istukka hoitaa progesteronin erituksen eli eka kolmanneksen loppuun.
 

Yhteistyössä