Toiveissa vauva 2021

Emmaljungan NXT 90 Kaukalosta ei niinkään vielä oo valinta selvä

Me ollaan seurusteltu tosiaan reilu kolmisen vuotta. Kummallakaan ei oo ennestään lapsia. Ollaan 27v ja 33v.

Meillä on noi yhdistelmät esikoisen jäljiltä ja haluaisin vaan päästä noista eroon. Oon kuolannu vikingejä, mutta onhan noi näpeät ku menee niin pieneks ja on ne ihan hienotkin. Meille on vaan ainaki sattunu maanantaikappale, kun aisan säätö kenkkuilee ja kokoajan luisuu sisäänpäin työntäessä kun on säätänyt pidemmäksi. Ja nitisee ja natisee. Sit renkaita ei meinaa saada kirveelläkään irti, yks on pysyvästi jumissa, ei auta mikään ja milläs pumppaat ilmaa kun se venttiili on semmoses kohtaa et ei saa pumpattua jos ei ota rengasta irti. Että kattoo jos käyttäis lastentarvikkeella huollossa nii auttaisko.
 
Minä oli edellisessä liitossa 10v yhessä ja 6v jälkeen syntyi ensimmäinen lapsi, eli on kokemusta vähän hitaammasta (ensin kasvetaan aikuiseksi ja ostetaan asunto ja saadaan vakipaikat) meiningistä ja nyt sit ollaan uuden edessä, vähän nopeammalla suunnitelmalla. Toki nyt elämäntilanne täysin erilainen, kaikki olisi valmista vauvaa varten.

Minäkin aiemmin haaveilin, että lapset ois tehty ennen kun täytän 30v. Noh.... Tänä vuonna tulee 30v :oops: Jospa syntyis kun oon vielä 30v, niin ehkä menis tuohon mun leikkimieliseen tavoitteeseen ;)
 
Minä oli edellisessä liitossa 10v yhessä ja 6v jälkeen syntyi ensimmäinen lapsi, eli on kokemusta vähän hitaammasta (ensin kasvetaan aikuiseksi ja ostetaan asunto ja saadasn vakipaikat) meiningistä ja nyt sit ollaan uuden edess, vähän nopeammalla suunnitelmalla. Toki nyt elämäntilanne täysin erilainen, kaikki olisi valmista vauvaa varten.

Minäkin aiemmin haaveilin, että lapset ois tehty ennen kun täytän 30v. Noh.... Tänä vuonna tulee 30v Jospa syntyis kun oon vielä 30v, niin ehkä menis tuohon mun leikkimieliseen tavoitteeseen
Mulla vähän sama "tavoite", vaikka oikeesti samahan se on, vaikka ehtis 31 täyttää:):D Nyt keväällä täytän siis kans 30.
 
Edellisen miehen kanssa olin melkein 11v ja ensimmäinen lapsi sai hänen kanssaan alkunsa, kun olimme olleet yhdessä pikkusen vaja 1.5v. Tämän nykyisen miehen kanssa tulee heinäkuussa 6v täyteen ja meidän tavoite oli, että molemmilla on vakityöpaikat ja muutenkin tasapainoinen elämä. Vakityöpaikat saimme molemmat reilu vuosi sitten ja siitä alkoi yhteisen lapsen haaveilu kunnolla ❤ Toki pari vuotta sitä ennen olimme paljon puhuneet vauvahaaveista ja suunnitellut milloin olisi hyvä aika :) Kesäkuussa alkaa yhteisen kodin rakentaminen ja ensi vuonna meillä on oma talo, johon pieni on tervetullut ❤
 
Mulla vähän sama "tavoite", vaikka oikeesti samahan se on, vaikka ehtis 31 täyttää Nyt keväällä täytän siis kans 30.
No niinhän se on, 31v on ihan sama kun 30v, jos karkeasti ajattelee.
Itse halusin aikanaan maksimoida nuoren iän tuoman hyödyn lapsen yrityksessä.
Nytkään ei ikää minulla oo kauheesti, jos biologiaa ajattelee. Miehellä sitä vastoin ikää onkin sitten enemmän. En tiedä miten paljon miehillä ikä vaikuttaa lapsen teko asioihin, mutta mitä nyt lehdistä oon lukenu, niin kyllä ainakin välillä joku kypsemmässä iässä oleva mieskin vielä isäksi tulee ;):love:
 
Vastaan samalla edeltävään keskusteluun. Yrityksen alkamisesta tän vuoden aikana tietää lähimmät ystävät. Tällä hetkellä kolme läheistä on raskaana ja kaksi kotona vauvan kanssa. Yhdellä yritys päällä. Eli hyvin on huomannut, miten 30v rajapyykki lisää lisääntymisintoa ja osittain tämän lähipiirin innon vuoksi nyt itselläkin vauvakuume. Ja tää kuume on lähtenyt liikkeelle miehen kuumeilusta!

Ollaan oltu yhdessä vasta vajaan vuoden verran. Suhde on kaikkea mitä oon osannut aikuiselta parisuhteelta toivoa, ollaan hyvä tiimi, arki toimii, pojan ja miehen suhde on aivan uskomattoman nopeasti muodostunut isä-poika-tyyliseksi suhteeksi. Eikä tästä enää nuorruta, joten ei jouda odotella lapsen yrittämisen suhteen

Millaisiin suhteisiin muut haaveilee lapsesta? Löytyykö muita nopean aikataulun kuumeilijoita?
Me ollaan oltu yhdessä 1v 6kk ja ei asuta vielä yhdessä. Vähän vaikea yhtälö tämä vauvan yritys ja erillään asuminen, mutta tähän asti oon saanu miehen aina käymään oviksen aikaan ja ihan on samalla tavalla jutussa mukana. Ollaan 27v ja 36v
 
Viimeksi muokattu:
No niinhän se on, 31v on ihan sama kun 30v, jos karkeasti ajattelee.
Itse halusin aikanaan maksimoida nuoren iän tuoman hyödyn lapsen yrityksessä.
Nytkään ei ikää minulla oo kauheesti, jos biologiaa ajattelee. Miehellä sitä vastoin ikää onkin sitten enemmän. En tiedä miten paljon miehillä ikä vaikuttaa lapsen teko asioihin, mutta mitä nyt lehdistä oon lukenu, niin kyllä ainakin välillä joku kypsemmässä iässä oleva mieskin vielä isäksi tulee
@nobelius paljonka miehelläsi on ikää?
 
Onpa meillä paljon jengiä täällä, mahtavaa!
Huomaan että jännitys itelläkin lisääntyy kun kierto kääntyy loppusuoralle. Piti ottaa ihan rennosti eikä yhtään ressailla, mutta täällä mä kurkin monta kertaa päivässä uudet kirjotukset ja oon ihan täpinöissä hehe. En kyllä usko, että toista kertaa voi tärpätä ensi yrittämällä ja varaudun, että ne menkat sieltä reilun viikon päästä pätkähtää, mutta hauskaa on odotella. Taidan mennä tilaamaan parit raskaustestit valmiiksi. Koitan kyllä malttaa olla testaamatta ennen kuin menkat on oikeesti myöhässä. Minkä merkkisiä testejä olette suosineet? Aiemmin olen käyttänyt ainakin pregcheckiä ja clearbluen digin sitten vikana fiilistelynä :D

Ihan sama juttu täällä. Eka kierto, en tiedä onko kroppa ees tajunnut etten syö enää pillereitä :D ja heti raskausajatukset mielessä. Mä taidan ostaa vaan noita diginäytöllisiä, testailen sitten vähemmän... niinhän mä nyt sanon. Katotaan niin huomenna oon tilannut netistä joku 100 liuskaa!

Ei vaan - ihan erilaiset olot ja jomotukset kyllä tässä kierrossa. Voiko se enteillä jotain?? :D
 
Mua alkaa kyllä jännäämään kun tuntunut nyt vuorokauden putkeen tätä kylmäävää jomotusta ja selkeästi vasemmalla puolella. Muistan tunteneeni esikoisen aikaan alkuvaiheessa tuikkimista vain oikealla puolella ja ultrassa sieltäpuolen juuri löytyikin aktiivinen keltarauhanen. Mitenköhän mä nyt jaksan odotella sen testaamisen kanssao_O
Oii nyt on peukut pystyssä täällä! Jännää!
 
  • Rakkaus
Reactions: Vindy
Ja taas omanapailua..
Edelleen juilimista nivusissa ja nyt välillä myös kohtuunkin tuikkii. Eikä näitä tarvi edes kuullostella kun työnteon lomassa huomaa nämä.
Ja kp on nyt vasta 20/28 ja dpo 6.. melkeen tekis mieli tolla yhdellä onestepillä testata mut toisaalta ei millään viitti ku jos se on nega ni sit rupee vaan suututtaa:D kun eihän se ny välttis näytä viel yhtään mitään.. muutenki mielummin testaisin digillä etten ala viivoja tuijottaa :D
 
Ja taas omanapailua..
Edelleen juilimista nivusissa ja nyt välillä myös kohtuunkin tuikkii. Eikä näitä tarvi edes kuullostella kun työnteon lomassa huomaa nämä.
Ja kp on nyt vasta 20/28 ja dpo 6.. melkeen tekis mieli tolla yhdellä onestepillä testata mut toisaalta ei millään viitti ku jos se on nega ni sit rupee vaan suututtaa kun eihän se ny välttis näytä viel yhtään mitään.. muutenki mielummin testaisin digillä etten ala viivoja tuijottaa
Just kiva kuulla kaikilta fiiliksiä ja tapahtumia vaikka viestit keskittyiski vaan omiin asioihin! Mä sain esikoisesta negan kun testasin 3 päivää ennen oletettua menkkojen alkua apteekin testillä aamupissasta, vaikka oli maaailman selkeimmät oireet. Tissit kipuili jo tyylii pari päivää oviksen jälkee ja oli sitä aiemmin mainitsemaani jomotusta ja näi. Sit sain selkeen plussan sinä päivänä ku ois pitäny alkaa clearblue normitestiin mihin tulee se plussa eikä kahta viivaa. Tää odottelu on kauheeta, joutuu kokoajan puhumaan itteään ympäri et miks ei oo viisasta vielä testata:D
 
Huhhuh kyllä tää odottelu on pitkää. Tuntuu, että mahdollinen ovulaatio on miljoonan päivän päässä. Meillä on takana kaksi raskautta (ja yksi lapsi) ja kumpikin raskaus lähti ensimmäisestä kierrosta. Nyt tilannetta mutkistaa toki juuri lopetettu imetys ja mahdollinen palautuminen edellisestä raskaudesta, sillä lapsi on vasta reilu 1-vuotias. Nyt mennään tosiaan jo kolmatta kiertoa, eikä maltti meinaa millään pysyä matkassa. Täytyy nostaa kyllä hattua heille, jotka oikeasti kauan ovat plussaa odottaaneet, kun itsellä ei meinaa järki pysyä edes muutaman kuukauden odottelussa mukana.
 
Täällä vasta dpo2 mutta jotenkin ihan sellanen olo, että nyt taitaa olla tärpännyt. Alavatsaa jomottelee, vaikea nukkua vatsallaan, kun tuntuu paineentunnetta. Etoo ja paleltaa ja nenä meinaa mennä tukkoon. Joskin etomista ja paleltamista on muutenkin ja nenähän voi mennä tukkoon vaikka flunssasta. Esikoisestakin ekat oireet tuli tosi nopeesti mutta ehkäpä yritän vielä malttaa mieleni ja valmistaudun seuraavat pari viikkoa tippumaan korkeelta ja kovaa :LOL:
 
Huhhuh kyllä tää odottelu on pitkää. Tuntuu, että mahdollinen ovulaatio on miljoonan päivän päässä. Meillä on takana kaksi raskautta (ja yksi lapsi) ja kumpikin raskaus lähti ensimmäisestä kierrosta. Nyt tilannetta mutkistaa toki juuri lopetettu imetys ja mahdollinen palautuminen edellisestä raskaudesta, sillä lapsi on vasta reilu 1-vuotias. Nyt mennään tosiaan jo kolmatta kiertoa, eikä maltti meinaa millään pysyä matkassa. Täytyy nostaa kyllä hattua heille, jotka oikeasti kauan ovat plussaa odottaaneet, kun itsellä ei meinaa järki pysyä edes muutaman kuukauden odottelussa mukana.
minustakin tuntuu, että ovulaatioon on vielä miljoona vuotta...:cautious:
Kuitenkin olen joka päivä innoissani oviksen metsästyksestä ja aloitin sen taas jo kp 8. Piinapäivät on minulle todella piinallisia, joten vaikka olen malttamaton niin näillä normi kiertopäivillä olo on paljon rauhallisempi.
 
Huh ku jänniä oireita täällä monilla. Mullakin on eilen ja tänään ollut vähän huono olo, mutta sit mietin että kuvittelenko vaan. Mulla on sen oireista bongatun oviksen mukaan tänään dpo 7 mutta äpin mukaan dpo5. Toista lasta yrittäessä huono olo alko viikko ennen plussatestiä, mutta silloin mietin että varmana kuvittelen kun oli ensimmäinen yrityskerta, mutta enpä kuvitellutkaan. Ja siitä se vasta alkoikin ja ihan karmeeta yrjötystä kesti koko eka kolmannes. Sillon vannotin miehelle, että ei enää ikinä :D. Onneks aika kultaa muistot.
 
@Puolu aika todellakin kultaa muistot muistan synnytyssalissa miettineeni että ei enää ikinä... ja sit kuitenkin hirveä vauvakuume oli heti vaikka oma vauva oli ihan mini vielä
Mulla viime raskaus oli tosi helppo, vaikka itse raskautuminen onkin sisältänyt kaikenlaisia mutkia... voi olla että ens kerralla sit pahoinvointia senkin edestä? No, kunhan nyt eka tärppäis!

Mullakin eka raskaus oli super iisi, lievää etomista ekalla kolmanneksella jne jonku verran liitoskipuja. Toka oli ihan toisenlainen. No sai sen kolme kuukautta elettyä sitrushedelmillä :D. Sit helpotti onneks olojen osalta, mutta kipuja ja suppareita tuli huomattavasti enemmän ku ekassa.
 
Mulle puhkes viimeraskaudessa puolivälissä ahdistuneisuushäiriö. Olin sit loppuun asti vaan järkyttävän ahdistuksen ja paniikin vallassa, se oli hirveetä. Joka päivä tuntu ku kuolisin siihen tunteeseen. Säännöllinen vauva-arki ja terapia pikkuhiljaa sit synnytyksen jälkeen paransi sen, mut paniikkikohtaukset jatku. Nyt on ekaa kertaa sellanen elämäntilanne, et niitä ei tuu koska kaikki on niin hyvin ja tasasta. Koronakaan ei meijän elämään juuri vaikuta. Olisin niiiin valmis seuraavaa vauvaa varten<3 Fyysisellä tasolla viimeraskaus oli tooosi helppo. Olin vaan megakärttynen ja väsyny ja loppuvaiheessa läsnä oli tosi inhottava perssärky :D toivon todella et mitään työntekoa rajottavaa ei tulis, koska mulla on määräaikainen työsopimus lokakuulle asti, niin haluisin pystyä olemaan töissä koko sopimuksen ajan. En mielelläni ees kertois töissä koko raskaudesta ollenkaan jos ei kysytä. Jotenki ku oon näin "nuori" niin ahistaa muiden ihmisten mielipiteet ja ajatukset. Työhaastatteluissaki oon visusti pitäny salassa sen et mulla on lapsi ja selitelly CV:ssä olevan pitkän välin vaan ympäripyöreesti että on ollu muita projekteja.
 
Mullakin eka raskaus oli super iisi, lievää etomista ekalla kolmanneksella jne jonku verran liitoskipuja. Toka oli ihan toisenlainen. No sai sen kolme kuukautta elettyä sitrushedelmillä . Sit helpotti onneks olojen osalta, mutta kipuja ja suppareita tuli huomattavasti enemmän ku ekassa.
minua jännittää just tuo, että mitenköhän toinen raskaus sujuu. Minulla oli ensimmäisellä kolmanneksella vain pahoinvointia ja mitään muuta ei sitten koko raskautena ollutkaan. Todella harvoin tuli sukkapuikko vihlasuja, mutta muuten raskaus oli vain hehkua :D nyt minua pelottaa, että toinen raskaus onkin sitten täysin päinvastainen.
 
Heippa hei kaikille! Aika tulla kurkkimaan tätä uutta ketjua kun ei tuota vauvaa tälle vuodelle saatu :)

Meillä ya 8-9/19 en muista enää kummin aloitettiin :D Esikoinen sai alkunsa aikoinaan yk 2:lla ja tänään taisi alkaa yk 9. Viime kierrossa oli letrozol testissä vaikka ovulaatio onkin tullut ehkä joka kk. Letrozol kyllä viivästytti ovulaatiota kahdella viikolla ja samalla kierto venyi kaksi viikkoa, niin pistetään se letrozol nyt kyllä tauolle. Alunperin piti nostaa tälle uudelle yk:lle letrozolin annosta mutta nyt kun on koronan takia kaikki tauolla, niin mennään nyt ilman letrozolia. Oon kyllä menettänyt toivoni, että mitään toista lasta tulee. Oon jo omalla tavallani hyväksynyt sen asian, että ei sitä toista ehkä tule koskaan mutta silti pienesti jaksan haaveilla asiasta :) Tämä taisikin olla eka kerta kun en itke tai harmittele menkkojen alkua. Tulin kuitenkin haaveilemaan tänne teidän kanssa ja oikein odotan teidän plussauutisia.

PS. Miten ihmeessä nuo hymiöt toimii? Mulla häviää heti kun saan lisättyä tekstiin.
 
Heippa hei kaikille! Aika tulla kurkkimaan tätä uutta ketjua kun ei tuota vauvaa tälle vuodelle saatu

Meillä ya 8-9/19 en muista enää kummin aloitettiin Esikoinen sai alkunsa aikoinaan yk 2:lla ja tänään taisi alkaa yk 9. Viime kierrossa oli letrozol testissä vaikka ovulaatio onkin tullut ehkä joka kk. Letrozol kyllä viivästytti ovulaatiota kahdella viikolla ja samalla kierto venyi kaksi viikkoa, niin pistetään se letrozol nyt kyllä tauolle. Alunperin piti nostaa tälle uudelle yk:lle letrozolin annosta mutta nyt kun on koronan takia kaikki tauolla, niin mennään nyt ilman letrozolia. Oon kyllä menettänyt toivoni, että mitään toista lasta tulee. Oon jo omalla tavallani hyväksynyt sen asian, että ei sitä toista ehkä tule koskaan mutta silti pienesti jaksan haaveilla asiasta Tämä taisikin olla eka kerta kun en itke tai harmittele menkkojen alkua. Tulin kuitenkin haaveilemaan tänne teidän kanssa ja oikein odotan teidän plussauutisia.

PS. Miten ihmeessä nuo hymiöt toimii? Mulla häviää heti kun saan lisättyä tekstiin.

Nyt ne hymiöt sitten toimiikin kun katson jälkikäteen tekstiä. Mitä ihmettä??
 
Heippa hei kaikille! Aika tulla kurkkimaan tätä uutta ketjua kun ei tuota vauvaa tälle vuodelle saatu

Meillä ya 8-9/19 en muista enää kummin aloitettiin Esikoinen sai alkunsa aikoinaan yk 2:lla ja tänään taisi alkaa yk 9. Viime kierrossa oli letrozol testissä vaikka ovulaatio onkin tullut ehkä joka kk. Letrozol kyllä viivästytti ovulaatiota kahdella viikolla ja samalla kierto venyi kaksi viikkoa, niin pistetään se letrozol nyt kyllä tauolle. Alunperin piti nostaa tälle uudelle yk:lle letrozolin annosta mutta nyt kun on koronan takia kaikki tauolla, niin mennään nyt ilman letrozolia. Oon kyllä menettänyt toivoni, että mitään toista lasta tulee. Oon jo omalla tavallani hyväksynyt sen asian, että ei sitä toista ehkä tule koskaan mutta silti pienesti jaksan haaveilla asiasta Tämä taisikin olla eka kerta kun en itke tai harmittele menkkojen alkua. Tulin kuitenkin haaveilemaan tänne teidän kanssa ja oikein odotan teidän plussauutisia.

PS. Miten ihmeessä nuo hymiöt toimii? Mulla häviää heti kun saan lisättyä tekstiin.
Tervetuloa! Älä missään tapauksessa menetä toivoa!! Meillä tärppäsi esikoinen heti, ollaan vasta 21-vuotiaita ja silti toista ei vaan kuulu meille, vaikka mitään ongelmia ei pitäis olla. Yrityskertoja meillä on takana n. 7. Joskus se vaan ottaa kauemmin, mutta meitä on kantanut se ajatus, että sopivaa matchia meijän soluista ei vaan oo vielä tullut. Ei sille mitään voi, mutta tuntuuhan se murhaavalta välillä kun jokainen mahdollisuus vie sen kuukauden... Päätä pystyyn, raskautuminen ON silti mahdollista vaikka yrityskertoja olisi takana kymmeniä! Ja niitä kokemuksia on tuhansia maailmalla.
Itekki miettiny noita hymiöitä, en osaa vastata
 

Yhteistyössä