Toiveissa vauva 2021

Onpa sulla nyt kyllä jännää @Alinna86 :X3: Kunpa nuo oireet nyt viimein enteilis pysyvää plussaa :love: muoks. mä ehkä testaisin jos alkoholia ois tarkoitus juoda, mutta ymmärrän kyllä hyvin myös sen et haluis oottaa et menkkojen ois pitänyt alkaa. Käsittääkseni siitä ei pitäs vielä tossa vaiheessa olla haittaa vaikka joiskin, kun on niin alussa vielä. Ite vaan oon niin ylivarovainen...

Täällä tehty just ovisplussa, ihan selkee kerrankin, ei tarvii arpoo. :love: Mielipiteitä ihanat naiset, pitäskö talletella vielä tänään, vai vasta huomenna, kumpihan ois parempi?:unsure: Eilen viimeks talleteltu. Miten te tekisitte? :D Mä en osaa päättää.. :geek:

Mulle voi merkata huomiselle dpo 0 :)
 
Onpa sulla nyt kyllä jännää @Alinna86 Kunpa nuo oireet nyt viimein enteilis pysyvää plussaa muoks. mä ehkä testaisin jos alkoholia ois tarkoitus juoda, mutta ymmärrän kyllä hyvin myös sen et haluis oottaa et menkkojen ois pitänyt alkaa. Käsittääkseni siitä ei pitäs vielä tossa vaiheessa olla haittaa vaikka joiskin, kun on niin alussa vielä. Ite vaan oon niin ylivarovainen...

Täällä tehty just ovisplussa, ihan selkee kerrankin, ei tarvii arpoo. Mielipiteitä ihanat naiset, pitäskö talletella vielä tänään, vai vasta huomenna, kumpihan ois parempi? Eilen viimeks talleteltu. Miten te tekisitte? Mä en osaa päättää..

Mulle voi merkata huomiselle dpo 0
Tänään tietty, ja huomenna myös :D
 
Onnea @Mans115
Toivottavasti olisi nyt pysyvä plussa

On.
Vetelyys senkun jatkuu, sain kyllä nurtsin ajettua mutta nyt oisinkin valmis päikkäreille
Yöt aika rikkinäisiä ja tulee nähtyä rajuja painajaisunia
Oon jättänyt nyt lämpöjen mittailun vähemmälle, kattonut silloin tällöin, tänään kurkkasin niin päivälämpö 37.3
Testailun kanssa on ongelma kun meillä on juhlat viikon päästä pe sekä la ja flo ennustaa menkkoja alkavaksi su. En haluis testaa ennenku ne on myöhässä mut juhlissa on kyllä alkoholitarjoilu, toisaalta en haluis kelleen paljastaa raskauttakaan jos testaan aiemmin ja jotain näkyis...
Mies sanoi että testaat vasta jos menkat myöhässä ja elät niin kauan normaalisti kunnes ne 2 viivaa tikussa...
Mää varmaan jättäisin testaamatta vielä, ja ottaisin alkoholia aika maltilla. Helppo tietty sanoa, kun en muutenkaan nykyisin enää juo lasillista enempää. Tsemppiä pohdintaan!
 
@Shibali en haluis testaa ennen siks ku se pois sulkis kemialliset, nyt oon dpo 15 testannu jos oon. Ja se sattuis ens viikon sunnuntaille. Vähän hankalaa kyllä kun sattuu kaikki tohon samaan viikonloppuun, ja mäkin oon varovainen ja yleensä testaan aina ennen juhlimista. Viime kierros ei tartten ees testaa ku alko menkat jo dpo14. Onneks en pysty muutenkaan ottaa alkoa montaa annosta et jos meen juhliin testaamatta ja sen jälkeen tuliskin plussa niin en usko et olis haitallista mun parilla viinilasillisella. Toki sit jää nekin vähät heti pois jos 2viivaa tulee :D
Talletteluista niin ite ennemmin tänään ku huomen..tai sit molempina:LOL:
 
@Shibali en haluis testaa ennen siks ku se pois sulkis kemialliset, nyt oon dpo 15 testannu jos oon. Ja se sattuis ens viikon sunnuntaille. Vähän hankalaa kyllä kun sattuu kaikki tohon samaan viikonloppuun, ja mäkin oon varovainen ja yleensä testaan aina ennen juhlimista. Viime kierros ei tartten ees testaa ku alko menkat jo dpo14. Onneks en pysty muutenkaan ottaa alkoa montaa annosta et jos meen juhliin testaamatta ja sen jälkeen tuliskin plussa niin en usko et olis haitallista mun parilla viinilasillisella. Toki sit jää nekin vähät heti pois jos 2viivaa tulee
Talletteluista niin ite ennemmin tänään ku huomen..tai sit molempina
Jos tosiaan on tarkotus ottaa vaan maltillisesti pari lasillista, niin kyllä mäkin sit jo uskaltaisin olla testaamattakin. :) tsemppiä päätökseen ❤ Ja toivon niin että plussa tulee, sitten kun päätät testata ❤

Kiitos kaikki, tänään siis täytyy talletella ainakin, mut jospa viä huomennakin sit varman päälle :D
 
Onpa sulla nyt kyllä jännää @Alinna86 Kunpa nuo oireet nyt viimein enteilis pysyvää plussaa muoks. mä ehkä testaisin jos alkoholia ois tarkoitus juoda, mutta ymmärrän kyllä hyvin myös sen et haluis oottaa et menkkojen ois pitänyt alkaa. Käsittääkseni siitä ei pitäs vielä tossa vaiheessa olla haittaa vaikka joiskin, kun on niin alussa vielä. Ite vaan oon niin ylivarovainen...

Täällä tehty just ovisplussa, ihan selkee kerrankin, ei tarvii arpoo. Mielipiteitä ihanat naiset, pitäskö talletella vielä tänään, vai vasta huomenna, kumpihan ois parempi? Eilen viimeks talleteltu. Miten te tekisitte? Mä en osaa päättää..

Mulle voi merkata huomiselle dpo 0
Mä sanoisin että vielä tänään. -dpo on aina parempi ja ite en koskaan enää edes halua aika pian ovisplussan jälkeen. :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Shibali ja minttuni
Onnittelut plussanneille ja tarrasukkia matkaan <3

Täällä alkoi viimeinen kierto ennen ekaa yrityskiertoa jihuu! Torstaina lääkäri, en tiedä katsotaanko sektioarpi silloin vai saanko vain lähetteen keskussairaalaan.
Mua kovasti kiinnostais kuulla mitä siitä arvesta voidaan saada selville ja sanoa, eli jaahan kokemuksesi kun pääset tsekkaukseen!:geek:
 
Näyttäis ja tuntuis kovasti nyt siltä, että syksyllä (ehkä lokakuusta?) alkais olla vauvalle lupa tulla jos on tullakseen <3 Kai me nyt olllaan saatu päätettyä, että yritetään 3. tähän samaan syssyyn, koska se on kaikellalailla järkevää meille, kuin että menisin välillä pyörähtään töissä tekemässä vajaata viikkoa. Lisäksi olisi mielettömän ihana viettää raskausajan pahoinvoinnit jne jne kotona kuin töissä, joka mulla on aika haastava raskauden kanssa. Ja jotenkin mennä tää prosessi vielä kerran läpi tehden samalla sitä "surutyötä" että viimeinen vauva on. Tai siis toivottavasti on. Eihän sitä tiedä enkä nopeaa raskautumista odota, imetyksen ajattelin lopettaa nykyisen beiben tullessa 1v. mutta en tiedä kauanko sellainenkin vaikuttaa kropassa raskautumisen suhteen. :unsure: Muutama kierto siis ja yritys voi alkaa, kumpa nyt ensi kesänä olisi jo ainakin jotain tapahtunut <3 Ja juuuh tulipa motivaatiota alkaa karisteleen aikasempia raskauskiloja, joita niitäkin on vielä 5kg ja enemmänkin saisi lähteä mielellään. Paljon onnea kaikille plussanneille <3Lueskelen täällä silloin tällöin ja aktiivisemmin sitten syksymmällä :)
 
Mua kovasti kiinnostais kuulla mitä siitä arvesta voidaan saada selville ja sanoa, eli jaahan kokemuksesi kun pääset tsekkaukseen!
Kerron oman sektioarpi kokemukseni reilu vuoden takaa. Ultrassa selvisi, kun kävimme kysymässä lupaa raskauteen, että sektioarpi on vuosien saatossa päässyt arpeutumaan tosi syvälle ja kiinnittyminen on hankalaa. Sektioarvessa on myös kolmion mallinen lovi (tasku) , johon saattaa myös kiinnittyä ja silloin raskaus pitää keskeyttää, koska siinä kasvaminen on minulle hengenvaarallista. Kohdunrepeäminen myös riski, koska kohtu 3 sektion jälkeen hyvin ohut. Ultrassa saa siis selville tosi paljon, jos haluaa saada selvyyttä oman sektioarven tilanteesta :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Kerron oman sektioarpi kokemukseni reilu vuoden takaa. Ultrassa selvisi, kun kävimme kysymässä lupaa raskauteen, että sektioarpi on vuosien saatossa päässyt arpeutumaan tosi syvälle ja kiinnittyminen on hankalaa. Sektioarvessa on myös kolmion mallinen lovi (tasku) , johon saattaa myös kiinnittyä ja silloin raskaus pitää keskeyttää, koska siinä kasvaminen on minulle hengenvaarallista. Kohdunrepeäminen myös riski, koska kohtu 3 sektion jälkeen hyvin ohut. Ultrassa saa siis selville tosi paljon, jos haluaa saada selvyyttä oman sektioarven tilanteesta
Selvisikö ohentuminen sinulle kolmannessa sektiossa? Mikä rv sektio tehtiin sinulle kolmannessa raskaudessa? Sori kun kyselen, mutta itsellä liippaa niin läheltä tämä :) mahdollinen tuleva, onnistunut raskaus tarkoittaisi kolmatta sektiota. Toivon että ultrassa näkisi tilanteen suht hyvin. Kakkosen sektiosta on nyt 1v3kk.

Ja @chili_ tulen kertomaan sitten kun selviää :)
 
Kerron oman sektioarpi kokemukseni reilu vuoden takaa. Ultrassa selvisi, kun kävimme kysymässä lupaa raskauteen, että sektioarpi on vuosien saatossa päässyt arpeutumaan tosi syvälle ja kiinnittyminen on hankalaa. Sektioarvessa on myös kolmion mallinen lovi (tasku) , johon saattaa myös kiinnittyä ja silloin raskaus pitää keskeyttää, koska siinä kasvaminen on minulle hengenvaarallista. Kohdunrepeäminen myös riski, koska kohtu 3 sektion jälkeen hyvin ohut. Ultrassa saa siis selville tosi paljon, jos haluaa saada selvyyttä oman sektioarven tilanteesta
Kiitos vastauksestasi! Onko tuohon ultraan jotain aikaa, milloin tyyliin aikaisintaan kannattaa mennä? Eikai se siitä enää muuksi muutu, kun on kunnolla parantunut? :) Itsellä jo 8,5kk sektiosta ja uuden raskauden ajatus kyllä kieltämättä vähän jännittää juuri tuon sektioarven takia, vaikka tiedänhän minä, ettei 1 leikkaus yleensä ainakaan tee "tuhoja" Niin ja jos uusi raskaus lähtee alulle niin näkeekö sen sitten muka heti mihin alkio on kiinnittynyt?? :/ yhh en tykkää tästä ylimääräisestä jännityksestä :poop::)
 
Kiitos vastauksestasi! Onko tuohon ultraan jotain aikaa, milloin tyyliin aikaisintaan kannattaa mennä? Eikai se siitä enää muuksi muutu, kun on kunnolla parantunut? Itsellä jo 8,5kk sektiosta ja uuden raskauden ajatus kyllä kieltämättä vähän jännittää juuri tuon sektioarven takia, vaikka tiedänhän minä, ettei 1 leikkaus yleensä ainakaan tee "tuhoja" Niin ja jos uusi raskaus lähtee alulle niin näkeekö sen sitten muka heti mihin alkio on kiinnittynyt?? :/ yhh en tykkää tästä ylimääräisestä jännityksestä
Jostain luin jonkun lääkärin sanoneen, että sektioarpi paranee ja vahvistuu sen vuoden ajan, mitä vahvistuu... Mutta toki sitten hätäsektiossa oon kuullut että jollakulla suositeltu 2v tauoksi.
 
:unsure:
Jostain luin jonkun lääkärin sanoneen, että sektioarpi paranee ja vahvistuu sen vuoden ajan, mitä vahvistuu... Mutta toki sitten hätäsektiossa oon kuullut että jollakulla suositeltu 2v tauoksi.
Aivan! No mutta täytyypä käydä sitten, kun alkaa vuosi tulla täyteen :) Onkohan näissä isoja eroja kuinla gynet osaavat katsoa, vai kuuluuko ns. peruskauraan :unsure:
 
Tää on pysyny loppuviikon vähän tauolla kun ottaa niin aivoon tämä yhtäkkiä toimimaton kroppa. Menkat myöhässä viikon, eikä merkkiäkään että olis menkat alkamassa. Testi nega ja normaalisti lähes päivälleen tarkka kierto :(. Nyt jos venyy vielä niin menee seuraavakin kierto pieleen kun mies on oviksen aikana sitten reissussa. Harmittaa niin pirun paljon.

@Persikka123 :lle isot onnittelut <3 <3. Nyt koitan taas aktivoitua täällä.
 
Olin 1,5 viikkoa pois täältä ja nyt meni koko ilta näitä viestejä lukiessa, eli ahkeraa keskustelua täällä! Onnea valtavasti kaikista plussista <3 @Kasikuus kyllä harmittaa miten on käynyt! Ensin luin että sait digillä kunnon viikot, ja sen perään sitten kaikki paska mitä sulle on tullut eteen... Aivan perseestä, mutta ihana kun sulla on noin tsemppiasenne!

Mulla vv muuttui radikaalisti tuossa pe-la yön aikana tai la aamulla, ja epäilen että silloin oli ovulaatio. Seksiä oli la illalla, ei kertaakaan aiemmin. Olikohan tää kierto nyt tässä... Te ketkä olette tikuttaneet ovista: onko teillä ollut valkovuodolla ja ovisplussalla selkeä yhteys? Onkohan tässä mitään mahdollisuutta että vv:n häviämisestä huolimatta ovis ois myöhemmin?

Voisin nyt liittyä listalle, jos se vaikka nopeuttais mun täältä pois pääsyä :D :D Ya 4/20, 3. lapsi ja kiertolistalle kp12/26-28
 
Olin 1,5 viikkoa pois täältä ja nyt meni koko ilta näitä viestejä lukiessa, eli ahkeraa keskustelua täällä! Onnea valtavasti kaikista plussista <3 @Kasikuus kyllä harmittaa miten on käynyt! Ensin luin että sait digillä kunnon viikot, ja sen perään sitten kaikki paska mitä sulle on tullut eteen... Aivan perseestä, mutta ihana kun sulla on noin tsemppiasenne!

Mulla vv muuttui radikaalisti tuossa pe-la yön aikana tai la aamulla, ja epäilen että silloin oli ovulaatio. Seksiä oli la illalla, ei kertaakaan aiemmin. Olikohan tää kierto nyt tässä... Te ketkä olette tikuttaneet ovista: onko teillä ollut valkovuodolla ja ovisplussalla selkeä yhteys? Onkohan tässä mitään mahdollisuutta että vv:n häviämisestä huolimatta ovis ois myöhemmin?

Voisin nyt liittyä listalle, jos se vaikka nopeuttais mun täältä pois pääsyä :D :D Ya 4/20, 3. lapsi ja kiertolistalle kp12/26-28
Mulla vuoto lisääntyy joitain päiviä ennen ovista. Yleensä niin, että ovisplussa tulee viimeisenä vuotopäivänä ja seuraavana päivänä on jo kuivempaa. Onkohan se ovis sitten siinä kuivan päivän puolella vai ei. No yhdessä kierrossa näemmä ollut niin, että sitä "egg white"-vuotoa tullut pari päivää ennen ovisplussaa. Ja silloin ovisplussa päivänä ei ole enää ollut. Toivotaan, että siittiöt ehtisi sulle perille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Mulla vuoto lisääntyy joitain päiviä ennen ovista. Yleensä niin, että ovisplussa tulee viimeisenä vuotopäivänä ja seuraavana päivänä on jo kuivempaa. Onkohan se ovis sitten siinä kuivan päivän puolella vai ei. No yhdessä kierrossa näemmä ollut niin, että sitä "egg white"-vuotoa tullut pari päivää ennen ovisplussaa. Ja silloin ovisplussa päivänä ei ole enää ollut. Toivotaan, että siittiöt ehtisi sulle perille!
En viitsi kirjoittaa uutta viestiä, koska juuri näin mennyt mullakin ja tää oli niin hyvin selitetty. :D
 
@wbä mä en oo montaa kertaa saanu selkeetä ovisplussaa mut kerron tuoreen kokemuksen kun eilen selkeen ovisplussan sain. Valkovuoto oli runsaampaa 2-3 päivää ennen ovisplussaa, ovisplussaa edeltävänä päivänä siihen asti runsainta mut semmosta ”juoksevaa hyytelöö”. Sit ovisplussapäivänä vuoto oli edelleen runsaahkoa mutta sitkeämpää ja tahmasempaa koostumukseltaan. Sori yksityiskohdat:geek: nyt dpo 0 ja selvästi vähentynyt jo vuoto vaikka halut edelleen tallella... ei oo tosiaan vertailupohjaa onko kaikissa kierroissa ollut näin kun en oo ihan varma millon se ovisplussa ollut oikeesti... Mutta samansuuntanen kokemus kuin @minttuni ja @Mans115 täällä siis :)
 
Viimeksi muokattu:
@rubikinkuutio kinkuutio Rv39 tehty kaikki sektiot. Kolmannessa sektiossa (melkein 10v sitten) sanoivat, että eikö minulle ollut kerrottu, että kolmas sektio on riski, koska jo toisen jälkeen kohtu oli tosi ohut. No ei oltu kerrottu, onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin. Kyllä luulisi, että sinulla ihan hyvin näkyy se tilanne. Eihän ne toki kai sitä ohentumista ultralla näe niin hyvin, mutta kaiken muun kylläkin. Minulla ne luki papereista, että kohtu hyvin ohut ollut viimeisimmässä sektiossa ja sit kaiken muun ne kyllä näki ultralla. Papereissa myös luki, että ei suositella neljättä sektiota, mutta jos päättää raskautua, niin tiheä seuranta ja viim. Rv37 lapsi ulos.

@chili_ Kyllä ultrassa selviää mihin on kiinnittynyt :) Sitä itsekin jännitän, että kuinka käy, jos ja kun seuraava raskaus etenesi odotetusti. Vuosi pitäisi olla väliä, että raskautuu sektion jälkeen. Silloin arven pitäisi olla jo ok, mut minulla se arpeutui melkein 10v aikana liian syvälle :(
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä