Toiveissa vauva 2021

No täällä kans nega. Tylyllä digillä, kyllä toi not pregnant teksti sai muutaman kyyneleen aikaiseksi, on niin tyly tuomio. Nää kierron vikat ja ekat päivät on kyllä raskaita ja osasinkin odottaa, että tämä on tähänastisista kierroista se raskain, kun tietysti toivoi heti raskautuvansa km:n jälkeen. Jos ei ois sitä elokuun plussaa saanut niin kenties olisi edes vähän helpompaa. Mutta turha jossitella.. katseet uuteen kiertoon ja onneksi on viikonloppu aikaa sulatella tätä :) jospa joulun ihme kävisi sitten :)

Kiitos paljon kommenteista, ehkä tämä tästä, yritän lohduttautua sillä että onneksi ollaan jo avun piirissä ja iän puolesta lääkäri sanoi että ei olisi hätää, toki tuleva AMH testi vähän jännittää. Menee seuraavan kierron alku pelottavan lähelle joulun pyhiä, toivottavasti vähän ennen tulisi niin pääsisi sitten testeihin ettei mene se asia vasta seuraavaan kuuhun. Tsemppiä kaikille ja kiitos vertaistuesta <3

• Tykkää
Reactions: minttuni
Miltä teillä näyttää ovulaatiotesti ennen menkkoja? Täällä varmaan joku joka on testannut Mulla ei oo vieläkään menkat alkaneet enkä oo ehtinyt käydä kaupassa hakemassa r-testejä. Tein kuitenkin ovulaatiotestin, mitä löytyi kaapista, ni siihen tulee selkeä viiva - ei ihan yhtä tumma kuin kontrolli, mutta lähes.
Silloin kun olin raskaana (tuulimunaraskaus) niin testasin myös ovulaatiotestillä ja sain suht tumman viivan, ei kontrollinvahvuinen mutta normaalia tummempi (y)
Saattaa hyvinkin tarkoittaa raskautta:love:

Huomenta kaikille! Mitäs piinailijoille kuuluu? @IinesAnkka82, joko testailit? Itsellä oli eilen ihan sellainen olo aamusta, että menkat alkaa varmasti. Sitten aamupäivällä tuli sellainen nopea ja terävä mahakipu, ja sitten se meni ohi. Illan ja yön palelin, tuli nukuttua tosi huonosti. Nyt on sellainen olo että voiko tämä olla vaan tulevien menkkojen syytä. Lämpö oli taas sen 36,3. On tää piinaavaa
Saako vastata vaikka vasta dpo 4 ja ehkä vain kuviteltuja oireita:X3::LOL:
Mutta nyt on tullut jo kolmatta päivää todella runsasta vv:tä ja tänään tuntunut vihlaisevaa kipua oikealla alavatsalla :unsure:

Miltä teillä näyttää ovulaatiotesti ennen menkkoja? Täällä varmaan joku joka on testannut Mulla ei oo vieläkään menkat alkaneet enkä oo ehtinyt käydä kaupassa hakemassa r-testejä. Tein kuitenkin ovulaatiotestin, mitä löytyi kaapista, ni siihen tulee selkeä viiva - ei ihan yhtä tumma kuin kontrolli, mutta lähes.
Toivottavasti tarkoittaa jotain hyvää :)

• Tykkää
Reactions: minttuni ja lillium
Silloin kun olin raskaana (tuulimunaraskaus) niin testasin myös ovulaatiotestillä ja sain suht tumman viivan, ei kontrollinvahvuinen mutta normaalia tummempi
Saattaa hyvinkin tarkoittaa raskautta
Siis joo! Mäkin testasin kakkosen raskausaikana ovulaatiotestillä ja tuli todella tumma testiviiva - tummempi kuin kontrolli. Siksi mietin, että tummuuko ovulaatiotestit kierron loppua kohti tavallisesti. En oo koskaan testannut koko kiertoa, ainoastaan ovulaation ympärillä :)

Kiitos paljon kommenteista, ehkä tämä tästä, yritän lohduttautua sillä että onneksi ollaan jo avun piirissä ja iän puolesta lääkäri sanoi että ei olisi hätää, toki tuleva AMH testi vähän jännittää. Menee seuraavan kierron alku pelottavan lähelle joulun pyhiä, toivottavasti vähän ennen tulisi niin pääsisi sitten testeihin ettei mene se asia vasta seuraavaan kuuhun. Tsemppiä kaikille ja kiitos vertaistuesta <3
Meille myös lääkäri sanoi, että 10v aikaa tehdä hoitoja, ehtii monenlaista. Tämä palsta on ihana, kun saa vinkkejä ja vertaistukea muilta :) :love:

Meille myös lääkäri sanoi, että 10v aikaa tehdä hoitoja, ehtii monenlaista. Tämä palsta on ihana, kun saa vinkkejä ja vertaistukea muilta
Meille annettiin myös positiivista viestiä, kun on niin ajoissa liikkeellä. Ikää mulla on 25v. Onko muuten jollain kokemusta kuinka kannattaisi tehdä siirto yksityiseltä julkiselle hoitoihin? Ollaan nyt yksityisellä nii pitkään kunnes kovemmat hoidot alkaa (toivottavasti niihin ei jouduta).

• Tykkää
Reactions: minttuni
Mulle voi päivittää kp 2

Nyt melkeen kerranki olin iloinen menkkojen alusta sillä nyt päästään sit yrittään ekaa kertaa avustuksella. Tähän kiertoon siis ekaa kertaa käytössä letrozol 1 tabletti päiville 3,5,7 mulla ovis tapahtuu mutta hieman vahvistamaan sitä. :) Sit on kotrollikäynti ja sen jälkeen eka inseminaatio!

vähän jo jännitti kun oli menkat sen 2pv myöhässä koska paras kaverini menee ens kesänä naimisiin ja oon hälle kaasona, mut jos edellisestä kierrosta olis tärpänny nii hääpäivä olis ollu la :ROFLMAO: eli ehkä tää kierto olis nyt parempi ja vihdoin se meidän ❤

Meille annettiin myös positiivista viestiä, kun on niin ajoissa liikkeellä. Ikää mulla on 25v. Onko muuten jollain kokemusta kuinka kannattaisi tehdä siirto yksityiseltä julkiselle hoitoihin? Ollaan nyt yksityisellä nii pitkään kunnes kovemmat hoidot alkaa (toivottavasti niihin ei jouduta).
Yksityisellä tehtiin tutkimukset, ovulaation induktio ja inseminaatiot. Näin jälkikäteen ajateltuna, olisi kai ollut sama mennä heti tutkimusten jälkeen julkiselle. Mutta toive oli kova, että kevyemmillä hoidoilla onnistuu. Ja tykättiin ylistyksen klinikan henkilökunnasta ja palvelun joustavuudesta. Ja myös mietitytti julkisen jonot. Nyt on lähete ivf-hoitoihin julkiselle, odotellaan.

Tänään ois 6+6, yöllä näin unta että sain keskenmenon. Nyt n. Tunti sitten alkoikin vaaleanpunertava vuoto. Menkkakipuja ny ollu muutenkin vaihtelevasti joten niistä ei voi mitään päätellä, mut nyt just aika kovia taas. 3 perättäistä keskenmenoa takana, joten pistää kyllä miettimään meneekö tämäkin nyt sit kesken. Siihen loppuu varmaan meidän yrittäminen jos huono tuuri on :/ toki voi olla vaaratonta vuotoa, mutta mun kokemuksella se on aina ollu lopun alkua. Ainut raskaus mikä meni loppuun asti, ei mitään tällästä ollut. Kovat pahoinvoinnit ja muut oireet ollu tähän päivään asti, mut tänää kaikki tuntunut paljon heikommilta. Se lisää sitä oloa ettei kaikki pakolta oo hyvin. Nähtäväksi jää, ei auta ku oottaa.

Edit. Vuoto onneks loppua tai muuttui normaaliksi. Mutta nivus ja selkä juilinta tuli tilalle :/

Viimeksi muokattu:
Hei te kaikki jolla on premom ovistestien vertailuun, siis mulla tuo lukema ei nouse yli 0.17 low joka päivä 0.07 tms vastaava, missähä vaiheessa ovis vois olla?!? Oon kp 6 asti tikuttanu, nyt kp 16 ja tänää oli 0.07 ku nyt illalla tein ja 10 aikaa oli 0.12 ja on tuo others kohta

MILLON TEILLÄ ALKO VAHVISTUUU? Kuin lähellä ovista siis?
mulla kanssa toi premom käytössä. Ekassa käyttökuukaudessa jäi0,65 maksimikd mut nyt jo selkeesti yli yhden ovista edeltävänä päivänä. Tummuun alkaa päivää tai ihan maks kahta ennen..
olin kanssa viimekierrossa paniikissa kun kp 16 näytti vie vaan 0.3 mut seuraavana aamuna olikin 1,2 eli voi nousta nopeestikkin :) en siis panikois viellä :) tsemppiä :giggle:

• Tykkää
Reactions: Puuhattu
Miltä teillä näyttää ovulaatiotesti ennen menkkoja? Täällä varmaan joku joka on testannut :) Mulla ei oo vieläkään menkat alkaneet enkä oo ehtinyt käydä kaupassa hakemassa r-testejä. Tein kuitenkin ovulaatiotestin, mitä löytyi kaapista, ni siihen tulee selkeä viiva - ei ihan yhtä tumma kuin kontrolli, mutta lähes.

Mulla ovistesti nöyttää selkeää melko vahvaakin viivaa ennen menkkoja,ei kuitenkaan kontrollin vahvuista, mutta nyt tässä raskautumiskierrossa viiva oli todella paljon vahvempi kuin kontrolli, sinä päivänä kuin menkat olisivat kuuluneet alkaa

• Tykkää
Reactions: lillium
En muista kuka ihmetteli sitä ettei ovistestit oo tummunut. Mulla ainakin luomukierrossa / useammilla merkeillä ovistikku oli ihan blanko kaikki muut kuin ovispäivän ja silloinkin vain osan päivää ja ovis silti tapahtui hyvin eli hyvin voi ovis tulla vaikka testi vielä ei olis tummunut. Mulla tuli ovis aina KP17-21 luomukierroissa eli vähän normaalia myöhemmin, mut kierto oli 30-33/34 Päiväinen eli ei juurikaan normikiertoja pidempi ja luteaalikin oli aina 13 päivää. Kaikki oli lääkärin mukaan ok. Eli kaikki vois olla hyvin vaikka viivat vaaleita viel vaikka kp15-16. Mulla myös esim onestepin testit ei koskaan tummentunut, eikä rfsun, vaan PC ja CB Digi oli mulla ne ainoat toimivat jossa ovis edes näkyi.

Kirjoh89 huomiselle kp 2, pois piinailijoista.
Oudon lievät ollu nyt alkuillan nuo menkkatuntemunset, tuntuu kuitenkin siltö, että yötä kohden voimistumassa.
Nyt oli outoa kun oli lähes kolme vrk ennen menkkojen alkua päänsärkyä vaihtelevasti, mutta toistuvasti. Joskus aikaisemmin kans yhdistänyt et voisko johtua hormonihommista. Mulla ei siis juuri koskaan oo päänsärkyjä ollut.

Tänään ois 6+6, yöllä näin unta että sain keskenmenon. Nyt n. Tunti sitten alkoikin vaaleanpunertava vuoto. Menkkakipuja ny ollu muutenkin vaihtelevasti joten niistä ei voi mitään päätellä, mut nyt just aika kovia taas. 3 perättäistä keskenmenoa takana, joten pistää kyllä miettimään meneekö tämäkin nyt sit kesken. Siihen loppuu varmaan meidän yrittäminen jos huono tuuri on :/ toki voi olla vaaratonta vuotoa, mutta mun kokemuksella se on aina ollu lopun alkua. Ainut raskaus mikä meni loppuun asti, ei mitään tällästä ollut. Kovat pahoinvoinnit ja muut oireet ollu tähän päivään asti, mut tänää kaikki tuntunut paljon heikommilta. Se lisää sitä oloa ettei kaikki pakolta oo hyvin. Nähtäväksi jää, ei auta ku oottaa.

Edit. Vuoto onneks loppua tai muuttui normaaliksi. Mutta nivus ja selkä juilinta tuli tilalle :/
Voi @Titi-Love tsemppiä paljon, toivotaan että tällä kertaa vuoto olisi harmitonta ja kaikki sujuisi hyvin. Mulla on kaikissa kolmessa raskaudessa ollut vuotoa, yksi sujui silti onnellisesti loppuun asti. Pidän sulle peukkuja <3

Pakko purkautua. Tänään tippui totaalisesti pohja vauva haaveille. Mies yhtäkkiä ilmoitti että ei hän haluakaan lasta. Ettei hän ole edes ollut vakavissaan lapsen teon kanssa. Oon nyt itkenyt koko yön asiaa. Miksi mä löydän aina miehen joka muuttaa mielensä. Exä teki kanssa saman jutun.
voi eii. :cry:Oon tosi pahoillani. Toivottavasti kuitenkin mies nyt olisikin vain tilanteesta hämillään ja päästi sammakoita suusta.

Yhteistyössä