Toiveena vauva 2017-2018

Me aloitettiin jo eilen (dpo 5) testaamaan one stepin testeil joista nyt sit kuulin et on huonoi. No tänä aamun tein myös pc:n (dpo 6). Kuvaa en saanut liitettyä. Onko se oikeesti haamu vai tuleeko tähän testiin tollanen itekseen. En oo ennen käyttäny näit. Mutta laitoin kuvan siskolleni ja toki puolisonikin sen näki. Ja kyllä siinä kaikkien mielestä selvä haamu on.
Käytiin nyt ostaa lisää pc liuskoja ja apteekin omia. Tein nyt äsken 6tuntii pissa rakossa niin uudelleen noi molemmat ja jälleen tuli haamu pc liuskaan.
Mutta eipä vielä liian innokkaita olla kun dpokin niin vähäinen vielä. Mutta uutta testiä huomen aamulla. Eilisestä asti on särkenyt alavatsaa ja munasarjojen kohtaa, vatsa pömpöttää johon keksin kaikkii muita syitä etten oireiksi lukisi, mutta saattaa jopa nyt sitten olla että olis oireita. iiks!
 
Niin tiiän tuon tunteen kun vaikka mitä oireita tuntus olevan muttei kuitenkaan halusi taas pettyä. Mekin kun on reilu vuosi nyt yritetty, niin onhan tässä petytty moneen kertaan. Oma mieli on niin paskiainen, että keksii aina vaikka mitä raskauteen sopivia oireita :D

Nyt oon muka niin päättäny, että rauhassa oottelen enkä kuvittele mitään mutta kuitenkin sitä herkistyy omalle kropalle aina tässä vaiheessa kiertoa, että huomioi kaikki tuntemukset. Äsken tunsin alavatsalla keskellä tuikkimista ja hetihän sitä alko miettiin, että mitähän tää on. Tiiän tasan tarkkaan, että ovulaatio on ollut ma tai ti, joten järki sanoo, ettei tuommoset tuntemukset mitään kerro mutta miksi tuo mieli ei kuuntele sitä järkeä :LOL:
 
Nyt menossa joten vaan nopee oma napa:

Anteeksi ranskani mutta mitä vittua tää on!?! Sillon melkein kaks viikkoa sit jomoili toi vasen munasarja (kai?), laskettu ovis ois ollu reilu viikko sit, limailua ja haluja tosin oli sillon viikonloppuna/alkuviikosta. Nyt särkenyt muutaman tunnin TODELLA voimakkaasti oikean munasarjan kohdilla. Mitä ihmettä? Oon vielä enemmän pihalla kun vähän aikaa sitten.

Kellään mitään spekulointia? Kp jotain 26 vissiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada
Täältä taustalta huutelen onnea plussanneille ja tsempit piinailijoille! :love:(y)

Olen silloin tällöin käynyt lukemassa teidän kuulumisia, vaikken enää kirjoittelekaan. Ovis oli ja meni, mutta olen nyt onnistunut rauhoittamaan mieleni enkä enää haukkana kyttää period trackeria ja oireita. Varmasti silti menkkojen mahdollinen alkaminen harmittaa, mutta kaiken kaikkiaan on rauhallisempi ja parempi fiilis kuin keväällä.

Plussatuulta kaikkien kesään!! :barefoot::love:
 
Heippa kaikille täältä taustalta! :)
Tervetulo toivotukset kaikille uusille, paljon uusia ja paljon plussiakin tullut sitten viime kerran (joskus alkuvuodesta kirjoittelin :D ).

Tsempitykset ja halaukset kaikille jotka sitä tarvitsevat. :love:

Täällä on ollut puhetta siitä miten läheiset ovat reagoineet raskaus uutisiin.. Muistan edelleen kun esikoista odotin ja lähisukulaisille kerrottiin niin miehen sisko töksäytti et "kai se oli ees vahinko?!" Tuntu tosi pahalta. :(

Meillä on kaksi tyttöä,-09 ja -11 syntyneet. Kolmatta toivotaan.:love:

Meidän piti siis aloittaa 3/2016, mutta oli kaiken näköistä härdelliä niin aloitettiin hiukan myöhemmin. Eka kierto pillereiden jätön jälkeen oli muistaakseni 26pvää.:D Nyt siis on yk 2 ja kp 32/26-? Kierrot ollut aiemmin kun raskautta yritetty niin 30-32pvää... hmm pitäisköhän sitä testailla?! :whistle:

Paljon plussatuulia ja haamujen vahvistumista!
 
Minkälainen on toi period tracker? ei kyllä pitäs ajatellakaan kun muutenkin liikaa olen joko koneella tai puhelimella
Sinne voi laittaa tietoa kierrosta. Oireita, millon ovulaatio ja menkat jne. Se sovellus myös sitten laskee keskimääräistä kierronpituutta ja ennustaa millon mahdollisesti ois hedelmälliset päivät+ovulaatio. Itse tykkäsin! Mutta sitten vaihdoin puhelinta ja uudella ei toiminut jostain syystä samalla tavoin (en voinut lisätä oireita tms!), niin oon sitten vaihtanut Minun kalenterini(?) sovellukseen, joka on samanlainen. Ja juu, vietin aikaani tuolla sovelluksessa liiankin kanssa, jotenka päädyin lataamaan sovelluksen vain tabletille ja poistin puhelimesta. :D Helpotti oloa kyllä kummasti, kun ei ole tullut oltua koko aika sitä kyttäämässä ja oireita lisäilemässä.:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Tuusis82
Nyt menossa joten vaan nopee oma napa:

Anteeksi ranskani mutta mitä vittua tää on!?! Sillon melkein kaks viikkoa sit jomoili toi vasen munasarja (kai?), laskettu ovis ois ollu reilu viikko sit, limailua ja haluja tosin oli sillon viikonloppuna/alkuviikosta. Nyt särkenyt muutaman tunnin TODELLA voimakkaasti oikean munasarjan kohdilla. Mitä ihmettä? Oon vielä enemmän pihalla kun vähän aikaa sitten.

Kellään mitään spekulointia? Kp jotain 26 vissiin.
Olisko keltarauhanen:oops:
 
  • Tykkää
Reactions: Tuusis82
Apua mitä meinaat? Tai siis mitä se meinaa? :eek:
Ovulaatiossa munarakkula puhkeaa ja munasolu siirtyy munanjohtimiin ja siitä puhjenneesta munarakkulasta tulee keltarauhanen, joka pitää yllä hormonitoimintaa siihen asti, kunnes istukka kehittyy tai vaihtoehtoisesti kun tulee menkat ja sitten surkastuu pois. Näin ainakin näin äkkiseltään muistelisin, korjatkaa jos oon ihan hakoteillä :p
 
Apua mitä meinaat? Tai siis mitä se meinaa? :eek:
Keltarauhanen muodostuu puhjenneen munarakkulansoluista. Keltarauhanen on suurin viikon päästä ovulaatiosta.
Toisilla esim mulla se kipuilee kovastikin.
Googleta ni löydät lisää infoo.
Mut "hyvää" kipuahan se vaan on :)
Olin eilen lapsettomuusklinikalla (pas) ja mun eilisiin koviin kipuihin syyksi ultrassa selvis juurikin tuo keltarauhanen.
 
Ovulaatiossa munarakkula puhkeaa ja munasolu siirtyy munanjohtimiin ja siitä puhjenneesta munarakkulasta tulee keltarauhanen, joka pitää yllä hormonitoimintaa siihen asti, kunnes istukka kehittyy tai vaihtoehtoisesti kun tulee menkat ja sitten surkastuu pois. Näin ainakin näin äkkiseltään muistelisin, korjatkaa jos oon ihan hakoteillä :p
Okei no siis eikös sen pitäs sit olla joka kierrossa vai? Tai siis että ei oo ennen ollut mitään kipua. (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Cicada ja Tuusis82
Wuf
pitihän sitä sit itsekkin testejä tehdä kun siskolle noi haamut/plussat tuli, mutta negat sain aamulla one stepillä ja rsfulla ja illalla 6 tunnin pissasta one step ja pc. Toki dpot vielä pienet joten uutta testiä pcllä aamulla :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tuusis82
Okei no siis eikös sen pitäs sit olla joka kierrossa vai? Tai siis että ei oo ennen ollut mitään kipua. (n)
Juu on joka kierrossa sama systeemi :) Voiskohan kipuilu johtua joistain pienistä munasarjojen toiminnallisista kystista, joita naisille tulee ja menee ilman, että niitä välttämättä edes huomaa. Tai näin voisin arvailla, että voisko jotain vihlontaa aiheuttaa, en tiedä.. mutta jokatapauksessa en ite olisi huolestunut ellei kipu pitkittyisi tai menis ihan mahdottomaksi oleminen sen kivun kanssa :geek: Onhan tää naisen kroppa aika mystinen :D

Edit: Darni73 olikin kommentoinut myös tätä, en huomannutkaan :D
mutta juu kyllähän monia syitä voi olla, ja monesti ihan harmittomia juttuja ellei tosiaan
ihan hulluna pitkittyis tai olis tosi jäätäviä ne kivut
 
Viimeksi muokattu:
Okei no siis eikös sen pitäs sit olla joka kierrossa vai? Tai siis että ei oo ennen ollut mitään kipua. (n)
Follit on oviksen aikaan n.20-25mm ja keltarauhanen voi joskus kasvaa jopa 30mm. Ei mullakaan kipuile kuin hyvin harvassa kierrossa ja eilinenkin oli ihan poikkeuksellisen tuskaisa ja .siksi otin kivun esille klinikalla. Ja se keltarauhanenhan pitää alkanutta raskautta yllä kunnes istukan toiminta alkaa.
Mutta niin kuin cicada sanoi voi syitä olla monia, mutta kun niin tuoreena itsellä toi keltarauhas kipuilu ja lääkärin selvennys asiasta niin siksi sitä ehdotin ensimmäisenä. Testiä tekemään vaan
 
Darni73: On kyllä hienoa, että täällä näitä kokemuksia jaettaessa tieto lisääntyy :) ja onhan se tosi paljon eri kuulla jonkun oikeesti sanovan (tai kirjoittavan) ihan kokemuksen kautta näitä juttuja! Helpottaa huomattavasti huolestuneisiin mietteisiin, eli ei voi muuta sanoa, kuin tiivistetysti: vertaistuen voima! :love:
 
Ai meinaatte että ois oire raskaudesta...:eek:Kääks ei miulla mitään testejä ole. :oops: No ehkä kattelen siihen alkuperäseen mahdolliseen menkkojen alkamispäivään (kp32) ja sit testiä kehiin jos ei ala. Kiitokset infosta (y) Ps: nyt näköjään ois hiivankin oireistoa, voi video. Edellisestä onkin jo muutama kuukausi :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Tuusis82
Itkettää ja vituttaa. Dpo 11-12 ja verta tiputtaa joten kyllä ne menkat sieltä varmaan viimeistään sunnuntaina alkavat. Vaikka se vaisto on alusta saakka sanonut että raskaaksi en tule niin kyllä tämä silti turpaanvedolta tuntuu joka ikinen kerta..
 

Yhteistyössä