Toiveissa vauva 2021

Onpas tänne tullut muutamassa päivässä paljon tekstiä. Hei, paljon onnea @Aniaj , @Titi-Love ja muut plussanneet! :love: Ja pahoittelut puolestaan teille, jotka ootte joutuneet uuteen kiertoon :(

Mulla tänään kp13 ja aattelin huomenna alkaa testaamaan ovista. Toivottavasti saan sen tässä kierrossa kiinni, kun edellisessä ei onnistunut. Imetän vielä ja epäilen, että se vaikuttaa mulla vahvasti raskautumiseen. Tästä toisesta raskauduin vasta, kun lopetin imettämisen. En halua kuitenkaan vielä lopettaa, koska tissi on tällä hetkellä tosi tärkeä meidän 1v:lle. Eli näillä mennään. Onko täällä muita, jotka imettävät vielä? :)
Mä imetän edelleen esikoista (1 v. 9 kk) 2-3 kertaa päivässä. Kuukautiset alkoi, kun esikoinen oli 3kk, vaikka lapsi sai silloin vielä pelkkää rintamaitoa. Sen jälkeen kuukautiset on tullu säännöllisesti, lukuunottamatta paria epäsäännöllistä kiertoa tän vuoden keväällä.

Täytyy sanoa, että alkuun ärsytti, että kuukautiset alkoi niin pian synnytyksen jälkeen. Nyt kun yritetään toista lasta, oon tietty iloinen, että kuukautiset on enimmäkseen säännölliset imetyksestä huolimatta. Haluaisin yrittää jatkaa imetystä siihen saakka, kun lapsi täyttää kaksi.
 
Mie en käytä ovistestejä, koska ne tuo liikaa stressiä. Nyt vasta oikeestaan pari kuukautta on pystynyt limoista päättelemään oviksen. Pillerit lopetin vuosi sitten. Tässä on nyt viimeinen kierto puolessa välissä eli jos menkat alkaa niin sitten hakeudutaan hoitoihin, mutta tietenkin toivoo, että olisin raskaana :) Seksiä ollaan harrastettu silloin, kun mieli tehnyt, en kyttäile enää niitä tiettyjä päiviä ellei ihan vahingossa satu olemaan juuri otolliset päivät.
Vastaan nyt samalla siihen nimijuttuun. Ollaan päätetty pojan nimi, mutta jos olisikin tyttö niin en osaisi kyllä päättää nimeä.
 
@AnsaK Mukava kuulla, että täällä on muitakin :) Ymmärrän tuon kipuilun asian äärellä. Nämä on kuitenkin pieniä vain hetken ❤ Melko ristiriitaisissa tunnelmissa täälläkin - toisaalta haluaisi raskautua, mutta toisaalta ei ole valmis luopumaan imetyksestä. Ajatuksena oli, että hiljalleen tässä vuoden mittaan ajaisin imetyksen alas siten, että menisi mahdollisimman lempeästi meille kummallekin. Pitää nyt vain koittaa elää tässä hetkessä ja nauttia yhteisistä imetyshetkistä :)

@talvilintu Mulla taisi menkat olla puolisen vuotta pois synnytyksen jälkeen - en nyt ihan tarkkaan muista. Mutta ei niitä kyllä kaipaile alkavaksi, kun ei lapsitoivettakaan ollut heti perään :D Hyvä kuitenkin, kun säännölliset :) Itse imetin esikoista 2-vuotiaaksi. Tämän toisen kanssa oli toiveissa samansuuntainen imetystaival, jos vain molemmilla riittää intoa jatkaa ja kaikki menee hyvin. En millään haluaisi uuden raskauden takia lopettaa, eikä tietenkään ole pakkokaan :) Pohdiskelin asiaa raskautumisen kannalta. Yritimme toista miltei vuoden ja tärppäsi heti, kun lopetin imetyksen. Saattaa toki olla sattumaakin. Kierto oli kyllä säännöllinen, vaikka imetin - ja on ollut melkolailla nytkin :)
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja AnsaK
@Rimaleli oi säkin täällä! Jotenki oma kuume kasvaa, kun näkee muita samassa tilanteessa

@chili_ niin mä vähän muistelinkin. Mulla on nyt eri nimimerkki, ettei kukaan tunnista. Olin liian aktiivinen kirjoittelija :D

Mä myös imetän meidän päälle vuoden ikäistä. Tissi on elinehto ja menkat alkoi hänen ollessa vain pari kuinen. En usko, että raskautumiseen tuo imetys vaikuttaisi. Toivon, että voisin imettää vielä raskaana tätä isompaa. Tandem-imetyksestä en ehkä ole kauhean kiinnostunut.
Sitten vielä omanapa. Nyt vedellään jo kp38. Menkkoja ei näy, vaan niin raskaustestikin näyttää negaa. En tajua.. melkein vuoden on ollu säännöllinen kierto ja nyt näin. Mikä mättää.. :(
 
@Spekulaattori82 mä kyselin taannoin vähän samaa. Selvittelyiden ja vastausten perusteella ajattelisin että riippuu vähän siitä, että mitä haluaa tutkittavan. Jos vaan perustsekkaus, että kaikki päällisin puolin kunnossa niin kyllä perusgynen pitäis olla ihan pätevä. Jos on mahdollista niiden suhteen valikoida niin katsoisin vähän "taustaa", yksityisillä ainakin monesti kuvattu heidän erikoisosaamiset ja kiinnostukset. Sitten jos on pelkoa tai huolta että jokin asia on huonosti niin menisin enemmän erikoistuneelle.
Kiitos @IinesAnkka82! Miten olenkin missannut tuon keskustelun, vaikna mielestäni olen ketjua tiiviisti seurannut. Näköjään juttua on ollut sen verran, ettei kaikki enää pysy mielessä. :sneaky:

Jep, ihan tuollainen perustarkistus vain, kun ei olla hoitoihin menossa. Tjottailusta ei kyllä voi minun tapauksessa puhua... ;)
 
  • Tykkää
Reactions: IinesAnkka82
:devil: tuleeko teille kiukku oviksen tienoilla? Itse olen huomannut, että ennen (päivä-kaksi) ovista pitää vollottaa pienestäkin, mutta jossain vaiheessa tulee kiukku ja ärsytys, mutta onko tämä oviksen mentyä ohi vai juuri oviksen aikaan?. Mietin tässä lähinnä oman oviksen ajankohdalta kun aamulla tuli hymynaama, että joko ovis meni ohi kun kaikki on illasta nyppiny.
 
tuleeko teille kiukku oviksen tienoilla? Itse olen huomannut, että ennen (päivä-kaksi) ovista pitää vollottaa pienestäkin, mutta jossain vaiheessa tulee kiukku ja ärsytys, mutta onko tämä oviksen mentyä ohi vai juuri oviksen aikaan?. Mietin tässä lähinnä oman oviksen ajankohdalta kun aamulla tuli hymynaama, että joko ovis meni ohi kun kaikki on illasta nyppiny.
Tulee
 
Huutelen tuolta kesäkuisista.. Ovulaatioon ja tikuttamiseen liittyen. Itse aloitin kanssa yrityksen alussa tikuttamaan vasta aikaisintaan kp 10-> enkä saanu ovista kiinni. Kunnes oireet kertoi enemmän ja aloin tikuttamaan jo kp6, ja ovuloinkin aina jo kp 8-9. Kierto 25-28 päivää. Silloinkaan koskaan saamatta täyttä vahvaa ovisplussaa raskauskeijun liuskoilla. En tiedä onko sitten miten yleistä ovuloida noin pian kk jälkeen mutta mahdollista ainakin.
Hurjasti tsemppiä kaikille ja plussatuulia tänne ❤
 
Mahtaako olla yleistä, että kiinnittymisestä tuntee kipua? Mä oon tänäiltana ihmetellyt et miks alavatsaa särkee ja vihloo, vähän kuin menkkakipuja olisi, nyt noin parin tunnin ajan. Ei mitenkään hirveän kovaa mut aika inhottava kuitenkin. Sit äsken kattelin Flota, ja huomasin että nyt on juurikin 7 päivää oletetusta ovulaatiosta. Hmm...
 
V A U V A 2021

Jos haluat listalle, ilmoitathan tietosi punaisella! Ilmoitathan punaisella myös päivityksesi, jotka haluat listaan.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa : )

★★★★★★★★★★★★★★★★★

16.11.2020 - Maanantai

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★


Persikka123, ya 5/17, 1.lapsi
Myytta, ya 12/17, 2.lapsi
Haaveilija-31, ya 5/18, 4.lapsi
Hipposka, ya 8/18, 1. lapsi
Malia, ya 8/18, 1. lapsi
+ Kikkakolmas, ya 8/18, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
+ Mohan, ya 9/18, 1. lapsi
+ Amadecasa, ya 9/18, 2. lapsi
Sabs, ya 9/18, 1.lapsi
+ Hope91, ya 10/18, 1.lapsi
Keisarinna85, ya 10/18, 4.lapsi
Futurmama, ya 1/19, 1. lapsi
+ Jjenn, ya 1/19, 1.lapsi
Minttuni, ya 2/19, 1.lapsi
Hennuliini86, ya 5/19, 6. lapsi (miehen 1. lapsi)
+ Titi-Love, ya 5/19, 2. lapsi
+ Kasikuus, ya 5/19, 4.lapsi (miehen 1.lapsi)
Kirjoh89, ya 6/19, 1.lapsi
+ Alinna86, ya 6/19, 3.lapsi (miehen 1.lapsi)
lulube, ya 6/19 , 1.lapsi
+ Helmiii, ya 7/19, 1.lapsi
+ Eliana, ya 7/19, 1.lapsi.
Ilona Eloisa, ya 7/19, 1.lapsi
Eeva650, ya 7/19, 2. lapsi (miehen 1.lapsi)
Taikinatonttu, ya 7/19, 1.lapsi
Millimetrii, ya 8/19, 1. lapsi
+ Mirella92, ya 8/19, 1.lapsi
Minouche, ya 8/19, 1.lapsi
Töppönen_, ya 9/19, 4.lapsi
Masu90, ya 9/19, 3.lapsi
+ Shibali, ya 9/19, 1. lapsi
illusia_, ya 9/19, 1.lapsi
Deneb, ya 10/19, 1.lapsi
+ Mimmi92, ya 10/19, 4.lapsi
Enerisa3, ya 10/19, 1. lapsi
+ Napsunen, ya 10/19, 2.lapsi
Zennuli, ya 11/19, 2.lapsi
Krippis, ya 11/19, 1.lapsi
Piipaa93, ya 11/19, 1. lapsi
+ Matilda!, ya 12/19, 2. lapsi
+ Masunen, ya 12/19, 1. lapsi
+ Jusperi, 12/19, 1.lapsi
+ Lilmi89, 12/19, 2.lapsi
Hamsteri20, ya 12/19, 1. lapsi
Kurkumainen ya 1/20, 1.lapsi
Sinisilmät, ya 1/20, 1.lapsi
+ mandariinilohko, ya 1/20, 2.lapsi
Bellaella22050909 ya 2/20, 2.lapsi
+ Vesinokkaeläin, ya 2/20, 2.lapsi
+ Riama, ya 2/20, 2.lapsi
+ Lilje ya 2/20, 2. lapsi
Brunet82, ya 2/20, 4.lapsi
+ Päärynä5, 3/20, 4.lapsi
Mysteerio, 3/20, 2.lapsi
+ Wanti, ya 3/20, 7.lapsi
+ Uudarimama, ya 3/20, 2. lapsi
Mans115, ya 3/20, 2.lapsi
+ Elviira86, ya 3/20, 2.lapsi
Rimaleli ya 3/20, 2. lapsi
Mamtobe ya 3/20, 1. lapsi
+Mäyh, ya 3/20, 1.lapsi
+Chai89, ya 3/20, 2.lapsi
+ Luumumuumi, ya 3/20, 1. lapsi
Petronella09, ya 4/20,
+ Bebe2021, ya 4/20 , 3.lapsi
+ Puolu, ya 4/20, 3. lapsi
Iinanen, ya 4/20, 2.lapsi
+ Lillanna, ya 4/20, 3.lapsi
+ Santso, ya 4/20, 2. lapsi
Esba, ya 4/20, 2.lapsi
+ 3milia, ya 4/20, 1.lapsi
+ Pioni89, ya 4/20, 1.lapsi
+ Tiukuliina89, ya 4/20, 6.lapsi
+ Nokare, ya 4/20, 1.lapsi
Wbä, ya 4/20, 3.lapsi
Goodway, ya 4/20, 1.lapsi (miehen 3.lapsi)
Paatuska, ya 4/20, 1.lapsi
Äitimamino, ya 5/20, 4.lapsi
+ Hannaah, ya 5/20, 3.lapsi
lovecoco, ya 5/20, 1.lapsi
+ Sofia90, ya 5/20, 2.lapsi
Vohvelitohveli, ya 5/20, 1.lapsi
+ Melissa86, ya 5/20, 2.lapsi
+ -Lounatuuli-, ya 5/20, 1.lapsi
Iinesankka82 ya 5/20, 2.lapsi
Mansikka3, ya 5/20, 3.lapsi
+ Rougemoux ya 5/20 2.lapsi
+ helmikorvakoru, ya 6/20, 1. lapsi
+ pikkumyyläine, ya 6/20, 1.lapsi
+ Pumpuli1, ya 6/20, 1.lapsi
Syyskuu-08, ya 6/20, 3. lapsi
Aniaj, ya 6/20, 3.lapsi
+Tiukuna, ya 6/20, 1. lapsi
+kakkulapio, ya 6/20, 1.lapsi
Haavekuvia, ya 6/20, 2. lapsi
Toive23, ya 6/20
innap, ya 7/20, 2.lapsi
+ Heemilia, ya 7/20, 4.lapsi
AnnMariii, ya 7/20, 2.lapsi
Nipsuneiti83, ya 7/20, 3.lapsi
Pandanen, ya 7/20, 2.lapsi
+ Hermitcrab, ya 7/20, 1.lapsi
+ Kansallisrotta, ya 7/20, 1. lapsi
+ Rubikinkuutio, ya 8/20, 3.lapsi
nobelius, ya 8/20, 3.lapsi (miehen 4.lapsi)
kaaliperhonen, ya 8/20, 4.lapsi (miehen 2.lapsi)
SS, ya 8/20, 4. lapsi (miehen 1. lapsi)
Bb-8, ya 8/20, 3.lapsi
Huumis, ya 8/20, 2. lapsi
+ Hisulius/ ya 8/20 / 2.lapsi
Soffia29 ya 8/20, 1. lapsi
5xäiti, ya 08/20, 6. lapsi
Liljannuppu, ya 9/20, 2. lapsi
Opiskelijamimmi, ya 9/20, 1. lapsi
SannuB, ya 9/20, 2. lapsi
+Tuttelituu, ya 9/20, 3. lapsi
Meemuli, ya 9/20, 1.lapsi
Lillium, 9/20, 3. lapsi
+ Elviira32 ya 9/20, 3. Lapsi
Nuorena äidiksi, ya 10/20, 1.lapsi
Henkkuliini, ya 10/20, 2.lapsi
Lilaaa, ya 10/20, 2.lapsi
Chili,ya 10/20, 3.lapsi
Talvilintu, ya 10/20, 2. lapsi
Loree, ya 11/20, 1.lapsi

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Nimi ★ Kiertopäivä

Mansikka3..................kp 32/28
Aniaj.............................kp 31/28
Huumis........................kp 28/28-30
Mysteerio....................kp 27/30
Deneb............................kp 27/28-32
Soffia29..........................kp 26/28-30
Nipsuneiti83.................kp 22/29
Toive23...........................kp 20/28
Talvilintu........................kp 19/24-29
Piipaa93.......................kp 16/25
Petronella09..............kp 16/26-28
Nobelius.......................kp 16/29
5xäiti...............................kp 15/?
Sinisilmät......................kp 14/29
Lillium............................kp 14/29-31
Vihreähuone..................kp 12/27
Iinesankka82.................kp 11/31
Persikka123.....................kp 11/33
Nuorena Äidiksi...............kp 10/36
Liljannuppu........................kp 10/29
Chili..............................kp 10/28-29
KirJoh89.............................kp 9/28
Meemuli.......................kp 7/30-34
Wbä.............................kp 6/26-28
Loree..........................kp 5/31-33
Pandanen.................kp 4/29-31
Hamsteri20..................kp 2/27

★★★★★★★★★★★★★★★★★★


Piinailijat ★

Deneb.....................................dpo 13
Soffia29................................dpo 9
Toive23.................................dpo 7
Talvilintu...............................dpo 4
Petronella09.......................dpo 3

★★★★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Meilläkin nimistä ollaan jo puhuttu. En haluis, että ristiäispäivänä selviäis vasta pienelle nimi, eli hyvä olla ajoissa, kun meidän makuerot tietää tässä asiassa :D ;) Tytölle ja pojalle on etunimi valmiina, joka miellyttää molempia. Ja voihan sitä muuttaa vielä, jos joku uus hyvä tulee mieleen :) Tytölle ois jo toinenkin nimi ja molempien nimen "rakenne" on mietitty.

Tyttöä tai poikaa meillä ei tavoitella. Molemmilta löytyy molempia ennestään ja ihaniahan ne on sukupuolesta riippumatta. Mies on toivonu nyt tyttöä, mutta hän ei ole ottanu mitään poppaskonsteja käyttöön asian suhteen, ainakaan tietääkseni ;)

ON.
Eilen oli limaiset olot. Pikkarit märkänä jo heti aamupäivästä. Taitaa olla ovis päivät. Ja illalla nippaili oikealle puolelle ja vähän selän puolellakin oli tuntemuksia. Tänään ois seksipäivä, ollaan kylässä nyt, eli iltaan kylläkin menee. Toivottavasti ei oo myöhästä... Lauantaina pupuiltiin myös siinä puolen päivän jälkeen. Niiiin toivon, että tää riittäis ja ois nyt meidän ja monen teidän vuoro tässä kuussa saada se + testiin!
 
Kappas! Nyt vihdoin vuoto porhalsi paikalle. Kevyt 38 päivä kierto. Voi että osaa keho olla sekaisin.

@Lilaaa Mulla ainakin kahdessa aiemmassa raskaudessa oli molemmissa kiinnittymisoireita. Kesken menneessä oli pelkkä kipu ja loppuun asti menneessä raskaudessa vuoti hennon vaaleanpunaista limaa kiinnittymisen aikoihin. Juurikin jotain 7 päivää oviksesta.
No kiva tietää! En siis ollut edes tällä kertaa miettinyt raskautta tai sen mahdollisuutta, ja ihan yllättäen tuo kipu iski, niin tuli vaan mieleen tsekata et missä vaiheessa edes mennään. En silti ala nyt mitään toiveita elättelemään.. Tuntuu että jos liikaa miettii niin sit vaan pettyy. Paremmin menee ku yrittää olla miettimättä koko asiaa :Dps. Vihdoin löysin nämä hymiötkin, mutta ei meinaa edes toimia kun kokoajan katoaa tästä tekstistä :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Toive23 ja minttuni
Mä olin esikoisesta varma, että on tyttö. Kun ultrassa kerrottiin pojasta, olin todella pettynyt useamman viikon (tästä ei tosiaan saa puhua ääneen...). Ihana poika tulikin ja nyt en oikein osaisi edes kuvitella itseäni tytön äitinä :) Toinenkin poika tuli myöhemmin :) Ja nyt kolmatta toivoessa on aivan sama, kumpi tulee, kunhan saisi vielä kokea vauva-arkea :) Ajatus tytöstä jopa hieman pelottaa :D Nimet valmiina jo molemmille :)
 

Vahvistunut, mutta hirveen on hidasta. Lisäksi alaselkä ja supistusmaiset kivut lisää vähän pelkoa kuinka käy.

Digi näytti tänää dpo 16 raskaana 1-2. Ei sais vertailla, mut viimeksi sain dpo 15 siihenkin jo raskaana 2-3.
Vähä meinaa olla pelko ettei jaksa tämäkään vahvistua ja pitää kiinni :( toivon niin kovasti että menis hyvin, mutta saapa nähä.
 

Vahvistunut, mutta hirveen on hidasta. Lisäksi alaselkä ja supistusmaiset kivut lisää vähän pelkoa kuinka käy.

Digi näytti tänää dpo 16 raskaana 1-2. Ei sais vertailla, mut viimeksi sain dpo 15 siihenkin jo raskaana 2-3.
Vähä meinaa olla pelko ettei jaksa tämäkään vahvistua ja pitää kiinni toivon niin kovasti että menis hyvin, mutta saapa nähä.
On kyllä paljonkin vahvistunut :) toivottavasti viivat vahvistuu ja pieni oliai tarrautunut kovasti kiinni!!
 
Itse toivon salaa tyttöä, vaikkakaan siihen ei ole mitään syyttä. Mulla on ennestään jo molempaa lajia, ja molemmat on vaan niin maailman ihanimmat ❤ Eli poikakaan ei olisi mitenkään pettymys. Tytölle olisi mulla jo etunimi, jota mies ei kylläkään (vielä) hyväksy. Toiselle pojalle tuntuu olevan tosi hankala keksiä nimeä. Ehkä toivonkin tyttöä siksi, että sen pystyn jo sen nimensä kanssa kuvittelemaan meidän perheeseen...

@Titi-Love toivottavasti siellä on nyt tarrattua tiukasti kiinni!
 
Viimeksi muokattu:
@Iinanen oletko etsinyt/löytänyt tietoa siitä miten luotettavia nuo itse tehtävät testit on? Ja tarkoittaako kaksi viivaa hieman alentunutta hedelmällisyyttä vai jo hankalaa tilannetta? Varmasti tuollainen testin tulos on rankka, mutta toivottavasti se ei kuitenkaan tarkoita etteikö teille toista lasta tulisi! ❤
 

Yhteistyössä