Toiveena vauva 2017-2018

En näköjään ole yksin näiden asioiden kanssa. <3

Kerroin miehelle kyllä eilen miten itse suhtaudun tähän testailuun ja kalenterin seuraamiseen. Enhän mä voi hänen suhtautumiseen vaikuttaa mutta olenpahan ainakin kertonut oman näkemykseni.
Tästä eteenpäin en kyllä ajatellut kertoa mitään.

On jäänyt viestejä paljon lukematta, en yhtään tiiä mitä täällä tapahtuu mut jospa nyt hakis uuden kupin kahvia ja alkas lauantain ratoksi lukemaan palstaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Heippa!

Meillä ollut samaa stressiä mieheltä mun oviksesta, mutta nyt vasta viime kierroissa. Aluksi sujui hyvin, mutta nyt varmaan kumpikin toivoo plussaa niin paljon (1v yritetty), niin mies tarkkailee yhä enemmän ja ottaa paineita. Minä en miehelle siis kerro oviksesta tai muutenkaan mitään kierronvaiheita.

Nyt mulla tissit todella arat sivuilta ja ihmeellisiä unia nähny. Välillä juilintaa, etomista. Toiveet korkeella. Menkkojen pitäis alkaa viimeistään ti.

Onnea Maria82!
 
Erikoista. FF:n mukaan mun ovis olikin jo tiistaina mutta ovistestiin tuli plussa keskiviikkona. Sillon tiistaina ei kyllä viiva ollut vielä ollenkaan niin vahva kuin keskiviikkona.
Voisko se tapahtuu niin nopeesti että tiistaina illan ja yön aikana nousis LH tasot ja irrottas muniksen ja aamulla olis lämpö alkanut jo hiipii korkeemmalle? Mutta hormonia olis vielä niin paljon ke iltapäivällä et testi näyttää plussaa?

Lämpöjen mukaan mulla on jo dpo 4 ja petipuuhailut olis osunu tarkalleen ovis-iltaan.
 
Heippa!

En ole kiireiden takia ehtinyt tänne paljon mitään kommentoida, mutta olen käynyt seurailemassa palstaa aina säännöllisin väliajoin. Paljon plussia onkin tullut, onnea! :love:

Pahoittelut pettymyksen kohdanneille :(

Pikainen päivitys omasta tilanteesta, että 2. ICSIn punktio oli tämän viikon torstaina. Saaliiksi saatiin peräti 11 kypsää munasolua (viimeksi 4), joista hedelmöittyi kaikki 11 (viimeksi 1)! Tänään sain vielä tiedon klinikalta, että kaikki 11 olivat lähteneet normaalisti jakautumaan. Mulle siirretään viisipäiväinen blasto ensi tiistaina jos on jotain siirrettävää. Tilanne näyttää tänään oikein hyvältä, mutta kova on pelko että kaikki menee kuitenkin taas pieleen. Varmasti ainakin osa noista yhdestätoista kuukahtaa ennen tiistaita. Mutta päivä kerrallaan. Ilmoittaudun piinailijaksi vasta sitten, jos/kun on kyytiläinen matkassa.
 
Onnea Qia! :love: Tsempit myös marrasmaille, kiva kuulla mukavia uutisia.. Uskon ja toivon että ne selvii tiistaihin (y)

Mulla on itellä myös jännät päivät meneillään.. Nyt taas alkanut tuntuu et kumminkin ne menkat sieltä tupsahtaa ja oon kuvitellut mun oireet. Huomenna kp 27/29. Tää on kamalaa tää piinailu :ROFLMAO:
 
Paljon onnea Maria ja Qia, ja jos oli vielä joku muukin plussannut :love:

Uuteen kiertoon meneville pahoittelut ja tsemppiä!

Tänään aamulla oli lämpö edelleen 36,1, sitä luokkaa se on koko ajan ollut (35,9-36,2) Kainalosta mittaan kun herään, paitsi pari kertaa muistanut vasta illalla mitata ja sillon ollut jonkun pykälän korkeampi, mutta se on vissiin normaalia(?). Eli ovista odottelen edelleen, en usko sen vielä olleen. Pitkää kiertoa pukkaa siis. Keskiviikkona päivällä oli jotain outoa kipua kyllä mahassa, mutta luulen että oviskipu olisi alempana ja kun ei niissä lämmöissäkään juuri muutosta näy.

Täälläkin ollut vähän surumieltä halujen kohtaamattomuudesta tässä viikolla. Kolmena iltana yritin houkutella miestä sänkypuuhiin oviksen hyödyntämisen toivossa, turhaan. Me ollaan siis sovittu, että minun ei tarvitse kertoa milloin ovis mahdollisesti on, koska tarkoitus on tjottailla. Ja paineiden välttämiseksi en ole kertonutkaan. Aiemmin käytössä oli ehkäisynä vain varmat päivät ja silloin tietenkin just päinvastaisesti piti kertoa oviksesta. Välillä kyllä turhauttaa, ja haluaisin alkaa jo ihan oikeasti yrittämään, mutta en halua painostaa miestä. Eilen ja tänään ihan pariinkin otteeseen sitten vihdoin oli sitä seksiä :p Ja ihan hyväkin niin kun ei se ovis ollutkaan sillon aikaisemmin niin kuin ensin luulin, niin on nyt sitten vähän toivoa että olisi tullut kuitenkin oikeaan aikaan hyödynnettyä. Saa aina ihmetellä tämän epäsäännöllisen kierron kans... Sitäkin muuten mietin, kun joku (en valitettavasti muista kuka) oli saanut lääkityksen jo viidellä(?) päivällä heittävällä kierrolla ja minullahan heittää välillä yli viikolla, välillä vähemmän. Että eihän sitä tiedä jos minulla onkin joku pcos tai muuta häikkää :eek: Pitäis kyllä gynellä käydä kunhan saan edes perustarkastukseen säästettyä. Mutta positiivisen mielen yritän pitää tämän kaiken ihmettelyn keskellä :) Ja hyvin kyllä pitää toivoa yllä, kun tässä meidän ihanassa ketjussa tasaisin väliajoin saadaan ihastella plussia :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Qia ja Maria82
Menkkoihin vielä aikaa ja sekös jännittää, mutta pikkuinen murunen vaikuttaisi olevan tarrannut tiukasti kiinni, tänään dpo 12 kp 27/28-29-32. Menkkojen oletettu alkamispäivä siis about ti-ke.

Tää tunne on aivan ihmeellinen, kun vihdoin omassa testissä näkyy nuo kaksi viivaa :love:

Toivon sydämeni pohjasta, että te kaikki pääsette vielä näkemään tuon saman omissa testeissänne :love::love:

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :)

...meillä se tulee menemään pyykätessä, kun esikoiselta löytyi kihomatoja illalla :(:poop:
Enkä todellakaan uskalla itse ottaa niitä lääkkeitä...peukut vaan pystyyn etten oo saanut vielä tartuntaa enkä saisikaan :sick:
 

Attachments

Kyllä se vaan aina tuo hymyn huulille, kun täällä käy lueskelemassa ja on tullut uusia plussia testeihin. Ihanaa naiset :love:

Mulla ei oo aavistustakaan mikä dpo nyt on, maanantaina lämmöt oli noussut selkeästi joten kai se ovis on ollu joskaan en tiiä millon kun tuntu, että limailut yms jatku viikkotolkulla :D Tänään eka kertaa ajattelin koko kiertoa kunnolla ja piti ihan oviasta tarkistaa mikä kp on kun ei ollut aavistustakaan. Itelleni tää kierto on ollu tosi rentouttava, kun en oo testaillu enkä kyttäilly oireita. Lämpöjä oon mitannut mut lähinnä sillä ajatuksella kun oon niitä ajatellu enemmänki seurailla. Stressittömyys on muuten pitänyt oireetkin pois, ne kuvitellut :D Väsymystä ja flunssaa on mutta väsymystähän mulla on nuo letrot aiheuttanu kokoajan. Ei taida vauva tälläkään kierrolla itsestään ilmoitella ja tiiättekö, se on ihan ok :)

Muoks. Oviaa kun kattelin niin huomasin, etten oo kuitenkaan muistanut viime viikonloppuna lämpöjä mitata tai ainakaan kirjata ylös. Oletettavasti ovis on joskus viikonloppuna varmaan ollu, joten eipä tässä vielä edes kuviteltuja oireita pitäs ollakaa :D
Itsekkin huomasin, kun lopetin kropan kyttäämisen loppu oireetkin. Oviksen tikuttelut ei onneksi ottanut koskaan valtaansa. Ja kun lakkasin täällä jokapäiväisen jatkuvan ramppaamisen, surku mielikin alkoi hellittää.
 
Sitäkin muuten mietin, kun joku (en valitettavasti muista kuka) oli saanut lääkityksen jo viidellä(?) päivällä heittävällä kierrolla ja minullahan heittää välillä yli viikolla, välillä vähemmän. Että eihän sitä tiedä jos minulla onkin joku pcos tai muuta häikkää :eek: Pitäis kyllä gynellä käydä kunhan saan edes perustarkastukseen säästettyä.
Minua taidat tarkoittaa ja voin kertoa että itsekkin olin niin hämmästynyt etten osannu edes kyseenalaistaa asiaa.. Mut näillä mennää. Suosittelen käymään tarkastuksessa!

Onnea plussista maria82 ja Qia! <3

Nyt ois pitkästä aikaa testihimo. Huomena ois vapaapäivä.. hmm. Menkkakivut ja itkuherkkyys lähinnä vaivana. Jos tämä kierto menee niinku edellinenki nii torstaina pitäs alkaa. Toiveita ei hirveesti oo nii ei se negakaan nii haittais.
 
  • Tykkää
Reactions: Qia ja Maria82
Varmasti saa lääkkeitä kierron normalisointiin jos on yrittänyt yhtään pidempään heittipä muutaman päivän tai enemmän! :)

Kuitenkin, se vuoden yrittäminen (ja voihan hoitoihin alkaa hakeutua jo hieman aiemmin kun ajan saamisessa kuitenkin kestää) on lyhyt aika meillä "hyvässä iässä" (nuorilla, joilla ei ole kiire siksi että hedelmällisyys alkaisi iän takia laskea) ja jos asian kanssa pystyy elämään niin mielestäni on jopa järkevää odottaa pääsemistä julkisen tutkimuksiin. Yksityisellä käyminen on kuitenkin tosi kallista pidemmän päälle!

Todennäköisesti jos tutkimuksiin hakeutuu, sieltä ensimmäisenä annetaan teroluteja ja vasta myöhemmin letroja/clomeja jos terolutit eivät auta tarpeeksi. Ilmeisesti jotkut gynet määräävät molemmat kerralla, mutta täällä ainakin kokeillaan ensin pelkillä teroluteilla ellei ole rasitteena esim. ikä..

Armadillo, tsemit ♥ Katse eteenpäin!
 
Jokapaikkakunnalla, joka hoitajalla, joka lääkärillä on täysin omat kuviot asioiden hoitamisen kanssa. Itse menin valittamaan lääkärille vuoden yrityksen jälkeen ja toivoin saavani apua kierron tasaamiseksi. Sitä apua en koskaan saanut. Kerroin lääkärille kierron heittelevän parhaimmillaan 14-15 päivällä, tarkkaan en muista. Hän sanoi sen olevan täysin normaalia pillereiden lopettamisen jälkeen. Vaikka olin ollut jo vuoden ilman. Mulle sanottiin, että yrittäkää vielä puoli vuotta ja sitten uudestaan lääkärille... Puolen vuoden aikana vaihtui tuli pari muuttoa ja paikkakunta vaihtui, duuni vaihtui. Ja sain viimein uudella paikkakunnalla aikaiseksi hakeutua uudestaan lääkärille. Ja joka kerta kun menin johonkin tutkimukseen, oli eri lääkärii vastassa, ja melkein jokaiselle piti sakset avata. Ja joka tyyppi kertoi eri ohjeita jatkoa ajatellen, kunnes hoidot saatiin kunnolla käyntiin ja kaikki suunnitelmat mustaa valkoisella. Silloin alkoi vasta hommat toimimaan.... Mulle ei koskaan puhuttu mistään teroluteista tai muustakaan.
 
Jokapaikkakunnalla, joka hoitajalla, joka lääkärillä on täysin omat kuviot asioiden hoitamisen kanssa. Itse menin valittamaan lääkärille vuoden yrityksen jälkeen ja toivoin saavani apua kierron tasaamiseksi. Sitä apua en koskaan saanut. Kerroin lääkärille kierron heittelevän parhaimmillaan 14-15 päivällä, tarkkaan en muista. Hän sanoi sen olevan täysin normaalia pillereiden lopettamisen jälkeen. Vaikka olin ollut jo vuoden ilman. Mulle sanottiin, että yrittäkää vielä puoli vuotta ja sitten uudestaan lääkärille... Puolen vuoden aikana vaihtui tuli pari muuttoa ja paikkakunta vaihtui, duuni vaihtui. Ja sain viimein uudella paikkakunnalla aikaiseksi hakeutua uudestaan lääkärille. Ja joka kerta kun menin johonkin tutkimukseen, oli eri lääkärii vastassa, ja melkein jokaiselle piti sakset avata. Ja joka tyyppi kertoi eri ohjeita jatkoa ajatellen, kunnes hoidot saatiin kunnolla käyntiin ja kaikki suunnitelmat mustaa valkoisella. Silloin alkoi vasta hommat toimimaan.... Mulle ei koskaan puhuttu mistään teroluteista tai muustakaan.
Näinpä. Oon jo monet kerrat nähnyt päässäni, että omalle kohdalle käy (taas) näin. Kävin puolen vuoden kohdalla ensimmäisen kerran kun heitteli niin pirusti, mutta sain saman vastauksen "on normaalia että heittelee kun on lopettanut pillerit, tuu syksyllä uudelleen".. En kyllä tiedä mitä tehdä jos noin käy. Varaanko ajan toiselle lääkärille, joka on eri mieltä tai pahimmassa tapauksessa samaa mieltä? Että jonkun ajan päästä uudelleen? No, se on sen hetken murhe sitten, mutta mitäpä sitä muuta tehdä kun pohtia jo tulevaa. :unsure:
 
Täälläkään ei asia toiminut kovin hyvin ennen kuin aloin vaatimaan. Siihen asti gyne epäili mm. ettei minulla ole varaa ostaa ovulaatiotestejä jnejne. Olen vaan lukenut kymmenien ihmisten kokemuksia tänä aikana ja vastaukseni pohjasikin niihin. Piti tosin paikkansa myös minun kohdalla kunhan olin vain tarpeeksi jämpti :) Asiaa saattoi auttaa selkeä pcos diagnoosikin ja se, että pillereiden lopetuksesta oli jo yli vuosi ensimmäistä kertaa vastaanotolle astellessani. Myöskään ennen pillereitä kiertoni ei ollut koskaan säännöllinen.
 
Ja oon monet kerrat jo kiukutellut että siirryn yksityiselle mutta oon pihi niin ei raaskis säästöjä käyttää niin kauan kun julkisella saa asiat jotenkin hoitumaan.. (n) Nyt alun takkuilun jälkeen on mennytkin ihan kiitettävästi. Ja meidän paikkakunnalla on tosiaan vain yksi gyne, joten ei joudu edes uuden henkilön riepoteltavaksi (vaikka tälle samallekkin on joutunut joka kerta housuja pois heittämään milloin minkäkin takia.. mut parempihan se on että tarkkailee jos ei muista/tulee jotain mieleen..)
 
Meillä oli jo ennen yrityksen alkua tiedossa että ongelmia voi olla (miulla endometrioosi) ja ehkäisyn lopetusta miettiessä kävin juttelemassa terkkalääkärin kanssa. Hää laitto lähetteen gynelle, joka teki perustarkastukset labrat (spt-testit mm.), ultrat muut... Oli tosi hyvillään että siellä kävin ja muistaakseni oli sitä mieltä että ennen yrityksen alotusta kannattaiskin käyä tarkastuttamassa paikat :)
(tuskin siitä haittaakaan on ;))

Vähän kyllä tällee pian kolme vuotta myöhemmin naurattaa kun gyne sillon toivotti vaan tervetulleeksi synnyttämään ja nyt sieltä on synnytykset lakkautettu jo pari vuotta sitten.. enivei.. :D

Pointtina kuitenkin oli, että alussa voi päästä vähän pienemmällä stressilevelillä eteenpäin tässä odotuksen odotuksessa, jos käy ns. etukäteen (tai just vaikka yrityksen alussa) lääkärillä juttelemassa eikä viikottain maalaile itelleen uusia uhkakuvia ja ala masentaa. Saa samalla purettua huoliaan ja vähän näkökulmaa :)

Kuten tiedätte, niin tää tärpin odottaminen on ihan älyttömän stressaavaa ja perseestä oli sitten YK 1, YK 101 tai YK 1001, joten kannattaa hyödyntää tuota terveydenhuoltojärjestelmää, kun se vielä on saatavilla! :)

Mikäpä minä oon neuvomaan, mutta kuitenkin: Älkää pelätkö aina pahinta, ootte vahvoja <3

Sori pitkästä tekstistä, laittaisin tähän kuvan perunasta jos osaisin :D
 

Yhteistyössä