Toiveissa vauva 2021

Huomenta!

Täällä ollaan hymy korvissa herätty tähän aamuun. Eilen aamulla testasin haamujen haamun, en edes viitsinyt täällä asiaa mainostaa.
Tässä kuva tämän aamun testistä.


Ehkäpä eka siirto tuo sittenkin meille toivotun tuloksen.
Tuli kyllä vähän puskista tämä, nimittäin olin niin maani myyny siirron onnistumisen suhteen kun selvisi, et meidän kolmen päivän alkio, jota yritettiin kasvattaa blastoksi ei selvinnyt siitä ja olin sen jälkee ihan varma, että ei tästä siirretystäkään alkioista mitään tule.

Huomenna vielä verikokeisiin. Plussanneisiin en varmasti uskalla siirtyä ennen varhaisultraa, kun takana on kolme varhaista keskenmenoa.
Voi ihanaa, onnea kovasti! ❤

Myös @äitionnellinen ! ❤
 
Huomenta!

Täällä ollaan hymy korvissa herätty tähän aamuun. Eilen aamulla testasin haamujen haamun, en edes viitsinyt täällä asiaa mainostaa.
Tässä kuva tämän aamun testistä.


Ehkäpä eka siirto tuo sittenkin meille toivotun tuloksen. :)
Tuli kyllä vähän puskista tämä, nimittäin olin niin maani myyny siirron onnistumisen suhteen kun selvisi, et meidän kolmen päivän alkio, jota yritettiin kasvattaa blastoksi ei selvinnyt siitä ja olin sen jälkee ihan varma, että ei tästä siirretystäkään alkioista mitään tule.

Huomenna vielä verikokeisiin. Plussanneisiin en varmasti uskalla siirtyä ennen varhaisultraa, kun takana on kolme varhaista keskenmenoa.
Jes, toivoinkin että sinulta tulee pian hyviä uutisia! Onnea ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Persikka123
Täällä nousi ahdistus ja paniikki eilen, kun huomattiin että jänis on syönyt meidän pienen poikamme omenapuun. Itketti illalla ihan kamalasti, kun pelkään että puu nyt kuolee kuten poikakin. Ei meidän muilla lapsillamme ole omia puita ollut, ja olin niin onnellinen tuosta puusta, joka tuotiin meille samana päivänä kun kotiuduin vauvan kanssa sairaalasta.

Syömäjäljet eivät menneet kokonaan puun ympäri, eli toivoa on vielä hieman. Päälle laitettiin tänä aamuna haavanhoitoon tarkoitettua mönjää. Toivon kovasti että siitä on jotain apua. Puu oli verkotettu ja vielä toisen aitauksen sisällä. Lumen noustua ei tajuttu verkottaa ylempää. Tiedän kyllä että tuo on vain puu, mutta tuntuu kohtuuttomalta että meiltä kuolee pojan lisäksi myös pojan pieni omenapuu. :'(

Ja syy miksi tästä edes kirjoitan tänne on se, että pelkään kovasti että myös tämä kierto meni tähän ahdistukseen. Koko syksyn ajan, jos jotain ahdistavaa on tapahtunut, mulla on alkanut menkat kahden päivän kuluttua "järkytyksestä". En tiedä auttavatko edes ne Terolutit tähän.
Voi harmi, toivottavasti puu vielä tokenee. Meilläkin oli jänikset aiheuttaneet tuhoa, kun lunta on niin paljon, että verkkojen korkeus ei riitä. Luettiin, et lumivalli voi auttaa pitämään nälkäiset vierailijat pois. Eli kaivettiin sellaiset puiden ympärille, jotta vältyttäis lisätuhoilta.
 
  • Tykkää
Reactions: Kissanminttu5
Huomenta! Nyt mä kyllä mielestäni nään tässä jo oikeasti tosi haalean haamun:


Näättekö te mitään kuvassa? Ei se livenäkään ole vielä selkeä haamu, mutta mun mielestä selkeämpi kuin mielikuvitushaamut joita olen saanut koko viikon.

Nyt on kp31/28 lääkkeellisen kohduntyhjennyksen jälkeen (sorry, kirjotan tän nyt aina näihin perään, kun se kuitenkin vaikuttaa tilanteeseen aika paljon. Normaalisti olen saanut haamun jo noin kp26).

Menkat ei ole alkaneet. Joitain päiviä sitten iho räjähti ihan täysin, kasvoissa, käsissä, jopa reisissä ja kainaloissa on muutamia näppyjä. Pää on särkenyt, migreenilääkkeet eivät ole tehonneet ja tänään tuntuu että alaselkä vähän jomottaa (kaikki nää voi liittyä toki myös menkkoihin).
 
Käytiin aamulla keskustelu miehen kanssa siitä gynekologille menosta..hän on hyvin epäileväinen että sieltä mitään selviäisi:(

Miten muilla miehet suhtautuu tutkimuksiin?Täällä mies kovin kielteinen, ajatuksella tulee jos on tullakseen :/

En anna silti miehen mielipiteen vaikuttaa, tämä on mun kroppa :)

Raskaus oireet tai niiden kuvittelu,mulla ollut kaikki mahdolliset eri kierroissa,silti lopputulos sama joka kk :(

Nyt iho rauhoittunut kummasti vaikka ovis lähestyy,yleensä aina räjähtää..nyt mietin eikö ovulaatio tule tässä kierrossa vai olisiko vihdoin hormoonit tasoittunut tai olisinko saanut aknen vihdoinkin taltutettua..
 
  • Surullinen
Reactions: Kissanminttu5
Huomenta! Nyt mä kyllä mielestäni nään tässä jo oikeasti tosi haalean haamun:


Näättekö te mitään kuvassa? Ei se livenäkään ole vielä selkeä haamu, mutta mun mielestä selkeämpi kuin mielikuvitushaamut joita olen saanut koko viikon.

Nyt on kp31/28 lääkkeellisen kohduntyhjennyksen jälkeen (sorry, kirjotan tän nyt aina näihin perään, kun se kuitenkin vaikuttaa tilanteeseen aika paljon. Normaalisti olen saanut haamun jo noin kp26).

Menkat ei ole alkaneet. Joitain päiviä sitten iho räjähti ihan täysin, kasvoissa, käsissä, jopa reisissä ja kainaloissa on muutamia näppyjä. Pää on särkenyt, migreenilääkkeet eivät ole tehonneet ja tänään tuntuu että alaselkä vähän jomottaa (kaikki nää voi liittyä toki myös menkkoihin).
Mää en valitettavasti nää tässä viivaa. :(
 
Käytiin aamulla keskustelu miehen kanssa siitä gynekologille menosta..hän on hyvin epäileväinen että sieltä mitään selviäisi:(

Miten muilla miehet suhtautuu tutkimuksiin?Täällä mies kovin kielteinen, ajatuksella tulee jos on tullakseen :/

En anna silti miehen mielipiteen vaikuttaa, tämä on mun kroppa :)

Raskaus oireet tai niiden kuvittelu,mulla ollut kaikki mahdolliset eri kierroissa,silti lopputulos sama joka kk :(

Nyt iho rauhoittunut kummasti vaikka ovis lähestyy,yleensä aina räjähtää..nyt mietin eikö ovulaatio tule tässä kierrossa vai olisiko vihdoin hormoonit tasoittunut tai olisinko saanut aknen vihdoinkin taltutettua..
Täällä myös mies ihmettelee tahtoani käydä yksityisellä tarkistuttamassa, että kaikki on ok. Häntä taitaa enemmän kauhistuttaa yhden käyntikerran hinta. Kyllä se minuakin hieman kauhistuttaa, mutta omat ovat rahani ja jos niillä saa mielenrauhaa, niin on hintansa väärti.

En ole vielä varannut aikaa, kun tuo kauan odottama ovis tulikin kp 23. Vaikka tuo ovis olikin aika myöhään, niin ei ahdista, onhan tässä kierrotkin ollut viime aikoina aika pitkiä, 34-36 päivää. Nyt on tyyni olo. Katsotaan, jos tässä seuraavaan kiertoon joutuu, niin sitten varaisi ajan yksityiselle.
 
@Alinna86 mulla myös tammikuussa iho kutisi kovasti alkuraskaudesta. Toki myös atooppinen iho saattoi reagoida talveen tavallista voimakkaammin, mutta itse silloin yhdistin raskauteen. Toivottavasti sulla pian ilmestyisi plussa testiin :)

Kaikille muillekin plussatuulia ja onnea jo plussanneille ❤ Edelleen käyn täällä välillä kurkkimassa, kun ehti jo tulla tavaksi :D

Meillä oli nt-ultrassa kaikki hyvin. ❤

Liljannuppu rv 13
 
@Alinna86 mulla myös tammikuussa iho kutisi kovasti alkuraskaudesta. Toki myös atooppinen iho saattoi reagoida talveen tavallista voimakkaammin, mutta itse silloin yhdistin raskauteen. Toivottavasti sulla pian ilmestyisi plussa testiin

Kaikille muillekin plussatuulia ja onnea jo plussanneille Edelleen käyn täällä välillä kurkkimassa, kun ehti jo tulla tavaksi

Meillä oli nt-ultrassa kaikki hyvin.

Liljannuppu rv 13
No nythän tää meneeki jännäks, eihän täs auta ku hakee lisää testejä:oops:
Onnea hyvistä ultra uutisista :love:
 
Googlehullu täällä taas päivää...
Mulla alko yöllä hillitön ihon kutina, aattelin et iho vaan kuiva ja rasvailin mut ei tää mee ohi, otin ihan allergialääkkeenkin äsken ja nyt aamun tissit kutissut hirveesti, en tiennytkään että tämäkin voisi olla yksi raskauden oire:eek::eek:
Mulla on tätä kutinaa myös joissain kierroissa ja saman olen itsekin lukenut, että voi olla raskausoire! T. Toinen googlehullu
 
  • Haha
Reactions: Alinna86
Käytiin aamulla keskustelu miehen kanssa siitä gynekologille menosta..hän on hyvin epäileväinen että sieltä mitään selviäisi:(

Miten muilla miehet suhtautuu tutkimuksiin?Täällä mies kovin kielteinen, ajatuksella tulee jos on tullakseen :/

En anna silti miehen mielipiteen vaikuttaa, tämä on mun kroppa :)

Raskaus oireet tai niiden kuvittelu,mulla ollut kaikki mahdolliset eri kierroissa,silti lopputulos sama joka kk :(

Nyt iho rauhoittunut kummasti vaikka ovis lähestyy,yleensä aina räjähtää..nyt mietin eikö ovulaatio tule tässä kierrossa vai olisiko vihdoin hormoonit tasoittunut tai olisinko saanut aknen vihdoinkin taltutettua..
Ihan ok mies suhtautunut. Vaikka koko ajan sanonutkin, että kyllä se raskaus voi ilman hoitojakin alkaa. Ei tarvinnut puhua ympäri tutkimusten aloittamiseen, sanoin vaan että nyt varaan ajan. Vaikka epämiellyttäviäkin tutkimukset varmasti on, niin tosi hyvin on mukana. Viimeisen inssin jälkeen kotimatkalla sanoi, että eihän me mennä tonne enää uudestaan. Siitä tuli mulle paha mieli, varmasti on rankkaa sumplia työt ja muut hoitojen takia, mutta ei vaan voi mitään. Otettais mielellään luomuraskaus. Mutta nyt kun taukoa ollut hoidoista, niin varmasti jaksaa taas aloittaa. Minulla sen sijaan ei ole tutkimukset tai hoidot tökkineet. En näe muuta mahdollisuutta, toive lapsesta on niin suuri. Toivottavasti miehesi ymmärtää, että tärkeä käydä siellä gynellä. Toivon, että käynnistä on apua! :)
 
Huomenta!

Täällä ollaan hymy korvissa herätty tähän aamuun. Eilen aamulla testasin haamujen haamun, en edes viitsinyt täällä asiaa mainostaa.
Tässä kuva tämän aamun testistä.


Ehkäpä eka siirto tuo sittenkin meille toivotun tuloksen. :)
Tuli kyllä vähän puskista tämä, nimittäin olin niin maani myyny siirron onnistumisen suhteen kun selvisi, et meidän kolmen päivän alkio, jota yritettiin kasvattaa blastoksi ei selvinnyt siitä ja olin sen jälkee ihan varma, että ei tästä siirretystäkään alkioista mitään tule.

Huomenna vielä verikokeisiin. Plussanneisiin en varmasti uskalla siirtyä ennen varhaisultraa, kun takana on kolme varhaista keskenmenoa.
Mahtava uutinen, paljon onnea @Persikka123
 
  • Tykkää
Reactions: Persikka123
vierailija
Gynellä käyntiä halusin kommentoida, että eikö jokaisen naisen ole joka tapauksessa hyvä käydä säännöllisesti gynekologila tarkastuksessa. Yritti lasta tai ei. Ja se mitä siellä tapahtuu, on meidän jokaisen naisen ihan oma yksityisasia eikä ainakaan kenelläkään miehellä ole sellaiseenn mitään kommentoitavaa. Nyt puhutaan meidän naisten omasta terveydestä. :) Ei siinä että käy gynellä tarkastuksessa pitäisi olla mitään erikoista yritti lasta tai ei, ja kyllä siellä on tapana käydä muissakin elämäntilanteissa säännöllisesti tai edes aina välillä.

Mulle oli selvää, että kun kierukka otettiin viiden vuoden jälkeen pois (varsinkin kun menkat oli silloin kokonaan pois), että heti seuraavassa kierrossa katsottiin, että kierto alkaa toimia, että limakalvot, munasarjat ja muut on normaalit eikä ole kystia, ovuloimattomuutta tms. oikeasti epänormaalia. Ja gyne sanoi, että vaikka kiire ei vielä kierron palautumisen kannalta ollutkaan, niin aina on aihetta tsekata jos oma terveys mietityttää, ne on niille ihan peruskauraa.

Anteeksi kun tulin näin ulkopuolelta huutelemaan, mutta pieni feministi minussa nostaa tässä kohtaa päätään. Eli naiset hyvillä mielin ja rohkeasti gynelle vaan!
 
Mä kans ajattelin että se oli mun gyne käynti vaikka olikin kliniikalla missä tehdään lapsettomuushoitoja. Sanoin vaan miehelle et on gynekologi ja sitten kerroin kuitenkin että katsoi samalla munasarjat ym. raskautumiseen liittyvät asiat.


Täällä tuli yllättäen kp 11 ovisplussa aamulla. Sopivasti hyödynnetty, koska viikonloppu, vielä kun huomenna onnistuisi :D tuleekohan ennätyslyhyt kierto...
 
Menkat 4 päivää myöhässä.
Aamulämpö 37.6 ihan pikkasen alkaa toiveita herättää tää tämmönen vaikkakin ei nyt varmaan tosi myöhäinen plussakaan kerro hyvää (meinaan kohdunulkoista tai tuulimunaa) et parempi ois nyt vaikka tänään saada ne kaks viivaa jo alulle tai piruvie alkais sit ne menkat. Turhauttavaa :D
Laskin myös et jos ovis ois ollu myöhemmin, meillä seksiä oli kp 21, niin nyt siitä ois sit kulunu 9 päivää et kyl muutaman päivän sisään pitäs selvitä jo jotain :unsure:
No testi labra taas illalla:X3:

Joko @Marsku88 testasit? :D
Oon testannu joka aamu ja vieläkin negaa näyttää, ärsyttää juurikin tää epätietoisuus :(
 
Onnea kaikille plussaajille!

Yksityisellä gynellä käymistä puollan kovasti. Voi olla kallis, mutta jos sen pystyy maksamaan, niin en kahta kertaa miettis sinne menoa. Pieni hinta siitä, jos löydetään jotain hoidettavia asioita ja siinäkin tilanteessa, että kaikki on hyvin.

Onnekkaasti mieheni puoltaa lääketiedettä heti, jos näyttää olevan jotain haasteita. Eihän sekään vielä mitään takaa, mutta yritän pitää mieleni positiivisena. Toivomme omaa lasta kuitenkin niin kovin.

Tämä kierto ollut kovin kummallinen. Hieman kuumottaa ensi viikko. Sitten jos kierto alkaa niin täytyy vaan pitää mieli rauhallisena.
 
Täällä tyynnyttelisin sisäistä feministiä, meillä ei ole kyse siitä, että mies olisi ukkojyyrä, joka lyttäisi suunnitelmat käydä gynellä. Suhtautuminen yritykseen on vain erilainen.

Meillä mies luottaa vauvan vielä tulevan, ihan rauhassa vaan. Ja hän tietää, jos ei vuoteen tärppää, niin julkiselle päästään tutkimuksiin.
Itse taas olen malttamaton ja toisinaan taipuvainen katastrofiajatteluun; Google laulaa ja olen diagnosoinut itselleni kaiken mahdollisen, kun ei ole vielä tärpännyt.

Kyllä sinne gynelle suuntaan, jos tämänhetkisen mielenrauhan menetän. Nyt olo on zen ja positiivinen sekä luottavainen fiilis yrittämiseen liittyen.
 
Käytiin aamulla keskustelu miehen kanssa siitä gynekologille menosta..hän on hyvin epäileväinen että sieltä mitään selviäisi

Miten muilla miehet suhtautuu tutkimuksiin?Täällä mies kovin kielteinen, ajatuksella tulee jos on tullakseen :/

En anna silti miehen mielipiteen vaikuttaa, tämä on mun kroppa

Raskaus oireet tai niiden kuvittelu,mulla ollut kaikki mahdolliset eri kierroissa,silti lopputulos sama joka kk

Nyt iho rauhoittunut kummasti vaikka ovis lähestyy,yleensä aina räjähtää..nyt mietin eikö ovulaatio tule tässä kierrossa vai olisiko vihdoin hormoonit tasoittunut tai olisinko saanut aknen vihdoinkin taltutettua..
Toivottavasti saisitte hyvin juteltua ja mieskin tajuaisi ettei se gynekäynti ole mikään mörkö. Kyllähän sellaisia suositellaan säännöllisesti ihan muutenkin ilman raskaushaaveita. :)
 
vierailija
Siis anteeksi mutta miten voi olla että jonkun mies hysteerisoi naisensa gynekäyntiä? Eihän se edes kuulu hänelle. Kyllä mä oon käyny millon haluan, ilman mitään erityiskeskustelua miehen kanssa et meniskö vai eikö.

Se kuuluu ihan velvollisuuteen mielestäni. Gyne ottaa papakokeenkin joka pitäis tsekata tietyn ajan välein kohdunkaulansyövän kannalta.

Ukkoko mököttää tämmösestäkin toimenpiteestä?

Kyllä mulle tulee vaan jotain ihan pimeetä mieleen, et mies pelkää sukupuolitautia tyyliin. Ja pelkää että tää gyne sitten selvittäs että sullakin on se. En niinkun muuta syytä löydä tollaselle täysin järjenvastaselle mielipiteelle ja käytökselle oman kumppaninsa rutiinitutkimusta kohtaan.
 

Yhteistyössä