Toiveissa vauva 2021

Hienosti viivat vahvistunu @Kasikuus ❤
Pahoittelut myös uusiin kiertoihin joutuneille.

ON: täällä mennää kp 8 ja oletettu ovis pitäis osua lauantai-sunnuntai akselille eli mahdollisuuden ns juhannusvauvalle on :love:

oon kyllä ottanut nyt tämän kierron rennommin ja nautin viime viikonloppuna kunnolla hyvästä ruuasta ja viinistä!
Juhannuksen myös ajattelin kyllä nauttia ja olla ressaamatta et voinko syödä tai juoda jotain vaikka tässä vauvaa halutaankin!
Jos sen takia ei tässä kierrossa tärppäile niin sit mennää ens kierto tarkemmin, mut puolen vuoden yrittämisen jälkeen täytyy kyl välillä päästä vähän ”irrottelemaan”
 
@Mysteerio aika hurja tuo sun annos.:oops: Mää oon pistäny 25-75 yksikköä ja tuo 75 joka päivä on liikaa mulle.

@Hope91 kiva kun on piina kaveri :) itsehän uitin tässä aamulla one stepin liuskan, sellaisen mitä tulee ilmatteeksi, kun tilaa ovistestejä yms. Raskauskeijulta. Eivät tietääkseni ole kaikista luotettavimpia/herkimpiä, mutta jotakin tikkua piti nyt saada uittaa. :DJa kyllähän siihen joku haamujen esiaste piirtyi, mutta en jaksa vielä innostua asiasta. Voihan se olla että pregnyl vielä näkyy testissä. Testaan varmaan to tai pe uudelleen :)
 
Hienosti viivat vahvistunu @Kasikuus
Pahoittelut myös uusiin kiertoihin joutuneille.

ON: täällä mennää kp 8 ja oletettu ovis pitäis osua lauantai-sunnuntai akselille eli mahdollisuuden ns juhannusvauvalle on

oon kyllä ottanut nyt tämän kierron rennommin ja nautin viime viikonloppuna kunnolla hyvästä ruuasta ja viinistä!
Juhannuksen myös ajattelin kyllä nauttia ja olla ressaamatta et voinko syödä tai juoda jotain vaikka tässä vauvaa halutaankin!
Jos sen takia ei tässä kierrossa tärppäile niin sit mennää ens kierto tarkemmin, mut puolen vuoden yrittämisen jälkeen täytyy kyl välillä päästä vähän ”irrottelemaan”
Samoissa siis mennään sitten taas! Mulla myös la-su ovis odotettavissa :)

Oon kans yrittänyt ottaa rennommin, mutta mitä lähemmäs ovis tulee, sitä stressaantuneemmaksi tulen.

Näin viime yönä unta, että olin ultrassa ja lääkäri sanoi ”Täällä on vauva ja komea syke” Olin niin iloinen, että itkin ja kiittelin sitä lääkäriä. Voi olispa se pian totta!
 
Ihanaa kun täällä alkumetriläisillä plussat vahvistuu <3 <3 <3!

Mä koitan jaksaa taas lauantain testaukseen, mutta kyllä tää vika viikko on näemmä joka kerta vaan enemmän tuskaa. Edellen juimii selkää, mut jotenkin muuten on tullut fiilis, että ehkä ei nyt tälläkään kertaa vielä tärpännyt. Muita merkkejä ei ole näkynyt.
Mulla ei myöskään minkäänlaisia oireita tai tuntemuksia :( Eiköhän sieltä vuoto ala ihan ajallaan torstaina.. Mut JOS ei ala, ni aloin miettimään, että pitäiskö kuitenkin varuiks testata pe aamuna ennen ku lähetään anoppilaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: minttuni
Täällä oli keskustelua siitä miten elintavoilla vaikuttaa raskaaksi tulemiseen tai että jos vaikka alkoholia juo. Mulle on kans gyne sanonu että normaalia elämää vaan ennenku testi näyttää plussaa. Kai tässä tapauksessa se normaali tarkottaaa suht ok elintapoja kuitenki. Mut kyllä mä ainakin analysoin kaiken mitä syön, juon ja teen, toki välillä oon sillein "ihan sama, en jaksa välittää". Kyl tässä yrityksessä tietyllä tapaa elämä on vähän holdissa, vaikka näin ei pitäis ehkä olla. Tosi hankalaa siis :D

2020 ketjussa muistaakseni yks oli raskautunu sellasesta kierrosta missä söi roskaruokaa aika paljon ja joikin. Onks täällä kellään meille ns. Hyvää vastaavanlaista tarinaa ettei oo ollu "nii justiinsa" ja on raskautunu? Sillonku ottaa rennosti nii näyttäis et sillä on jotain vaikutuksia. Mutta en mä ainakaa aina osaa :D ja sit jos ja kun tärppää, nii olisko se muutenki vaan ottanu aikansa vai oliko ne kikkakolmoset jotka siihen autto? Ken tietää :D

Juhannuksena olis kiva ottaa just vähän rennommin, mut sit miettii että oliko se syy siihen ettei tullu raskaaks. Mulla pitäis kiinnittyminen tapahtua juhannuksen aikaan jos on tapahtuakseen :D en tosin luota tähän kiertoon taaskaa ja ajattelin että nyt mun täytyy varmaan ens kiertoon pitää vaa vitamiinit ja nauttia lomasta ja kesästä :)
 
Täällä oli keskustelua siitä miten elintavoilla vaikuttaa raskaaksi tulemiseen tai että jos vaikka alkoholia juo. Mulle on kans gyne sanonu että normaalia elämää vaan ennenku testi näyttää plussaa. Kai tässä tapauksessa se normaali tarkottaaa suht ok elintapoja kuitenki. Mut kyllä mä ainakin analysoin kaiken mitä syön, juon ja teen, toki välillä oon sillein "ihan sama, en jaksa välittää". Kyl tässä yrityksessä tietyllä tapaa elämä on vähän holdissa, vaikka näin ei pitäis ehkä olla. Tosi hankalaa siis

2020 ketjussa muistaakseni yks oli raskautunu sellasesta kierrosta missä söi roskaruokaa aika paljon ja joikin. Onks täällä kellään meille ns. Hyvää vastaavanlaista tarinaa ettei oo ollu "nii justiinsa" ja on raskautunu? Sillonku ottaa rennosti nii näyttäis et sillä on jotain vaikutuksia. Mutta en mä ainakaa aina osaa ja sit jos ja kun tärppää, nii olisko se muutenki vaan ottanu aikansa vai oliko ne kikkakolmoset jotka siihen autto? Ken tietää

Juhannuksena olis kiva ottaa just vähän rennommin, mut sit miettii että oliko se syy siihen ettei tullu raskaaks. Mulla pitäis kiinnittyminen tapahtua juhannuksen aikaan jos on tapahtuakseen en tosin luota tähän kiertoon taaskaa ja ajattelin että nyt mun täytyy varmaan ens kiertoon pitää vaa vitamiinit ja nauttia lomasta ja kesästä
Minä :D Tämä oli kierto, kun olin et en jaksa välittää, vaikka en elä niin terveellisesti ja alkoholiakin join miettimättä mitä se saa aikaan. Aiemmin ostanut alkoholittomia, jos teki olutta mieli. Tää oli hällä väliä kierto ja tässä ollaan hyvin vaihtelevin mielin raskaana :X3:

Täällä peukut pystyssä, että siellä kiinnittyminen tapahtuu ❤
 
@Mirella92 no mä voin tunnustaa huonot elämäntavat rohkeasti. Esikoisesta olin oletetun kiinnittymisen aikoihin festareilla ja ihan reippaasti join 2pv ja plussatestiä edeltävänä päivänä vielä keikalla ja terassilla. Lisäks poltin tupakkaa varhaisultraan asti, olin antanut itselleni luvan että plussasta mahdolliseen sykkeen näkemiseen max 3 savuketta päivässä. Sen jälkeen lopetin samantien. Että juu, kyllä huonoillakin valinnoilla onnistaa ja terve lapsi voi tulla. En tietenkään suosittele kellekään etenkään tota hiton tupakointia, mutta pointtina tässä lähinnä se, että ennen plussaa ei välttämättä niin kovin kannata stressata, vaan elää sitä omannäköstä elämää ihan reippaasti :)
 
Minä Tämä oli kierto, kun olin et en jaksa välittää, vaikka en elä niin terveellisesti ja alkoholiakin join miettimättä mitä se saa aikaan. Aiemmin ostanut alkoholittomia, jos teki olutta mieli. Tää oli hällä väliä kierto ja tässä ollaan hyvin vaihtelevin mielin raskaana

Täällä peukut pystyssä, että siellä kiinnittyminen tapahtuu
No niimpäs olikin, totta :D taidan kyllä kesäks ottaa vähän samaa asennetta tai yritän keskittyä nyt omaan hyvinvointiin ja elämästä nauttimiseen <3 mä oon kans välillä ostanu alkoholitonta, mutta oon muutenkin kohtuu käyttäjä että ei kai tässä pitäis mitää hätää olla :D täytyy toivoa, ehkä se vaan tapahtuu sillon ku sitä vähiten oottaa. Millon se lie sitten on :ROFLMAO: mä ajattelen aina jos joku ihme tapahtuis vaikka tallettelut olis menny mönkää:ROFLMAO:
 
@Mirella92 no mä voin tunnustaa huonot elämäntavat rohkeasti. Esikoisesta olin oletetun kiinnittymisen aikoihin festareilla ja ihan reippaasti join 2pv ja plussatestiä edeltävänä päivänä vielä keikalla ja terassilla. Lisäks poltin tupakkaa varhaisultraan asti, olin antanut itselleni luvan että plussasta mahdolliseen sykkeen näkemiseen max 3 savuketta päivässä. Sen jälkeen lopetin samantien. Että juu, kyllä huonoillakin valinnoilla onnistaa ja terve lapsi voi tulla. En tietenkään suosittele kellekään etenkään tota hiton tupakointia, mutta pointtina tässä lähinnä se, että ennen plussaa ei välttämättä niin kovin kannata stressata, vaan elää sitä omannäköstä elämää ihan reippaasti
Kiitos ku jaoit tämän! <3 Tuo kyllä luottavaista mieltä, etten joka kuukaus mukamas "pilaa mahdollisuuksia" :)
 
@lulube Minä myös ajattelin testata perjantaina :) Nyt on luultavasti dpo8 menossa. En oo ilmoittautunu piinalistalle, kun tuntuu että se lisää mulla vaan stressiä ja en saanu ovista kiinni digillä, mikä harmitti.

Oon tässä muutenkin yrittäny keksiä keinoja lievittää stressiä, mut se on välillä vaikeaa kun nämä vauva haaveet pyörii mielessä :) Mut normaali elämän jatkaminen on ollu paras keino siihen. Tulisin hulluksi jos laittaisin oman elämän vähän kuin tauolle ja miettisin kaikki ratkaisut sen pohjalta, että jos olisin raskaana.. Viime viikolla mieli oli välillä aika maassa, kun pyöri liikaa nämä vauva haaveet mielessä ja tarkkailin mitä kropassa tapahtuu vai tapahtuuko mitään.
 
Mä kans sen mun ja miehen keskustelun jälkeen oon jotenki rentoutunut kaiken suhteen. Oon nyt kahtena viime viikonloppuna ottanut vähän enemmän alkoholia mitä moneen kuukauteen ja nauttinut ystävien kaa upeista kesäkeleistä:giggle: Muutenkin aattelin, että nyt kyllä otan tästä kesästä kaiken irti:love: En halua miettiä jälkikäteen et mitä olisin voinut tehdä, jos huomaankin syyskuussa, etten oo ees tullut raskaaksi ja skipannut kaikki terassisangriat ym.

Oviksen ainakin tunnistin ihan selvästi ja just sinä päivänä mitä Flo ennusti, ettei alkoholi ainakaan sitä estänyt:D
 
Kiva kuulla, että täällä muutkin on uskaltaneet aina välillä "vaihtaa vapaalle"! Ja tosiaan varmasti sekin vaikuttaa jo positiivistesti itsessään, kun vähän rentoutuu ja elelee ihan tavallista arkea miettimättä raskaaksi tulemista. Ehkä tässä muutenkin nyt kesän aikana on vähän enemmän kaikenlaista tekemistä, että jo tämä vuodenaika antaa vähän rennompaa mieltä. Ainakin itselle:) Onhan meidän kesä aivan upea ja ihana ja kaikkea!<3
 
Mä otin hyvin rennosti ennen esikoista, tosin olin jo varma, etten voi lapsia saada, kun reilu pari vuotta meni ilman ehkäisyä (ja nyt 14 vuotta vanhempana taas uskon tulevani vielä raskaaksi...). Join viikonloppuna ennen plussaa ja tupakoin viikolle 12 asti. Esikoisella on todettu muussa yhteydessä kaksipurjeinen aortan läppä (tms, lääketieteen termit eivät ole omaa alaa) ja totta kai sitä miettii, aiheuttiko sen omilla valinnoilla. En halua pelotella, mut aina ne "viat" ei näy päälle päin. Nyt en polta ja juomistakin olen vähentänyt, joskaan en lopettanut ja ruokien päälle en katso raskausnäkökulmasta ollenkaan. Plussan tullen niin moni lemppari joutuu kieltolistalle, että en halua elää ilman niitä pitempään kuin on pakko. :D
 
Itse oon tupakoinut vuosikaudet, mutta noin vuoden verran on/offina. Nyt mennyt muutama kuukausi ihan hyvin ilman tupakkaa, paitsi että sitten kun on lähtenyt illanviettoon jonnekkin niin on tullut poltettua. Juhlapolttelu nyt ei sinänsä edes haittaisi jos vaan pysyy siinä. Mutta siitä olen kyllä ylpeä että näin pitkälle olen päässyt, tuntui niiin ylitsepääsemättömältä aluksi että miten muka voin tottua arkeen ilman tupakkaa. Tässä sitä kuitenkin ollaan! Joskus on vaikeampia hetkiä ja päiviä, kun taas välillä ei muista koko asiaa ollenkaan. :)
 
Mä ainakin suosittelen kaikille, et nyt vaan nautitte kesästä ja annatte itsellenne luvan lähteä viihteelle, jos siltä tuntuu. :love: En usko, että satunnainen alkoholinkäyttö olisi syypää raskautumattomuuteen.

Meidän esikoinen on elävä esimerkki vappuna kovassa tuiterissa yön pikkutunneilla alkunsa saaneesta lapsesta. Meillä oli siis se keskenmeno alla eikä mulla ollut mitään hajua kierrosta tai ovulaatiosta ja oltiin miehen kanssa silloin 5 viikkoa erossa opiskelujen takia, nähtiin tuon 5 viikon aikana vain vappuna. Ja 2 viikkoa myöhemmin plussasin :)

Nythän mä en ole juonut paria hörppyä enempää yli 2 vuoteen. En oo ikinä oikein tykännyt ottaa vaan sitä yhtä juomaa, mielummin olen ilman. Meillä kun oli ennen kuopuksen raskautta ne pari keskenmenoa niin koko toisen lapsen yritysajan olin ilman alkoholia. Nyt kuopus siis 8,5kk ja heinäkuun alussa meillä olisikin tulossa yksi mökkiviikonloppu, jota olen odottanut. Jos en ole raskaana niin otan kyllä alkoholia ihan reilusti, mutta jos ennen sitä plussaan niin hyvin menee vielä kolmas tai neljäskin vuosi ilman alkoholia:giggle: meillä tämä mökkiviikonloppu on siis jokavuotinen perinne ja kahtena viime vuotena olen raskaana ollut, saa nähdä miten nyt käy :D
 
Anteeksi, nyt tulee omanapailu.
Te, jotka käytätte ovisliuskoja: onko käynyt niin, että viiva on vahvistunut ja sitten yhtäkkiä hävinnyt päiviksi? Testailin puikoilla kp14 ensimmäisen kerran, jolloin viiva oli melko vahva, mutta sitten kp15 ja kp16 melkein olematon. Olen kuitenkin suht varma, että ovulaatio ei vielä ollut, koska limat ja nippailut loistavat poissaolollaan. Onko kellekään käynyt näin, että viivat yhtäkkiä häviävät mutta mahdollisesti palaisivat uudestaan?
 
Minä voin teille kommentoida, että odotan nyt 7:ttä ja aina oon plussaan asti syöny ja juonu normisti..enkä oo kokeillu mitään lisäravinteita yms kikkoja. Nytkin tärppäsi kun miehen kanssa kumottiin viinipullo ja toinenkin. Kauhee esimerkki minä ja haluan korostaa, että heti kun plussa on tikussa noudatan suosituksia ja aloitan tarvittavat lisäravinteet.. enkä mitenkään väheksy ketään joka tekee erilailla
 
Täällä kans elellään normaalisti siihen plussaan asti. Mun normaaliin ei tosin kuulu alkoholi oikeastaan ollenkaan, joskus harvoin drinksu tai lasillinen viiniä. Ennen kului satunnaisesti enemmänkin, mutta nykyään en jaksa sitä päänsärkyä ja väsymystä mikä tulee pienestäkin määrästä.

Ruokia en rajoita ennen plussaa, äitiysvitamiinin syöminen on jatkunut esikoisesta asti kun imetin pitkään ja sitten vaan on tullut napsittua niitä samoja. Lääkkeet on ainoa minkä suhteen yritän olla tarkkana, ei vahvempia kipulääkkeitä eikä mielellään buranaakaan yritysaikana, jos jotain muuta tarvitsisin niin niistäkin tarkistan sopivuuden.

Helpointa silti elää mahdollisimman normaalisti ja nauttia elämästä ja kesästä!
 

Yhteistyössä