Toiveissa vauva 2021

Kaado1
Pitkästä aikaa minäkin tääl! Selkeä haamuhan tuo pumpuli1 on mul itellä dpo7 ja ekaa kertaa oviksen jälkeen olen tuntenut nippailua alamahassa, myös etova olo on ollut tänään (joka nyt saattaa liittyä mihin vaan) ja nyt illan päälle myös leukaan puhjennut näppyjä Sunnuntaina, eli tasan viikon päästä pitäisi menkkojen alkaa, joten jännän äärellä ollaan. Mitä olette mieltä, koska voin tehdä testin?
 
@pumpuli1 ihan selvästi näkyy viiva siellä! <3
Ne sun tissi/nännikivut ja kuivuus näytti olevan erittäin hyvä merkki! Toivotaan, että vahvistuu! Laita meille kuvia sit ku testaat taas <3

Ai kauhee ku alko testit polttelee itteeki kaapissa.. Tänää ollu aikamoista juilintaa, enkä meinaa enää malttaa odottaa.. :D
 
  • Rakkaus
Reactions: pumpuli1
@pumpuli1 ihan selkeä viiva siellä on eli plussa! Jee!

Huomisesta alkaa kehoremontti täällä kun arki palaa, nyt ei oo enää imetyskään tiellä et ei vois poistaa hiilareita ruokavaliosta! Raskaana paino nousi 15 kg ja niistä 4 kg on jäljellä. Saakeli. Nyt saa lähtee meneen. :D katsotaan niin tässä käy niin ku viimeksikin, et ku saan ketoosin kunnolla käyntiin niin tuleekin sit heti plussa ja se jää siihen :D ylipainoa multa löytyy vaan ihan lievästi, sellasta pehmeyttä, että periaatteessa ei tarvis mitään tiputella. Vähän vaan alkaa kyllästyttääb ku vanhat vaatteet ei istu päälle jne. :D
 
Mä hiukan lueskelin ovulaatiosta ja pms oireista. Siis ovulaation jälkeen voi joillain tulla pms oireita kun estrogeenin määrä laskee munarakkulan surkastuessa. Siksi osa luulee olevansa raskaana. Vaikkei munasolu ole edes hedelmöittynyt. Osa naisista vaan on niin herkkä tuntemaan hormoonien muutokset. Mä kuulun niihin. Eli en kuvittele oireita vaan on hormooneista johtuvia. Nyt odottelen kiltisti menkkoja ja jos on myöhässä niin sitten testaan.
 
vierailija
Mä hiukan lueskelin ovulaatiosta ja pms oireista. Siis ovulaation jälkeen voi joillain tulla pms oireita kun estrogeenin määrä laskee munarakkulan surkastuessa. Siksi osa luulee olevansa raskaana. Vaikkei munasolu ole edes hedelmöittynyt. Osa naisista vaan on niin herkkä tuntemaan hormoonien muutokset. Mä kuulun niihin. Eli en kuvittele oireita vaan on hormooneista johtuvia. Nyt odottelen kiltisti menkkoja ja jos on myöhässä niin sitten testaan.
Kertaakaan en ole luullut olevani raskaana, vaan tiedostanut kyllä, että kyse on pms-oireista. Kyllä sen sit oikeasti tietää, kun on tosi kyseessä.
 
@pumpuli1 Iik jännää! Selkeä haamu kyllä, toivotaan että vahvistuu! :love:

Oon ollut koko viikonlopun menossa, enkä ehtinyt tänne yhtään. Nyt menossa dpo 12. Oireita ei nyt tunnu pahemmin olevan. Tai no tissit edelleen kipeät, olleet sieltä oviksesta alkaen melkeen. Ja perjantaina tuli JUNASSA matkapahoinvointia, mitä todellakin ihmettelin.:unsure:

Koska oon jäätävän malttamaton, niin teinpä tossa mökiltä palattua tänään testin, vaikka piti testata vasta huomenna. Ja siis oikeesti päähän tässä sekoaa. Joko oon aivan pimahtanut ja näen harhoja, tai sitten siinä testissä näkyy JOTAIN. o_O:oops::X3:Mutta se, että onko se jokin viivanpaikka vai haamujen haamu, niin ei ole mitään tietoa. Veikkaan tosin viivanpaikkaa. Etenkin, kun en tiedä miten noi testit käyttäytyvät yleensä. Nää on niitä jotain halpoja One Steppejä. Ja toisaalta ehkä vois ajatella, että tällä dpo:lla näkyis jo enemmänkin kuin hailura haamu..:confused:

Mutta jatkan testailua huomenna. :love::X3:Menkat olis odotettavissa keskiviikkona Flon mukaan.
 
Mä hiukan lueskelin ovulaatiosta ja pms oireista. Siis ovulaation jälkeen voi joillain tulla pms oireita kun estrogeenin määrä laskee munarakkulan surkastuessa. Siksi osa luulee olevansa raskaana. Vaikkei munasolu ole edes hedelmöittynyt. Osa naisista vaan on niin herkkä tuntemaan hormoonien muutokset. Mä kuulun niihin. Eli en kuvittele oireita vaan on hormooneista johtuvia. Nyt odottelen kiltisti menkkoja ja jos on myöhässä niin sitten testaan.
Minulla ollut aina voimakkaat oireet loppukierrosta. Toki nyt toivoo niiden olevan merkki jostain muusta (y)
 
  • Tykkää
Reactions: 3milia
@pumpuli1 ihan selkeä viiva siellä on eli plussa! Jee!

Huomisesta alkaa kehoremontti täällä kun arki palaa, nyt ei oo enää imetyskään tiellä et ei vois poistaa hiilareita ruokavaliosta! Raskaana paino nousi 15 kg ja niistä 4 kg on jäljellä. Saakeli. Nyt saa lähtee meneen. :D katsotaan niin tässä käy niin ku viimeksikin, et ku saan ketoosin kunnolla käyntiin niin tuleekin sit heti plussa ja se jää siihen :D ylipainoa multa löytyy vaan ihan lievästi, sellasta pehmeyttä, että periaatteessa ei tarvis mitään tiputella. Vähän vaan alkaa kyllästyttääb ku vanhat vaatteet ei istu päälle jne. :D
Tsemppiä remppaan :D Täällä myös huomenna jatkuu terveellinen elämä, nyt viikonloppuna meni ihan höpöksi.
 
Siis pakko nyt kertoa teille huiman puolentoista kierron kokemuksella. Tää alkukierto on mun mielestä piinaavampi kuin loppukierto. Mä rakastaisin sitä, kun voisi vähän tjottailla. Tai siis edes silleen et olisi mahdollista saada niitä siittiöitä sisään useammin eikä kaikki olisi kiinni siitä yhdestä onnistuneesta ovulaatiotesteistä.

Tää loma ja se ettei kaikki oo ihan uutta on helpottanut stressiä ja jännitystä. Myös se et todennäköisyys sille ovitrelle -pistokselle on melko suuri. :D Mut kaikesta huolimatta on piinaavaa odottaa ja tikutella ovulaatiota. Sekun periaatteessa voisi tulla milloin vain.

Mulle kävi niin tyhmästi vielä et noita digitestejä ei ollut nyt jäljellä kuin kolmeksi päivää. Kun en tajunnut tilata niitä ajoissa lisää ja nyt on jo niin myöhä etten viitsi tilata niitä tähän kiertoon. Niin on pitänyt tikuttaa PC ovisliuskoilla, jotka on siis digin lisäksi ainoat mihin tulee edes väriä mulla toisen viivan verran (eikä nekään näytä positiivista. Digi ainoa mut edes sen verran väriä et sit tajuaisi testata digillä varmistukseksi). Onneksi on se lääkäri ultra ke nii sit tiedän paremmin. Huomenna voi vihdoin käyttää digejä. Ajattelin niillä tikuttaa lääkäriin asti ja lääkärissä varmaan näkee tilanteen niin hyvin jo et sit ei tarvii enää tikuttaa.

Mulla on ollut tänään hyvin outoa "alavireisyyttä". Tuntuu taas et ei me varmaan saada koskaan lasta. Vaikkei ole edes toista kertaa yritetty :D mun aivot vaan nyt ei anna mulle yhtään toivoa selvästi etten kipuaisi sit taas pilvilinnoihin. En tiedä miten ihmeessä mun hormoonit on sekaisin. Tekisi melkein mieli mennä testaa kilpirauhaset taas (3kk tauon jälkeen), kun ne ei tunnu yhtään asettuvan (koska mun lääkäri ei suostu nostamaan lääkitystä niin et arvot olis mulle aiemman lääkärin kanssa löydetyssä hoitotasapainossa. )

Onneksi pian pääsee taas yrittämään niin sit on edes onnellisempaa piinailua. Tää hoitojen odotus ei sovi mun päälle selkeästi ollenkaan.
 
Oltiin kesälomareissussa perheen kanssa ja jätin palstailun siksi aikaa vähän tauolle, automatkoilla tosin lueskelin välillä ja nytkin oli mukavasti lukemista :)

Piti monelle kommentoida mutta nyt en enää muista aiempien sivujen viestien nimimerkkejä kenelle piti kommentoida, ähh..
Uuteen kiertoon joutuneille pahoittelut ❤ Ja muutama plussa/haamulainenkin oli tullut, hirmuisesti onnea❤❤
@pumpuli1 ihan selvä haamu on!!

Ajatusleikkiä oli tuolla aiemmin! Mulla on ollut kaikissa, erityisesti tyttöraskauksissa mielitekoina alussa aina kaikki raikas ja kirpeä ja turkinpippureita himoitsin myös ja välillä muutaman söinkin kun oli niin järkky pahoinvointi.
Joten voisin kuvitella, että mahdollisessa tulevassa raskaudessa mielitekona olisi taas mm. mehujädet, kirpeät ja raikkaat hedelmät ainakin alussa, ja myöhemmin jos vanhan kaavan mukaan menee maistuisi suklaa ja juustohampparit myös... tosin oon päättänyt että jos vielä saan kerran raskauden kokea yritän panostaa terveelliseen ja hiilaritietoiseen ruokavalioon.
Ällötyksenä varmaan vois alussa olla taas sipuli ja esim. sweet chili kastike ja se haju jos joku (eli mies) on sitä syönyt, hyi!

Ruokavaliosta vielä muutenkin, oon itse reilun vuoden ajan välillä ketoillut/syönyt vhh, ja se selkeästi sopii itselle. Aiemmissa raskauksissa oon paisunut aina +20kg, tosin lopussa oli aina kovat turvotuksen joten osa sitäkin. Oon miettinyt että tällä kertaa haluan ehdottomasti panostaa ruokavalioon myös mahdollisen raskauden aikana, toki se pahoinvointi voi tehdä taas niin kovat tepposet että senkin mukaan mentävä.. Mutta yritän ainakin :)
Nyt lomalla on tullu syötyä vähän mitä sattuu, ja sen huomaa olossa ja kropassa heti.. Eilen palailin taas vhh linjalle ja tästä pikkuhiljaa taas ketoon. Tosin esim macassa on hiilareita runsaasti ja sitä haluaisin käyttää.. No ainakin perus ruokavaliossa vältän hiilareita ja gluteenia.

Oma kierto jo aika pitkällä ja tää kierukan poistokierto on ollut erikoinen, kun kaikenlaista tuntemusta on ollut ja ovisoireita ei oo niin kamalan selkeästi ainakaan ollut, että osaisin ajankohtaa sanoa. Nyt on ollut alavatsan nippailua ja eilen tuli aika kovakin kipukramppi kohdun kohdille, sektioarven kohdilta myös kiristi oudosti. Nännit on myös arat, mutta muuten rinnat ei ole..
Talletteluja tehtiin alkukierrosta ahkeraan ja reilu viikko sitten myös. Sitten tuli noin viikon tauko kun ollaan oltu koko perheen kesken reissuilemassa. Talleteltiin kyllä reissun jälkeen vielä kerran, toissayönä. Yhtään en osaa edes sanoa tosiaan onko osunut oviksen kanssa yksiin. Ja tuskinpa ekasta kierrosta nyt muutenkaan onni kävis :)
 
Hieno viiva @pumpuli1 ❤

Voi helevetin kuustoista, kun täällä alko pahimman luokan pms-oireet. Ikinä oo ollut näin pahana henkisellä puolella. Mun pää käy järkyttävää myllerrystä ja tuntuu, et oon ihan hukassa :( Oon niin VIHAINEN ja sit seuraavassa hetkessä valuu kyyneleet ja parin min jälkeen taas niin VIHAINEN, et tekis mieli vaan viskoa tavaroita ja on ranteet auki fiilis. Jos tää olotila jatkuu loppu kierron ajan, ni tätä menoa ne ranteet on oikeasti auki :cry:
 
Tsemppiä @Kasikuus, tiedän ton tunteen :cry: :censored: Ihan hirveetä, kun tuntuu että ei pysy itekään ollenkaan perässä omien fiilisten heittelyssä.

ON: Siis en pysty keskittymään töihin, koska tikutin aamupissasta taas jonkun ihmeellisen viivanpaikan/haamun??o_O:oops: Kattokaa nyt tätä.. Jotain siinä on, mutta onko siinä mitään väriä, niin en kyllä tiedä. Toi tuli ihan testiajalla kyllä. Ja sori kylppärin hiton keltaisesta valosta. Oon mä kyllä ennenkin raskaustestejä tehnyt eikä niihin oo roskiksestakaan tiiraamalla tullut mitään, mutta...

 

Yhteistyössä