Toiveissa vauva 2021

Hei

Täällä kans toiveissa vauva. Ensimmäinen raskaus päättyi syksyllä kohdunulkoisen raskauden myötä keskenmenoon. Iso ja kova juttu, suuri suru ja pettymys. Tämä vuosi jatkettu yrittämistä ja toivomista mutta toistaiseksi joka kuukausi jouduttu pettymään. Mielialat vaihtelee välillä paljon. Onnistuneen raskauden toive valtava ja asia pyörii paljon mielessä. Muilla samanlaista tilannetta? Miten olette jaksaneet uskoa tulevaan?
Vastaan näin pari päivää myöhemmin, että välillä menee paremmin ja välillä on kunnon itkupäiviä. Nyt menossa ehkä yk 10, yritys alkoi elokuussa eikä tällä välillä oo tullu plussan plussaa. Oon jo vähän luovuttanut asian suhteen. Mutta elokuussa yritetään päästä julkiselle hoitoihin tai ainakin jonoon :) Esikoinen tuli aikoinaan toisesta yk:sta niin nyt ollaan tosi nöyrinä, jalat on maassa tai jopa vähän maan alla :D Tsemppiä kovasti sinne! Varmasti rankka kokemus tuo kohdunulkoinen raskaus :( Aikamoista tunteiden vuoristorataa tämä tosiaan on.
 
@Enerisa3 Mää oon ostanu ihan Prismasta onkohan ne nyt Rfsu:n testejä 14kpl paketti ja maksaa jonkun 9€. Helppo käydä itsepalvelukassalta ostamassa niin ei pelkoa että joku näkis. Itsellä ne myös toiminu hyvin ja selkeesti näkee viivan väristä huipun :)

mulle tosiaan vois vielä huomiselle korjata listaan dpo 10, kiitos!

Omia fiiliksiä eli tänään dpo 9 ja tekis mieli jo hulluna testailla! Päätin kyllä et testaisin vasta sunnuntaina äitienpäivänä mut millään ei malttas odottaa. Tuntuu et kaikkia outoja oireitakin on tässä kierrossa:
- tissit ollu kipeät jo dpo 4 asti ja nyt verisuonet pinnassa jo rinnoissa
- dpo 6 oli kunnon tykyttävää pientä vihlontaa vas alhaalla
- nyt dpo 7-9 oon nukkunu jotenki oudosti eli unia nähny hulluna ja heräilly kesken unien välillä ja ku jatkanu nukkumista niin filmit jatkunu suoraan
- dpo 8 eli eilen alkoi myös pienet jomottelut mahassa, mutta ei kuitenkaan sellaiset perinteiset menkkajomottel
- myös palelua ja väsymystä jotenkin ilmassa
Tuntuu, että ihan kaikkea erilaista on ilmassa mutta sit kuitenkin on tunne ettei se kuitenkaan oo tärpännyt ja nää on vaan jotain muuta.:sneaky::sneaky:

Onko muita, jotka aikoo testailla äitienpäivänä? Plussauutiset olis sillon ihan mahtavat mutta nega taas kyl tuntuu ehkä entistä pahemmalta sillon!
 
Mulla alkoi tänää aamulla hikoilu. Ja se on huono merkki, koska aamuista hikoilua mulla on aina ennen menkkoja Mulla alkoi työpäivä tänään 06.00 joten ei haitannut herätä ilman kelloa aikasin oon ollu tänää tosi väsynyt. Ajattelin että johtuu heräämisistä. Mutta treeni kään ei lähtenyt yhtään käyntiin vaikka yleensä se piristää.. Kauhea ruokahalu ja suklaahimo. Alkaa vaikuttaa perusoireilta ennen menkkoja ääks. En halua ajatella ettei olisi tärpännyt kun osui niin hyvin kaikki ajoitukset että oon varma tärpistä :'D
Itelläki nyt sellanen olo et tässä kierrossa varmasti tärppää ku tallettelut osunu hyvin ja muitaki keinoja ekaa kertaa ollu käytössä. Samaa vauhtia koitan syytää jäitä hattuun ettei taas joutuis kokemaan niin karvasta pettymystä:poop:
 

Suosikkiaiheeni, ovistestit. Tänään oli kyllä one step minun mielestä niin lähellä plussaa, että olisin uskonut ilman digiäkin. Mutta pitihän se viimeinen digi käyttää myös. Liuskatkin loppuivat nyt. Uhosin, että en tilaa uusia ennen hoitojen alkua, mutta katotaan vaan x) kuinka onnellinen voi olla ovisplussasta??? Varsinkin kun aiemmin en ole saanut kiinni ja ultrassa näyttänyt tilanne kehnolta. Tuntemukset viittaa jopa siihen, että ovis olis juuri näillä näppäimillä.

Ja tosiaan, tilaan raskauskeiju.fi. Viimeksiki tilasin muistaakseni 60 one stepin liuskaa ja 10 clearbluen digiä. Ja nämä riitti 5 kk. Nyt olen oppinut testaamaan maltillisemmin, aluksi digejäkin meni useampi kierrossa, nyt vain yksi. Aloitin testailut ensin todella aikaisin, kp 6, mutta nyt aloitan aiemmasta oppineena kp 10. Kerran päivässä n. 9-20 välillä, saattaa vaihdella. Mutta sitten kun tummenee (nyt kp12) niin teen kahdesti päivässä, aamusta ja illasta. Tässä jotain minun ovistestailusta vierailijalle ja muillekin tiedoksi :)

Kumpikin iloitsemme ovisplussasta ja tässä kierrossa on kyllä ollut todella hauskaa makkarissa x)
 
Mulla ollut täällä kauhea ärsytys päällä, ihan kaikki ärsyttää ja tänään piti "talletella", koska ma se siemennesteanalyysi, et tulis se 3pvä pidätystä. Huomenna ei pysty, kun mies lähtee lasteni kanssa mökille. No taitaa saada mies hoidella ite ittensä, kun mua vaan ei yksinkertaisesti yhtään kiinnosta, kun ketutuskäyrä niin korkealla.. Ja haluja ei yhtään, ni yritä siinä nyt päästä tunnelmaan :( Ja tunteet menee muutenkin laidasta laitaan, kun toisinaan taas vaan itken sen takia, että ärsyttää :censored:
 
Mulla ollut paniikkihäiriö jo yli 20 vuotta. Mulla on siitä n. 15 vuotta kulkenut aina vesipullo mukana, kun keksin että veden juominen helpottaa sitä ahdistusoloa ja saa vähän ajatusta siihen juomiseen. Eli vesipullo on mun turva. Lisäksi mä unohdan hengittää kun paniikki iskee, monella kun on just toisin päin et hyperventiloi.
Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö puhkes n. 4vuotta sitten, mutta siitä oon päässyt lähes eroon.

Mutta syöminen kyllä on itsellä ainakin tosi tärkeässä asemassa, et syö tarpeeksi usein, niin ettei verensokeri pääse ainakaan laskemaan.

Raskaus on jännä, siinä naisen keho ryhtyy suojelemaan sikiötä, niin tästä syystä monesti paniikkihäiriö helpottaa raskauden ajaksi, löysin tälläsen tekstin, tästä löytyis enempiki tietoa mut tää, selittää aika hyvin
"Raskausaikana hajuaisti on yliherkkä (suojaa alkiota, joka on myrkytysvaarassa). Progesteronitaso nousee 10-100-kertaiseksi ensimmäisen 2-4 kuukauden aikana, vaikutus on Valiumin kaltainen (rauhoittava). Yhdessä korkean estrogeenitason kanssa koktaili pitää tulevan äidin rauhallisena raskauden suhteen. Kortisolitaso nousee. Nyt tämä stressihormoniksi kutsuttu aine ei vaikuta stressaavasti, vaan pitää naisen valppaana sikiön terveyden ja turvallisuuden suhteen: ravinto, ympäristö ja puuhat mitoitetaan vauvan mukaan."

Toki on myös niitä, kuten Vindy kirjoitti, että sokerirasitus laukaisi paniikki- ja ahdistuneisuushäiriön. Mut omalla kohdalla oon huomannut että olo helpottaa, mutta en silti halua ruokkia niitä omia heikkoja kohtia toivottavasti neuvolassakin tämä ymmärretään jos joskus sinne asti pääsen.
Kiitos tämän jakamisesta, paljon uutta tietoa mulle <3 ja oli lohduttavaa kuulla noista! Mulla myös ahdistuneisuus tausta jo 10 vuotta, mutta paniikkikohtausten fyysiset oireet on ollu ihan next level ja pikku hiljaa opin elämään niiden kanssa. Ihanaa ku täältä saa tukea ja neuvoa! Ihan huippu mesta <3 :)
 
Mulla ollut täällä kauhea ärsytys päällä, ihan kaikki ärsyttää ja tänään piti "talletella", koska ma se siemennesteanalyysi, et tulis se 3pvä pidätystä. Huomenna ei pysty, kun mies lähtee lasteni kanssa mökille. No taitaa saada mies hoidella ite ittensä, kun mua vaan ei yksinkertaisesti yhtään kiinnosta, kun ketutuskäyrä niin korkealla.. Ja haluja ei yhtään, ni yritä siinä nyt päästä tunnelmaan Ja tunteet menee muutenkin laidasta laitaan, kun toisinaan taas vaan itken sen takia, että ärsyttää
Voi ei, halit täältä❤ Me ollaan tänään käyty jo eron partaallakin kun oon ollu ku perseeseenammuttu karhu vaikka ees menkat ei oo lähestymässä vielä. Nyt on pöly laskeutunut mutta huhhuh ymmärrän kyllä niin ton ärsytysturhautumisen.
Meillä siis välien kireyden syynä ollu häiden peruuntuminen. Kaks vuotta ollaan suunniteltu 120 hengen kesähäitä 2020, kaikki suunnitelmat viittävaille valmiit ja sit tulee joku kåråna ja pilaa aivan kaiken. Mehän pidettiin taukoa yrityksestäkin ~syksy-talvi, koska ei haluttu että oon kovin pitkällä raskaana häissä tai että on pieni vauva mukana. Tää tuntuu uskomattoman pahalta nyt kun oliskin voinut vaan antaa mennä:cry::cry:
 
Ihanaa lukea näin aktiivista ketjua, ootte ihania! <3

@Kasikuus jos kivut on kovat, vaadi hoitoa. :( Jos kysta kipuilee munasarjassa, voi kyse olla siitäkin että munasarja on kiertynyt akselinsa ympäri (mulla tähystyskertomuksessa puhuttiin torsiosta), ja sen verenkierto on vaarassa pysähtyä. Täällä yksi endometrioositar - mulla tää torsioasia todettiin vasta leikkauspöydällä, olin kärsinyt tosi pahoista kivuista etenkin liikkuessa, mut ihan satunnaisesti. Pyydä vaan tutkimuksia. <3 Ja siis anteeksi kun aiheutan lisää stressiä, tiedän että huolestuttaa varmasti muutenkin...
 
@Vindy Pahoittelut teille oon nyt miettinytkin korona-aikana että miten ne, joilla piti olla häät, hautajaiset, ristiäiset.. Kamalaa!!Mutta jospa nyt tärppäis!

@Kasikuus Huippua että pääsette näin nopeasti simppatesteihin!

Oon kans ollu eron partaalla tänään, kaikki ärsyttää. Jos ois normaali kierto eikä km jälkeinen niin tietäisin tarkalleen onko pmssää vai muuta! Kovasti on masussa nippailut, mutta ei minkäänlaisia kipuja kuten viime plussakierrossa! Flo näyttää 9päivää menkkoihin hmm
 
  • Tykkää
Reactions: Kasikuus ja Vindy
@Enerisa3 Mää oon ostanu ihan Prismasta onkohan ne nyt Rfsu:n testejä 14kpl paketti ja maksaa jonkun 9€. Helppo käydä itsepalvelukassalta ostamassa niin ei pelkoa että joku näkis. Itsellä ne myös toiminu hyvin ja selkeesti näkee viivan väristä huipun

mulle tosiaan vois vielä huomiselle korjata listaan dpo 10, kiitos!

Omia fiiliksiä eli tänään dpo 9 ja tekis mieli jo hulluna testailla! Päätin kyllä et testaisin vasta sunnuntaina äitienpäivänä mut millään ei malttas odottaa. Tuntuu et kaikkia outoja oireitakin on tässä kierrossa:
- tissit ollu kipeät jo dpo 4 asti ja nyt verisuonet pinnassa jo rinnoissa
- dpo 6 oli kunnon tykyttävää pientä vihlontaa vas alhaalla
- nyt dpo 7-9 oon nukkunu jotenki oudosti eli unia nähny hulluna ja heräilly kesken unien välillä ja ku jatkanu nukkumista niin filmit jatkunu suoraan
- dpo 8 eli eilen alkoi myös pienet jomottelut mahassa, mutta ei kuitenkaan sellaiset perinteiset menkkajomottel
- myös palelua ja väsymystä jotenkin ilmassa
Tuntuu, että ihan kaikkea erilaista on ilmassa mutta sit kuitenkin on tunne ettei se kuitenkaan oo tärpännyt ja nää on vaan jotain muuta.

Onko muita, jotka aikoo testailla äitienpäivänä? Plussauutiset olis sillon ihan mahtavat mutta nega taas kyl tuntuu ehkä entistä pahemmalta sillon!
Mä aattelin testaa su. Dpo11... Vaikka se negaa taas varmasti näyttääkin :rolleyes:
Tänään on kyl mieliala heitelly ihan laidasta laitaan, itkeä tihrustettu ja ärräpäät lennelly:LOL:
 
@Vindy voi ei, kun jo suunnitellut häät joudutte siirtää ja vielä toi viime syksyltä yrittämisen siirtäminen häiden takia ja ihan turhaan:cry: On kyllä niin sympatiat kaikkien teidän puolella kellä piti kesällä häät olla❤ Hemmetin korona.. Toivottavasti nyt saatte sovittua miehen kanssa, varmasti painaa mieltä ja raastaa hermoja siirto ja kaikki

Ja samoin @Kasikuus @Lilmi89 ja @Alinna86 tsemppiä huonoihin fiiliksiin, kyllä kaikki tästä vielä muuttuu paremmaks❤
 
Tää ärsyttää mua kans ja pitkillä kerroilla olis helpostikin viikon heitto lasketussa ajassa. Siispä seuraavan raskauden kohdalla aion kyllä suoraan valehdella neuvolaan viimeisten kuukautisten alkamispäivän sen mukaan, että vastaisi tuota heidän käyttämää 28 päivän kiertoa. Jos kerran itse tarkkaan tietää, milloin ovulaatio on ollut.

Joo sama kokemus neuvoloista... En ymmärrä mikseivät terveydenhuollon ammattilaiset tajua ettei monenkaan naisen kroppa toimi oppikirjan mukaan ja kierto ole säännöllinen 28 päivää :rolleyes: Viime raskaudessa soittaessani neuvolaan th ei uskonut mua puhelimessa vaan laski viikot niin, että olisin ollut jo rv 10+. Yritin selittää, että tiedän milloin ovulaatio oli ja kiertoni on epäsäännöllinen, että olen vasta viikolla 5-6. Noh menin sitten hänen "pakottamana" ultraan ja viikot oli jotain 5+
 
Tää on nyt neljäs yö putkeen, ku herään kolmen ja neljän välillä pirteenä, aikasemmin saanu jatkettua unia mut nyt jo pyöriny 30min, ärh!

@Vindy <3 harmillista, että teilläkin siirtyy juhlat, menettkö silti naimisiin vaikka juhlat siirtyy vai siirrättekö kokonaisuudessaan? Meillä piti olla 4 ystävien häät tänä vuonna ja yhdet on juhlittu karkauspäivänä, kaikki muut kolme on siirretty vuodella ja näistä pareista kaikki menee kuitenkin maistraatissa vielä tänä vuonna ja juhlat sitten ensi vuoden puolella.
 
VAUVA 2021 ❤

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella!

★★★★★★★★★★★★★★★★★

8.5.2020


Nimi yritys aloitettu monesko lapsi


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Vindy, ya 1/19, 2. lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Pampula3, ya 4/19, 3.lapsi
Kasikuus, ya 05/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Mariija_, ya 10/19, 1.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
Ananas90, ya 10/19, 4. lapsi
Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
Jusperi, 12/19, 1.lapsi
Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 01/20, 1.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Loree, ya 2/20, 1.lapsi
Riama, ya 2/20, 2.lapsi
Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
+Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
3milia, ya 4/20, 1.lapsi
Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
Toiveikas89, ya 5/20, 2.lapsi
Tiukuna, ya 6-7/20, 1.lapsi
kolava / ya 7/20 / 2. lapsi (miehen 4.lapsi)
innap, ya 7/20, 2.lapsi
Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi Kiertopäivä


Matilda!.......................kp 51/?
Lilje........................kp 32/37-40
Riama...........................kp 31/27-32
Mandariinilohko..... kp30/30-38
Mariija_.......................kp 29/32-43
Mysteerio...................kp 29/30
Haaveilija93....................kp 29/?
Elviira86......................kp 28/25
Rimaleli.......................kp 27/30
Hope91.......................kp27/28-33
Helmiii......................kp 26/29-53
Mans115.......................kp 25/27
Toiveikas89....................kp 25/29
Masu90.......................kp 24/27-42
Lilmi89.............................kp 24/30
Töppönen_.........................kp 23/26
Sinisilmät.........................kp 23/29
Alinna86.........................kp 22/28
Pampula3.......................kp 22/22-26
Kasikuus........................kp 21/27-28
Vindy...................kp 20/29-33
Titi-Love....................kp 19/28-30
Puolu.......................kp 18/30-32
Persikka123.....................kp 18/32-35
Napsunen.....................kp 18/35-45
Wanti......................kp 17/34-48
Tiukuliina89....................kp 17/32
Hipposka......................kp 16/29-32
minttuni...........................kp 15/26
Päärynä5.......................kp 15/28
Brunet82....................kp 15/26-28
Futurmama.....................kp 15/29-34
Jjenn...............................kp 15/29-33
Ananas90.....................kp 14/25-26
Ilona Eloisa....................kp 12/28
Shibali................................kp 10/24-30
Kirjoh89.....................kp 10/28
Zennuli.....................kp 10/?
Jusperi......................kp10/30-33
Bellaella2205090............kp 9/?
Mirella92....................kp 9/28
Millimetrii...................kp 9/27-29
Piipaa93....................kp 7/26-28
3milia.....................kp 6/26-28
Keisarinna85..............kp 4/24-27
Minouche...................... kp3/23
Mimmi92..................kp 3/26-30
Eliana.........................kp 2/31-38
Enerisa3.....................kp 2/28-32
Eeva650.....................kp 1/28-42

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:


Mysteerio................................dpo 17
Rimaleli....................................dpo 14
Riama..................................dpo 13
Bebe2021..........................dpo 13
Mans115..............................dpo 12
Hope91.............................dpo 12
Sinisilmät.........................dpo 10
Alinna86.......................dpo 9
Pampula3....................dpo 9
Mandariinilohko.......dpo 9
Kasikuus.........................dpo 7
Lilmi89..............................dpo 6
Töppönen_.............dpo 6
pioni89.........................dpo 5
Helmiii...........................dpo 5
Titi-Love......................dpo 3
Vindy.............................. dpo3
Päärynä5...................dpo 2
minttuni.......................dpo 0

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Meniköhän nyt päivitys oikein :D Anteeksi jo etukäteen :)

@Vindy Korona sotkee kyllä ihan kaiken :( Pahoittelut häiden peruuntumisesta. Ei ihmekään, jos hermoja kiristää, kun vielä häiden takia lykkäsi yrittämistä ja sit korona pilaa senkin. Voimia sinullekin ❤

@Santso Et saanut yhtään lisästressiä aikaan :) Olen vain kiitollinen, kun täällä käydään läpi kaikki mahdollinen, mikä voisi olla vikana ja kerrotaan ne omat kokemukset, kiitos! ❤

@Lilmi89 ja @Alinna86 Huh, huokasin helpotuksesta, että en ole ainut, jolla hermoja kiristää. En tiedä mikä eilen oli, mut kyl se pisti itteänikin illalla vihaksi, ku piti olla ku perseeseen ammuttu karhu. Taitaa pms kiukku nostaa päätään. Oon taas niin 100% varma, että tärppi ei käynyt, ni voiskohan ne menkat vaikka jo alkaa..

@minttuni Laitetaanko piinailijoihin dpo 0? :love:
 
Miten tää oikeasri onki niin huvittavaa että menkkojen loputtua ovikseen sti on tosi hyvä fiilis ja sitte oviksen jälkeen alkaa mieliala lskee hiljakseen,kunnes se on menkkojen alkamispäivänä iha räjähdysaltis.. siis ajatellen nimenomaan raskautumista,ei pms oireita.
Muerin nyt kyllä iha tosissaan että en ens kiertoon,mikä todennäköisesti kyllä alkaa,tilaa ovistikkuja. Ne näköjään vaikuttaa liikaa mun ajatuksiin ja et jolloinki on pakko kans talletella..
Ja tulee vaan niin paljo mietittyä omaa oloa. Tosin,nyt mulla ei oo nivusjomoja ollu tai oikein mitään muutakaan. Olo kropassa iha normaali,tavalliset kropan krempat vaan oikkuilee.
 
Tää on nyt neljäs yö putkeen, ku herään kolmen ja neljän välillä pirteenä, aikasemmin saanu jatkettua unia mut nyt jo pyöriny 30min, ärh!

@Vindy <3 harmillista, että teilläkin siirtyy juhlat, menettkö silti naimisiin vaikka juhlat siirtyy vai siirrättekö kokonaisuudessaan? Meillä piti olla 4 ystävien häät tänä vuonna ja yhdet on juhlittu karkauspäivänä, kaikki muut kolme on siirretty vuodella ja näistä pareista kaikki menee kuitenkin maistraatissa vielä tänä vuonna ja juhlat sitten ensi vuoden puolella.
Ensin ajateltiin että mennään nyt naimisiin kirkossa muutamien läheisten läsnäollessa ja ensvuonna ois sit juhlat, mut se ei ois ollu sama. Halutaan sellaset häät kun on suunniteltu. Se on kuitenki niin älykallis ja yks elämän tärkeimmistä tapahtumista, niin ei vaan pysty rikkomaan sitä osiin:(
 

Yhteistyössä