Toiveissa vauva 2021

@Krippis tuli hyvä mieli teidän puolesta, että olette saaneet apua ja hyvät "ennusteet" ja mieli on selkeästi korkealla! Toivon teille onnistumista tähän kiertoon! :love:

@Meemuli sori en muista mutta oliko sulla epäsäännöllinen kierto? Toivottavasti kääntyisi vielä plussaksi!
Nyt edelliset 3 kiertoa on ollut yhtä pitkiä, max päivän heittoja on ollut. Itsellä ei toivo kovin korkealla ole.. :(
 
Vuoto ei ole alkanut, pyyhdittäessä vaan jotain jää papruun eli tulee kierron pituudeksi edes 21pvä. Jee jee. :/

Rokotetta en kyl taia ottaa sit ku aika ois joskus, toki en kuulu riskiryhmään enkä oo nyt missään töissäkään. Nii vähän tässä enää aikaa yrittää raskautta, niin ei voi yhtään kuukautta menettää.
 
Ihanaa kuulla <3 Muistatko milloin alkoi tulla viivaa tikkuun?
Mä en alkanut ikinä testaa kauheen aikaisin. Testasin ekan dpo13 illalla jostain tunnin rakossa olleesta pissasta ja tuli ihan todella todella haalea haamu, mihin en todellakaan uskonut tai luottanut :D Sit dpo15 aamupissasta ihan selkeä vaaleanpunainen viiva, mikä ei jättänyt miettimisen varaa ❤
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja chili_
Mä luulen, että lopetan palstailun kokonaan täällä... Musta tuntuu, että mun mieliala laskee, kun palstailun myötä mietin ehkä liikaa näitä vauvatoiveita, jotka mun kohdalla ei koskaan tule varmastikaan toteutumaan. Lapsettomuushoitoihin kun ei enää lähdetä, ja luomu ois joku ihme. Sitten mä alan aina itkeä kun @Tiukuna käyt kirjoittamassa täällä, koska mä olin 1 pv sun lasketun ajan perässä - sit mä aina tajuan kun näen sun viikot, millä viikolla oisin, nyt 19+1 :( Ei tällä tavalla kannata jatkaa...itsensä kiusaamista vain.
Ei mun tänne ikinä pitänyt juuttua, olin tuolla ivf-puolella syksyllä ja hetken kesäkuisissa ja sit valuin tänne- Nyt suljen Kaksplussan, koska mieliala on niin vaikea nykyään.
Toivotan teille muille onnea ja ihan oikeasti toivon teille vauvaa, erityisesti niille joilla kello tikittää, erityisesti @IinesAnkka82 ja @petronella09 ja muut <3
 
@daisy01
On ongelmia vatsan kanssa ollut koko aikuisiän, mitään sen kummemmin ei olla koskaan todettu.Olen kova jännittämään ja stressaamaan vatsalla :( Ja nyt oviksen aikaan ja menkkojen mennyt vatsa sekaisin.Laihtumista, oksentelua eikä veristä vuotoa suolistosta ei ole.Keliakia testi negatiivinen oli n.9v sittten, sen jälkeen ei tutkittu.
 
Mä luulen, että lopetan palstailun kokonaan täällä... Musta tuntuu, että mun mieliala laskee, kun palstailun myötä mietin ehkä liikaa näitä vauvatoiveita, jotka mun kohdalla ei koskaan tule varmastikaan toteutumaan. Lapsettomuushoitoihin kun ei enää lähdetä, ja luomu ois joku ihme. Sitten mä alan aina itkeä kun @Tiukuna käyt kirjoittamassa täällä, koska mä olin 1 pv sun lasketun ajan perässä - sit mä aina tajuan kun näen sun viikot, millä viikolla oisin, nyt 19+1 Ei tällä tavalla kannata jatkaa...itsensä kiusaamista vain.
Ei mun tänne ikinä pitänyt juuttua, olin tuolla ivf-puolella syksyllä ja hetken kesäkuisissa ja sit valuin tänne- Nyt suljen Kaksplussan, koska mieliala on niin vaikea nykyään.
Toivotan teille muille onnea ja ihan oikeasti toivon teille vauvaa, erityisesti niille joilla kello tikittää, erityisesti @IinesAnkka82 ja @petronella09 ja muut <3
Tsemppiä jatkoon! ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Liiby
Mä luulen, että lopetan palstailun kokonaan täällä... Musta tuntuu, että mun mieliala laskee, kun palstailun myötä mietin ehkä liikaa näitä vauvatoiveita, jotka mun kohdalla ei koskaan tule varmastikaan toteutumaan. Lapsettomuushoitoihin kun ei enää lähdetä, ja luomu ois joku ihme. Sitten mä alan aina itkeä kun @Tiukuna käyt kirjoittamassa täällä, koska mä olin 1 pv sun lasketun ajan perässä - sit mä aina tajuan kun näen sun viikot, millä viikolla oisin, nyt 19+1 :( Ei tällä tavalla kannata jatkaa...itsensä kiusaamista vain.
Ei mun tänne ikinä pitänyt juuttua, olin tuolla ivf-puolella syksyllä ja hetken kesäkuisissa ja sit valuin tänne- Nyt suljen Kaksplussan, koska mieliala on niin vaikea nykyään.
Toivotan teille muille onnea ja ihan oikeasti toivon teille vauvaa, erityisesti niille joilla kello tikittää, erityisesti @IinesAnkka82 ja @petronella09 ja muut <3
Suuri haluas ja tsemppi sinulle ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Liiby
@petronella09 mulla on kans vatsan kanssa ongelmia helposti, keliakia testi nega. Tietääkseni voi aiheuttaa raudan(kin) huonoa imeytymistä jos vatsa usein sekaisin. Lisäksi estrogeeni ei pääse poistumaan kehosta oikein jos suolisto huonossa kunnossa mikä voi johtaa hormonien epätasapainoon lukemani mukaan (estrogeenidominanssi). Olen tästä syystä itse yrittänyt nyt tammikuussa skarpata ruokavalion kanssa, kun mulla moni ihan terveellinenkin ruoka aiheuttaa vatsaoireita, mutta onneksi hyvin tiedostan nämä ja helppo sen myötä vältellä (liikaa maitotuotteita, liikaa vehnää, sokeria yms.). Nyt ollut pari viikkoa hyvässä kunnossa! :) Toivottavasti vaikuttaa positiivisesti raudan imeytymiseen (mulla matala ferritiini) ja hormooneihin.

@Liiby tsemppiä jatkoon <3
 
@petronella09 mulla on kans vatsan kanssa ongelmia helposti, keliakia testi nega. Tietääkseni voi aiheuttaa raudan(kin) huonoa imeytymistä jos vatsa usein sekaisin. Lisäksi estrogeeni ei pääse poistumaan kehosta oikein jos suolisto huonossa kunnossa mikä voi johtaa hormonien epätasapainoon lukemani mukaan (estrogeenidominanssi). Olen tästä syystä itse yrittänyt nyt tammikuussa skarpata ruokavalion kanssa, kun mulla moni ihan terveellinenkin ruoka aiheuttaa vatsaoireita, mutta onneksi hyvin tiedostan nämä ja helppo sen myötä vältellä (liikaa maitotuotteita, liikaa vehnää, sokeria yms.). Nyt ollut pari viikkoa hyvässä kunnossa! :) Toivottavasti vaikuttaa positiivisesti raudan imeytymiseen (mulla matala ferritiini) ja hormooneihin.

@Liiby tsemppiä jatkoon <3
Oma epäilys ollut jo monta vuotta,että kärsisin ärtyneestä suolesta, mutta vatsa ongelmista huolimatta olen aiemmin raskautunut ja raskaus ajat vatsa on ollut aika hyvä :)

Minulle iski nyt kova huoli tästä rauta-arvojen laskusta :( Toivottavasti niihin saadaan joku selvyys.
 
Mä en alkanut ikinä testaa kauheen aikaisin. Testasin ekan dpo13 illalla jostain tunnin rakossa olleesta pissasta ja tuli ihan todella todella haalea haamu, mihin en todellakaan uskonut tai luottanut Sit dpo15 aamupissasta ihan selkeä vaaleanpunainen viiva, mikä ei jättänyt miettimisen varaa
ihailtavaa tahdonvoimaa! :D Heh mutta joo, en kyllä tiiä kuinka nopeaa alkaa testeissä näkymään, mutta tuskin huomenna ainakaan näkyy, jos siitä on kyse :D

No aion silti aloittaa testailun huomenna! Lämmöt on taas 36,8 tienoolla, eli ei ainakaan vielä pysyvästi laskenut. Kai se ainakin on hyvä juttu. Ihme toive siitä kiinnittymisdipistä takaraivossa jyskyttelee :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
En kyllä tiedä mitä tämä on, vähän väliä alavatsaa kourii, ikäänkuin joku puristaisi nyrkillä ja välillä oudosti tuikkii/viiltelee, vaikea keksiä oikeaa sanaa mitä se olisi. Tätä ollut nyt kaksi päivää. Olettamus, että olisi dpo 8 tai 9, voiko joku keltarauhanen ai mikä siellä hurjistelee oviksen jälkeen.

Raskauteen en nyt oikein usko kun tuli vain kerran talletettua dpo -2 tai -3. Varuilta testasin vaikka aikasta onkin ja puhdas nega.

Voiko joku kysta tai joku olla tällainen vai onko se toispuoleista? Tää on koko alavatsassa.
 
ihailtavaa tahdonvoimaa! Heh mutta joo, en kyllä tiiä kuinka nopeaa alkaa testeissä näkymään, mutta tuskin huomenna ainakaan näkyy, jos siitä on kyse

No aion silti aloittaa testailun huomenna! Lämmöt on taas 36,8 tienoolla, eli ei ainakaan vielä pysyvästi laskenut. Kai se ainakin on hyvä juttu. Ihme toive siitä kiinnittymisdipistä takaraivossa jyskyttelee
No joo, päätin jo yrittämisen alussa, et testaan aikaisintaan päivää ennen menkkojen poisjääntiä :D Varmasti menee muutama päivä kiinnittymisestä, et näkyy, niin älä ainakaan pety, jos ei huomenna näy :) Kovasti tsemppiä!❤ Käyn täällä kurkkimassa miten käy:X3:

Ja kovasti toivon kaikille alkuvuoden plussia:love:
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
@daisy01 Kiitos paljon! Tsemppiä myös sinne! :love:

Minulle voisi laittaa tänään kp11/22-24 ja piinalijoihin dpo-1

Aamulla tuli (niinkun lääkärikin vannoi), että ovistesti pärähti plussaksi. Niin ihanaa kun tiedän, että nyt mulla on varmasti ovulaatio tulossa ja sen pystyy hyödyntämään.
Onko täällä muita joille tehty ovulaation induktiohoitoja? Tai siis varmastikin on, mutta esim. tällä hetkellä? Voi olla, että on ollut paljonkin puhetta, mutta asia ei ole ollut mulle ajankohtainen ja en ole niin niihin kiinnittänyt huomiota.
 
Viimeksi muokattu:
Eikö hb voi heitelläkin jonkun verran ihan ilman syytä. Tai syynä et just silloin ei ole saanut ruuasta tarpeeksi. Auttaisko verilättykuuri ja pinaattia :) No joo, purkistakinhan sitä saa.

Mennyt tosi nopeeta menkkojen alusta aika, nyt kp 12, eilen sain cb advanced ovistestiin vilkkuvan hymyn. Se sai jo hymyilemään, etes joku "plussa". Saa nähä muuttuuko oikeaksi hymynaamaksi eli lh-huipuksi.
 
@daisy01 Kiitos paljon! Tsemppiä myös sinne!

Minulle voisi laittaa tänään kp11 ja piinalijoihin dpo-1

Aamulla tuli (niinkun lääkärikin vannoi), että ovistesti pärähti plussaksi. Niin ihanaa kun tiedän, että nyt mulla on varmasti ovulaatio tulossa ja sen pystyy hyödyntämään.
Onko täällä muita joille tehty ovulaation induktiohoitoja? Tai siis varmastikin on, mutta esim. tällä hetkellä? Voi olla, että on ollut paljonkin puhetta, mutta asia ei ole ollut mulle ajankohtainen ja en ole niin niihin kiinnittänyt huomiota.
Hei, minulla on ovulaation induktiot aloitettu tässä kierrossa. Letrot on ollut käytössä ja ensi viikon tiistaina olen menossa ultraan tarkistuttamaan, onko niillä ollut mikä vaikutus. En ovuloi siis lainkaan, joten tällä yritetään saada ovulaatiot tulemaan, jotta raskaus ylipäänsä olisi mahdollista. Toivon todellakin, että tästä olisi hyötyä! :)
 
vierailija
Koronarokote on vissiin vähän niinkun pakko ottaa.... Olen siis sote alalla.

Tänään dpo 10, tekis ihan hirveesti jo mieli testailla, niinkun joka kuukausi. Piti eilen ostaa kaupasta testejä, mutta kun oltiin koko perheen kanssa niin unohdin kokonaan.

THL:n koronarokotekoulutuksessa käytiin läpi ettei rokotetta tulisi antaa raskaana olevalle, eikä rokotteen jälkeen saa raskautua 3 kuukauteen. Tutkimukset kesken tältä osin sen verran etten kyllä suosittelisi ottamaan
 
Kenenkään ei ole pakko korona rokotetta ottaa oli sote alalla eli ei
Niin, Suomessahan ei ole pakollista ottaa mitään rokotetta, mutta valitettavasti se paine mikä sulle luodaan jos edes mietit ettet ota influenssa tai nyt tota koronarokotetta on ihan valtava Tämä siis vaan omakohtainen kokemus.


Itse siis työskennellyt hoitajana vanhusten puolella ja muutaman kerran olen joutunut taipumaan ottamaan rokotteita mitä en olisi ottanut vapaaehtoisesti (mm aikoinaan sikainfluenssa rokote) mutta sitten kun alettiin uhkailemaan ettei työsopimusta jatketa ja "noh, sinulle ei sitten ehkä jatkossa löydy töitä meiltä" - lauseet pelästyttivät nuoren hoitajan ja taivuin sen sitten ottamaan.

Nyt onneksi saan olla kotona taaperon kanssa ❤
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Coguine
Koronarokote on vissiin vähän niinkun pakko ottaa.... Olen siis sote alalla.

Tänään dpo 10, tekis ihan hirveesti jo mieli testailla, niinkun joka kuukausi. Piti eilen ostaa kaupasta testejä, mutta kun oltiin koko perheen kanssa niin unohdin kokonaan.
oi jännää onko siellä oireita? :) Täällä dpo9 ja eipä juuri mitään mainittavaa oiretta, jotenkin tyhmää, että nyt jo alan heittään kirvestä kaivoon ja ajatuksia uuteen kiertoon :rolleyes:
 
Tänään oli äitiysneuvolakäynti ja sain lasketun ajan menkkojen perusteella elokuulle. Ultrassa näky että joku pikkuasukki matkaan on tarttunut mutta viikot eivät vastanneet että alkaisi nyt rv10 ja sykettä ei kuulunut mutta raskaustestin viivat on kuitenkin nyt tummuneet. Parin viikon päästä olisi katsottu mulle uusi ultra mut se ei sopinut mulle reissun takia ja sit taas jo melkeen nt-ultra kolkuttelee joten ei sit uutta varhaisultraa varattu joten nyt odotan sitä aikaa ellei sitten vuoto ala jos olisi kesken mennyt. Mut siirryn nyt kuitenkin plussanneisiin vaikka muutama piinaava viikko vielä edessä
 

Yhteistyössä