Toiveissa vauva 2021

Sitä vaan haluaisi löytää syitä miksi ei raskaudu ja saada uutta toivoa uusien kokeiltavien asioiden muodossa
Minulla on tämä sama. Uuteen kiertoon haluaisin jotain kokeiltava aina. Auttaa tavallaan käsittelemään myös surua, kun yrittää jotain konkreettista toisin. Itsekin siis lueskelen vinkkejä ja kokeillaan eri asioista. Jotenkin auttaa rytmittämään yritysaikaa ja tuo uutta sisältöä. Mutta yritän olla stressaamatta, koska syyt lapsettomuudelle on todellisuudessa jo löydetty tutkimuksissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Millimetrii
Hitsi ko ehtii unohtaa välissä jo mitä piti kommentoida :D En ole vielä tottunut uuteen palstaan ja en osaa tällä puhelimella käyttää tätä vielä kovin hyvin.

Meillä silloin ehkä ensi käynnillä tai jossain hoitajan kanssa keskusteltu liukkarin käytöstä, että osa vaikuttaa siittiöihin heikentävästi. Emme ole koskaan tosin käyttäneet, mutta muistan että siitä keskusteltiin.

Minä olen enemmän huolissani onnistumisesta ja olen kyllä myös sellainen, että pitäisi heti onnistua. Toki koko ajan oppii armollisemmaksi, kun kuukaudet kuluu. Miehellä ei ole ollut kiirettä vanhemmuuteen, minä taas olen odottanut sitä koko elämäni. Itken epäonnistumisia ja surua lapsettomuudesta, miehestäkin tuntuu pahalta, mutta ehkä enemmän se minun paha olo kuin se, että kestää kauan onnistua. Hän sanoi yhtenä päivänä, että eihän meillä ole vasta kuin vuosi yritystä takana. Ja minulla tuntui jo puolen vuoden jälkeen pahalta. Erilaiset suhtautumiset siis. Onneksi elämässä on paljon hyviä asioita, mutta kyllä lapsettomuus kulkee koko ajan matkassa.
 
Hitsi ko ehtii unohtaa välissä jo mitä piti kommentoida En ole vielä tottunut uuteen palstaan ja en osaa tällä puhelimella käyttää tätä vielä kovin hyvin.

Meillä silloin ehkä ensi käynnillä tai jossain hoitajan kanssa keskusteltu liukkarin käytöstä, että osa vaikuttaa siittiöihin heikentävästi. Emme ole koskaan tosin käyttäneet, mutta muistan että siitä keskusteltiin.

Minä olen enemmän huolissani onnistumisesta ja olen kyllä myös sellainen, että pitäisi heti onnistua. Toki koko ajan oppii armollisemmaksi, kun kuukaudet kuluu. Miehellä ei ole ollut kiirettä vanhemmuuteen, minä taas olen odottanut sitä koko elämäni. Itken epäonnistumisia ja surua lapsettomuudesta, miehestäkin tuntuu pahalta, mutta ehkä enemmän se minun paha olo kuin se, että kestää kauan onnistua. Hän sanoi yhtenä päivänä, että eihän meillä ole vasta kuin vuosi yritystä takana. Ja minulla tuntui jo puolen vuoden jälkeen pahalta. Erilaiset suhtautumiset siis. Onneksi elämässä on paljon hyviä asioita, mutta kyllä lapsettomuus kulkee koko ajan matkassa.
Tämä sinun viimeinen kappale oli kuin mun suusta. Jaan siis fiiliksesi täysin. Suren lapsettomuutta jatkuvasti ja olen odottanut tätä niin kauan että meinaan tulla hulluksi. Kaikki tunteet on käyty läpi ja usein turhauttaa, mutta jotenkin nyt alan olla sopeutunu tilanteeseen ja siihen, ettei tähän kovin paljon voi kuitenkaan vaikuttaa. Tuntuu että vaikka kaikkensa tekee nii ei onnistu. Mulla tuntuu auttavan tuo ksm66 etten käy ihan kierroksilla jatkuvasti :D tsemppiä sinulle :)
 
Tämä sinun viimeinen kappale oli kuin mun suusta. Jaan siis fiiliksesi täysin. Suren lapsettomuutta jatkuvasti ja olen odottanut tätä niin kauan että meinaan tulla hulluksi. Kaikki tunteet on käyty läpi ja usein turhauttaa, mutta jotenkin nyt alan olla sopeutunu tilanteeseen ja siihen, ettei tähän kovin paljon voi kuitenkaan vaikuttaa. Tuntuu että vaikka kaikkensa tekee nii ei onnistu. Mulla tuntuu auttavan tuo ksm66 etten käy ihan kierroksilla jatkuvasti tsemppiä sinulle
Onko sulla ksm66 vaikuttanut kiertoon? Mulla lyheni 27 päivästä 22 ja kun lopetin kierto palasi normaaliin :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: Mirella92
Liityn myös tänne 2021 ryhmään nyt aikani sivusta seurattua. Taustana sen verran että yritys aloitettu 8/19, ja takana on keskenmeno helmikuun alussa, viikkoja oli kuusi. Sitä seurasi noin nelisen viikkoa tiputteluvuotoa ja nyt on ensimmäinen normaalihko kk-kierto takana. Joten nyt taas uudella innolla projektin pariin ja yrittämään. Tämä olisi meille molemmille ensimmäinen lapsi ja kovin toivottu, vaikka ollaankin vähän myöhään aloitettu. Keskenmenon osalta sinänsä positiivisena jäänyt se, että näköjään on mahdollista luomuna raskautua vaikka se muiltaosin surullista olikin.

Mulla samat fiilikset kuin aiemmin joku kommentoikin että haluaa koko ajan ns. aktiivisesti kokeilla uusia juttuja, ja ajattelin että jos seuraavaksi gelee royale kokeiluun - tuskin siitä haittakaaan on :)

Eli listoille voi lisätä
Minouche / ya 8/19, 1. lapsi ja kiertopäivä tänään 2/23
 
Ihania miehiä teillä, varmasti myös sille toiselle puoliskolle nämä plussanodotusajat merkityksellisiä <3

Tästä tajusinkin etten ole tainnut omalle miehelle puhua ollenkaan ovulaatioajoista tai milloin olisi otollisin aika "ruveta hommiin". Toisaalta ollaan menty vähän vielä tulee jos on tullakseen meiningillä.

Mulla on ensimmäisenä raskausoireena ollut se hajuherkkyys eli kun alkaa ärsyttämään, että naapurit pesee pyykkejä hajusteellisilla pesuaineella niin tietää, että ei ole ihan täysin pöpi vaan että raskaustesti näyttää plussaa. Noniin tämä siis alustuksena, että tänään alkoi haista nokkaan niin pirusti miesten hajuvesi ja ihmettelin, että miksi ihmeessä mies on niin itteään kotipäivänä suihkutellut hajuvedellä. Sitten mulle iski mieleen tää hajuherkkyys ja olin jo miettimässä testin tekoa kunnes lähdettiin ulos ja rapussa totesin, että siellä on tainnut kaatua jonkun hajuvesipullo ettei tämä haju ollut pelkkää hajuherkkyyttä :D huh, vielä siis odottelen testin kanssa
 
Tämä sinun viimeinen kappale oli kuin mun suusta. Jaan siis fiiliksesi täysin. Suren lapsettomuutta jatkuvasti ja olen odottanut tätä niin kauan että meinaan tulla hulluksi. Kaikki tunteet on käyty läpi ja usein turhauttaa, mutta jotenkin nyt alan olla sopeutunu tilanteeseen ja siihen, ettei tähän kovin paljon voi kuitenkaan vaikuttaa. Tuntuu että vaikka kaikkensa tekee nii ei onnistu. Mulla tuntuu auttavan tuo ksm66 etten käy ihan kierroksilla jatkuvasti tsemppiä sinulle
Joo meinasin kanssa kirjoittaa, että kuin mun suusta tuo loppu! Just kun itellä perheen perustaminen on ollut lapsesta asti se suurin haave, niin tuntuu ihan kamalalta, että nyt kun se sais tapahtua niin oot niin kädetön sen asian edessä. Ihan sama kuinka oikein teet ja ajoitat kaiken. Uskon kyllä, että tää yrittäminen on opettanut mulle itselle tosi paljon siitä miten pieni sitä on tän elämän edessä. Ku yleensä mulla on aika hyvin langat käsissä ja aina oon jotenkin aatellut, että kova työ tuottaa tulosta.

Mut joo pikkuhiljaa sitä osaa asennoitua tähän ehkä hieman paremmin ja alkaa hyväksymään tilannetta.
 
Liityn myös tänne 2021 ryhmään nyt aikani sivusta seurattua. Taustana sen verran että yritys aloitettu 8/19, ja takana on keskenmeno helmikuun alussa, viikkoja oli kuusi. Sitä seurasi noin nelisen viikkoa tiputteluvuotoa ja nyt on ensimmäinen normaalihko kk-kierto takana. Joten nyt taas uudella innolla projektin pariin ja yrittämään. Tämä olisi meille molemmille ensimmäinen lapsi ja kovin toivottu, vaikka ollaankin vähän myöhään aloitettu. Keskenmenon osalta sinänsä positiivisena jäänyt se, että näköjään on mahdollista luomuna raskautua vaikka se muiltaosin surullista olikin.

Mulla samat fiilikset kuin aiemmin joku kommentoikin että haluaa koko ajan ns. aktiivisesti kokeilla uusia juttuja, ja ajattelin että jos seuraavaksi gelee royale kokeiluun - tuskin siitä haittakaaan on

Eli listoille voi lisätä
Minouche / ya 8/19, 1. lapsi ja kiertopäivä tänään 2/23
Tervetuloa ja tsemppiä yritykseen:love:
Lisäsin sut listalle(y)
 
Moikka! Liityn joukkoon, jos mahtuu. :) Täällä haaveissa tuolle -18 marraskuiselle pikkusisarus. Kaksi keskenmenoakin taustalla ja kaikenlaisia vatsaontelon tähystyksiä ja muuta mukavaa - ehkä olis parempi liittyä heti haaveissa vauva 2022 -ryhmään
Noh, nyt pillerit jätetty pois ja ei muuta kun elättelemään toivoa. Katsotaan kuinka meidän käy!
Tsempit kaikille ja kiva jos mukaan mahtuu :)
 
Moikka! Liityn joukkoon, jos mahtuu. Täällä haaveissa tuolle -18 marraskuiselle pikkusisarus. Kaksi keskenmenoakin taustalla ja kaikenlaisia vatsaontelon tähystyksiä ja muuta mukavaa - ehkä olis parempi liittyä heti haaveissa vauva 2022 -ryhmään
Noh, nyt pillerit jätetty pois ja ei muuta kun elättelemään toivoa. Katsotaan kuinka meidän käy!
Tsempit kaikille ja kiva jos mukaan mahtuu
Haluatko listoille?
 
Pakko tulla heti tänne pohdiskelemaan, kun nyt illan aikana alkanut erikoiset kohtukivut, ei tunnu toispuoleisilta ovulaatiokivuilta vaan koko kohdussa kipua. Tuntuu eriyisesti pahalta kun lapsi tulee syliin istumaan ja pylly painaa tonne kohtuun. Mietin, että jos kuitenkin vois olla jotain ovulaatiota enteilevää... Pakko ehkä kokeilla huomenna taas ovulaatiotestiä. Mitään limoja ei ole...

@Santso tervetuloa! pidetään kovasti peukkuja, että saisitte 2021-vauvan <3

Mitä on ksm66, googlailin kyllä mutta en hoksannut että auttaako vauvahommissa siis jotenkin?
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
Meillä molemmilla on ennestään tyttö- ja poikalapsia, nyt ei mulle oikeestaan väliä, mies toivoo tyttöä. Mies toivoo pienimmäksi meudön perheeseen prinsessaa, tämä kun olisi meidän ensimmäinen yhteinen lapsi ja samalla tod.näk. molempien viimeinen.

Minulla ei oo aikomusta tikutella ovista, en tehny aiemmissakaan. Kuvittelisin, että lisöis vaan stressiä omalla kohdalla ja näin ollen vaikuttaisi negatiivisesti raskautumiseen....
Meillä on "taktiikasta" puhutti ja molemmat sitä mieltä, että peitto heilumaan vaan vähintään joka toinen päivä niin eiköhän tärppää parhaiten silleen
Ennen vauva-projektiakin meillä on kyllä suht aktiivinen seksielämä, joskus parikin kertaa päivässä....

Meillä korona vaikuttanu enemmän miehen ajatuksiin yrityksen aloittamisesta. Toistaiseksi ollaan vielä alkuperäisessä suunnitelmassa, että elokuussa alkais yritys. Katsotaan miten tilanne ja fiilikset etenee. Molemmat ollaan kriittisillä aloilla töissä, töitä riittä, okt on jne. Ei siis mitään esteitä. Miehellä alkaa ikää olla jo sen verran, että haluan mahdollisimman pian, kuitenkin niin, että molemmilla hyvä fiilis asiasta.
 
Tervetuloa uusille! ❤ ihanaa, että täällä on jo niin paljon juttukavereita :giggle:

Edit. Ihan ihmeellistä, tänään tuntunut vähän sellasta pientä kipua alavatsalla. Ei niin pahaa kun yleensä oviksessa, eikä niin vahvasti toispuoleisesti, mutta ehkä enemmän vasemmalla. Ovis pitäis Flon mukaan olla vasta perjantaina :unsure:Luultavasti vaan ovista enteilee, yleensä on limoja kuitenkin se muutama päivä ennen. Kipuja kyllä yleensä vaan ovispäivänä, mutta kaipa kivutkin voi enteillä :)
 
Viimeksi muokattu:
Jee, kiitos listalle pääsystä!

Täällä on puhuttu noista "vippaskonsteista", voi jestas kun niitä tulikin käytettyä ennen kuin raskauduin! Toisilla toimi greippimehut kuin unelma, mutta mulla ei tainnut tepsiä mikään. Olin jo luovuttanut, ja sitten tärppäsi sellaisesta kierrosta mistä ei pitänyt tärpätä ollenkaan...

@Päärynä5 täällä hirveät jomotukset kans! Kaikki tuntuu tosi voimakkaasti nykyään, tunnistan ovulaation ihan selkeästi. Ja nyt on kauheat oviksen jälkeiset jomotukset sitten :D

Ärsyttävä piirre, kun pitäis saada kaikki-tänne-heti-nyt ja sama pätee raskauteen. Mutta tähän en voikaan itse vaikuttaa tiettyjä välttämättömiä toimia enempää, turhauttaa ja pelkään pettyä taas kun kuukautiset alkaa.

Summa summarum. Ihana että on tällainen ryhmä!
 
Pakko tulla heti tänne pohdiskelemaan, kun nyt illan aikana alkanut erikoiset kohtukivut, ei tunnu toispuoleisilta ovulaatiokivuilta vaan koko kohdussa kipua. Tuntuu eriyisesti pahalta kun lapsi tulee syliin istumaan ja pylly painaa tonne kohtuun. Mietin, että jos kuitenkin vois olla jotain ovulaatiota enteilevää... Pakko ehkä kokeilla huomenna taas ovulaatiotestiä. Mitään limoja ei ole...

@Santso tervetuloa! pidetään kovasti peukkuja, että saisitte 2021-vauvan <3

Mitä on ksm66, googlailin kyllä mutta en hoksannut että auttaako vauvahommissa siis jotenkin?
Näähän vois olla ovulaatiota enteileviäkin jomotuksia? Osuisko oikeaan aikaan? :)
 
Meillä molemmilla on ennestään tyttö- ja poikalapsia, nyt ei mulle oikeestaan väliä, mies toivoo tyttöä. Mies toivoo pienimmäksi meudön perheeseen prinsessaa, tämä kun olisi meidän ensimmäinen yhteinen lapsi ja samalla tod.näk. molempien viimeinen.

Minulla ei oo aikomusta tikutella ovista, en tehny aiemmissakaan. Kuvittelisin, että lisöis vaan stressiä omalla kohdalla ja näin ollen vaikuttaisi negatiivisesti raskautumiseen....
Meillä on "taktiikasta" puhutti ja molemmat sitä mieltä, että peitto heilumaan vaan vähintään joka toinen päivä niin eiköhän tärppää parhaiten silleen
Ennen vauva-projektiakin meillä on kyllä suht aktiivinen seksielämä, joskus parikin kertaa päivässä....

Meillä korona vaikuttanu enemmän miehen ajatuksiin yrityksen aloittamisesta. Toistaiseksi ollaan vielä alkuperäisessä suunnitelmassa, että elokuussa alkais yritys. Katsotaan miten tilanne ja fiilikset etenee. Molemmat ollaan kriittisillä aloilla töissä, töitä riittä, okt on jne. Ei siis mitään esteitä. Miehellä alkaa ikää olla jo sen verran, että haluan mahdollisimman pian, kuitenkin niin, että molemmilla hyvä fiilis asiasta.

Täällä ihan sama, tuntuu että oviksen tikuttelut lisää stressiä. Sama taktiikka! :D

Meilläkin mies toivoisi kovasti tyttöä. Meillä poika entuudestaan. Mä en jotenkin halua toivoa mitään, kumpi tahansa olisi ihan täydellinen.
 
Onko sulla ksm66 vaikuttanut kiertoon? Mulla lyheni 27 päivästä 22 ja kun lopetin kierto palasi normaaliin
Enpäs oo tuota miettiny, aloitin melkein samaan aikaan terolutin syömisen ja kierto ollut 28 tai 29 päivää. Yks kierto helmikuussa venähti 35 päivään ja voi olla etten niitä sillon joka päivä tosiaan syönyt.. :eek:
 
Onpa meillä paljon jengiä täällä, mahtavaa!
Huomaan että jännitys itelläkin lisääntyy kun kierto kääntyy loppusuoralle. Piti ottaa ihan rennosti eikä yhtään ressailla, mutta täällä mä kurkin monta kertaa päivässä uudet kirjotukset ja oon ihan täpinöissä hehe. En kyllä usko, että toista kertaa voi tärpätä ensi yrittämällä ja varaudun, että ne menkat sieltä reilun viikon päästä pätkähtää, mutta hauskaa on odotella. Taidan mennä tilaamaan parit raskaustestit valmiiksi. Koitan kyllä malttaa olla testaamatta ennen kuin menkat on oikeesti myöhässä. Minkä merkkisiä testejä olette suosineet? Aiemmin olen käyttänyt ainakin pregcheckiä ja clearbluen digin sitten vikana fiilistelynä :D
 
Onpa meillä paljon jengiä täällä, mahtavaa!
Huomaan että jännitys itelläkin lisääntyy kun kierto kääntyy loppusuoralle. Piti ottaa ihan rennosti eikä yhtään ressailla, mutta täällä mä kurkin monta kertaa päivässä uudet kirjotukset ja oon ihan täpinöissä hehe. En kyllä usko, että toista kertaa voi tärpätä ensi yrittämällä ja varaudun, että ne menkat sieltä reilun viikon päästä pätkähtää, mutta hauskaa on odotella. Taidan mennä tilaamaan parit raskaustestit valmiiksi. Koitan kyllä malttaa olla testaamatta ennen kuin menkat on oikeesti myöhässä. Minkä merkkisiä testejä olette suosineet? Aiemmin olen käyttänyt ainakin pregcheckiä ja clearbluen digin sitten vikana fiilistelynä
Niin sama fiilis :D Piti ottaa rennosti ja koko ajan käyn täällä ja googlettelen millon mitäkin raskaudensuunnitteluohjeita, pinnasönkyjä, raskausoireita.... Enkä kanssa usko, että tästä ekasta tärppäis. Ite oon testannut vaan Apteekin herkällä ne muutamat kerrat mitä oon testannut vuosien saatossa, kun menkat ollu myöhässä :) Nytkin aion niillä, mutta aion testata vasta menkkojen poisjäädessä. Ja sit aattelin kans digillä vielä just vikaks ;)
 
Pakko tulla heti tänne pohdiskelemaan, kun nyt illan aikana alkanut erikoiset kohtukivut, ei tunnu toispuoleisilta ovulaatiokivuilta vaan koko kohdussa kipua. Tuntuu eriyisesti pahalta kun lapsi tulee syliin istumaan ja pylly painaa tonne kohtuun. Mietin, että jos kuitenkin vois olla jotain ovulaatiota enteilevää... Pakko ehkä kokeilla huomenna taas ovulaatiotestiä. Mitään limoja ei ole...

@Santso tervetuloa! pidetään kovasti peukkuja, että saisitte 2021-vauvan <3

Mitä on ksm66, googlailin kyllä mutta en hoksannut että auttaako vauvahommissa siis jotenkin?
No omasta kokemuksesta voin sanoa, että mulla ei auttanut kun kierto lyheni hurjasti normaalista ja luteaalivaihe jäi todella lyhyeksi. Siksi lopetin sen :)
 
Kyllä vihloo nivusia! Eilen illalla sängyssä jo vihloo jos kääntyi ja nyt on koko päivän vihlonu. Muuten ei erityistä. Päivät menee onneksi nopeaa,niin pääsee testaamaan. Ootteko kokeillus sitä testiä jonka pitäs näyttää jo kuus päivää ennen menkkojen alkua? Mietin sen luotettavuutta ja toisaalta uskaltaako viel sillo jos onki kemiallinen..
Mullakin tänään ollut pieniä tuntemuksia alavatsalla ja dpo 9. Välillä vihloo ja tuntuu kylmältä, välillä taas kuumottelevalta?? Tiiättekö sen tunteen, kun tulee näitä tällasia tuntemuksia piinapäivinä ja sitä on joka toinen sekunti sitä mieltä että on raskaana ja joka toinen että no en varmana :DD
Mä oon lopettanu testailun liian varhain, koska sit sillon testaaminen jättää AINA sellasen fiiliksen, että aha nega, no oli vaan liian aikasta testata ja sitä ei suostu sit uskomaan, eikä kannatakaan.
 

Yhteistyössä