Toiveissa vauva 2021

Ainiin ja ostin tänään muuten sellaisen oura sormuksen. On ollut unen ja palautumisen kanssa ongelmia ja oon tästä haaveillut jo pidempään. Onko muilla kokemuksia tästä sormuksesta esimerkiksi kierron lämpöjen seurannassa? Olis hienoa, jos niitäkin sais tällä seurattua. Mulla on kyl vielä tuo sovelluksen käyttö hukassa, mut toivoisin et tuon unen kannalta ja stressin, sekä lämpöjen kannalta tästä olisi apua myös tässä raskaushaaveessa.
 
Meillä (tai siis koronan takia mulla) oli nyt ensikäynti tänään yksityisellä klinikalla. Lääkäri oli ihana ja jotenkin todella symppis. Ei tehnyt siitä et ollaan naispari niin mitään juttua, mikä on mun mielestä tosi jees. On ikävä joutua aina kertomaan uudestaan ja uudestaan. Ultrattiin ja munasarja oli parantunut hyvin leikkauksesta. Leikattu oikea munasarja oli tässä kuussa hiljainen, kohtu vastasi limakalvon paksuudeltaan kierron vaihetta ja vasen munasarja näytti todella vilkkaalla. Mulla pitäisi olla ovulaatio parin päivän sisällä (on vähän myöhässä normaalista) ja siellä oli tällä kertaa kaksi 18mm follikkelia ja näytti myös et reippaasti oli kypsymässä myös seuraaville kuukausille.

Mun tilanne on kuulemma hyvä ja mitään testejä/tutkimuksia ei tarvitse tehdä, ainoastaan pakolliset sukupuolitautitesti ja lahjasoluneuvonta pitää käydä ennen hoitojen aloitusta. Lääkärin mukaan oltaisiin voitu aloittaa jo seuraavasta kierrosta hoidot, mutta päädyttiin puolison kanssa sitä seuraavaan kiertoon. Aloitan ensi kuun alussa uudessa työssä, niin hyvä ettei tuu liikaa stressiä heti samalle kuukaudelle.

Tuli tunne et ompas tää helppoa, kun monesti lapsettomuushoidoissa on paljon tutkimuksia alkuun. Ihana et pian päästään jo yrittämään
Onpa ihana, että etenee niin nopeasti! Mutta ehkä juuri näin onkin, jos ei mitään häikkää löydy. Toivottavasti mekin pääsisimme kohta aloittamaan ❤
 
Tää on kyllä niin selvä!
Nää on ymmärtääkseni melko huonoja testejä, tai ainakin monilla on muilla merkeillä tullut parempaa plussaa. Ainakin rfsu:n punainen liuska antoi mulla parempaa kuin esim. Pc.
Toivotaan että vahvistuu ja kaikki menee hyvin
Mulla myös rfsu antoi paljon selvemmän viivan kuin pc, vaikka muuten rfsu antoi paljon turhia toiveita
 

Nyt kokeilin päiväpissasta 3tunnin pidätys
Se vahvistuu!? Apua. Tosin vahvistui viime kuussakin, kunnes alkoi vuoto :/

Oli tarkoitus ottaa vaan tää kuva eräälle epäilijöille, et sofissa kyllä alkuun näkyy kyllä valkoisena se viiva kun kastuu, näin

Kunnes joko värjäytyy punaiseksi jos raskaana ja jos ei nii katoaa, ja näkyy vaan valoa vasten sillee jännästi. Mut nyt kävikin noin et sin tummimman viivan tähän mennessä
Tähän piti vielä palata, kun minä tiedän kyllä sen että siinä on se viivanpaikka, mutta siinä sinun ekassa kuvassa minkä tänä aamuna laitoit se haalea väri näkyy eri kohdassa kuin siinä kuvassa minkä laitoit samasta testistä sen jonkun vanhan testin kanssa myöhemmin. Siksi haluan selittää miksi luulin sen olevan liian lähellä kontrolli viivaa.

laitan tähän kuvan missä havainnollistaa missä näen ne viivat. Ilmeisesti minä näen sen viivan tuossa alemmassa eri kohdassa kuin muut? Vai katsonko samaa kohtaa kuin sinä? Laitoin siihen nuolet missä ne viivat näen kummassakin testissä ja koko pitäisi olla lähestulkoon sama. Tämän alimman tikun mukaan siis näytti siltä että se on väärässä kohdassa. Tuossa ns keskimmäisessä se näkyy siinä missä pitääkin. En siis halunnut enkä halua aiheuttaa pahaa mieltä vain haluan selittää miksi epäilin viivan olevan väärässä paikassa.
Pääasia on, jotta iltapäivän testi näyttää paljon selvemmältä. Pahoittelut että aiheutin pahan mielen!

https://aijaa.com/PZo9xL
 
@Tiukuna Mulla on ollu oura pian vuoden verran :) Oon vasta tässä muutama kuukausi sitten ottanu enemmän selvää ovulaation oireista ja siitä mitä kropassa tapahtuu, joten en oo tehny tutkimusta kierron vaikutuksista ouran mittaamaan kehon lämpötilaan. Jos hoksaat yhtäläisyyksiä niin kuulen mielelläni :) Mulla lämpötila usein nousee plussan puolelle ainakin jos oon treenannu liikaa ja palautuminen/uni ollu heikommalla tolalla. Jäi tosin epäselväksi miksi viime kierron lopulla lämmöt oli korkeella, vaikka treenaaminen oli maltillista. Mut eipä tästä kropasta ota aina selvää :)
 
Tähän piti vielä palata, kun minä tiedän kyllä sen että siinä on se viivanpaikka, mutta siinä sinun ekassa kuvassa minkä tänä aamuna laitoit se haalea väri näkyy eri kohdassa kuin siinä kuvassa minkä laitoit samasta testistä sen jonkun vanhan testin kanssa myöhemmin. Siksi haluan selittää miksi luulin sen olevan liian lähellä kontrolli viivaa.

laitan tähän kuvan missä havainnollistaa missä näen ne viivat. Ilmeisesti minä näen sen viivan tuossa alemmassa eri kohdassa kuin muut? Vai katsonko samaa kohtaa kuin sinä? Laitoin siihen nuolet missä ne viivat näen kummassakin testissä ja koko pitäisi olla lähestulkoon sama. Tämän alimman tikun mukaan siis näytti siltä että se on väärässä kohdassa. Tuossa ns keskimmäisessä se näkyy siinä missä pitääkin. En siis halunnut enkä halua aiheuttaa pahaa mieltä vain haluan selittää miksi epäilin viivan olevan väärässä paikassa.
Pääasia on, jotta iltapäivän testi näyttää paljon selvemmältä. Pahoittelut että aiheutin pahan mielen!

https://aijaa.com/PZo9xL

Siis mä en jaksa enää puida tätä asiaa. Koska mä tiedän mitä mä nään omissa testeissä ja oon sanonu miksi se kamera vääntää kuvat miten vääntää. Ihan sama. Siinä on useampikin vaalea "viivanpaikka" jos alkaa oikee tiiraa. Mä en katso vaaleita viivoja, vaan etsin testistä sen punaisen viivan. Punainen värikertymä taas on ihan erilainen. Näin 8 vuotta äitinä ja yli 10 vuotta raskaustestejä tehneenä kaikkea viivaa ja viivanpaikkaa on tullu vastaan. En vaan ymmärrä miksi tämä on sulle nyt niin hirveän suuri asia päästä pätemään, vaikka haamu viiva on monesta ihan selkee ja nyt se on todella selkeä uusimmassa testissä.

Ja kuvat ei oo verrannollisia koska ovat eri kuvia, eri kokoisia yms.


Ja sanoin et laitoin heti kuvaa ku viiva alkoi piirtymään omaan silmään vähä yli klo 10. Ja toisen kuvan ku oli piirtynyt ja tasottunit enempi klo 10.13(näkyy heti seuraavalla sivillla tuosta ekasta kuvsta)






Mä pidän nyt kyllä foorumi tauon ku ei vaan jaksa vääntää. Palaan viimestään ens viikolla kertoo mitä digi sanoo, vai tartteeko sitä ees tehdä, jos vuoto alkaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Surullinen
Reactions: Mirella92
Minä en väännä vaan pyysin anteeksi. Koska katsoin ilmeisesti väärää kohtaa tikussa. Ja halusin selittää, koska Titi piti hyökkäyksenä. Se ei ollut tarkoitus.
En mä hyökkäyksenä varsinaisesti pitäny, vaan suuresti ihmettelen ku monesti selittänyt asiaa miksi kuvat vääntää ym. Ja että luonnonvalossa se on selkee ja ihan samas kohtaa ku vanhas testis ym.
 
Siis mä en jaksa enää puida tätä asiaa. Koska mä tiedän mitä mä nään omissa testeissä ja oon sanonu miksi se kamera vääntää kuvat miten vääntää. Ihan sama. Siinä on useampikin vaalea "viivanpaikka" jos alkaa oikee tiiraa. Mä en katso vaaleita viivoja, vaan etsin testistä sen punaisen viivan. Punainen värikertymä taas on ihan erilainen. Näin 8 vuotta äitinä ja yli 10 vuotta raskaustestejä tehneenä kaikkea viivaa ja viivanpaikkaa on tullu vastaan. En vaan ymmärrä miksi tämä on sulle nyt niin hirveän suuri asia päästä pätemään, vaikka haamu viiva on monesta ihan selkee ja nyt se on todella selkeä uusimmassa testissä.

Ja kuvat ei oo verrannollisia koska ovat eri kuvia, eri kokoisia yms.







Mä pidän nyt kyllä foorumi tauon ku ei vaan jaksa vääntää. Palaan viimestään ens viikolla kertoo mitä digi sanoo, vai tartteeko sitä ees tehdä, jos vuoto alkaa.
Minä mielestäni yritin pyytää anteeksi. Minun mielestä sinä olet nyt vähän lapsellinen tämän asian kanssa, koska yritin vain selittää missä minä sen viivan näen Ja miksi luulin että on väärässä paikassa. Pääasia että se on nyt muissa testeissä siinä missä pitääkin.
 
Milla844
Minä mielestäni yritin pyytää anteeksi. Minun mielestä sinä olet nyt vähän lapsellinen tämän asian kanssa, koska yritin vain selittää missä minä sen viivan näen Ja miksi luulin että on väärässä paikassa. Pääasia että se on nyt muissa testeissä siinä missä pitääkin.
Tätä ketjua pitkään ja jo raskaaksi 2020 seuranneen ja tätä keskustelua nyt vierestä seurannut, joskus kommentoinutkin jotain, mielestäni Titi on aika usein sanonut että antaa jo olla mutta itse olet jatkanut ja sanot Titiä sitten lapselliseksi. Nyt mun mielestä katse peiliin.
Kyllähän sen aamun toisesta eli 10.13 tulleesta kuvasta näkee että selvä haamu. Ekassa kuvassa. Vähän väri hassusti levinnyt mutta tuo 10 min myöhempi ja varsinkin sitä seuraava on aika selkee.
Mutta eiköhän ole sunkin aika lopettaa eikä haukkua muita lapselliseksi, kun itse kaivat toisten testikuvia ja vertailet ihan erillaisia kuvia kesken. Olisit vissikn halunnut että testi on vain viivanpaikka? Koska et tykkää Sofeista?
 
  • Tykkää
Reactions: Vesinokkaeläin
Harmittaa ihan hirveesti että meidän tosi rento ja kannustava ryhmä on nyt saanyt ikäviä piirteitä. Jos nyt kaikki vedettäis vähän henkee ja otetaan ihan rauhassa. LATILA kannattaa ehkä aika herkästi antaa asian olla jos toinen sanoo että kaipaa tukea eikä niinkään neuvoja. Ymmärrän, että tarkoitat hyvää, mutta parhaiten autat kun sanot, vaan että itse oottaisin pari päivää ja testaisin uudelleen. Noi tikut on niin kryptisiä värkkejä, että kuka vaan voi olla oikeassa tai väärässä. Toivotaan parasta ja plussia kumminkin kaikille.

Sitten omaa napandeerusta sen verran, että vaaleenpunasta tuhrua pyyhkiessä havaittu ja päänsärkyä ilmassa, eli eiköhän tänne saada kp1 ja yk3 huomenna tai perjantaina. Merkkaan punaiseksi vasta kun varmistuu, että mille päivälle tulee.
 
Tätä ketjua pitkään ja jo raskaaksi 2020 seuranneen ja tätä keskustelua nyt vierestä seurannut, joskus kommentoinutkin jotain, mielestäni Titi on aika usein sanonut että antaa jo olla mutta itse olet jatkanut ja sanot Titiä sitten lapselliseksi. Nyt mun mielestä katse peiliin.
Kyllähän sen aamun toisesta eli 10.13 tulleesta kuvasta näkee että selvä haamu. Ekassa kuvassa. Vähän väri hassusti levinnyt mutta tuo 10 min myöhempi ja varsinkin sitä seuraava on aika selkee.
Mutta eiköhän ole sunkin aika lopettaa eikä haukkua muita lapselliseksi, kun itse kaivat toisten testikuvia ja vertailet ihan erillaisia kuvia kesken. Olisit vissikn halunnut että testi on vain viivanpaikka? Koska et tykkää Sofeista?
Minä en ole koskaan testannut kyseisellä testillä enkä todellakaan toivonut ettei olisi haamu. Kuka helvetti niin haluaisi? Eikö täällä juuri toivota toisille plussaa. Minä olen nähnyt vain yhden kuvan aamusta. Ne kymmenen minuuttia myöhemmin otetut on minulta sitten jäänyt huomaamatta. Iltapäivän kuvat on ihan selkeitä minunkin silmään. Niin olen mielestäni sanonutkin.
 
Minä en ole koskaan testannut kyseisellä testillä enkä todellakaan toivonut ettei olisi haamu. Kuka helvetti niin haluaisi? Eikö täällä juuri toivota toisille plussaa. Minä olen nähnyt vain yhden kuvan aamusta. Ne kymmenen minuuttia myöhemmin otetut on minulta sitten jäänyt huomaamatta. Iltapäivän kuvat on ihan selkeitä minunkin silmään. Niin olen mielestäni sanonutkin.
ja mielestäni pyysin anteeksi ja selitin miksi katsoin olevan väärässä.
Kohtaa. Ei sen takia kannata pitää palsta taukoa. sen koin lapsellisena reaktiona.
 
Milla844
Minä en ole koskaan testannut kyseisellä testillä enkä todellakaan toivonut ettei olisi haamu. Kuka helvetti niin haluaisi? Eikö täällä juuri toivota toisille plussaa. Minä olen nähnyt vain yhden kuvan aamusta. Ne kymmenen minuuttia myöhemmin otetut on minulta sitten jäänyt huomaamatta. Iltapäivän kuvat on ihan selkeitä minunkin silmään. Niin olen mielestäni sanonutkin.
Mulla vaan tuli sellanen kuva, että todistelit niin kovasti omaa kantaasi pelkästä viivanpaikasta. Sori siitä. Titin viestejä kun lukee, niin hän viittasi häteisesti otettuun kuvaan kun ei malttanut odottaa, ja että aamun toinen kuva olikin selkeämpi.
Halvemmissa testeissä monesti värjääntyy toinen reuna ensin, joskus jopa pysyvästi vahvemmin, kyllähän sen ovulaatiotesteistäkin näkee.
Ja kovasti tuntui viesteistäsi huouvan se "tämähän on ihan eri kuva" yms. Puolustelut omalle kannalle, Vaikka toinen laittoi että kuivuneessa se näkyy selkeemmin. Me näemme vaan kuvat, emme testiä, että jos toinen sanoo että näkyy luonnonvalossa viiva, niin miksi sitä lähteä noin kyseenalaistamaan. Titin tarinaa marras-joulukuussa seuranneena, ihan väärä henkilö tuollasen pilkan/ivan kohteeksi.
 
Eihän täällä voi tietää ihmisten tarinoita varsinkaan, kun olen tullut palstalle pitkän tauon jälkeen n. Puolitoista kuukautta sitten ja itselläni menossa juurikin keskenmeno parhaillaan/ En toivoisi itse kenellekään sellaista. Tuon aamuisen kuvan perusteella ja aiemmin hätähousu puolella vain katsoin, että näkyy vaalea viivanpaikka kuvissa ja ohut viiva sen kyljessä. Siksi halusin aiemmin tänään varmistaa, katsonko minä oikeaa viivaa. Ilmeisesti en katsonut.
 
ja mielestäni pyysin anteeksi ja selitin miksi katsoin olevan väärässä.
Kohtaa. Ei sen takia kannata pitää palsta taukoa. sen koin lapsellisena reaktiona.
Ja tykkäsin siitä viestistä missä sanoit että pyysit anteeksi. Enkä sun takia Pitämäs palstanaukoa :D vaan sanoin jo eilen, että pidän taukoa ja oottelen vuotoa. Olin 100 varma että kemiallinen ja vuoto alkaa kohta. Edelleen se voi sitä olla. Meinasin jo lopettaa koko yrittämisen eilen hetkeksi, koska en saanut viivoja vahvistumaan. Tällästä turhasta sun viivat on vaan viivanpaikkoja ym. Ei jaksa vääntää ku halusin tasan kokemuksia miksi testi vahvistuukin nyt niin helkutin hitaasti.

Mutta nyt yritän pitää taukoa ja odotella mitä tuleman pitää. Tuleeko tammikuista vaiko ei.
 
Sitten omaa napandeerusta sen verran, että vaaleenpunasta tuhrua pyyhkiessä havaittu ja päänsärkyä ilmassa, eli eiköhän tänne saada kp1 ja yk3 huomenna tai perjantaina. Merkkaan punaiseksi vasta kun varmistuu, että mille päivälle tulee.
Täällä ihan sama juttu myös, just hetki sitten havaitsin vaaleanpunaista pyyhkiessä :/ Harmittaa, vaikka tämä oli odotettavissa.
 
Tää in kyl niin kummallista miten erilainen käytäntö on eri sairaanhoitopiirissä, mä oon jokaisesta keskenmenosta päässyt suoraan naistentautien- ja raskauden päivystykseen ultraan ja saanut tyhjennyslääkkeet..! Tosi kurjaa tollanen kitkuttaminen sitten tsemppiä sinne!
Kiitos! Ei täällä päässyt kuin hakemaan sairasloma todistuksen neuvolasta. Nyt onneksi viiva on alkanut haalistua ja vuotokin jo vähän helpompaa, joten nyt vain nokka kohti uutta kiertoa, toivotaan ettei mene kovin montaa viikkoa tämän keskenmeno vuodon kanssa.
 

Yhteistyössä