Toiveissa vauva 2021

Mä myös pohdin toista odottessa miten aika riittää kahdelle. Joutuihan siinä opettelemaan ajankäyttöä uudelleen vaativan vauvan kanssa. Esikoinen on onneksi ollut aina helppo lapsi.
Kolmannen syntyessä taas 2 vanhinta piti paljon seuraa toisilleen niin se vauvan hoito oli oikeasti helpompaa kuin yhden taaperon kanssa, vaikka keskimmäinen oli vain 1v7kk kolmosen syntyessä.
Nyt onkin ihan hassua kun ei ole edes tietoa raskaudesta ja nuorin 2,5v, niin kaikki lapset jo niin omatoimisia sitten kun vauvan saa edes alulle. Sisarukset on todella läheisiä ja tärkeitä toisilleen, nukkumaan ei voi käydä jos jollekin iltapusu ja hali unohtunut antaa
 
Huomenta! Kuinkas herkästi rsfu (se herkkä versio) antaa viivanpaikkaa? Yöllä heräsin vessaan (mitä ei mulle koskaan tapahdu!!) ja tein siinä sit innostuksissani samalla myös testin. Yöllä oli silmät nii sumussa ettei nähny kunnolla mitään, mut aamulla ku katoin niin jotain näkyy. Mut en vaan tiedä onko viivanpaikka vai yrittääkö siihen tulla ihan muka haamulainen.... Tiedän et viivanpaikassa ei oo väriä, haamussa on, mut en silti vaan saa silmääni et kumpi se on :D

En haluis innostua liikaa, ja oon kyl ymmärtäny et noi herkät on aika kovia viivanpaikan antajia :D
 
Ne taitaa vähän olla sellasia et voi olla tai ei ole. Mulla ne viivat mitä siihen sain, jotka ei tarkoittanut raskautta, haaleni yleensä kuivuttuaan, eli märkänä oli tosi vaaleita.
Dpo 9 sain raskaudessa tämmöisen


En osaa sanoa tarkoittiko mitään mut sit iltapäivästä sain toiseen herkkään (predictor early myös viivan)
Kiitti vastauksesta ja kuvista! Mä en saanu noita mun viivoja näkymään kuvissa, mut ehkä hitusen haaleemmilta ne vaikuttaa. Testailen uudestaan siis huomenna ja toivon parasta :)

Tsemppiä sulle odotusaikaan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wintersun
Harmillista, että täällä on jouduttu jälleen uusiin kiertoihin. :( Muille viivojen vahvistumisia! :love:

Mulla on tänään vapaapäivä ja menkkajomot on selkeästi hiljalleen alkamassa, jee!! :giggle: Mun vuoto myös kestää yleensä niin pitkään, että melkein heti sen loputtua pääseekin jo träkkäämään ovista. Seuraavassa kierrossa täytyy yrittää ennakoida paremmin, jotta plussa ei pääse yllättämään niinkuin tässä kierrossa. OS taisi antaa ensimmäiset vahvistumiset dpo -2 tai jopa -1 ja sitten yhtäkkiä tilanne olikin jo päällä. :eek:

Edit: Tarkastelin noita asetyylisalisyylihappovalmisteita (aspiriini) ja verisuonitukosten ehkäisyn puolella näyttäisi olevan tuotteita myös pienemmillä pitoisuuksilla eli juurikin sitä 50-100 mg/tabletti. Vinkiksi vain, jos ei halua alkaa kikkailla isompien tablettien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Huh mennyt melkein viikko viime kirjoittelusta ja täällä vierailusta kun ollut töissä kiirettä ja muuta touhuilua joka päivä. Meni tunti lukea kaikki viestit poissaoloajalta :ROFLMAO:

Pahoittelut negoista ja tsemppiä @titi-Love viivojen vahvistumiseen samoin @Jusperi!

Huippuja tarinoita myös oli kaikilla omista seurusteluista, häistä ja kaikista ❤

ON: Täällä alkukierto ollut niin tylsää, mutta toisaalta ihanaa kun ei oo tarvinu ressailla mitenkään tätä lapsiasiaa. Nyt taas hieman alkaa ajatukset kasaantua kun ovis alkaa lähenemään.

Flo ennustaa ovista ens tiistaille ja yleensä aika lähelle on mennyt, mutta alotin varalta tänään jo testailun (kp9 menossa). Eniten tässä jännittää, jos ovis jostain syystä myöhästyisi et menee tämä kierto sitten ”pilalle” sillä mies menee leikkaukseen maanantaina ja ei varmasti ole touhukunnossa sitten alkuviikosta laisinkaan. Täytyy siis pitää peukut pystyssä et ovis tulis maanantaille ja ehittäs hommaileen :giggle:
 
Hei kaikille. Taustalla seuraillut pidempään, mutta hetki meni ennenkuin pystyin myöntämään, että toinen lapsi saisi tulla. :love:Esikoinen nyt reilu 2v ja vakaa päätös oli, että ainoaksi jää. Raskausaika oli henkisesti raskas ja synnytys aivan kamala.. Nyt kuitenkin ymmärrän sanan vauvakuume aivan uudessa valossa. Esikoisesta tätä tunnetta ei oikeastaan ollut.. Sama pelko, että osaako jakaa huomiota kahdelle ja kuinka suhde maailman rakkaimpaan esikoiseen muuttuisi jos toinen tulisi. Mutta ilmeisesti normaalia!:unsure:

Vielä en listoille hyppää, odottelen ensimmäisiä kuukautisia kierukan poiston jälkeen. Kierukka poistettiin viime pe ja ma-ti oli ilmeisesti tyhjennysvuoto. Aikaisemmin oli pillerit ja esikoista yrittäessä kierto oli 18-54pv että kovin korkeat ei ole odotukset normaalista kierrosta nytkään.:rolleyes:

Tsemppiä kaikille :giggle:
 
Hei kaikille. Taustalla seuraillut pidempään, mutta hetki meni ennenkuin pystyin myöntämään, että toinen lapsi saisi tulla. Esikoinen nyt reilu 2v ja vakaa päätös oli, että ainoaksi jää. Raskausaika oli henkisesti raskas ja synnytys aivan kamala.. Nyt kuitenkin ymmärrän sanan vauvakuume aivan uudessa valossa. Esikoisesta tätä tunnetta ei oikeastaan ollut.. Sama pelko, että osaako jakaa huomiota kahdelle ja kuinka suhde maailman rakkaimpaan esikoiseen muuttuisi jos toinen tulisi. Mutta ilmeisesti normaalia!

Vielä en listoille hyppää, odottelen ensimmäisiä kuukautisia kierukan poiston jälkeen. Kierukka poistettiin viime pe ja ma-ti oli ilmeisesti tyhjennysvuoto. Aikaisemmin oli pillerit ja esikoista yrittäessä kierto oli 18-54pv että kovin korkeat ei ole odotukset normaalista kierrosta nytkään.

Tsemppiä kaikille
Mulla on kierto ollut paljon, no, ei säännöllinen mutta ennakoitavampi kierukan jälkeen kuin mitä se oli pillereiden jälkeen. Ei oo ollut ihan mega-kiertoja tyyliin 60 päivää, pisin on ollut 42 päivää ja tähän ajoittui matka, joka saattoi stressillään vaikuttaa asioihin. Tervetuloa! :)

Omaanapaa: päivistä sekaisin. Tarkoitus oli aloittaa oviksen tikuttelu tänään, koska huomenna on Flo:n eka turkoosi päivä, mutta aloitin jo eilen oikeasti uskoen, että niin alun perin suunnittelinkin. No, e onneksi ole vakavaa. Miehellä on autokuume ja hän kyselee, mahtuuko vaunut 5-oviseen autoon vai pitääkö olla farmari. :unsure: Ei mitään hajua. Kiva, että hän jaksaa tuollaista miettiä, mä en jaksaisi ennen plussaa. Tänään kotiutui moottoripyörä talvisäilöstä, voi lähteä ajelemaan, jos liikaa käy ahdistamaan. Ihan parasta terapiaa. :love:
 
Galluppia aiemmin raskaana olleille! Ootteko tuntenut mitään oireita kiinnittymisen aikoihin? :)

On: Itsellä ollut nyt pari päivää hyvä olo, ihan muutamia vihlaisuja tisseissä tai aristusta alavatsalla, perus keltarauhasoiretta niinku viime kierrossakin. Nyt siis dpo5 ja fiiliskin hyvä ja seesteinen. Tietää, et vielä ei voi mitään oikeeta oiretta ollakaan. Ei fiiliksiä kumpaankaan suuntaan, että tärppääkö vai ei. Sen näkee reilun viikon päästä:love: Nyt pieni jännitys, jos viikonloppuna sattuis jotain kiinnittymiseen liittyvää tuntumaan, mutta ei sais etukäteen toivoo liikaa:X3:
 
Galluppia aiemmin raskaana olleille! Ootteko tuntenut mitään oireita kiinnittymisen aikoihin?

On: Itsellä ollut nyt pari päivää hyvä olo, ihan muutamia vihlaisuja tisseissä tai aristusta alavatsalla, perus keltarauhasoiretta niinku viime kierrossakin. Nyt siis dpo5 ja fiiliskin hyvä ja seesteinen. Tietää, et vielä ei voi mitään oikeeta oiretta ollakaan. Ei fiiliksiä kumpaankaan suuntaan, että tärppääkö vai ei. Sen näkee reilun viikon päästä Nyt pieni jännitys, jos viikonloppuna sattuis jotain kiinnittymiseen liittyvää tuntumaan, mutta ei sais etukäteen toivoo liikaa
En tuntenut kiinnittymistä tai tullut vuotoa. Ällöttävä olo alkoi aikalailla oletetun kiinnittymisen aikaan. Tosin mulla tulee ällö olo jo pelkästään keltarauhasen alkaessa surkastua. Mutta tuossa kierrossa se ällötys oli selkeästi erilaista.
 
Toivottavasti sulla tuo olo pitäisi paikkansa! Mulla oli myös sellainen olo dpo 9 että nyt on jotain outoa. Et meinannut testata? Onko sulla millainen luteaalivaihe, et koska menkat myöhässä? Tsemppiä! Ja kiitos kysymästä, kyllähän mä täällä selailen ja kirjoittelen lähinnä tuolla alkion siirrosta plussanneissa.
Mulla on rv 24+ menossa, sairaslomalla supistusten takia nyt. Vuotoja ollut silloin tällöin n. Kerran kuukaudessa, nyt tosin ei ole reiluun kuukauteen ollut, että ehkä se loppui. Ei se vuoto kohdusta ainakaan tule, tai ei siihen ole syytä löytynyt, veikkauksia vaan.
Muuten siis menee ihan hyvin, nyt kun sairaslomalla on niin suurimmat ja inhottavimmat supistukset loppuneet. Poika meille on tulossa
Heh, minulla ei ole yhtään testiä kotona enkä aio ostaa ennen dpo11 kun tiedän että en voi olla pissimättä testiin jos sellainen kaapista löytyy :D olen siis saanut kolme(?) haaleaa viivanpaikkaa tässä tjot aikana juurikin dpo9 ja harmaasta väristä huolimatta ne on saaneet vauvankaipuun niin uusille leveleille, etten enää testaa ennen dpo11. Kuopuksesta sain dpo11 haalean (VAALEANPUNAISEN!) haamun, siksi tuo dpo11.

Luteaali on ollut 13-15 päivää, jännä sinällään kun ennen se oli tasan sen 14 ja piste :D eipä tuo iso heitto kuitenkaan ole, plus miinus päivä.

Ihana kuulla sun kuulumisia! Hyvällä omatunnolla saikutat vaikka äitiyslomaan asti, mulla oli molemmissa raskauksissa sama juttu. Supistuksia rasituksessa ja työ on aika fyysistä. Olin molemmista raskauksista yli 10 viikkoa sairaslomalla, vähän se välillä meinasi kolhia omatuntoa mutta kyllä se niin on, että vauvan ja äidin parasta ajatellaan ensin ja sitten muita asioita. Tsemppiä loppuodotukseen! :love:
 
Onko teillä hankaluuksia bongata ovislimoja ja muutenkin vv laatua, jos seksiä on melkein joka päivä kierron keskivaiheilla? Tuntuu, että mulla koko seuraavan päivän aina tulee pelkkää siemennestettä. Silloin kun mies oli reissutyössä ja koko kierron tarkkaili vuotoa ilman yhdyntöjä, niin ovisvuoto oli tosi helppo huomata!
Minusta tuntuu, että sperma valuu aika nopsaa pois. Me saatiin ohje harrastaa seksiä joka toinen päivä, niin sinänsä siinä välissä kyllä ehtii bongailla. En tiedä onnistuisiko, jos olisi joka päivä seksiä. Mutta olen huomannut selkeästi vuodon muuttumisen vain niissä kierroissa, joissa olen juonut greippimehua.

Yöllä oli pahat menkkakivut ja en saanut nukuttua. Mieliala ihan ok. Huomenna soitto klinikalle, jospa se toisi lohtua ja toivoa taas. Mutta olipa mukavaa, kun meni tuo edellinen kierto niin hyvissä fiiliksissä. Toiveita herätti nimenomaan se hyvä fiilis, erikoiset päänsäryt ja aiempaa lievempi rintojen kipeytyminen. Kivutkin alkaa yleensä muutama päivä ennen vuotoa, siksi en nyt osannut odottaa vuodon alkavan. No uusi kierto, uusi mahdollisuus ❤ kiitos kaikille tsempeistä ❤
 
Mä en osaa vastata Töppösen kysymykseen mitään, kun meillä on ollut varsin kuivaa tässä viime aikoina. :D Muistelisin, että olisin saattanut kuitata ovislimavalahdukset just tyyliin "hmmmm oliskohan tää ovis? Vai vielä siemennestettä?". :unsure:

Mulla on ollut tekeillä miehelle pieni paketti, kun joskus se plussa saadaan. Oon järkeillyt, että hänellekin asia tulisi edes jollakin tasolla konkreettisemmaksi pienten sukkien jne. muodossa kuin raskaustestin tuijottamisella. Taisin saada sen nyt viimeinkin kasaan, kun Lindexillä sattui olemaan kaikki lastenvaatteet alennuksessa. :love: Mun mies on sellaisissa työtehtävissä, että ajatukset ei saa harhailla töiden aikana ollenkaan (mahdollisuus massiivisiin tavara/henkilövahinkoihin), joten panttaan plussauutisia vapaapäivään, kunhan ne joskus olis vaan kerrottavana. :X3: Varoitan siis jo etukäteen, että jos joskus plussa saadaan ja en pääse heti kertomaan, niin tää keskustelu voi ruuhkautua mun spämmistä. :ROFLMAO:
 
Dpo 11 odotellaan siis! Toivottavasti tulisi haamu! Ja juu, kyllä noi haaleat viivanpaikat sun muut saa aina toiveet 1000x. Olitteko nyt kauan tjottailleet?

Vähän kyllä huonoa omaatuntoa mutta kun huomaa kuinka vähän enää supistaa niin mieluummin lepäilen. Pelkästään jo pitkään istuminen ja ajaminenkin rasittaa niin parempi olla rauhassa. Mulla on saikkua lomaan asti, siitä sitten kesälomaa on äitiyslomaan asti, etten enää töihin mene.
Hyvä että saikku on heti laitettu tarpeeksi pitkälle! Itse sain sitä aikanaan hakea tyyliin joka toinen viikko. Kävin joskus päivän (kevennetyssä) työssä, aivan pirun typerää oli käydä kärvistelemässä se päivä! Samantien supistuksia, mullakin pelkästään pitkään istuminen ja käveleminen (iso työpaikan tontti) aiheutti supisteluja. Ensin kiristeli ja jos ei höllännyt sitäkään vähää tahtia niin alkoi supistella kivuliaammin. Paikkoja ne eivät avanneet missään vaiheessa, mutta en sitä alkanut riskillä koettelemaankaan, että jos kovin ärsyttää kohtua niin avautuuko / pahimmillaan synnytys käynnistyisi ennenaikaisesti!

Ai kauanko, uskallanko edes ajatella! Ehkäisy ei ole alun alkaenkaan ollut käytössä ja mainitsin asiasta heti miehelle tietty :D viime vuoden alussa söin pari liuskaa e-pillereitä kun menkat heitti häränpyllyä (2vko välein menkat ja välivuotoja sekä kipuja). Periaatteessa 13kk sitten kierrot normalisoitui ja pillerit jäivät. Sen jälkeen kierrot olleet about 26-35pv, yleensä kuitenkin siinä 28-29. Meikäläisen flo-ajoituksellisia yhdyntöjä on ollut 11 kierrossa, eli vuosihan tässä jo alkaa olla. Ei ole aika eikä mikään verrattuna teidän vuosien lapsettomuuteen, mutta kyllä sitä alkaa epäillä oman kehon toimivuutta kun kaksi ensimmäistä tärpännyt heti :eek:
 
Minusta tuntuu, että sperma valuu aika nopsaa pois. Me saatiin ohje harrastaa seksiä joka toinen päivä, niin sinänsä siinä välissä kyllä ehtii bongailla. En tiedä onnistuisiko, jos olisi joka päivä seksiä. Mutta olen huomannut selkeästi vuodon muuttumisen vain niissä kierroissa, joissa olen juonut greippimehua.

Yöllä oli pahat menkkakivut ja en saanut nukuttua. Mieliala ihan ok. Huomenna soitto klinikalle, jospa se toisi lohtua ja toivoa taas. Mutta olipa mukavaa, kun meni tuo edellinen kierto niin hyvissä fiiliksissä. Toiveita herätti nimenomaan se hyvä fiilis, erikoiset päänsäryt ja aiempaa lievempi rintojen kipeytyminen. Kivutkin alkaa yleensä muutama päivä ennen vuotoa, siksi en nyt osannut odottaa vuodon alkavan. No uusi kierto, uusi mahdollisuus kiitos kaikille tsempeistä
Suurinosa varmasti valuukin, mutta minusta jotenkin tuntuu, että jotain jää sisään ja se muuttuu tosi juoksevaksi, vetiseksi. Ehkä jopa limaiseksi ja venyväksi, kun sitä en oo nyt just hoksannut, että sekoittuisko siihen kuitenkin sitä ovista edeltävää/ovislimaa.

Ja voi että olin niin toiveikas myös sun kierron suhteen! Ihanaa kun jaksat olla toiveikas kuitenkin :love:
 
Suurinosa varmasti valuukin, mutta minusta jotenkin tuntuu, että jotain jää sisään ja se muuttuu tosi juoksevaksi, vetiseksi. Ehkä jopa limaiseksi ja venyväksi, kun sitä en oo nyt just hoksannut, että sekoittuisko siihen kuitenkin sitä ovista edeltävää/ovislimaa.

Ja voi että olin niin toiveikas myös sun kierron suhteen! Ihanaa kun jaksat olla toiveikas kuitenkin
Mä olen kuvitellut, että seuraavan päivän märkyys on "jälkiliukkaita" eli mun omia limoja, ei enää miehen. :X3: Mutta joo, hankaloittaahan se toisinaan ovislimojen bongailua, mutta onneksi siihen on muitakin keinoja. :)
 
@IinesAnkka82 kuulostaapa kovin tutulta noin epäsäännöllinen kierto, mulla ihan sama.. ja näin lasta yrittävänä turhauttaa kun ei yhtään voi tietää milloin se ovulaatio tulee :rolleyes:Miksi pitää odottaa yhdet menkat? Meille ainakin kierukan poiston jälkeen sanottiin, että voi heti alkaa yrittämään ja tulinkin raskaaksi ennen kuin ne ensimmäiset menkat ehti tulla:)

@3milia mulla on muistaakseni jossain raskauksissa ollut menkkakipuja mahdollisen kiinnittymisen aikoihin, en sit tiedä onko johtunut siitä vai jostain muusta :unsure:

@Töppönen_ mulla ainakin myös tuntuu et seuraavanakin päivänä tulee spermat ulos :ROFLMAO: joskus tässä keväälläkin ennen kuin yrityksen aloitus oli edes mahdollista niin ajattelin et nytkö on ovislimaa, ja sit muistin et ainiin se onkin spermaa ja ovislimaa ei oikeasti ollutkaan.:D Et kyllä se mulla sotkee vuodon tutkintaa jos on usein seksiä


Mulla on niin tylsä tää kierron vaihe nyt, onneksi menkat sentään loppui eilen ja voi keskittyä vv:n tutkimiseen :X3:
 
Mä en oo plussa kierroissa edes kunnon limoja bongannut. Mulla greippi mehu lisää limoja mutta silloin ei oo tärpännyt joten jätin nyt suosiolla pois☺ mulla muuttuu vetimäiseksi ilman greippiä eikä semmosta kunnon limaa tuu välttämättä ollenkaan. Oon kans huomannut et jotankin tujumman hajuista on oviksen aikaan kuin normisti. Mä testaan siis ite kohdunsuulta limat, muuten tuskin huomaisin niitä juuri ollenkaan. Musta vv aina enempi loppu kierrossa ku oviksen aikaan muutenkin.
 
Ja kiinnittymis tuntemuksista kyseltiin. Mulla ei tarkkaa tietoa oo koska nyt kiinnitty lämmöt dippas tos dpo7 ja dpo5 jomottelu menkkamaisesti aika voimakkaasti, silloin alko myös repäisykivut, sit sitä menkka jomoja oli vähän on off sen dpo5 jälkeen. Kevyitä kohdun alueen tuikkaisuja oli mutta semmoset viiltävää tuikkimiset jäi uupumaan mitä mulla yleensä tulee nega kierroissa. Mutta siis liikaa oli musta kaikkea ihme tapahtumaa vatsassa että oisin uskonut plussaan.
 
@Hannaah gyne lähinnä suositteli et odottais sen yhden kierron ennen yritystä, jotta kohdun limakalvo kerkeäisi vähän toipua kun kierukka vei menkat multa kokonaan. Samaan hengenvetoon totesi kyllä, että jos raskaaksi tulisi heti ennen yksiäkään menkkoja, niin se olisi kyllä myös merkki että se limakalvo on toipunut. :p

Kaapissa olleet ovisliuskat oon nyt parina päivänä testannut muistin virkistykseksi, haaleaa viivaa vain. Esikoisen yrityksessä onnist7uin bongaamaan yhden ainoan oviksen yk7 ja siitä se sit tärppäs.

Ovisoireista, limoista ym ei kokemusta, en oo ikinä tuntenut oloa erilaiseksi ovulaation aikaan. Sama juttu kyllä menkoissa, pientä vatsamöyrimistä vain. Helpolla oon sinänsä päässyt, mutta vaikeuttaa toki oireettomuus tätä projektia:unsure:
 
Keskustelua kahlattu taas muutama sivullinen läpi. Harmi että niin moni joutunu uuteen kiertoon. No eiköhän nyt alkavan kesän kunniaks vedetä kaikki plussat peräkanaa!! Isot tsempit tähän kiertoon❤
Ite taidan taas alkaa vetämään rautaa. Sen huomaa aina näistä menkkapäivistä, et tasot ei oo vielä ihan kohillaan, ku ei jaksa tehä kertakaikkiaan yhtään mitään. Mullahan ne oli nyt jotai 80, mut yli sadan jos sais nii aina parempi. Mitä juttuja muut ajatteli nyt kokeilla uutena?
 

Yhteistyössä