Toiveissa vauva 2021

vierailija
Anteeks omanapailu, tuun heti vaan huutelemaan tänne, kun tämän kovan nipistelyn ja jomotuksen lisäksi äsken wc-käynnillä huomasin ph-suojassa ihan tosi haaleanvaaleanpunaista ja pyyhkiessä tuli veriviiruinen paksu lima, tällästä ei kyllä missään kierrossa ikinä tuu! Kieltämättä nyt heräs toiveet vähän liikaakin, ei saisi!!
Mulla eilen ihan sama juttu! Toivotaan että enteilisi hyvää molemmilla. Ovulaatiosta on nyt kahdeksan päivää ja tänään tein hätäisenä RFSU:n varhaisen raskaustestin. No yllätys yllätys oli nega, ei varmaan mitään mahiksia että hormonit nousisi näin nopeeta jos eilen tuli kiinnittymisvuotoa. Harmitti silti! Nyt jos malttaisi vielä viikon odottaa mahdollisesti alkavia menkkoja.. mulla on niin säännöllinen kierto ja oireet, että on todella kumma jos just nyt on tullut kaikkia ihmenipistelyjä ja vuotoja ihan muuten vaan. Peukut pystyssä!
 
Siis apua! Onko kellään kokemuksia roskishaamusta, mitä se meinaa? Olin siis laittaa kuivunutta testiä roskiin ku tuo osui silmään.

Mun silmiin tuo vähän punertaa, mut kuvassa näkyy tosi huonosti.
Menkat piti alkaa ma, ei oo alkanut. Mut ku sain ovisplussan, ni sen jälkeen tuli vielä 5 päivää ovislimaa, eli vois kuvitella et oviskin ois sit tullu myöhässä.

Ei auta ku jatkaa jännittämistä, et oikee viiva tulis testiajalla tai sit menkat!

Oon saanut kerran ja en ollut raskaana. Mutta oli eri testi kyseessä ja silloin raskauden mahdollisuus oli aika pieni. Odottele pari päivää ja tee testi uudelleen. Hyvä sanoa, että odottele, varmasti syyhyttää koko ajan tehdä uusi. Ja tietysti, jos ovulaatio on ollut vasta viisi päivää myöhemmin, niin todennäköisesti testi näyttäisi plussaakin myöhemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: pioni89 ja KirJoh89
Mä oon täällä viimeks kirjoitellut muistaakseni viime vuonna, tuolta proffastahan sen tietysti saisin tietää. Oon täällä käynyt lueskelemassa kyllä eli taustaillut. Nyt ajattelin taas liittyy mukaan keskusteluihin kun kovasti kaipaan juttuseuraa samassa tilanteessa olevilta, ei enää riitä itsekseen manailu ja piinailu.
Meillä siis miehen kanssa yritys alkanut "epävirallisesti" marraskuussa 2018. 2 varhaista keskenmenoa takana 12/18 ja 12/19 Esikoinen siis toiveissa.
Säännöllinen kierto, ovulaatio tapahtuu ainakin testien ja tuntemusten mukaan ja gynekologi sen myös ultrannut huhtikuussa 2020. Kun edellisestä keskenmenosta vuosi aikaa tai tulee kolmas keskenmeno niin sit alkaa varmaan tutkimaan enempi et mistä kiikastaa. Ikää molemmilla 30v.

Mies polttaa tupakkia vielä, mutta minä lopetin huhtikuussa (hyvä minä). Vitskuja syödään, on kokeiltu greippimehut ja vehnänalkioöjy.

Kohta tulee siis 2 vuotta yritystä, 2 varhaista keskenmenoa ja mun toivo rupee olee mennyttä kun mitään ei oo tapahtunut. Olo tuntuu välillä tosi katkeralta ku lukee toisten raskausuutisia?! Onko muilla yrittävillä tälläistä? Koen sen tosi inhottavana tunteena koska ei muiden onni ole multa pois. En tiedä, kyllä mieli on herkillä välillä ja sit sitä välillä miettii et onko tässä mitään järkee enää ku vauva asiat valtaa mielen harva se päivä.

Ah, olipa ihana avautua! En juurikaan puhu näistä tunteista ja ajatuksista miehelle tai lähipiirille joten tekee hyvää palata tänne
Olen pahoillani keskenmenoistasi ❤ Itse heinäkuussa keskenmenon saaneena voin täysin kompata noita tunteita!! Mulla vielä läheinen ihminen raskaana ja olen hänellekin avoimesti kertonut että on todella vaikea seurata hänen raskautta ja kasvavaa mahaa vierestä, vaikka tietenkin olen onnellinen heidän puolesta. Meidän vauvoilla olisi ollut tosi pieni ikäero, joten kirpasee vielä extra paljon.

Meilläkin esikoinen toiveissa ja ensimmäistä yritettiin "vain" 6 kiertoa, mutta toki sekin tuntuu pitkältä ajalta kun se sais tulla heti ❤ Iso hali sinne ja toivotaan että me saadaan esikoiset syliimme pian :love:
 
Paljon tsemppiä teille kaikille pitkään yrittäneille ♥ Voin vain kuvitella, miten hirveän turhauttavaa ja surullista on, kun pitkästä yrittämisestä ja kovasta toiveesta huolimatta raskautta ei vaan kuulu, tai kauan odotettu raskaus menee kesken.:cry:

ON. APUA!! Selkäranka katkesi ja tein pari testiä ja NIISSÄ ON HAAMUT!!:love::love::love: Ja nimenomaan testiajalla ilmestyneet haamut, eikä mitkään haljun harmaat viivanpaikat! Laitan kuvan pc:stä alle. Ei tietenkään taas tossa kuvassa + aijaan laadulla kovin selkeästi näy eikä ainakaan väri, mutta silmällä ihan selkeä ja mieskin sen totesi heti testiä vilkaistuaan. ♥ Rfsu:n puikko antoi kanssa vastaavan haamun, mutta sen sain vielä huonommin näkyviin kuvaan. Tiiän että näin aikaisilla päivillä (dpo 9) mikään ei ole varmaa, mutta ai vitsi kun sydän hyppäsi kurkkuun kun nämä näin. Vahvistuisipaaaa...:love:o_O

 
Paljon tsemppiä teille kaikille pitkään yrittäneille ♥ Voin vain kuvitella, miten hirveän turhauttavaa ja surullista on, kun pitkästä yrittämisestä ja kovasta toiveesta huolimatta raskautta ei vaan kuulu, tai kauan odotettu raskaus menee kesken.:cry:

ON. APUA!! Selkäranka katkesi ja tein pari testiä ja NIISSÄ ON HAAMUT!!:love::love::love: Ja nimenomaan testiajalla ilmestyneet haamut, eikä mitkään haljun harmaat viivanpaikat! Laitan kuvan pc:stä alle. Ei tietenkään taas tossa kuvassa + aijaan laadulla kovin selkeästi näy eikä ainakaan väri, mutta silmällä ihan selkeä ja mieskin sen totesi heti testiä vilkaistuaan. ♥ Rfsu:n puikko antoi kanssa vastaavan haamun, mutta sen sain vielä huonommin näkyviin kuvaan. Tiiän että näin aikaisilla päivillä (dpo 9) mikään ei ole varmaa, mutta ai vitsi kun sydän hyppäsi kurkkuun kun nämä näin. Vahvistuisipaaaa...:love:o_O

Oi hyvinhän tuon näkee ja muistuttaa mun ekaa pc liuskaa❤ toivottavasti huomenna vahvempi!
 
  • Rakkaus
Reactions: helmikorvakoru
Tupsupipo25

Ei tätä saata uskoa! Lupaavalta näyttää <3 En tajua miten selvisin esikoisen kohdalla kahdella (!) testillä, ensin liuska ja myöhemmin clearblue digi plus-testi. Nyt on testejä kulunu vähän eri tahtia :D Kuvassa dpo13 alkuillasta samasta pissasta ylinnä rfsu herkkä (testaa varhain), keskellä normi pc liuska ja alinna clearbluen viikkodigi. PC:lle ja viikkodigille vahva suositus jos joku miettii testin valintaa! Ehkäpä sitä saattaa kurkkia mitä toukokuisissa höpötellään :)
 

Ei tätä saata uskoa! Lupaavalta näyttää <3 En tajua miten selvisin esikoisen kohdalla kahdella (!) testillä, ensin liuska ja myöhemmin clearblue digi plus-testi. Nyt on testejä kulunu vähän eri tahtia :D Kuvassa dpo13 alkuillasta samasta pissasta ylinnä rfsu herkkä (testaa varhain), keskellä normi pc liuska ja alinna clearbluen viikkodigi. PC:lle ja viikkodigille vahva suositus jos joku miettii testin valintaa! Ehkäpä sitä saattaa kurkkia mitä toukokuisissa höpötellään :)
Sanoppas muuta. Esikoisen kohdalla olin 24v kun raskauduin. Ihan suunniteltu oli. Tein tasan yhden testin, kun menkat oli myöhässä 2 päivää. Toisessa olin 26v ja tein testin kun rupesi yllätykseksi tuntumaan että olen raskaana. Ja näinhän se oli.
 
Mä oon täällä viimeks kirjoitellut muistaakseni viime vuonna, tuolta proffastahan sen tietysti saisin tietää. Oon täällä käynyt lueskelemassa kyllä eli taustaillut. Nyt ajattelin taas liittyy mukaan keskusteluihin kun kovasti kaipaan juttuseuraa samassa tilanteessa olevilta, ei enää riitä itsekseen manailu ja piinailu.
Meillä siis miehen kanssa yritys alkanut "epävirallisesti" marraskuussa 2018. 2 varhaista keskenmenoa takana 12/18 ja 12/19 Esikoinen siis toiveissa.
Säännöllinen kierto, ovulaatio tapahtuu ainakin testien ja tuntemusten mukaan ja gynekologi sen myös ultrannut huhtikuussa 2020. Kun edellisestä keskenmenosta vuosi aikaa tai tulee kolmas keskenmeno niin sit alkaa varmaan tutkimaan enempi et mistä kiikastaa. Ikää molemmilla 30v.

Mies polttaa tupakkia vielä, mutta minä lopetin huhtikuussa (hyvä minä). Vitskuja syödään, on kokeiltu greippimehut ja vehnänalkioöjy.

Kohta tulee siis 2 vuotta yritystä, 2 varhaista keskenmenoa ja mun toivo rupee olee mennyttä kun mitään ei oo tapahtunut. Olo tuntuu välillä tosi katkeralta ku lukee toisten raskausuutisia?! Onko muilla yrittävillä tälläistä? Koen sen tosi inhottavana tunteena koska ei muiden onni ole multa pois. En tiedä, kyllä mieli on herkillä välillä ja sit sitä välillä miettii et onko tässä mitään järkee enää ku vauva asiat valtaa mielen harva se päivä.

Ah, olipa ihana avautua! En juurikaan puhu näistä tunteista ja ajatuksista miehelle tai lähipiirille joten tekee hyvää palata tänne
Tervetuloa juttelemaan! Ja joo, ihan tuttuja fiiliksiä! Me tosin hakeuduttiin alle vuosi yrityksen aloittamisesta tutkimuksiin ja nyt vuosi ensikäynnistä hoidot käynnissä. 2/19 alkaen tosissaan yritetty ja ei yritystäkään raskauteen. Että aivan tuttuja ajatuksia nuo, mitä kirjoitat. Toivottavasti teillä pian tärppäisi tai sitten ehkä hoitojen avulla ❤ Itellä ainaki olo helpottunut, kun hoidot alkaneet.
 
Ihanan aktiivista porukkaa täällä. Ja tosiaan kyllä minulla kirpaisee lähipiirin raskausuutiset. Täällä helpompi sulattaa, kun kuitenkin tuntemattomia. Mutta kyllä se välillä tulee ajatus, että tässä ajassa normaalisti voisi olla jo toinen lapsi tulossa. Ja ei ensimmäistäkään raskautta. Uskon kuitenkin, että vielä meille lapsi suodaan!

Olen myös huomannut palstaa lukiessa, että olen kokenut loppukierroissa lähes kaikkia oireita, mitä täällä raskaaksi olleet kuvaa, ei siis ihmekkään, että välillä toiveet herää :D

Noniin ja sitten vielä hoitoihin liittyen, kirjoitan vähän pidemmästi kun uskon, että monia kiinnostaa. Viime kierrossa kp 10 follikkeli oli 13 mm. Ovisplussa kp 13 ja kp 14 inssi. Inssipäivänä follikkeli 20mm ja limakalvo 7mm. Ja tänään kp 10 ultrassa follikkeli jo 18mm ja limakalvo 7,4mm, mitä ihmettä :D

Mahtava uutinen, että ovis tulossa ja miten näin aikaisin, toivottavasti se enteilis hyvää! Ja tosiaan alunperin näytti, että ovis osuu sunnuntaille, mutta nytpä mahdollista, että inssiin päästään perjantaina! Lääkärin mukaan olisi paras mennä mahdollisimman luonnollisesti, eli esim. ei irrotuspiikkiä, kun vielä hoidot alussa ja ovis vaikuttaa tapahtuvan nykyisin säännöllisesti. Se on mulle ihan ok ja vaikka menis seuraava inssi seuraavaan kiertoon, niin ei se enää maailmaa kaada, kuukausi sinne tai tänne. Toivotaan toki ovisplussaa viimeistään perjantaiaamulle!
 
Täällä myös. Pieniä repäisykipuja ollut, väsyttää ja flunssan oireet. Viime kierron kemiallisessa samat jutut kylläkin.. :rolleyes:
Yks ihan ihme juttu, mikä ollut, niin tuntuu ihan siltä, kun olis hiiva tulossa. Ei siis kutia, eikä oo outoa valkovuotoa, mut alapää on jotenkin turpea..ei oo tämmöst ollu!:unsure:
Mulla oli kolme päivää plussaa ennen hiivan oireita. Ne vain sitten tasoittui. Sellainen epämiellyttävä tunne toosassa koko ajan.
 
  • Tykkää
Reactions: Aniaj ja minttuni
Bongasin että Felicitas Mehiläinen mainostaa lapsettomuushoitojen/gynekologin ensikäyntiä nyt syyskuun ajan puoleen hintaan!
Kävin ite siellä vuosi sitten kun yritys oli vasta alkanut niin juteltiin yleisiä asioita raskautumiseen liittyen ja ultra tehtiin. Siellä nyt myös siemennesteanalyysit puoleen hintaan.
Tämä tarjous mekin hyödynnettiin vuosi sitten. Suosittelen myös! Ja jos miettii, kuinka pitkä aika voi ensikäynnistä mennä hoitojen alkamiseen, niin hyvähän se mennä, jos mietityttää. Meillä vaikuttanut omat perussairaudet ja korona tietenkin, kun hoitoja ei keväällä voitukaan aloittaa.
 
Omaa napaa vähän.

Mulla on lääkitys, joka tämän hetken tietojen mukaan täytyy lopettaa plussatestiin. Kokemuksia siitä ei juuri ole, kun uusi lääke kyseessä. Lääke otetaan neljän viikon välein. Seuraava pistos olisi ensi keskiviikkona eli noin dpo 6 paikkeilla.

Mietin, että yrittäisinkö viivästyttää pistospäivää siihen asti, että mahdollinen plussa näkyy testissä, tai menkat alkaa. Kääntöpuoli on tässä se, että pistospäivän viivästyminen voi tarkoittaa sitä, että olen koko sen ajan kovissa kivuissa ja syön vahvoja kipulääkkeitä. Tai sitten voi mennä hyvinkin, mene ja tiedä, mutta ennen ko lääkitystä olen ollut lähes vuodepotilas kipujeni vuoksi.
 
Niin joo ja inssistä vielä. Kysyin lääkäriltä, pestyssä siemennesteessä riittää 1 miljoonaa liikkuvaa siittiötä raskauden alkamiseen! Pesussa määrä vähenee siis huomattavasti, mutta jäljelle jäävät ovat liikkuvia. Kun täällä ollaan pohdittu, mikä riittävä määrä inssissä. Meillä oli viimeksi 7miljoonaa siittiötä yhteensä, eli sen peruustella olisi voinut onnistua. Niin moni juttu voi mennä mönkään, että eipä tuota tiedä, miksi ei vielä eka kerralla onnistunut. Tuli jotenki tosi luottavainen fiilis tänään ultrakäynnistä ja lääkärin kanssa keskustelusta. Sellainen, että kyllä meillä voi vielä hommat toimia ja raskaus lähteä alulle. Tosi kiva, kun positiiviset fiilikset nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Omaa napaa vähän.

Mulla on lääkitys, joka tämän hetken tietojen mukaan täytyy lopettaa plussatestiin. Kokemuksia siitä ei juuri ole, kun uusi lääke kyseessä. Lääke otetaan neljän viikon välein. Seuraava pistos olisi ensi keskiviikkona eli noin dpo 6 paikkeilla.

Mietin, että yrittäisinkö viivästyttää pistospäivää siihen asti, että mahdollinen plussa näkyy testissä, tai menkat alkaa. Kääntöpuoli on tässä se, että pistospäivän viivästyminen voi tarkoittaa sitä, että olen koko sen ajan kovissa kivuissa ja syön vahvoja kipulääkkeitä. Tai sitten voi mennä hyvinkin, mene ja tiedä, mutta ennen ko lääkitystä olen ollut lähes vuodepotilas kipujeni vuoksi.
Ystävälläni on sairauteen samankuuloinen pistettävä lääkitys. Hän venyttää pistämistä, jos kyse muutamista päivistä. Ehkä jopa dpo9 tai 10 jotain testissä voisi näkyä? Joskushan se lääke aineen vaikutus voi vielä säilyä, vaikka menis hieman yli sen ohjeajan. En nyt tietenkään voi sanoa, kun ei itsellä sellaista sairautta, mutta voisikohan kokeilla jos muutaman päivän lykkää? Jos vaikutus ei heti katoaisi? Varmasti vaikea miettiä, koska kipujakaan ei halua.
 
Haamuille vahvistumisia! :love:

Voi että miten sitä tässä pysyy housuissaan kun tekis jo mieli testata ja vasta dpo6! Mut taas tämä perus piinapäivien ilmiö, eli odotukset laskee ja tulee tunne että ei ole tärpännyt. Odottelee jotain oireita ja mitään ei tunnu. Ahdistaa ajatus negatiivisesta testistä. Mut silti pakko saada testata.
Jos vain jotenkin malttais odottaa ens viikkoon:X3:
 
Niin joo ja inssistä vielä. Kysyin lääkäriltä, pestyssä siemennesteessä riittää 1 miljoonaa siittiötä raskauden alkamiseen! Pesussa määrä vähenee siis huomattavasti, mutta jäljelle jäävät ovat liikkuvia. Kun täällä ollaan pohdittu, mikä riittävä määrä inssissä. Meillä oli viimeksi 7miljoonaa siittiötä yhteensä, eli sen peruustella olisi voinut onnistua. Niin moni juttu voi mennä mönkään, että eipä tuota tiedä, miksi ei vielä eka kerralla onnistunut. Tuli jotenki tosi luottavainen fiilis tänään ultrakäynnistä ja lääkärin kanssa keskustelusta. Sellainen, että kyllä meillä voi vielä hommat toimia ja raskaus lähteä alulle. Tosi kiva, kun positiiviset fiilikset nyt.
Tähän pakko kommentoida, että tosi jännä jos lääkäri sanoi noin! Meillä nimittäin tammikuussa tehdyssä inssissä määrä oli juurikin n. 1milj ja lääkäri ei antanut käytännössä mitään toiveita onnistumiselle, kun pesun jälkeen määrä oli noin pieni. Toki siittiöt oli omia joissa lähtökohtaisesti alentunut liikkuvuus, joten tilanne on ihan eri. Parhaassa on pesun jälkeen ollut 15milj, joka silloin tuottikin hetkeksi plussan.

muoks. Ja jatkan vielä että oltiin ton tuloksen jälkeen siis pitkään ihan maassa, mies varsinki, joten ikävää jos tilanne ei ollutkaan niin toivoton mitä meidän lääkäri antoi olettaa ja turhaan itkin jo toimenpidepöydällä asiaa.
 
ON: kp3 täällä ja vuoto on ollut melko runsasta viimeiset kaksi päivää. Yleensä vain kp2 on runsasta. Paljon myös hyytymiä. En tiedä miksi. Onkohan ollut jotenkin extra paksu limakalvo jo kun kierto venähti?

Kiitos @minttuni noista siittiötiedoista ja tsemppiä teille tähän kiertoon. Ehkä ovis+ tulee jo ennen viikonloppua. Aika ison kuuloinen on kuitenkin jo follikkeli. Mulla johtofolli oli viime inssissä 19mm ja pienempi 17mm (kun piti käyttää ovitrelleä et pystyttiin tekee inssi jo perjantaina). Silloin mulla kaks niitä pienempää follikkelia kasvoi päivässä 13-> 17mm. Ja kun tuo 18mm on kuitenkin kypsä jo nii plushan voi tulla milloin vain.

Me lähdetään huomenna viikonloppureissuun joten pidän palstataukoa hetken. Ihanaa viikonloppua ja tsemppiä yritykseen jokaiselle. ♥
 
Tähän pakko kommentoida, että tosi jännä jos lääkäri sanoi noin! Meillä nimittäin tammikuussa tehdyssä inssissä määrä oli juurikin n. 1milj ja lääkäri ei antanut käytännössä mitään toiveita onnistumiselle, kun pesun jälkeen määrä oli noin pieni. Toki siittiöt oli omia joissa lähtökohtaisesti alentunut liikkuvuus, joten tilanne on ihan eri. Parhaassa on pesun jälkeen ollut 15milj, joka silloin tuottikin hetkeksi plussan.

muoks. Ja jatkan vielä että oltiin ton tuloksen jälkeen siis pitkään ihan maassa, mies varsinki, joten ikävää jos tilanne ei ollutkaan niin toivoton mitä meidän lääkäri antoi olettaa ja turhaan itkin jo toimenpidepöydällä asiaa.
Näin tosiaan sanoi, en sen kummennin tosin siinä osannut kysyä mihin perustuu tms. Jännä kuulla, että teille sanottu toisin. Kiitos kun jaoit teidänkin kokemuksen. Oliskohan taas tässäkin asiassa eri näkemyksiä, niinku monessa muussakin. Tutkimuksetkin voi jotku sanoa yhtä ja jotku toista.
 
ON: kp3 täällä ja vuoto on ollut melko runsasta viimeiset kaksi päivää. Yleensä vain kp2 on runsasta. Paljon myös hyytymiä. En tiedä miksi. Onkohan ollut jotenkin extra paksu limakalvo jo kun kierto venähti?

Kiitos @minttuni noista siittiötiedoista ja tsemppiä teille tähän kiertoon. Ehkä ovis+ tulee jo ennen viikonloppua. Aika ison kuuloinen on kuitenkin jo follikkeli. Mulla johtofolli oli viime inssissä 19mm ja pienempi 17mm (kun piti käyttää ovitrelleä et pystyttiin tekee inssi jo perjantaina). Silloin mulla kaks niitä pienempää follikkelia kasvoi päivässä 13-> 17mm. Ja kun tuo 18mm on kuitenkin kypsä jo nii plushan voi tulla milloin vain.

Me lähdetään huomenna viikonloppureissuun joten pidän palstataukoa hetken. Ihanaa viikonloppua ja tsemppiä yritykseen jokaiselle.
Kiitos tsempeistä ja ihanaa viikonloppua teille ❤ ja juu tosiaan, testasin vielä illalla ovistestillä, niin ei oo koskaan ollut näin varhain noin vahvat viivat. Aamusta teen digillä huomenna. Mulla muuten kans menkat kesti nyt normaalia pitempään ja mietin vaikuttiko lugesteron ja pidentynyt luteaalivaihe siihen. Vai ihan sattumaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
vierailija
Joo, mitä lähemmältä vauvauutiset tulee ni sitä enemmän se satuttaa. Katkeruus ja tietynlainen viha on kamala tunne, mutta eihän omille tunteilleen mitään voi.

Kyllä noi 2 raskautta vaikka onkin keskenmenneitä, ni antaa toivoa siltä että kroppa toimii. Joskus vaan vaatii enemmän aikaa. Ei oo vielä tähdet ja kuu ollu oikeessa asennossa

Tutkimuksiin varmasti pyritään pääsemään vuoden vaihteen jälkeen. Sit on taas vuosi mennyt edellisestä keskenmenosta Mä toivon teille kaikkea hyvää
Tänään päiväkodilla tapasin tuttuni heinäkuussa syntyneen vauvansa kanssa, sain onnitella ja ihastella vauvaa, samalla kun yritin nieleskellä kyyneleitä ja pitää itseni kasassa. Oma vauvani olisi nyt juuri samanikäinen ja samanoloinen, jos olisi saanut syntyä. Nyt valvon, ulkona sataa kaatamalla. Taivas itkee sydämeni kanssa. Joka pisarassa toivo: ajan kanssa helpottaa, me selviämme tästäkin.
 
Nuorena äidiksi
Heii!
Itsestä sen verran että olen 24 vuotias ja mies on alle kuukauden nuorempi ja mies onkin potenut vauvakuumetta paljon kauemmin kuin minä Mutta nyt tuossa eilen sanoin että jätän pillerit että saakoot pieni tulla joa on tullakseen! yhdessäaloa takana alle vuosi mutta mitätpä sitä viivyttelemään jos tuntuu et olis kiva? Ollaan juteltu paljon ja molemmat on samalla viivalla asian kanssa.

Mutta hämmentää kun ennen menkat oli niin että 2 päivää runsasta vuotoa ja 2 niukempaa ennen kuin loppui. Sitten tuossa 3kk sitten menkat sekosi aivan täysin ja siitä asti ei oo paljoakaan tullut, eli tavallaan loppuneet kokonaan - raskaana en ole ja kaikki ok gynen mukaan. Käski syödä laattaa normaalisti kunnes menkat normalisoituvat, mutta sitä ei ole jumalauta tapahtunut :'( Löysi kyllä taaksepäin kallistuneen kohdun, tiedä sitten vaikuttaako se mitään ??

Mutta mietin että onko täällä ihmisiä jotka odottelivat ekat ns. lumemenkat ennen kuin aloittivat ehkäsyttömät sänkypuuhat? Vai ootteko vaa suorilta alottanu vaikka tiedätte että menkat tulee ku tulee?

Huh, onpas paljon asiaa. anteeksi ! <3
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Nokare
Uusille tervetuloa mukaan :)

Täältä aamuvuoron lomasta kirjottelen nopsaa; jo plussanneet, onko teillä ollut alussa (jopa ennen plussaa) nivusissa/alapäässä särkyä? Mulla on koko aamun särkenyt inhasti tonne alas, eikä normikierroissa tällästä ennen menkkoja oo, vaan ekojen vuotopäivien aikana joskus..
 

Yhteistyössä