Toiveissa vauva 2021

Huomenta
@Kasikuus sulla tuo lämpö kuulostaa jotenki lupaavalta <3
@Alinna86 Kuulostaa hyvältä myös siellä <3
@minttuni Meillä lähes samat dpo:t menossa Onko sulla jo jotain tuntemuksia...?
Mulla ei oikein ole mitään vielä fiilistä mihinkään suuntaan....katsotaan jos vknlopun jälkeen alkaisi jotain tuntemuksia ......En ymmärrä mistä tuulee mutta alkanut jotenkin toivo hiipua.....En yleensä ole negatiivinen ihminen ollenkaan mutta nyt jotenkin alkanut hiipiä sellainen pieni epätoivo tai luovutus jopa. KAuhea stressi ollut päällä opiskelujen suhteen kun on ollut nämä etähommat kaikilla eikä saa hetken rauhaa että ehkäpä nää kaikki vaan ruokkii toisiaan... ensi viikolla alkaa normi arki hetkeksi niin ehkä se auttaa
Ihanaa aurinkoa päivään jokaiselle <3
Olin tulossa itseasiassa raportoimaan. Kun tuntunut nyt muutaman tunnin vähän sellaisia menkkamaisia kipuja ja ajattelin vessaan mennessä, että oliskohan siistiä huomata verta pyyhkiessä ja tulisko siitä sellainen olo, että on raskaana. Ja mitä, pyyhkiessä tuli hieman rusehtavaa :D Viimeksi tammikuussa ollut tällaista välivuotoa. Voiko tässä vaiheessa mitään ollakaan, kiinnittyisikö jo dpo4 (tai dpo5 jos ovis tuli samana päivänä, kuin plussa testiin).

Heti lähti laukalle, mutta toisaalta ennenkin ollut näitä kaikenmaailman "kohtalo"-juttuja, ajatuksia ja tuntemuksia. Aiemmassa ketjussa kerroin tapauksesta, kun mietin että pitäisi ostaa valkoista vessapaperia että näkis pyyhkiessä, onko verta paperissa, Mies olikin sattumalta tuonut sellaista paperia, jonka ensimmäisessä palassa luki "Yhdeksän pitkää kuukautta sinä kannat meidän aarretta. Kiitos kulta.". Niin heti luulin silloinkin, että se oli merkki raskaudesta. Otin sellaisen palasen säästöön, oli siis jotain rakkaustekstipaperia, annan sen kyllä miehelle jos plussa joskus tulee :D Ja pari kiertoa sitten oli sellainen, että istuin sohvalla loppukierron aikaan ja yhtäkkiä tunsin, että en ole yksin..

Vaikka en olisikaan raskaana, niin kyllähän tämmöiset ajatukset ja tunteet ovat mukavempia. On tullut niin paljon surettua tätä pitkää yritystaivalta, että tämmöiset positiiviset ajatukset ovat tervetulleita <3 Tai jos lähtee uusi kierto, niin pääsee soittamaan hoitojen aloittamisesta, se kyllä lohduttaa.
 
Lupaavia oireita monilla, pidän peukkuja kaikille. <3 Ja täällä tosiaan allekirjoittanutkin oli lyönyt hanskat tiskiin tästä kierrosta, koska dbo 10 täysin nega, mutta niin se vaan dbo 13 oli jo selkeä viiva.
Täällä se ruskea tuhrukin loppui eiliseen iltaan, nyt ei ole edes tullut pyyhiessä eli periaatteessa kesti sen aikaan kun normaalisti on menkat. Täällä on sellanen testilaboratorio, että itseänikin hävettää. Voi kun jaksais vaan oottaa muutaman päivän. Ei testit ainakaan haalenemaan päin ole, voin laittaa kuvan siitä dbo 13 aamu/dbo 15 ilta parin tunnin pidätyksellä ja olin lenkkeillyt, niin vettä tuli juotua jonkin verran ennen sitä. Mitä mieltä ootte?
Edit. Molemmat siis OS puikkotesti, toisessa vaan väärä korkki.
Ihanaa, on selkeitä <3 Minulla on kans laboratoria ovistestien osalta. Huvittavaa, pitää aina miehelle sanoa että ei koske mun materiaaleihin, tutkimus menossa.
 
Palautuiko sulla imetyksen lopettamisen jälkeen nopeasti kierto lyhyemmäksi? Itsellä nyt ensimmäinen täysi kierto imetyksen lopettamisen jälkeen, eikä ainakaan vielä ole palautunut ennalleen...
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta ystäväni kertoi, että hänellä meni imetyksen lopettamisesta neljä kiertoa raskaaksi tulemiseen, ei ehtinyt lyhentyä tavanomaiseksi kierrot. Aiemmin ollut 28 vrk, imetyksen lopettamisen jälkeen n. 35 vrk. Tosin tuokaan ei vielä kovin iso heitto taida olla.
 
@Alinna86 Nauti myös sinäkin
Mulla aamulämpö edelleen 37.1, mut menkat alkaa tosiaan pe, ni ei vielä pudotusta oiskaan havaittavissa, kun mulla ainakin laskee yleensä päivää ennen pikkusen ja sit vuoto päivänä tai tokana vuoto päivänä vasta kunnolla. Mut ihanaa, kun sulla tulee se fiilis, et saattaiski olla tärpännyt Mulla ei sitä fiilistä ole ollut missään vaiheessa
Nyt täytyy myöntää että olen vähän "kateellinen" noista lämmöistä kun itellä ei meinaa nousta millään tollasiin lukemiin. Tosin aloin mittailemaan vasta viime kierrossa mutta en ole päässyt lähellekään 37 astetta. Mulla tuntuu muutenkin olevan jotenkin epänormaali ruumiinlämpö kun en päivälläkään saa kummosempia lukemia.
 
Onnea plussanneille!
Oli taas niin paljon viestejä etten ehtinyt ajatuksella lukea kaikkia läpi. Täällä kun on muutaman päivän tauko niin tippuu kyllä heti kärryiltä. :D
Mä mittailen lämpöjä satunnaisesti kaikkien ohjeiden vastaisesti kainalosta ja iltapäivällä tai millon sattuu. Mutta lähinnä niistä näkee onko ovulaatio tapahtunut. Eli mulla ero on aivan selkeä alkukierron 36.4 vs ovulaation jälkeen 37 ja risat.

En oo koskaan ollut mukana piinailijoissa, koska oviksen ajankohta on aina vaan arvailua, mutta voisin nyt tulla mukaan mutulla, eli mulle vois huomenna laittaa dpo 2. Voi olla, ettei osu ollenkaan, mutta oireet täsmäisi...
 
Ah mitä ihania plussakuvia täällä tupsahtaa lähes päivittäin! Ne kyllä antaa taas uskoa itsellekin että kyllä tämä vielä tästä :)

ON: kävin eilen ultrassa tsekkaamassa että onko kaikki palautunut keskenmenon jälkeen kohdilleen ja mikä on munasarjojen tilanne. Siellä löytyi hyvin kasvava follikkeli joka ultraajan laskujen mukaan ensi viikon alkupuolella on täysikokoinen. Lähdin kotiin tarkkaan aikataulutettujen talletteluohjeiden kera, joten nyt on sitten ainakin viikonlopuksi tekemistä :) Täällä tuollainen käynti maksoi alle 40 euroa, joten oli itse asiassa ihan kiva käydä vain varmistamassa että kaikki näyttää siltä miltä pitääkin ja lämmöt ja ovistestit mätsää hyvin sen kanssa mitä ultrassa näkyy.
 
Nyt täytyy myöntää että olen vähän "kateellinen" noista lämmöistä kun itellä ei meinaa nousta millään tollasiin lukemiin. Tosin aloin mittailemaan vasta viime kierrossa mutta en ole päässyt lähellekään 37 astetta. Mulla tuntuu muutenkin olevan jotenkin epänormaali ruumiinlämpö kun en päivälläkään saa kummosempia lukemia.
Mullakin lämmöt aika matalat normaalisti ja nousseet joskus tuonne 37 mutta harvoin on nousseet tuon 37 yli.. Jotku on ihmetelly joskus kun mulla on etenkin talvisin ihan kylmät kädet että kiertääkö niissä veri ollenkaan:geek:
 
@Eliana Vautsi onnittelut !! Oliko oireita??

Täällä vähän menkkajomotellu dpo10, tissejä vähän polttelee ja vv nyt vuorostaan olematonta ollu pari päivää, mutta erittäin täysi olo alavatsalla ja tää väsymys, lapsi valvo pinniksessä ja ite nukuin lattialla päikkärit omg.. Ei ota selvää
Mulla myös ollut jo useamman päivän vv ihan olematonta ja tahmeaa :O Mutta tosi kellertävää, eli luulis kai keltarauhasen toimivan...
 
Nyt täytyy myöntää että olen vähän "kateellinen" noista lämmöistä kun itellä ei meinaa nousta millään tollasiin lukemiin. Tosin aloin mittailemaan vasta viime kierrossa mutta en ole päässyt lähellekään 37 astetta. Mulla tuntuu muutenkin olevan jotenkin epänormaali ruumiinlämpö kun en päivälläkään saa kummosempia lukemia.
No oishan nää lämmöt ihan kivat, jos ne jotain merkkais :( Eipä oo tähänkään asti korkeampi lämpö kertonut mitään. Nyt taitaa kyl olla eka kierto, kun lämmöt pysyy tuolla 37.1 myös päivällä ja siltikään en jaksa uskoa tärppiin, kun on niin tavallinen olo.
 
@Eliana Vautsi onnittelut !! Oliko oireita??

Täällä vähän menkkajomotellu dpo10, tissejä vähän polttelee ja vv nyt vuorostaan olematonta ollu pari päivää, mutta erittäin täysi olo alavatsalla ja tää väsymys, lapsi valvo pinniksessä ja ite nukuin lattialla päikkärit omg.. Ei ota selvää
Mulla ei oo tässä kierrossa vv tullut ollenkaan oviksen jälkeen, outoa! Kyl se kohta pitäis alkaa valumaan, kun menkat lähenee :unsure:
Tänään ei onneksi oo ollut niin väsynyt ja ilmavaivatkin onneks poissa :) Mutta kaikki kyl meinaa ketuttaa..
 
@Eliana Vautsi onnittelut :)!! Oliko oireita??

Täällä vähän menkkajomotellu dpo10, tissejä vähän polttelee ja vv nyt vuorostaan olematonta ollu pari päivää, mutta erittäin täysi olo alavatsalla ja tää väsymys, lapsi valvo pinniksessä ja ite nukuin lattialla päikkärit omg.. Ei ota selvää :D
Piti oikeen käydä lukemassa, mitä olin flo:n rustaillut. :) Oviksen jälkeen oli nännit arat ensimmäiset päivät ja siirtyi rintojen arkuuteen joku dbo 7. Se kyllä katosi ja nyt on yllättävän vähän arat.
Oviksen jälkeen on muutaman päivää jomotellut oikeeta munasarjaa ja ollut repäisykipuja. Sitten merkinnöistä päätellen pari päivää ilman suurempia oireita, mutta dbo 7-8 jomotellut molempia munasarjoja ja oikeelle puolelle tärähdyskipua. Sitten dbo 11 alkoikin se ruskea vuoto, jolloin tuntemukset mahassa oli kyllä enemmän menkkatuntemuksia. Nyt kun vuoto loppui, niin lähinnä turvottaa ja vähän jotain tuntemuksia mahassa, mutta tosi oireetonta.
 
Mullakin lämmöt aika matalat normaalisti ja nousseet joskus tuonne 37 mutta harvoin on nousseet tuon 37 yli.. Jotku on ihmetelly joskus kun mulla on etenkin talvisin ihan kylmät kädet että kiertääkö niissä veri ollenkaan
Mullakaan ei nouse yli 37, mutta oletetun oviksen jälkeen saattaa jonain päivänä olla 36.9, yleensä 36.4. ei ole kovin suuri ero ennen ovista tai oviksen jälkeen. Suusta mittaan. Ja siis sama, että ihmetyttää onko verenkiertoa käsissä laisinkaan : D
 
Kiitos!<3 @pioni89

Mites sun piinailut? Mä olen koittanut pitää itseni kiireisenä jotta maltan odottaa testaamista edes sinne perjantaihin...... Tänää dpo9 ja mulla on niin kovaa tuo aamuisin hikoilu, jotta luulen sen olevan huono merkki. Hikoilen aina viikon juurikin aamuisin ennen menkkoja :( mutta silti samaan aikaan oon tosi toiveikas kun se ovis löytyi varmaksi sillon ja talletukset osui hyvin. Perjantaina dpo12 testit? :)
 
  • Tykkää
Reactions: pioni89
@Töppönen_ Voi ei, täältä tulee iso virtuaalihali ja tsempit ❤ Noita tunteita tulee varmasti, vaikka asian olisikin käsitellyt. En usko, että niistä koskaan täysin yli pääsee. Itse pelkään koko ajan, että jos plussaan, niin se menee kesken, vaikka peloille ei saisi antaa valtaa :( Esikoisen menetys 18-vuotiaana oli hirveä kokemus ja se jätti ikuiset jäljet ja jokaisessa seuraavassa raskaudessa pelkäsin, että mitä tällä kertaa. Seuraavat raskaudet sujui kuitenkin hyvin ❤
Ajattelin huomenna kiusata itseäni taas negatestillä, sit voi hyvin alkaa odottaa niitä menkkoja alkavaksi pe. Alaselkää kyllä polttelee taas siihen malliin, et tuntuu, kuin menkat vois alkaa vaikka nyt :cautious:
 
@Töppönen_ Voi ei, täältä tulee iso virtuaalihali ja tsempit Noita tunteita tulee varmasti, vaikka asian olisikin käsitellyt. En usko, että niistä koskaan täysin yli pääsee. Itse pelkään koko ajan, että jos plussaan, niin se menee kesken, vaikka peloille ei saisi antaa valtaa Esikoisen menetys 18-vuotiaana oli hirveä kokemus ja se jätti ikuiset jäljet ja jokaisessa seuraavassa raskaudessa pelkäsin, että mitä tällä kertaa. Seuraavat raskaudet sujui kuitenkin hyvin
Ajattelin huomenna kiusata itseäni taas negatestillä, sit voi hyvin alkaa odottaa niitä menkkoja alkavaksi pe. Alaselkää kyllä polttelee taas siihen malliin, et tuntuu, kuin menkat vois alkaa vaikka nyt
Ihan kamalaa, että olet joutunut kokemaan tuommoisen menetyksen niin nuorena! Minä sain esikoisen 19 vuotiaana, enkä osannut edes pelätä, että joku voisi mennä huonosti. Hän syntyi rv31 ja olihan siinäkin kyllä melkoinen alku nuorille vanhemmille!
 

Yhteistyössä