Toiveissa vauva 2021

Ollaan lomailtu, päiväkodin ja koulujen aloitus vienyt kaiken ajan viimeiseltä parilta viikolta. Sen takia en ole käynyt täällä mutta nyt taas aktivoidun kun arki alkanut sujumaan.

Mulle voi päivittää listaan dpo 7 tälle päivälle

Mulla todettiin papassa lievää muutosta viime vuoden kesällä.
Siitä 6kk päästä uusinta papa, missä enemmän muutoksia.
Otettiin kolposkopia viime tammikuussa, oli cin1 muutoksia.
Siitä seuraava kolposkopia kuukaus sitten, missä löytyi cin2 muutos.
Ja tänään muutos alue poistettiin loop hoidolla. Mietin miten tämä vaikuttaa jos raskaus alkoi tässä kierrossa. Ja muutenkin vaikuttaako jotenkin raskautumiseen.

Mistä tiedän onko vuoto loopista, menkoista, kemiallisesta vai mistä kyse.. :D nyt ainakin vuotaa ihan ministi, mutta jos vuoto yltyy.. tän viikon lopussa voisi raskaustestin kyllä tehdä ihan mielenkiinnosta.

Nythän ei 3 viikkoon saa harrastaa yhdyntää, niin ens kierto on menetetty meidän osalta. Ellei tämä kierto veny yli viikolla jostain syystä.

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja selvisi viime viikolla että taas on arvot huonontunu. Vaikka 1,5v olikin lääkkeillä kaikki kunnossa..plääh, tääkin vielä kaiken muun keskellä. Olisi kyllä aikamoinen ihme jos nyt raskautuisin..pcos, nää kohdunkaulan muutokset/hoidot, kilppari ei toimi=ei tosiaan raskautumista..

En muuten saa hymiöitä tänne, aina hyppää pois kun jatkan lausetta :D


Tässä tää romaani mun elämästä tällä hetkellä, pitkän tauon jälkeen <3
 
En muista kuka kyseli testistä, mutta tosiaan eilen aamulla eli dpo 13 tein One Stepin puikkotestin taas ja siis ihan selkeä toinen viiva siihen piirtyi testiajalla?? Ihan miehen silmäänkin nähtävä, ei tarvinnut väännellä valossa tai avata testiä. Haalea toki, mutta kuitenkin ihan selkeän näkyvä ja selkeästi myös punertava. Laitan tästä vielä kuvat, joissa viiva toki heikompi ja harmahtavampi kuin luonnossa. MUTTA sitten taas tein monta One stepin herkkää liuskatestiä, eikä niihin tullut edes haamun haamua. Ei myöskään PC liuskaan, jonka herkkyydestä en tosin ole satavarma. Eli onko toi hiton puikko vaan joku virheellinen vai vaan törkyinen viivanpaikka? Päähän tässä hajoaa. o_O :(:poop:

Eilen lähdettiin reissuun ja reissussa ollaan keskiviikkoon saakka. En ottanut testejä mukaan ja täysin valmistautunut olen menkkojen alkuun. Päätin, että jos ei ke mennessä ole alkanut niin testaan kotona. En usko raskauteen pätkääkään, kun kuitenkin tikutin oviksen ja pitäishän sen kai nyt dpo 13 näkyä jo vähemmänkin herkässä testissä. Ärsyttääää. Nyt kp 28 ja vielä ei menkkoja näy, että katellaan nyt. Ja sori törkeä omanapailu.

 
En muista kuka kyseli testistä, mutta tosiaan eilen aamulla eli dpo 13 tein One Stepin puikkotestin taas ja siis ihan selkeä toinen viiva siihen piirtyi testiajalla?? Ihan miehen silmäänkin nähtävä, ei tarvinnut väännellä valossa tai avata testiä. Haalea toki, mutta kuitenkin ihan selkeän näkyvä ja selkeästi myös punertava. Laitan tästä vielä kuvat, joissa viiva toki heikompi ja harmahtavampi kuin luonnossa. MUTTA sitten taas tein monta One stepin herkkää liuskatestiä, eikä niihin tullut edes haamun haamua. Ei myöskään PC liuskaan, jonka herkkyydestä en tosin ole satavarma. Eli onko toi hiton puikko vaan joku virheellinen vai vaan törkyinen viivanpaikka? Päähän tässä hajoaa.

Eilen lähdettiin reissuun ja reissussa ollaan keskiviikkoon saakka. En ottanut testejä mukaan ja täysin valmistautunut olen menkkojen alkuun. Päätin, että jos ei ke mennessä ole alkanut niin testaan kotona. En usko raskauteen pätkääkään, kun kuitenkin tikutin oviksen ja pitäishän sen kai nyt dpo 13 näkyä jo vähemmänkin herkässä testissä. Ärsyttääää. Nyt kp 28 ja vielä ei menkkoja näy, että katellaan nyt. Ja sori törkeä omanapailu.

Hui toivotaan, että olisi jotain muuta kun viivanpaikka!! Itsellä ei noista testeistä kokemusta mutta hyvin kuvissa näkyy haamulainen :giggle:
 
Helmikorvakoru..mä oon nyt testaillut aika paljon...öhm liikaakin! Eniten noilla pc testeillä. Tässä kuvassa mun pc testit. Ylempi lauantai iltana ja alempi tänään aamulla..mun viivat siis tosi hailukoita, mikä kovasti huollettaa..

Tässä sit tän päivän digi

Älä menetä siis toivoa vielä. Mulla huomen esikoisen neuvola ja juttelen samalla terkkarille täst mun tilanteesta. Oireita mulla on, mut en osaa yhtään iloita vielä, ku testien viivat niin haaleita.. tsemppiä :)
Mut saa siis siirtää plussanneisiin, mut palaan takaisin jos tarve on :rolleyes::)(y)
 
En muista kuka kyseli testistä, mutta tosiaan eilen aamulla eli dpo 13 tein One Stepin puikkotestin taas ja siis ihan selkeä toinen viiva siihen piirtyi testiajalla?? Ihan miehen silmäänkin nähtävä, ei tarvinnut väännellä valossa tai avata testiä. Haalea toki, mutta kuitenkin ihan selkeän näkyvä ja selkeästi myös punertava. Laitan tästä vielä kuvat, joissa viiva toki heikompi ja harmahtavampi kuin luonnossa. MUTTA sitten taas tein monta One stepin herkkää liuskatestiä, eikä niihin tullut edes haamun haamua. Ei myöskään PC liuskaan, jonka herkkyydestä en tosin ole satavarma. Eli onko toi hiton puikko vaan joku virheellinen vai vaan törkyinen viivanpaikka? Päähän tässä hajoaa.

Eilen lähdettiin reissuun ja reissussa ollaan keskiviikkoon saakka. En ottanut testejä mukaan ja täysin valmistautunut olen menkkojen alkuun. Päätin, että jos ei ke mennessä ole alkanut niin testaan kotona. En usko raskauteen pätkääkään, kun kuitenkin tikutin oviksen ja pitäishän sen kai nyt dpo 13 näkyä jo vähemmänkin herkässä testissä. Ärsyttääää. Nyt kp 28 ja vielä ei menkkoja näy, että katellaan nyt. Ja sori törkeä omanapailu.

Näyttäisi kyllä haamulta <3
 
En muista kuka kyseli testistä, mutta tosiaan eilen aamulla eli dpo 13 tein One Stepin puikkotestin taas ja siis ihan selkeä toinen viiva siihen piirtyi testiajalla?? Ihan miehen silmäänkin nähtävä, ei tarvinnut väännellä valossa tai avata testiä. Haalea toki, mutta kuitenkin ihan selkeän näkyvä ja selkeästi myös punertava. Laitan tästä vielä kuvat, joissa viiva toki heikompi ja harmahtavampi kuin luonnossa. MUTTA sitten taas tein monta One stepin herkkää liuskatestiä, eikä niihin tullut edes haamun haamua. Ei myöskään PC liuskaan, jonka herkkyydestä en tosin ole satavarma. Eli onko toi hiton puikko vaan joku virheellinen vai vaan törkyinen viivanpaikka? Päähän tässä hajoaa.

Eilen lähdettiin reissuun ja reissussa ollaan keskiviikkoon saakka. En ottanut testejä mukaan ja täysin valmistautunut olen menkkojen alkuun. Päätin, että jos ei ke mennessä ole alkanut niin testaan kotona. En usko raskauteen pätkääkään, kun kuitenkin tikutin oviksen ja pitäishän sen kai nyt dpo 13 näkyä jo vähemmänkin herkässä testissä. Ärsyttääää. Nyt kp 28 ja vielä ei menkkoja näy, että katellaan nyt. Ja sori törkeä omanapailu.

Mulla tuli Apteekin herkkään testiin tuollainen samanlainen haalea viiva kahtena peräkkäisenä päivänä. Valmistajalta kyselin, että onko näissä viivanpaikkoja mutta en saanut vastaukseksi oikein muuta, kuin että toisen viivan tulee olla ”selkeä ja punertava”, jos on positiivinen. Menkat kuitenkin alkoi toissapäivänä. Ja kaikki muut herkät ja vähemmän herkät muiden valmistajien testit (joo, mulla oli taas testausvimma...) näytti negaa. Toivottavasti tuo Onestep ei kuitenkaan ole susi, ja muuttuu sulla vielä kunnolla positiiviseksi! <3
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Siis vitsi mulla on semmoisia vihlomiskipuja tuolla vasemmassa munasarjassa ollut koko päivän (ja vähän myös oikealla.. jospa tää lääke nyt buustaisi senkin munasarjan "henkiin"). Kyl sit harmittaa huomenna ultrassa jos ei ookkaan niin hyvää vastetta ollut niillä letroilla ku luulen. En meinaa malttaa odottaa huomista. Nää uudet asiat aina vähän jännittää, niinku nyt tää lääke. :D

Ihana kuulla @minttuni et meni hyvin!
Voi vitsi, toivon kyllä että letrot olis auttaneet ja tosiaan tähän kiertoon teille tärppi! ❤ miten sitä jännittikin inssiä niin paljon. Aluksi en tuntenut mitään, mutta se katetri (onko se katetri, on kai) ei meinannut mennä ja piti jotku pihdit ottaa avuksi. En muista välineiden nimiä oikein :D Lääkäri sanoi, että voi tuntua. Ehdin jo säikähtää, mutta eipä sekään tuntunut kovin paljoa. Sattui, mutta sen kesti. Nyt illan tuntunut menkkamaisia kipuja, toivottavasti ei ole huono asia. Samankaltaista, kuin esim. papakoken jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
@helmikorvakoru Ihan selvästi näkyy hailura viiva, toivotaan että alkaa tuosta vahvistua! <3

@minttuni Nyt pidetään peukkuja, että teillä tärppäisi! Ja @Tiukuna tuu huomenna heti kertomaan, mitä ultrassa sanottiin! Toivotaan superovista, kun noin kipuilee :)

En nyt muista kuka kyseli macasta. Syön sitä smoothien seassa 3 viikkoa, ja pidän viikon tauon. Olen huomannut, että se piristää, mutta en oikeastaan muita vaikutuksia.

Kannatti tulla valittamaan tänne ovuloimattomuutta, niin heti tuli ovulaatio. :D Eli, mut voi lisätä piinalistalle huomenna dpo 2.

Muoks. Yritin lisäillä hymiöitä useampaan kertaan, ja jostain syystä ne aina katoaa. :(
 
Viimeksi muokattu:
Sofianella
Moikka! Olen tällainen harvakseltaan kirjoittaja tällä palstalla. Lähinnä aina tulee tarve vierailla täällä kun ovis on alkamassa tai silloin, kun menkat taas alkaa tuttuun tapaan, eikä raskautta kuulu. Nyt tosiaan laskujen mukaan oviksen tarkoitus olla ylihuomenna, ja taas toivo korkealla. Keväällä tosiaan kierukka poistettiin ja siitä asti yritys ollut päällä.

Kävin kilpirauhaskokeissa, koska kroppani ”olotila” on jo pitkään täsmännyt vajaatoiminnan oireisiin. Tänään keskustelin kuitenkin lääkärin kanssa ja selvisi, että labrojen perusteella kilpirauhasten osalta kaikki on kunnossa. Hyvä tietenkin tietää, että ainakaan se ei ole syy, miksi raskautta ei ole vielä kuulunut. Lisäksi muiden terveystutkimusten perusteella olen täysin perusterve 30-vuotias nainen.

Lisäksi olen kesän aikana alkanut syömään terveellisemmin ja liikkua, koska koronakevät toi muutaman liikakilon mukanaan. Jos pieni laihdutus auttaisi raskautumisessa.

mietin tässä, koska olen lukenut paljon, että mitä kaikkea voisimme puolisoni kanssa tehdä edesauttaaksemme raskautumista, että onko jotain mitä emme ole vielä kokeilleet? Foolihappoa olen syönyt jo useamman kuukauden. D-vitamiinilisää päivittäin jo vuoden. Lisäksi olemme jättäneet alkoholin pois, eikä kumpikaan meistä ole koskaan tupakoinut.
Huomaa varmaan, että pientä turhautumista jo ilmassa vaikka nyt olen jo oppinut olemaan stressaamatta asiasta. Asiat tapahtuu kun ne tapahtuu, mutta silti toivoisin jo kovasti että olisin raskaana.
 
Moikka! Olen tällainen harvakseltaan kirjoittaja tällä palstalla. Lähinnä aina tulee tarve vierailla täällä kun ovis on alkamassa tai silloin, kun menkat taas alkaa tuttuun tapaan, eikä raskautta kuulu. Nyt tosiaan laskujen mukaan oviksen tarkoitus olla ylihuomenna, ja taas toivo korkealla. Keväällä tosiaan kierukka poistettiin ja siitä asti yritys ollut päällä.

Kävin kilpirauhaskokeissa, koska kroppani ”olotila” on jo pitkään täsmännyt vajaatoiminnan oireisiin. Tänään keskustelin kuitenkin lääkärin kanssa ja selvisi, että labrojen perusteella kilpirauhasten osalta kaikki on kunnossa. Hyvä tietenkin tietää, että ainakaan se ei ole syy, miksi raskautta ei ole vielä kuulunut. Lisäksi muiden terveystutkimusten perusteella olen täysin perusterve 30-vuotias nainen.

Lisäksi olen kesän aikana alkanut syömään terveellisemmin ja liikkua, koska koronakevät toi muutaman liikakilon mukanaan. Jos pieni laihdutus auttaisi raskautumisessa.

mietin tässä, koska olen lukenut paljon, että mitä kaikkea voisimme puolisoni kanssa tehdä edesauttaaksemme raskautumista, että onko jotain mitä emme ole vielä kokeilleet? Foolihappoa olen syönyt jo useamman kuukauden. D-vitamiinilisää päivittäin jo vuoden. Lisäksi olemme jättäneet alkoholin pois, eikä kumpikaan meistä ole koskaan tupakoinut.
Huomaa varmaan, että pientä turhautumista jo ilmassa vaikka nyt olen jo oppinut olemaan stressaamatta asiasta. Asiat tapahtuu kun ne tapahtuu, mutta silti toivoisin jo kovasti että olisin raskaana.
Ferritiini on semmoi hyvä mikä kannattaisi mitata jos on vajisoireita. Voi aiheuttaa aivan samanlaisia oireita. Ferritiini on niin vähän tiedetty mut paljon raskautumiseenkin vaikuttava asia. Myös viitearvot Suomessa päin prinkkalaa. Lähemmäs sataa saisi olla vaikka viitearvot lähtee 15. Alle 30 on jopa tyhjät rautavarastot. Tän kanssa olis tärkeää myös mitata tulehdusarvot, koska korkeat tulehdusarvot voi nostaa.

@minttuni mulla on lääkäri aina hämmästellyt kun menee niin helposti. Ekalla nipisti hetken ja illalla poltteli, tokalla ei tuntunut mistään.
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia ja minttuni
@Piipaa93 ei ole tuttu, mielenkiinnosta pitää katsoa heti. Yksityisellä maksanut jotain 80e pintaan eka kerralla, jatkossa ollut n. 40e. Onkohan sitten, että jatkossa ei ole kaikkea tarve tutkia. Muoks., Kävin katsomassa, kyllä tilaisin ja testaisin tuolla! Kaikenlaisiin vitamiineihin ja esim. ovistesteihinkin menee paljon rahaa, miksipä ei 20e käyttäisi tuohon! :)

sofianella tuttu tunne tuo turhautuminen. Tuntuu, että ennenkin elettiin tervellisesti ja nyt vielä terveellisemmin. Tosin minulla ylipainoa, mikä kertoo siitä, että ihan parhaalla mallilla ei kuitenkaan kaikki ole. Ei tupakoida, alkoholi kummallakin ihan minimissä jo reilu puoli vuotta. Itsellä tosin pidempäänkin. Tärkeää olisi, ettei stressaisi, mutta mitenkäs olla stressaamatta.

@Tiukuna hienoa, että onnistunut helposti, toivotaan tällä kertaa samaa! Kohtuutonta joutua pettymään, hyvä että sentään toimenpiteet menevät hyvin. Eiköhän se kaikki vaiva palkita jossain kohtaa ❤

@Kuumeilija40 toivotaan, että kyseessä oli enneuni ja piankin tulisit uudestaan raskaaksi ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Sofianella
Ferritiini on semmoi hyvä mikä kannattaisi mitata jos on vajisoireita. Voi aiheuttaa aivan samanlaisia oireita. Ferritiini on niin vähän tiedetty mut paljon raskautumiseenkin vaikuttava asia. Myös viitearvot Suomessa päin prinkkalaa. Lähemmäs sataa saisi olla vaikka viitearvot lähtee 15. Alle 30 on jopa tyhjät rautavarastot. Tän kanssa olis tärkeää myös mitata tulehdusarvot, koska korkeat tulehdusarvot voi nostaa.

@minttuni mulla on lääkäri aina hämmästellyt kun menee niin helposti. Ekalla nipisti hetken ja illalla poltteli, tokalla ei tuntunut mistään.
kiitos! En ole edes tullut ajatelleeksi. Viimeksi ferritiini tutkittu keväällä 2018, jolloin tulos oli 14. Tällöin söin rautakuurin. Mutta sen jälkeen en ole rautatabletteihin koskenut. Voisi siis olla paikallaan. :)
 
@minttuni joo siis se lähti viikonloppuna jo tilaukseen, mutta kysyin josko jollain olisi ollut kokemusta siitä. Miulla on kyl menny rahaa vitamiineihin, ovis,- ja raskaustesteihin. Sen sperma testin tilasin, mutta mies maksoi. :) Tulen sitten ilmoittamaan, kun mies on tehnyt testin ja saadaanko millainen tulos :)
Toivottavasti toimii ja tosiaan jos tuleekin huono tulos, niin tietääpä hakeutua tarkempiin tutkimuksiin. Mutta toivotaan toki normaalia tulosta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Piipaa93

Yhteistyössä