Moikka!
Saako tänne liittyä? Oon 37v nainen ja edellisestä liitosta kaksi kouluikäistä lasta. Nyt uusi puoliso, jonka kanssa yritystä takana 5kk. Aiemmat lapset saivat ex-mieheni kanssa alkunsa heti kun alettiin yrittää, joten olen vähän hätäinen tämän kolmannen kohdalla kun ei vaan raskaus ala. Miehellä takana kipeät kokemukset tuloksettomista lapsettomuushoidoista ja keskenmenosta, mutta syy lapsettomuuteen ei ollut hänessä. Hänellä ei siis lapsia ole. Kipeä aihe kuitenkin, ja mies on enemmän tässä "tulee jos on tullakseen" meiningillä, koska ei oikein uskalla toivoa ja haaveilla, mutta itse ihan tosissani yritän ja ovulaatio tietysti aina hyödynnetään. En miehen kanssa oikein voi kuumeilla noista hänen aiemmista kokemuksista johtuen, joten jospa liityn tänne.
Mulla on ollut kierto useita vuosia tasainen 28vrk, kunnes noin 8kk sitten alkoi lyhentyä 25-26vrk. Ovis tapahtuu yleensä kp 12 tai 13. Siitä sitten kaksi viikkoa niin menkat alkaa. Ovis ikään kuin "karkaa" liian aikaisin. Sitten seuraa jäätävät pms-oireet kuten mielialan vaihtelu, armoton tissikipu, yöhikoilu ym. ja se päättyy runsaisiin menkkoihin hyytymineen. Kävin ennen viime ovista gynellä tarkistamassa että kaikki on ok. Siellä näkyi kolme follikkelia (?) kypsymässä ja gyne sanoi että eiköhän joku niistä sisällä munasolun. Vähän jäi epämääräinen kuva. Muutama päivä ultran jälkeen tunsin oviskivut (niistä ei voi erehtyä). Gyne kirjoitti mulle terolutit, mutta en tiedä onko se nyt ratkaisu tähän. En hirveesti tiedä näistä hoitomuodoista. En ole teroluteja vielä ottanut käyttöön, mietin jos kokeilisin ens oviksen jälkeen syödä niitä.
Tänään siis yk5 päättynyt negatiiviseen testiin, menkkojen pitäisi alkaa tänään tai ensi yönä. Harmittaa.