Toiveissa vauva 2021

Laitoin aamulla tänne siitä kun mulla on mahassa (kohdussa todennäköisesti) puristava olo. Tuo jännä olo on nyt jatkunut koko päivän. Jos mulla ois normaali kierto menossa, niin ihan varmasti kuvittelisin olevani raskaana. Koitan muistuttaa itselle että kroppa on varmaan ihan sekasin, mutta silti koko ajan pyörii mielessä että olisko kuitenkin uudelleen tärpännyt... (Ehkä mulla edes menkat laukkaa vauhdilla paikalle kun tällaista kirjoitan )
Eiliset haaveet toimi ilmeisesti hyvin kun täti tuli juuri kylään. Ennakoivat merkit oli erilaiset kuin tavallisesti, mutta toivottavasti mulla alkaa tästä kuitenkin normaali kierto. Ja toivottavasti myös viiminen kierto ainakin 9 kuukauteen!
Mut saa lisätä kiertolistaan ja merkitä tälle päivälle kp1/26-28
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

14.10.2020 - Keskiviikko

Nimi yritys aloitettu monesko lapsi

Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
+ Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
-Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
Lillium, 9/20, 3. lapsi
Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
Loree, ya 12/20, 1.lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ Kiertopäivä ★

Brunet82.......................kp 38/26-28
Aniaj..................................kp 27/28
Mansikka3...................kp 27/28
Jjenn...............................kp 27/29-33
Hisulius...........................kp 24/32-35
Huumis............................kp 24/28-30
Tuttelituu......................kp 23/26
Soffia29.......................kp 21/28-30
Hamsteri20..................kp 20/27-28
Iinanen.............................kp 20/24
Alinna86..........................kp 19/26
Minttuni...........................kp 18/25
Enerisa3..........................kp 18/29-32
Nipsuneiti83.................kp 17/29
Mysteerio.......................kp 17/30
Paatuska................kp 15/27
Toive23...........................kp 14/28
Elviira32...........................kp 14/29
Persikka123..................kp 12/32
Nuorena äidiksi.........kp 13/27
Eeva650..........................kp 12/28-42
Sinisilmät.........................kp 12/29
Nobelius...........................kp 11/27
Meemuli............................kp 8/30
Lillium.............................kp 9/29-31
Vihreähuone.................... kp 7/25
Kirjoh89..................................... Kp 3
Pandanen..........................kp 2/29-31
Chili..............................kp2/28-29
Wbä.............................kp1/26-28
Titi-Love.........................kp 1/28-30

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:

Aniaj..............................................dpo 11
Neilikkaruusu........................dpo 10
Iinanen....................................... Dpo 9
Minttuni.......................................dpo 9
Tuttelituu....................................dpo 9
Alinna86......................................dpo 6
Hisulius.........................................dpo 5
Soffia29..................................dpo 3
Toive23.....................................dpo 2
 
Viimeksi muokattu:
@Tuttelituu Paljon paljon onnea plussasta! <3 :)

Ei ollutkaan ihan niin helppoa tuon listan päivitys, anteeksi jo etukäteen mahdollisista virheistä! Sanokaa jos huomaatte, niin korjaan. :)

@Alinna86, @minttuni ja muut tutkimuksissa käyneet: Selvisikö teillä, missä on vika kun ei onnistu? Olette varmaan kyllä jo aiemminkin asiasta kertoneet, mutta en nyt yhtään muista syitä. On nyt pari iltaa mennyt omaa tilannetta itkiessä, vaikka mitään selkeää syytä ei vielä ole annettu (paitsi että ehkä niitä kiinnikkeitä munajohtimissa, ja ultrassa myös näkyi melko vähän munarakkuloita, ja sekös nyt huolestuttaakin). :( .
 
@Tuttelituu Paljon paljon onnea plussasta! <3

Ei ollutkaan ihan niin helppoa tuon listan päivitys, anteeksi jo etukäteen mahdollisista virheistä! Sanokaa jos huomaatte, niin korjaan.

@Alinna86, @minttuni ja muut tutkimuksissa käyneet: Selvisikö teillä, missä on vika kun ei onnistu? Olette varmaan kyllä jo aiemminkin asiasta kertoneet, mutta en nyt yhtään muista syitä. On nyt pari iltaa mennyt omaa tilannetta itkiessä, vaikka mitään selkeää syytä ei vielä ole annettu (paitsi että ehkä niitä kiinnikkeitä munajohtimissa, ja ultrassa myös näkyi melko vähän munarakkuloita, ja sekös nyt huolestuttaakin). .
Itse menin yksityiselle ultraan tarkistuttaa tilannetta kun oli jo pitkän aikaa kulunut (oisko ollu 8kk) kkm:stä eikä tärppiä tullut vaikka oviksen olin aina bongaavinaan. Veikkasikin etten aina oo ovuloinut tai että munasolun irtoomisessa on voinu olla ongelmia. Sitähän sanotaan viel että keskenmenon jälkeen tulisi helpommin raskaaksi niin alkoi jo odottaminen olemaan henkisesti raskasta.
Ja kun kkm oli muutenkin epäonninen niin epäilinkin että oli varmaan joku vikana. Sieltä sitten selvis että tosiaan kaavinta oli menny pieleen, löyty kasvainta ja raudanpuutekin todettiin, tämä runsaan verenmenetyksen myötä mitä ei myöskään julkinen hoitanut/suostunut mittaamaan. Samantien aloin syömään 200mg rautaa päivässä ja lääkäri aloitti hormoonipiikitykset. Sanoi aika lailla suoraan ettei muuten oo mahiksia tai että voi kestää tosi pitkään eikä tässä enään nuorru.
Helpotti kyllä kun sai vastauksia ja kunnon hoitoa vaikkakaan ei oo tärpännyt (tai no kemiallisia ollut) mut toivoa on enemmän nyt :giggle:
Suosittelen kyllä rohkeesti menemään jos rahkeet riittää, tsempit! (y)
 
@Tuttelituu Paljon paljon onnea plussasta! <3

Ei ollutkaan ihan niin helppoa tuon listan päivitys, anteeksi jo etukäteen mahdollisista virheistä! Sanokaa jos huomaatte, niin korjaan.

@Alinna86, @minttuni ja muut tutkimuksissa käyneet: Selvisikö teillä, missä on vika kun ei onnistu? Olette varmaan kyllä jo aiemminkin asiasta kertoneet, mutta en nyt yhtään muista syitä. On nyt pari iltaa mennyt omaa tilannetta itkiessä, vaikka mitään selkeää syytä ei vielä ole annettu (paitsi että ehkä niitä kiinnikkeitä munajohtimissa, ja ultrassa myös näkyi melko vähän munarakkuloita, ja sekös nyt huolestuttaakin). .
Tällä hetkellä on selittämätön. Aiemmin oli mieheen liittyvistä tekijöistä johtuva naisen hedelmättömyys diagnoosina. Koska siittiöiden määrä ja liikkuvuus alentunut. Myöhemmin tullut normaaleja tuloksia, mutta sitten taas viime inssissä oli huono tulos, toki myös liian lyhyt pidättäytymisaika. Mutta kertoo siitä, että turhaan toivottu tärppiä, kun seksiä välillä joka päivä innokkaana, ei ole varmaan ehtinyt siittiöt kypsyä. Minulla myös löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta ja se on ihan vasta saatu toivotulle tasolle, vaikka lääkitys ollut 10kk. Mutta tosiaan, tällä hetkellä ei ole selittävää tekijää lapsettomuudelle. Kuvittelin, että kun asiat saadaan kuntoon, niin voisi onnistua nopeasti, mutta eipä ole tapahtunut mitään vaikka inssejäkin jo pari kokeiltu. Tsemppiä sinne ja kiitos listan päivityksestä ❤

Ainiin ja sellainen lisäys vielä, että ensikäynnillä ei näkynyt ovulaatiota tulossa ja en ollut koskaan saanut ovista kiinni. Tammikuussa 2020 eka kerran ja testaillut olen huhtikuusta 2019 alkaen. Nyt olen saanut joka kierto oviksen kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikki!

Täältä taas viikko kuulumisia. Perjantaina alkoi vuoto ja supistukset jotka jatkuu edelleen. Maanantaina olin kontrollissa jossa raskauspussi ja sikiö edelleen paikallaan, mutta irtoamassa. Jee! Mun keho siis tajuaa alkaa itse sitä poistamaan eikä ehkä joudu odottelemaan vuoden päiviä raskauden kuihtumista pelkän metotreksaatin avulla. Hcg oli tippunut vajaassa viikossa 30 000 -> 5300, mikä sekin aivan tosi hyvin! Nyt kaikki peukut pystyyn, että kohtu supistelee kaiken ulos itsekseen ja tämä olisi viimein ohi!
 
Itse menin yksityiselle ultraan tarkistuttaa tilannetta kun oli jo pitkän aikaa kulunut (oisko ollu 8kk) kkm:stä eikä tärppiä tullut vaikka oviksen olin aina bongaavinaan. Veikkasikin etten aina oo ovuloinut tai että munasolun irtoomisessa on voinu olla ongelmia. Sitähän sanotaan viel että keskenmenon jälkeen tulisi helpommin raskaaksi niin alkoi jo odottaminen olemaan henkisesti raskasta.
Ja kun kkm oli muutenkin epäonninen niin epäilinkin että oli varmaan joku vikana. Sieltä sitten selvis että tosiaan kaavinta oli menny pieleen, löyty kasvainta ja raudanpuutekin todettiin, tämä runsaan verenmenetyksen myötä mitä ei myöskään julkinen hoitanut/suostunut mittaamaan. Samantien aloin syömään 200mg rautaa päivässä ja lääkäri aloitti hormoonipiikitykset. Sanoi aika lailla suoraan ettei muuten oo mahiksia tai että voi kestää tosi pitkään eikä tässä enään nuorru.
Helpotti kyllä kun sai vastauksia ja kunnon hoitoa vaikkakaan ei oo tärpännyt (tai no kemiallisia ollut) mut toivoa on enemmän nyt
Suosittelen kyllä rohkeesti menemään jos rahkeet riittää, tsempit!
Kiitos vastauksesta! :) Mäkin oon nyt käynyt muutaman kerran jo yksityisellä, ja siellä vielä tutkitaan. Hyvä että kävit tutkituttamassa tilanteen, niin asialle pystyi alkaa tekemään jotakin. Nyt toivotaan että tärppäis, kun rauta-arvo paranee. Sentäs jotain yrittää tapahtua, kun tulee kemiallisia! Nyt vaan peukut pystyyn, että pian tärppäisi pysyvästi. :X3:
 
Tällä hetkellä on selittämätön. Aiemmin oli mieheen liittyvistä tekijöistä johtuva naisen hedelmättömyys diagnoosina. Koska siittiöiden määrä ja liikkuvuus alentunut. Myöhemmin tullut normaaleja tuloksia, mutta sitten taas viime inssissä oli huono tulos, toki myös liian lyhyt pidättäytymisaika. Mutta kertoo siitä, että turhaan toivottu tärppiä, kun seksiä välillä joka päivä innokkaana, ei ole varmaan ehtinyt siittiöt kypsyä. Minulla myös löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta ja se on ihan vasta saatu toivotulle tasolle, vaikka lääkitys ollut 10kk. Mutta tosiaan, tällä hetkellä ei ole selittävää tekijää lapsettomuudelle. Kuvittelin, että kun asiat saadaan kuntoon, niin voisi onnistua nopeasti, mutta eipä ole tapahtunut mitään vaikka inssejäkin jo pari kokeiltu. Tsemppiä sinne ja kiitos listan päivityksestä

Ainiin ja sellainen lisäys vielä, että ensikäynnillä ei näkynyt ovulaatiota tulossa ja en ollut koskaan saanut ovista kiinni. Tammikuussa 2020 eka kerran ja testaillut olen huhtikuusta 2019 alkaen. Nyt olen saanut joka kierto oviksen kiinni.
Huh, kylläpä kilpparillakin kestää parantua! Mutta hyvä kuitenkin, että arvo on nyt saatu kuntoon. :) Toivotaan, että kolmannella inssillä viimeistään tärppäisi, jos nyt tässä luomukierrossa ei jostain syystä onnistu. Kiitos kun kerroit teidän kokemuksista! :)
 
Minä ku kaipailin ovislimoja, niin nyt sitten kp 18 tuli vessakäynnin yhteydessä paperiin "normaali" määrä ovislimaa ja seassa vähän ruskeeta, vähän niinku sillon ku menkat loppumaisillaan :eek: Mulla ei oo ikinä ollu mitään välivuotoja tai muuta, niin mietin voisko olla että ovis ollu aikasemmin ja tää viittais kiinnittymiseen..? :X3: Jotaki tuntemuksia ollu nyt alavatsassa/selässä niin toivotaan että olis sitä eikä se keskenmeno oo sotkenu kiertoa tässä vaikeessa ja alkaiski menkat nyt:mad:
 
On kyllä niin piinaavia taas nämä viimeiset päivät. Lugekierroissa näillä dpoilla en vielä olisi niin piinailemassa (niin varmaan), mutta nyt ilman lääkettä tiedostan uuden kierron olevan jo nurkan takana. Ja toivon, että vuotoa ei tulisikaan. Koko ajan juoksen vessassa tarkistamassa asiaa. Huomenna saattaisi jo tiputteluvuoto alkaa.. ei mitään oireita suuntaan tai toiseen oikeastaan. Rinnat on hieman arat, lämmöt oli aamulla koholla ja ajoittain jotain tuntemuksia oikealla puolella nivusissa ja vatsan alueella. Kaikki tuttua jo aiemmista negakierroista. Loppukierron pahoinvointia ei ole nyt ollut, voikohan ne luget tehdä kun kahdessa edellisessä kierrossa pahoinvointia oli. Toki myös ollut muissakin kierroissa. Ja nyt olen saattanut syödä paremmi. Noh, odotellaan.
 
@hamsteri20 Meillä ei ole oikeastaan vikaa todettu, yli vuoden yrityksen jälkeen tulin raskaaksi (meni kesken). Sitten taas toisaalta on monia, joilla tiedossa ongelmia, mutta raskaaksi tulo onnistuu ja jopa suht nopeasti. Tuntuu että nää on ihan henkimaailman asioita... Katsoin että teilläkin vielä alle vuosi takana, täysin mahdollista että tärppi on tuloillaan. :)

@minttuni Sanos muuta, aina se epätoivo ja oon raskaan/en todellakaan oo -vatvominen alkaa kierron loppupäivinä!! Mulla on näkynyt plussa testissä viimeksikin jo dpo10, ehkä pitäs vaan tehä se testi silloin niin pääsis piinasta! En vaan tykkää testata, koska en halua tietää kemiallisesta raskaudesta ja toisaalta se yks viiva tikussa tuntuu surullisemmalta ku menkkojen alkaminen...
 
vierailija
Paljon tsemppiä kaikille, jospa ennemmin tai myöhemmin kaikilla tärppää! ❤

Te joilla on takana keskenmenoja, niin oliko ennen mahdollista verenvuotoa ja kipuja miten viitteitä tästä? Saitteko esim. missään vaiheessa vahvaa plussaa (leffaviivoja) testeihin?
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni

Yhteistyössä