Toiveena vauva 2017-2018

Kiva välillä päästä ajoissa vastaanotolle! :) halit mirajalapsi, eiköhän se harmaa pilvi ala muuttua valoisammaksi :)

Oon tänään miettinyt, että miten kauan sitä pitää odotella että kierto tasaantuu? Tekeekö lääkärit mitään ennen vuoden yrittämistä? Elokuun viimeisellä kokonaisella viikolla on ollut tyhjennysvuoto, eli käytännössä en syyskuussa enää ole pillereitä syönyt. Tämän jälkeen kiertoen pituudet olleet 32, 38 ja 34, plus tämä kierto jossa nyt tosiaan kp37.. Itseä ressaa, kun ei pysty ennustamaan yhtään millon on menkat ja millon ei. Laivalla käyty siellä kylpylässä, käytiin jo keskustelua kaverin kanssa ja sanoin että en ehkä tuu kun on menkat sillon, johon vastaus yksinkertainen "skippaa ne". Hän siis luulee mun olevan pillerien käyttäjä. Totesin vaan jotenkin epämääräisesti skipanneeni jo muutamat niin ei viitsi :D

Moi! Moni taustalla juttuja seurannut on uskaltautunut keskusteluun mukaan, jospa sitten minäkin! :) Olen kuumeillut vuosia ja nyt vihdoin on valoa tunnelin päässä eli ollaan päästy yrittämään. Olen 23 vuotias ja yk1 menossa, kp29. Menkkojen olisi pitänyt periaatteessa alkaa tänään, odotetusti kierto kuitenkin näyttäis olevan ainakin vähän sekaisin pillereiden jäljiltä. Eilen tuli ihan aavistus verta ja siihen se sitten jäikin. Toivottavasti kuitenkin lähtis kroppa pian toimimaan. Tänään tein varmuuden vuoksi testin ja negahan se oli..

Kiva päästä mukaan! Nonsk, mulle sanottiin että puol vuotta pitäis odottaa kierron tasaantumista pillereiden jälkeen ennen kun ainakaan neuvolassa tekevät mitään. En tiedä onko paikkakuntakohtaista.

Tervehdys uusille :) Täällä on kyllä oikeesti kiva henki keskusteluissa, tykkään (y)

Tänään miehen kans puhuin, että eikö tässä kuussa jääkkin nuo kumiukot kaappiin, niin meinas, että ei vielä :( Sitten kerroin, että no, jos nyt tässä kuussa raskautuis niin la ois jossain lokakuun puolen välin kieppeillä. Mies oli, että ai, sinne on ois niin pitkä aika :LOL: Missä hän tuo on ollu biologian tunneilla? ;) nyt kuitenkin harrasteltiin sitten vielä kortsun kans, mutta eipä sitä vois vielä raskaaksi tullakkaan (tai ainakin kierron mukaan).

Pidän kuitenkin tuon yrityksen aloituksen tässä kuussa, katsotaan mitä mies tuumaa ens viikolla ku ois ovis...kerron kyllä miehellekkin siitä sitten. Ärsyttävä ku tuo on tommonen isojen päätösten kans, että jahkailee (n) Kuitenkin puhuttiin, että tälle vuodelle voi vauva tulla...eipä tässä montaa yrityskiertoa ole, jos haluaa tälle vuodelle pikkusen :)

Muaki pelottaa kauheena, että tulee olemaan vaikeuksia raskaaksi tulemisen kans...eihän sitä voi tietenkään vielä tietää, mutta lääkärit hoputtanu aina lasten tekoon, ku vastaanotolla käyny ja nähny mun sairaushistorian (mm.paljon eri gynevaivoja, kohtutulehduksia ollu muutama). En haluais enää siirtää yrityksen aloitusta yhtään just noiden juttujen takia, mutta en voi miestä pakottaakaan...

Onko muilla ollu mies, joka ei oikeen osaa päättää tämmösiä asioita? Miehellä vaikuttaa varmasti omat lapsuuden kokemuksetkin, että vielä vähän jahkailee.

Mua yllätti kuinka helpolla sain miehen suostumaan tähän touhuun. Ei hän nyt todellakaan ole niin täysillä mukana tässä, kuulemma "panee silloin kun panettaa" :D mutta kyllä sillä on jotain haisua näköjään ollut mun kk kierrosta ;) en silti viitsi turhaan ärsyttää vauvakuumeilulla.
Oon tässä alkanut pähkäilemään, onkohan miehen 1-tyypin diabeteksellä jotain vaikutusta raskaaksi tulemiseen. Että onko sperman laatu jotenkin heikompaa yms. Toivotaan ettei kauheesti vaikuta!

Todella ärsyttävää tommonen jahkailu...kyllähän muaki jännittää, että minkälainen äiti tulen (toivottavasti) olemaan, raskaus jännittää ja pelottaa, kuin myös synnytys. Pelottaa myös, että miten pärjätään ihan taloudellisestikin sekä vastuu pienestä...mutta silti suurimpana on halu, olla joku päivä äiti :)
Haluan oman perheen, jonka kanssa touhuta kaikenlaista tai ihan vaan viettää koti-iltoja esim. leffaa katsellen. Mitä enemmän tulee ikää, niin sitä enemmän tuo halu perustaa perhe on tullut vahvemmaksi. Yks päivä purskahdin ihan itkuun, kun näin perheen luistelemassa :LOL: Mies vaan tuumas, että noinko paljon sää haluat lapsia :) Joo, kyllä!

No, eiköhän se tästä ala lutviutuun pikku hiljaa...vihaan vaan odottamista yli kaiken! Ex mies ei ollut varma haluaako omia lapsia, niin sekin oli yksi syistä, miksi silloin jätin hänet. Tämä on semmoinen asia, mistä en jousta ja onneksi tämä nykyinen oli alusta asti sitä mieltä, että lapsia kyllä tehdään joku päivä :)

Plussatuulia odottavat:
13.01.2016

heartbeat-163709__180.jpg pregnant-422982__180.jpg baby-256857__180.jpg puzzle-654957__180.jpg
banner-940636__180.jpg

-tanjuska (21) | kp 19/26 | 1.lapsi | ya 1/-13

inasofia (26) | kp 14/29-30 | 2.lapsi

Darni73 | kp 16/25 | 4.lapsi | ya -12

taaperotx5 (33) | kp ?/32-46 | 6.lapsi

susanmaaria | kp 18/23-26 | 3.lapsi | yk 7

mama? (24) | kp 5/28-30 | 1.lapsi | ya -13

Nonsk | kp 38/34 | 1. lapsi | yk 4

Vuorikristalli | kp 1/27-28 | 6.lapsi | yk 7

kunnon kinttaat (30) | kp 31/28 | 2.lapsi | ya-15

Selkkis (36) | kp 16/30 | 3.lapsi | yk 2

Juliet86 (29) | kp 11/26-28 | 2.lapsi | yk 3

Chuislean (22) | kp 26/38 | 1.lapsi | ya-14

Mandee (22) | kp 25/28-31 | 1. lapsi | ya 11/-15

_garnet_ (24) | kp 27/27-30 | 1. lapsi

mirajalapset | kp 21/28 | 4. lapsi | ya 12/-15

Mintzuli (32) | kp 21/26-30 | 2. lapsi | yk 3

jenna91 (24) | kp 17/33 | 3. lapsi | yk 3

haaveet-89 | kp 88/28 | ya -15

Pjawla (25) | kp 28/28 | 1.lapsi | ya -15

Unelmia2016 (32) | kp 18/28 | 2. lapsi | yk 4

Autumnn | kp 8/27 | 1. lapsi | yk 9

jenetsu (27) | kp 8/28-30 | 1.lapsi | ya 1/-16

MeaMinnis (37) | kp 13/25-26 | 3. lapsi | ya 6/15 (km 9/15)

kairan (29) | kp 32/28 | 5. lapsi | yk 1

Illuminated (26) | kp 15/29-31 | 1. lapsi | yk 3

anu84 (32) | kp ?/? | 4. lapsi | ya 1/-16

Kotikiss@ (30) | kp 17/28 | 4. lapsi | ya 10/-15

Minmar83 (32) | kp ?/? | ya 3/-15

elokuuvauva09 (29) | kp ?/? | 2. lapsi | yk 1

aprikoosi85 (30) | kp 90/? | 3. lapsi | ya 1/-16

Sophi4 (24) | kp 16/28-30 | 1.lapsi | ya 1/-16

Spukka (23) | kp 21/23-55+ | 1. lapsi | ya 4/-14

Oinas86 (29) | kp 18/28-31 | 1. lapsi | yk 1

aprikoosinkukka (23) | kp 30/? | 1. lapsi | yk 1

Hetken vielä taustalla kuumeilevat:

s4nnn (30) | 2. lapsi | ya 2/-16
Helmi1234 (39) | 2. lapsi | ya 4/-16
diadora (28) | 2. lapsi | ya 4/-16

Plussanneet: :love:
font-326357__180.jpg

♡ 28.10.2015 pumpulipallero (29) | 1.lapsi | yk 4
♡ 30.10.2015 Marpa (27) | 2.lapsi | yk 2
♡ 31.10.2015 Kuhmura (27) | 2.lapsi | ya 8/15
♡ 07.11.2015 Evemum | 4. lapsi | yk 1
♡ 11.11.2015 Hendu79 (35) | 3.lapsi | ya 09/15
♡ 16.11.2015 Joie (32) | 3.lapsi | yk 4
♡ 16.11.2015 Nessu87 (28) | 2.lapsi | ya 6/-15
♡ 17.11.2015 hampula (27) | 2.lapsi
♡ 22.11.2015 Elsa84 | 4.lapsi | yk 2
♡ 06.12.2015 Haaveilija15 (22) | 1. lapsi | ya 11/-15
♡ 11.12.2015 Gazell (29) | 2. lapsi | yk 1
♡ 16.12.2015 Lindu (25) | 2. lapsi | yk 1
♡ 20.12.2015 trady (24) | 1.lapsi | ya 12/-15
♡ 26.12.2015 M.Aili | 1. lapsi | ya 12/-15

03.01.2016 Moon Moth | 1. lapsi | yk 2
10.01.2016 cherrytomato (24) | 1. lapsi | yk 2

Plussanneiden kuulumisia voit lukea Odotusajan puolella 'Toiveena vauva 2016-2017:n plussanneet' -ketjussa. Tervetuloa!

baby-19003__180.jpg
Linkki tässä: http://kaksplus.fi/threads/toiveena-vauva-2016-2017-n-plussanneet.2462936/

Viimeksi muokattu:
Voi harmi Garnet :cry: mä niin jännitin ku jotenkin aattelin että sä olisit plussannut!! Millon meinasit seuraavaksi taas testailla? o_O(y)

Hei taas kun pari päivää ollu täältä pois niin uusia tullut, kiva ja tervetuloa :LOL::LOL::LOL:

Tänne ei uutta...ovistestin tein äsken (e-pillereiden lopetuksesta nyt 25 päivää) ja nega oli...vitsit kun aloin testailemaan sitä ovista vasta 13.päivän kohdalla...kun jotkut on sanoneet että kun pillerit lopettaa niin se ovis voi tulla hetikin jo mutta tiedä siitä sitten o_O:( eli onko tässä nyt niin että kropassa ei tapahdu mitään :cry: no, pitää mennä päivä kerrallaan ja katsoa mitä tulee tapahtumaan...:cautious:

Pahoittelut negasta _garnet_ :(

Tervetuloa taasen uusille kuumeilijoille! :) Varmaan pitää huhtikuussa viimeistään vaihtaa tämän ketjun nimi vuosille 2017-2018 että saadaan vielä sittenkin lisää kuumeilijoita joukkoomme :D

Minä en näköjään lähde täältä kulumallakaan, odotan ihmettä. Tai jos vielä osuvammin voisi sanoa niin odotan ihmeen odotusta. :unsure:
Kaikki tuntuu jumittavan paikoillaan, ihan kun aika olisi pysähtynyt. Maaliskuussa loppuu terolutit ja sittenpä sitä taas varmaan odotellaan muutama kuukausi lähteekö menkat rullaamaan vai jäävätkö taas kuukausiksi pois. Toivon niin paljon, että kroppa toimii tämän jälkeen normaalisti että pääsee (tai no pääsee joka tapauksessa) jatkotutkimuksiin vihdoin ja viimein.
Lääkäri käskee vain odottaa koska tässä vaiheessa varsinaista estettä raskautumiselle ei ole tiedossa (paitsi tietysti epäsäännöllinen kierto ennen teroja). Tässä kuitenkin on jo aikaa kulunut ennen ja jälkeen kaiken tämän, joten usko "luomuna" raskautumiseen on olematon. Kaikkihan on mahdollista, sanotaan.

Siinä taas tulivuoren purkaus, turhaanpa sitä jahkailee.. Ei auta kun odottaa ainakin sinne huhtikuuhun ennen kuin saa asiaa eteenpäin, ellei sitten niitä ihmeitä tapahdu ennen sitä ♥

Ai niin, niillä joilla on kiertopäivien kohdalla kysymysmerkki listassa niin kertokaa jos tiedätte kuinka kiertonne kulkee, päivitän mielelläni listaan. :)

Kannattaa laittaa myös se punainen korostus aina listalle tuleviin muutoksiin, koska vaikka luen kaikki kirjoitukset niin jotain voi mennä ohi tai jo unohtua matkan varrella. Tekstin värin saa muutettua tuolta pisaran kuvasta :)

Tsemppiä kaikille ja leppoisaa keskiviikkoa!

Viimeksi muokattu:
-tanjuska, aika mielenkiintosta että syötättäävät teroja noinkin pitkään. Kyllä ois jo aika tutkia tilannetta vähän laajemmin..

jenetsu, minunkin mies jahkailija, mutta niinhän isoissa asioissa kannattaa ollakin? Lopulta tein kotona liitutaululle aikajanan johon mies saa itse merkitä milloin aletaan lasta tekemään ja koitin pitää paineet mahollisimman alhaisina, ettei hänestä tunnu painostavalta. Aika nopeasti päätös tulikin sitten (en tiedä vaikuttiko pari kk aiemmin saatu endodg). Meillä taidettiin olla aika tyytyväisiä siihen että lapsesta "rankattaminen" loppui siihen myös :D

Täällä muuten myös flunssa vaivaa.. :(

Torstaina oli uä mukaan ovulaatio ja eilen tein vielä kaappiin jääneen o-testin mikä näytti keskivaaleaa viivaa. Aiemmin on tainnut tulla vaan pelkkiä blancoja! Miten teiän o-testit näyttäneet kierron lopulla?

Enkö vois vaan jo raskautua, kun onhan tässä jo ooteltu, huoh.. :S

-tanjuska mä oon miettiny omalla kohdalla ihan samaa. Mä oon tässä ryhmässä varmaa vielä vuonna 2050.

Kyllä tää itkeskely on ärsyttävää. Itsekkin purshkahtelen itkuun kaupassa kun näen jonkun äidin lapsensa kanssa ostoksilla. Lähellä asuu pariskunta joka vasta saamut lapsen. Suoraan tuntuu iskuna vyön alle. Työkaveri tuli vahingossa raskaaksi ja synnyttää kuukauden päästä.. katselin villi tusina elokuvaa, jossa on vanhemmilla 12 lasta. Itkin varmaa koko elokuvan ajan ja se oli komedia. Joulu oli kamalaa aikaa kun näki perheitä yhdessä joka puolella. Ja mietin vaan kuinka paljo itse haluaisin oman perheen.

Ja olen muuten satavarma, että raskaustesti kun näyttää viivanpaikkaa. Ei se tarkoita yhtään mitään. Vaikka sitä viivanpaikkaa ei aina tulekkaan näkyviin. Tänään minä tyhmä tein testin ja viivan paikkaa näyttää. Mulla oli kuukautiset jotka kesti sen kolme päivää.

Nyt mama uutta testiä tekemään, hitto ku rupes jännittää:barefoot: mä niin toivon teille plussaa niin kuin tietysti kaikille, mutta pidempään(vuosia) yrittäneillä kun jotain oireita, viivanpaikkoja tai haamulaisia ilmaantuu niin kyllä erityisesti silloin mulla syke pomppaa taivaisiin.

• Tykkää
Reactions: mama?
Mulla ei valitettavasti tällä hetkellä oo kierron pituudesta harmainta hajua :/ Tutulta kuulostaa kesken kauppareissun tulevat itkukohtaukset sun muut.. Oli puhetta siitä miten miehet ovat suhtautuneet yrityksen aloittamiseen. Itse otin puheeksi lapsen kolme vuotta sitten. Tämä yrittämisen odotus on ollut todella raastavaa ja masentavaa. Nyt alkaa tietysti helpottaa kun mies vihdoin näytti vihreetä valoa. Kun itse otin asian puheeksi olin valmis aloittamaan vaikka heti. Eka odotusvuosi meni kuitenkin suht ok. Ajattelin että hyvä itsekin vielä miettiä asiaa ja valmistautua tulevaan. Sitten aloin itse olla jo niin henkisesti valmistautunut koko prosessiin että kaks seuraavaa vuotta oli täyttä tuskaa. Meillä on hyvä suhde ja voidaan puhua kaikesta, joten avoimesti myös kerroin miehelle turhautumisesta. Välillä oli myös vihan tunteita ja mietin eroakin, en kuitenkaan koskaan tosissani. Tuntui vaan että "luovuttaminen" olisi ratkaisu, jos itse teen päätöksen erosta ikään kuin luovun vauvahaaveesta.

Onneksi lopulta kaikki on nyt helpottanut kun yritys on alkanut. Tietysti jos tämä kauan pitkittyy saattaa tulla ahdistavia oloja. Nyt kuitenkin luottavaisin mielin menossa eteenpäin kun tiedän miehenkin varmasti sitoutuvan prosessiin :)

• Tykkää
Reactions: elokuuvauva09
Meillä meni pari kuukautta kunnes mies ns. antoi vauvalle luvan tulla. Oli heti innoissaan. Mulla oli kierto pillereiden lopetutta ihan sekasin. Ekat luomu kuukautiset alkoi joskus kr 48.. hetken silloin luulin, että jospa raskaana olisin. Mieskin oli aivan innoissaan. Mutta niin ne vaan alkoi. Ja alkoi joka kuukausi outoon aikaan arvaamatta ja yllättäen. Tuolloin tuli testejä tehtyä todella paljon, turhaan. Mä en saanut lääkäriltä tai keltään mitään apuja kierron normaaliksi saamiseksi. Ja ehkä parempi niin. Sai kroppa palautaua ihan omalla ajallaan ja tavallaan. Kierron normaali rytmiin meni varmaan joku puolitoistavuotta. Lapsettomuushoitoihin yritin hakeutua vuoden yrityksen jälkeen. Lääkäri oli idiootti ja sanoi että yrittäkää vielä puoli vuotta koska kuukautiskiertokin oli niin sekava. Melkein puoli vuotta siinä taisi mennäkkin kunnes hakeuduttiin hoitoihin. Ja siintä se sitten lähti... viimeisen vuoden olen ollut aika-ajoin masentunut enemmän ja vähemmän. Jospa tää iloksi joskus muuttuu. :)

No ollaan sitten yhdessä täällä sinne 2050-luvulle.
Kp1
Voi v...u s....a

Ja tiedän että on lyhyt yritysaika. Mutta kun tässä ei ole koskaan aikaisemmin mennyt näin kauaa. Alan oikeasti olla huolissani. Siis sen lisäksi että oon vanha.

No ollaan sitten yhdessä täällä sinne 2050-luvulle.
Kp1
Voi v...u s....a

Ja tiedän että on lyhyt yritysaika. Mutta kun tässä ei ole koskaan aikaisemmin mennyt näin kauaa. Alan oikeasti olla huolissani. Siis sen lisäksi että oon vanha.
Yrityskiertojen määrällä ei varmaankaan oo hirveesti väliä kun se yritys on päällä ja kp1 pamahtaa ni varmasti :poop: fiilis.
Jaksamista uuteen kiertoon ja kohti plussaa (y)

• Tykkää
Reactions: Spukka
Spukka, mullakin tosiaan endoepäily tai mahtaa olla jo diagnoosikin, kun kesällä marssin terveysasemalle ku oli kohtutulehduksen oireita, niin endon piikkiin laittoivat oireet eli kai niillä siellä näkyy. No, oireet ei helpottanut ja oli ab-kuuri e-reseptillä, jonka hain ja söin, niin loppu ne kivut...eikä ollu normaalia ku ei voinu suorassa kävellä ja lämpöä nosti, mutta crp ei ollut koholla ilmeisesti, nii endon syyksi meni.
Miten sulla on Spukka todettu endo? Ootko käyny lapaskopiassa?

Oon kertonu miehelle endosta ja se luki yheltä sivulta, ett mitä endo tekee tuolla ja mitä seurauksia siitä voi olla, niin se avasi miehen silmät, että en vaan vauvakuumehöyryissäni yritä puhua :LOL:, vaan että voin joku päivä jäädä lapsettomaksi (riski ainakin on korkeampi ku ei endoa sairastavilla), jos ei kohta puoliin ala yrittämään.

Älkää välittäkö kirjoitusvirheistä ku kirjottelen tabletilla ja tää välillä muka ennakoi tosi hienosti sanat, mitä aion kirjoittaa :LOL: Ei jaksa aina lukea läpi, että mitä on kirjottanu :)

Piti vielä tulla kommentoimaan ku huomasin _garnet_in testit. Voi harmi:cry::( Oon myös jännittäny, että saisit plussan! Mikä kiertopäivä/dpo sillä oli menossa? Mutta toivoa on, niin kauan ku ei menkat ala eikö vain? (y)

Plussia toivottelen mamalle ja garnetille! Toki myös muille :)

Täällä tosiaan menkkoja ei näy edelleenkään mut en oo enää jaksanu testatakaan, kyllä ne sieltä tulee kunhan tulee.. Mies nyt on taas vakuuttunu, ettei ne tule mut se on samalailla vakuuttunu joka ikinen kuukausi ja itteä alkaa sen optimismi jo suoraan sanottuna kyrsimään! Raivostuttaa ko se jankuttaa niin kauan aina, että mullaki lopulta herää toiveet ja sit tullaan kovaa ja korkealta alas..

• Tykkää
Reactions: mama? ja _garnet_
Pieleen meni tämä kierto. Sain siis ne sunnuntaina tilaamani ovulaatiotestit tiistaille. Tosi nopeasti tuli Kotitestiltä CB:n digitestit perille. Sopivasti olikin kp16, ihan selkeet ovulaation oireet ja testissäkin heti ☺-naama.

Lähdettiin sit töiden jälkeen nälkäisinä ja väsyneinä kauppaan vielä pariksi tunniksi kiertelemään. Kun vihdoin päästiin kotiin ja saatiin nuoriinkin nukkumaan olin jo ihan puhki ja kärttyinen. Siinä tuli sit jostain tyhjästä riitaa ja jäi puuhastelut puuhastelematta. Ottaa päähän ihan kympillä ja loppu kuusta vielä enemmän. Tämän päivän testi oli jo negatiivinen...

Yhteistyössä