Toiveissa vauva 2021

mulla on vuodon määrä vähentynyt todella hurjasti hormonaalisenehkäsyb loputtua.. ennen vuosin sen 5-6pv TODELLA RUNSAASTI. Nyt tiputan koko 6pv. Plus tuhrua ennen ja jälkeen. Kierron pituus pysy kyllä samana. Gynellä todettiin sen johtuvan keltarauhasen vajaatoiminnasta ja samasta syystä en raskaudu. Siks just lugesteron käyttöön tästä kierrosta....
Pitäisi kyllä itsekin käydä gynellä. Kerranhan tässä kohta 9kk aikana olen raskaaksi tullut, mutta silti oman kehon toiminta epäilyttää kun on tämä tuhruttelu ennen ja jälkeen varsinaisia menkkoja, vuotopäivät vähentyneet ja yhä vain yritetään.
 
Vastaanottokäynti on nyt ohi. Piti täyttää esitietolomake, haastattelu, sit ultraus sisäkautta sekä käsin tunnustelu. Kaikki täysin tervettä ja normaalia, limakalvot normaalit. Kohtu ja munasarjat normaalit, kohtu liikkuvainen, ei mitään kiinnikkeitä.

Nyt naistentautien erikoislääkäri (joka sattumalta oli sama, kuin mikä oli silloin 11/19 terveystalolla ja olin pettynyt hänen toimintaan) tekee lähetteen lapsettomuustutkimuksiin.

Molemmista verikokeita, lisäksi miehestä virtsakoe. Siemennestenäyte sitten yliopistollisessa sairaalassa, kun aika tulee, ja sisältyy normaaliin pkl käyntimaksuun.

Asiat etenee pikkuhiljaa. Voi olla selittämätön lapsettomuus, mikäli miehestä ei löydy mitään.

Spontaanin raskauden mahdollisuus on kuitenkin olemassa.

Nyt taas positiivisin mielin eteenpäi.
 
Vierailija
Heippa! Oon taustalla lukenut jo useamman kuukauden ja elänyt mukana plussissa ja ikävissäkin asioissa. Ajattelin kysyä täältä millaisia kokemuksia on Pregnylin ja Terolutin käytöstä raskautumisen tukena?
 
Heippa! Oon taustalla lukenut jo useamman kuukauden ja elänyt mukana plussissa ja ikävissäkin asioissa. Ajattelin kysyä täältä millaisia kokemuksia on Pregnylin ja Terolutin käytöstä raskautumisen tukena?
Hei! Terolut ei kokemusta, minulla keltarauhastukena lugesteron. Pregnyl kerran laitettu, oviksen varmistamiseksi. Klinikalla pistivät. Tuli pahoinvointi, rinnat todella kipeät jne. oireita, mutta pystyin normaalisti kuitenkin olemaan ja elämään. En ole ollut koskaan raskaana. Lääkkeitä mennyt elokuusta alkaen.
 
Vastaanottokäynti on nyt ohi. Piti täyttää esitietolomake, haastattelu, sit ultraus sisäkautta sekä käsin tunnustelu. Kaikki täysin tervettä ja normaalia, limakalvot normaalit. Kohtu ja munasarjat normaalit, kohtu liikkuvainen, ei mitään kiinnikkeitä.

Nyt naistentautien erikoislääkäri (joka sattumalta oli sama, kuin mikä oli silloin 11/19 terveystalolla ja olin pettynyt hänen toimintaan) tekee lähetteen lapsettomuustutkimuksiin.

Molemmista verikokeita, lisäksi miehestä virtsakoe. Siemennestenäyte sitten yliopistollisessa sairaalassa, kun aika tulee, ja sisältyy normaaliin pkl käyntimaksuun.

Asiat etenee pikkuhiljaa. Voi olla selittämätön lapsettomuus, mikäli miehestä ei löydy mitään.

Spontaanin raskauden mahdollisuus on kuitenkin olemassa.

Nyt taas positiivisin mielin eteenpäi.
Hienoa, että asiat etenee. Ja saatte apua. Tieto asioiden etenemisestä auttanut ainakin itselläni. Meillä dg selittämätön. Tsemppiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
vierailija
Hei! Terolut ei kokemusta, minulla keltarauhastukena lugesteron. Pregnyl kerran laitettu, oviksen varmistamiseksi. Klinikalla pistivät. Tuli pahoinvointi, rinnat todella kipeät jne. oireita, mutta pystyin normaalisti kuitenkin olemaan ja elämään. En ole ollut koskaan raskaana. Lääkkeitä mennyt elokuusta alkaen.
Kiitos vastauksesta! Minun olisi pistettävä huomenna itse. Maanantaista alkaen sitten terolut kahdeksi viikoksi.
 
En tiedä ratkaisitko jo tilanteen, mutta jos ei ole paljoa liennut niin tunkisin vaan saman takaisin. Mitenhän se pääsi tulemaan ulos, hui
töissä oon jaloillani ollu koko ajan ja juossy pää kolmantena jalkana joka paikkaan, et sillä ehkä tullu.. oli se sen verran liuennu että samaa ei takasin olis saanu mut koko vastas alkuperästä. Töissä en oo nyt kerinny tekeen asialle muutakun selvittään farmacasta että vaikutus aika on 24h eli taidan aikaistaa vaan illan annosta ja ottaa huomisen aamun oikeeseen aikaan :unsure: klo on siis jo 15 enkä ooneljässä tunnissa kerinny asialle mitään tekeen!
 
Heippa! Oon taustalla lukenut jo useamman kuukauden ja elänyt mukana plussissa ja ikävissäkin asioissa. Ajattelin kysyä täältä millaisia kokemuksia on Pregnylin ja Terolutin käytöstä raskautumisen tukena?
mulla oli ennen lugesteronia terolut muutaman kierron. Eikä niin mitään oireita, finni tilanne parani mut siinä myös kaikki hyöty.. vaihdettiin sit tuohon lugesteroniin..
 
Heippa! Oon taustalla lukenut jo useamman kuukauden ja elänyt mukana plussissa ja ikävissäkin asioissa. Ajattelin kysyä täältä millaisia kokemuksia on Pregnylin ja Terolutin käytöstä raskautumisen tukena?
Itsellä oli Terolut käytössä ja toisesta terolut kierrosta raskauduin :) Mulla ongelmana oli tiputteluvuoto jopa viikko ennen kuukautisia.
Mitään oireita itse tableteista ei tullut, sopis mulle hyvin. Mulla oli annostus 10mg 1x1.
 
1. toiveissa
Kyllä nää piinaviikot on kamalan pitkiä ja piinallisia. Olis vielä viikko jaksettava enne kun kuukautiset on varmasti myöhässä.
Miten te pystytte olla tekemättä r-testiä ennen kun kuukautiset on myöhässä? Oireettomat kierrot on paljon helpompia piinaviikoilla. Odottaminen tuntuu pitkältä heti kun on vähänkin raskauteen viittaavia oireita. Tää on toinen kierto, jossa on raskauteen viittaavia oireita, edellinen sellanen päättyä tosi nopeasti oireiden alettua.

Onnea plussainneille.
 
Muutama sivu taaksepäin oli juttua pcosista ja hoidoista. Mulla todettu pcos marraskuun lopulla, aukiolotutkimus ja labrat otettu. Aukkari oli ok, mutta paastoverensokerit oli vähän koholla ja siihen sain avuksi Metforminin. Miehen puolelta kaikki ok. Selvää diagnoosia ei siis saatu vaikka jotain häikkää onkin. Mulla bmi 30 ja lääkäri kehotti tiputtamaan painoa ja keväällä voisi hoitona aloitella ovulaation tehostamista, jos saan painoa vähä edes alaspäin. Ovulaatio ultran mukaan kuitenkin tapahtuu.
Onko jollain kokemusta tosta Metforminista?
 
Hei hurjasti onnea kaikille plussanneille!

Täällä dpo8 ja ekaa kertaa ikinä alushousuissa pinkihtävää vuotoa, voisikohan olla kiinnittymisvuotoa? Olen yrittänyt olla kuvittelematta itselleni raskausoireita, mutta eilen myös närästi. Mikä on outoa, koska minua ei koskaan närästä. En edes ole ihan varma miltä se tuntuu, mutta googletteluiden perusteella jonkinmoista polttelua? miten malttaisi olla testaamatta liian aikaisin...
 
@Lottie23 saako kysyä et paljon sulla oli paastoarvot? Mä testailin satunnaisesti esikoisen jälkeen kun raskausdiabetes tuomio oli silloin, ja paastot koholla lievästi synnytyksen jälkeenkin. Sen verran matalat kuitenkin että virallista diabetesta ei oo todettu. Mutta vois olla asia mikä täälläkin pitäis pistää kuntoon :unsure:

@Netta123 hyvältä kuulostaa vaikkei itsellä kokemusta kiinnittymisvuodosta.
 
@Lottie23 saako kysyä et paljon sulla oli paastoarvot? Mä testailin satunnaisesti esikoisen jälkeen kun raskausdiabetes tuomio oli silloin, ja paastot koholla lievästi synnytyksen jälkeenkin. Sen verran matalat kuitenkin että virallista diabetesta ei oo todettu. Mutta vois olla asia mikä täälläkin pitäis pistää kuntoon

@Netta123 hyvältä kuulostaa vaikkei itsellä kokemusta kiinnittymisvuodosta.
Paastot ollu 6.0-6.7. Heikentynyt sokerinsieto kaiketi, koska pitkäaikaissokeri ja sokeri rasituskoe kuitenkin normaalit (ainakin vielä). Metformin aloitettiin lähinnä nyt raskautta ajatellen ja rikkomaan insuliiniresistenssiä, jos oikein ymmärsin.
 
Paastot ollu 6.0-6.7. Heikentynyt sokerinsieto kaiketi, koska pitkäaikaissokeri ja sokeri rasituskoe kuitenkin normaalit (ainakin vielä). Metformin aloitettiin lähinnä nyt raskautta ajatellen ja rikkomaan insuliiniresistenssiä, jos oikein ymmärsin.
Okei. Mulla kans muut ollut normaalit, mutta paasto herkästi 5.9 pintaan. Täytynee vähän ruveta kattelemaan syömistään. Tammikuuhan on perinteisesti hyvää skarppaamisaikaa :D
 
Muutama sivu taaksepäin oli juttua pcosista ja hoidoista. Mulla todettu pcos marraskuun lopulla, aukiolotutkimus ja labrat otettu. Aukkari oli ok, mutta paastoverensokerit oli vähän koholla ja siihen sain avuksi Metforminin. Miehen puolelta kaikki ok. Selvää diagnoosia ei siis saatu vaikka jotain häikkää onkin. Mulla bmi 30 ja lääkäri kehotti tiputtamaan painoa ja keväällä voisi hoitona aloitella ovulaation tehostamista, jos saan painoa vähä edes alaspäin. Ovulaatio ultran mukaan kuitenkin tapahtuu.
Onko jollain kokemusta tosta Metforminista?
Minulla todettu myös marraskuussa tuo PCOS ja minulla aloitettiin myös tuo Metformin, vaikka sokeriarvoissa ei mitään häikkää ollut. Sen tarkoituksena on myös säännöllistää kietoa, jos on PCOS. Minkälainenannostus sinulle määrättiin tätä Metforminia?

Meillä on sinun kanssasi lähes tismalleen sama tilanne. Bmi minulla myös n. 30 ja siihen ei puututtu mitenkään. Me ollaan aloittamassa seuraavassa kierrossa letrozol eli juuri ovulaation induktio, mikäli kilppariarvot on suotuisat. Minulla on siis vajaatoiminta. Minulla ei todennäköisesti ovulaatiota tapahdu lainkaan. Oletteko hoidoissa yksityisellä vai julkisella? :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä