Jos oikein käyttää mielikuvitusta, niin näkyiskö siinä jotaki?
Testaan aamulla uudestaan, tämä oli nyt iltapissasta.
Nyt kp 32, ovista en saanut tikutettua, ja kierto ollut sekaisin kierukan poiston jäljiltä. Max kierto ollut 31vrk.@5xÄiti musta siinä negatiivikuvassa jotain Viivanpaikkaa näkyy hyvin haaleasti. Mitkä sulla päivät?
Tsemppiä kovasti sinne ja onnea uudesta työpaikastaSaa poistaa minut kierto ja piinailija listalta!
Me lopetamme yrityksen tässä vaiheessa. Menkat alkanevat piakkoin. Sain uuden työn, ja ikä tulee vastaan jotta voisi siirtää yritystä kovasti eteenpäinkään. Ensikesävauva olisi ollut tervetullut mutta nyt LA menisi jo pitkälle syksyyn. Ja tämä uusi työ on sellainen että, haluan keskittyä nyt siihen.
onnea kaikille jatkoon!
Taitaa olla jo aukiolotutkimus takana, mutta minä olen käynyt keväällä. Se meni ihan hyvin, eikä ollut mitään tukoksia. Jännitin etukäteen. Ei se tietenkään kivalta tuntunut, mutta kyllä kesti lääkkeiden ja lämpöpussin avulla. Miten sinulla meni?Moi kaikille, oon täällä nyt taustalla seuraillut, kun oma yrittäminen ei oo ollut ajankohtaista nyt ennen hoitojen aloitusta.
Pahoittelut menetyksistä ja pettymyksistä kaikille. <3
Oma tilanne on nyt se, että PCOS todettiin silloin kuukausi sitten lapsettomuusgynellä. Sen jälkeen on hoidettu labroja ja miehen siemennesteen tutkimukset. Nämä kaikki ok. Tänään olen menossa HSSG-tutkinukseen eli siihen aukiolotutkimukseen ja jännittää kamalasti!Onko muita, jotka siinä on käynyt ja voisi jakaa kokemuksia?
Jännityksen aiheena on myös tänään kuultava jatkosuunnitelma hoidoista. Kilppariarvot ei lääkeannoksen nostosta huolimatta ole vielä edes viitteissä, joten sekin huolestuttaa. Annosta nostettiin taas, jotta saataisiin ne arvot suotuisaksi raskaudelle. Täytyy siis odotella mitä gyne sanoo!![]()
Tuskin on mahdoton tilanne. Minulla myös oli ovuloimattomia kiertoja vielä vuonna 2019, kun tutkimuksiin hakeuduimme. Tämän vuoden puolella testien ja useamman ultran mukaan ovulaatio on tapahtunut. Onko miestä tutkittu? Hoitomahdollisuuksia on todella paljon. Pelkästään ovulaation induktio, eli esimerkiksi juurikin letrozol ja mahdollisesti loppukiertoon joku lääke tukemaan keltarauhasen toimintaa. Ja nämä on vasta ns. kevyet vaihtoehdot, on mahdollista tehdä erilaisia hormonihoitoja, piikit yms., inseminaatioita, ivf-hoitoja. Ja sitten vielä vaihtoehdot lahjoitetuilla sukusoluilla. Mahdollisuuksia on niin paljon, että ainakin sillä olen itse lohduttautunut. Lapsettomuus on perseestä, mutta jotenkin sitä vaan menee päivästä toiseen eteenpäin ja haaveilee, että vielä jonain päivänä onnistuu. Täälläkin palstalla ollut porukkaa, jotka tulleet raskaaksi erilaisilla hoidoilla. Uskon, että teillä on vielä paljon mahdollisuuksiaHeippa taas, tulin kyselemään saisko täältä vertaistukea/kokemuksia, mieli aika maassa nyt ja pelokas että mitä seuraavaksi. Eli mulla tänään kp14 ja kävin ultrassa tsekkaamassa, että minkä kokoinen johtofollikkeli siellä olisi. No, siellä ei kuulemma ollut sellaista lainkaan, vaan suurin follikkeli oli 10mm ja gyne totesi suoraan että en mitä luultavimmin ovuloi lainkaan ja tässä on syy sille miksei ole tärpännyt, eli vahva anovulatorinen kierto ainakin nyt, mitä luultavimmin aikaisemminkin, kuulemma kohdun limakalvon paksuus oli hyvä. Joulu tulee tähän pahasti väliin, niin hoidot aloitetaan vasta tammikuun lopussa. Letrozol reseptin sain jo, mutta se aloitetaan vasta kun oon käyny AMH, FSH ja LH testeissä kierron alussa, yksi kierto jää väliin koska letrozolin aloituksen jälkeen kontrolli.
Pystyykö joku lohduttamaan ja kertomaan, ettei tämä ole maailmanloppu tilanne ja meillä miehen kanssa on mahdollisuus lapsi saada ja raskautua? Itse otin nää uutiset nyt tosi raskaasti ja vertaistuki todella tulis tarpeeseen, pelko lapsettomuudesta on valtavapelottaa jo valmiiksi noi tulevat testit jos sieltä tulee AMH arvot todella huonoina..
Kiitos tästä viestistä <3 mies on tutkittu ja hänellä oli kaikki kunnossa, jopa keskiarvoa nopeammat uimarit. Mulla ollut säännöllinen kierto koko ajan, mutta luteaalivaihe jäänyt aina vaan 10-11 päiväiseksi, minkä vuoksi alunperin sanoin miehelle et hyvä ois käydä sen vuoksi katsomassa tilanne gynellä. Tuo ovulaatio induktio on juurkin se mitä meillä varmaan tulee olemaan ja loppukiertoon jokin lääke tukemaan keltarauhasen toimintaa, tämän jälkeen mahdollisesti piikit ja inseminaatiot jne. Hurjan pahalta ja pelottavalta tuntuu ajatus lapsettomuudesta, mutta hyvin kirjoitit siitä että niin kauan kun ammattilaiset antavat toivoa niin niin kauan on toivoa ja kannattaa jatkaa yrittämistä. Tsemppiä myös sinulle <3Tuskin on mahdoton tilanne. Minulla myös oli ovuloimattomia kiertoja vielä vuonna 2019, kun tutkimuksiin hakeuduimme. Tämän vuoden puolella testien ja useamman ultran mukaan ovulaatio on tapahtunut. Onko miestä tutkittu? Hoitomahdollisuuksia on todella paljon. Pelkästään ovulaation induktio, eli esimerkiksi juurikin letrozol ja mahdollisesti loppukiertoon joku lääke tukemaan keltarauhasen toimintaa. Ja nämä on vasta ns. kevyet vaihtoehdot, on mahdollista tehdä erilaisia hormonihoitoja, piikit yms., inseminaatioita, ivf-hoitoja. Ja sitten vielä vaihtoehdot lahjoitetuilla sukusoluilla. Mahdollisuuksia on niin paljon, että ainakin sillä olen itse lohduttautunut. Lapsettomuus on perseestä, mutta jotenkin sitä vaan menee päivästä toiseen eteenpäin ja haaveilee, että vielä jonain päivänä onnistuu. Täälläkin palstalla ollut porukkaa, jotka tulleet raskaaksi erilaisilla hoidoilla. Uskon, että teillä on vielä paljon mahdollisuuksia näin ajattelen myös meidän kohdallamme. Niin kauan kuin ammattilaiset sanovat, että toivoa on, niin täytyy yrittää. Voihan tietenkin joskus käydä niin, että hyvistä ennusteista huolimatta ei koskaan onnistu, mutta yritän ajatella että siihen ei voi kuitenkaan itse vaikuttaa ja lopullisen lapsettomuuden sureminen tulee sitten ajallaan, jos tarpeen on. Tsemppiä kaikille
KiitosKiitos tästä viestistä <3 mies on tutkittu ja hänellä oli kaikki kunnossa, jopa keskiarvoa nopeammat uimarit. Mulla ollut säännöllinen kierto koko ajan, mutta luteaalivaihe jäänyt aina vaan 10-11 päiväiseksi, minkä vuoksi alunperin sanoin miehelle et hyvä ois käydä sen vuoksi katsomassa tilanne gynellä. Tuo ovulaatio induktio on juurkin se mitä meillä varmaan tulee olemaan ja loppukiertoon jokin lääke tukemaan keltarauhasen toimintaa, tämän jälkeen mahdollisesti piikit ja inseminaatiot jne. Hurjan pahalta ja pelottavalta tuntuu ajatus lapsettomuudesta, mutta hyvin kirjoitit siitä että niin kauan kun ammattilaiset antavat toivoa niin niin kauan on toivoa ja kannattaa jatkaa yrittämistä. Tsemppiä myös sinulle <3
Hei, ihan hyvin meni tutkimus kuitenkin, vaikka jännitin tosi paljon. Olin ottanut lääkärin kehotuksesta 800mg buranaa alle, mutta aika ikävältä se silti tuntui. Kaikki oli siinäkin oikein hyvin. Onneksi oli nopea toimenpide ja ihana lääkäri!Taitaa olla jo aukiolotutkimus takana, mutta minä olen käynyt keväällä. Se meni ihan hyvin, eikä ollut mitään tukoksia. Jännitin etukäteen. Ei se tietenkään kivalta tuntunut, mutta kyllä kesti lääkkeiden ja lämpöpussin avulla. Miten sinulla meni?
Maailman loppu ei se todellakaan ole.Heippa taas, tulin kyselemään saisko täältä vertaistukea/kokemuksia, mieli aika maassa nyt ja pelokas että mitä seuraavaksi. Eli mulla tänään kp14 ja kävin ultrassa tsekkaamassa, että minkä kokoinen johtofollikkeli siellä olisi. No, siellä ei kuulemma ollut sellaista lainkaan, vaan suurin follikkeli oli 10mm ja gyne totesi suoraan että en mitä luultavimmin ovuloi lainkaan ja tässä on syy sille miksei ole tärpännyt, eli vahva anovulatorinen kierto ainakin nyt, mitä luultavimmin aikaisemminkin, kuulemma kohdun limakalvon paksuus oli hyvä. Joulu tulee tähän pahasti väliin, niin hoidot aloitetaan vasta tammikuun lopussa. Letrozol reseptin sain jo, mutta se aloitetaan vasta kun oon käyny AMH, FSH ja LH testeissä kierron alussa, yksi kierto jää väliin koska letrozolin aloituksen jälkeen kontrolli.
Pystyykö joku lohduttamaan ja kertomaan, ettei tämä ole maailmanloppu tilanne ja meillä miehen kanssa on mahdollisuus lapsi saada ja raskautua? Itse otin nää uutiset nyt tosi raskaasti ja vertaistuki todella tulis tarpeeseen, pelko lapsettomuudesta on valtava pelottaa jo valmiiksi noi tulevat testit jos sieltä tulee AMH arvot todella huonoina..
Mulla on ainakin yhdessä kierrossa mennyt näin:Hei te kaikki jolla on premom ovistestien vertailuun, siis mulla tuo lukema ei nouse yli 0.17 low joka päivä 0.07 tms vastaava, missähä vaiheessa ovis vois olla?!? Oon kp 6 asti tikuttanu, nyt kp 16 ja tänää oli 0.07 ku nyt illalla tein ja 10 aikaa oli 0.12 ja on tuo others kohta
MILLON TEILLÄ ALKO VAHVISTUUU? Kuin lähellä ovista siis?
Kaupallinen yhteistyö: Electrolux