Toiveena vauva 2017-2018

Kuulemma voi olla ihan normaaliakin alkuraskaudes kovemmatkin kivut .mut kyllätommonen aina säikäyttää oli kuitenkin kovempaaku pikku vihlasut ... :/ . No parin vkon päästä pääse ekaan neuvolaan,noh enköhän mä uskaltaudu liittyä tonne odottavien puolen . Paljon plussa tuuria teille :) <3
 
Foolihaposta on paljon näköjään ollut puhetta. Sehän on vesiliukoinen eli se poistuu elimistöstä helposti. Käytännössä lienee mahdotonta saada yliannostusta.
No, okei, aina kai teoriassa on mahdollista ja on niitä poikkeuksia, mutta perusterveellä aikuisella. Vuorokausisuositus raskaanaolevalle (400 mikrogrammaa) on äärettömän paljon pienempi kuin nuo turvallisena pidetyt maksimiannokset.

Suositusten mukaan jos vitamiinit syö, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa eikä yliannostuksen vaaraa. Ja esimerkiksi d-vitamiinisuositus meillä Suomessa ja Pohjoismaissa on ihan naurettavat vaikka Keski-Eurooppaa ajatellen (siellä 50-100 mikrogrammaa/vrk meidän 10 mikrogrammaa/vrk vastaan).
 
Onnea hampula!

Nonsk mä olen nyt kaksi kiertoa käyttänyt juuri noita Rfsu:n ovulaatiotestejä.. Viime kierrossa viiva näkyi koko ajan haaleana kunnes sitten plussapäivänä viivat oli tasavahvat. Tässä kierrossa testasin 2x/vrk ja viiva vahvistui n. vrk ennen kuin plussa tuli.. Ja se oli vahvempi kuin kontrolliviiva. Aloitin testaamisen aika ajoissa ja viiva oli välillä vahvempi ja välillä hailakampi.. Huh mikä sepustus, toivottavasti sait selvää :D eli voi hyvin vielä tulla plussa sulle, jatka vaan testailua.. Tai sitten niin kuin Kuhmura sanoi, jäänyt ovishuippu kahden testikerran väliin..
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk
Täällä menossa kp26, edelliset menkat alko kp31. Luultavasti nyt samoihin aikoihin. Eilen onnistui miehen kellistäminen makkarin puolelle vaiks toinen puoli naamaa on kun lego-ukolla ton leikkauksen takia :LOL: eli en heitä kirvestä kaivoon ensi kierron suhteen, eipä häntä näköjään kiinnosta jos naama vähän ottanut osumaa :D toivotaan nyt tietysti, että uutta kiertoa ei edes tulisi.
Kauheesti onnea plussan saaneille! (y)
 
ON: Terolutien popsiminen alkoi jälleen tänään. Kamala väsymys. Olisin voinut nukkua varmasti iltapäivään.. :sleep: Pakko oli ottaa läppärikin sänkyyn, ei jaksa olla pystyasennossa ainakaan vielä. Jospa sitä virkoaisi vielä tälle päivää, onneksi ei ole tänään mihinkään menoa. Mukavaa keskiviikkoa naiset! :)
 
Onnea plussanneille!

Täällä on lämpöä, flunssa, päänsärkyä ja nänneissä pitkät päällä, vaikka normaalisti ei ikinä :eek: Kipeä olen todella harvoin. Tiedä sitten mitä tarkoittaa.. Jossain luki, että flunssa saattaa iskeä 5. päivänä hedelmöittyneen solun kiinnittyessä. Keho laskee vastustuskykyä tms. Flunssa alkoi tasan 5. päivä.. Jännää!!!
 
  • Tykkää
Reactions: hampula
Tänään testasin ClearBlue -digillä, 2-3 viikkoa pärähti. Vaikka omilla laskuillani olisi kuitenkin jo 4+1. Kai se vaan täytyy uskoa että pulla on uunissa taas :love:

Paljon lykkyä kaikille! Ja Trady, mulla ei kans ikinä tissit kipeenä ennen menkkoja mutta nyt oli/on! Tsemppiä siis ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet86
Hirveästi Onnea plussanneille, hampula, joie ja nessu!! :love:
Tradylle, jos flunssa voi kuulostaa hyvältä niin nyt kuulostaa :D. Itsekin olen tämän päivän aivastellut, josko olisi merkki jostain.

Mitä/minkä merkkistä foolihappoa syötte? Onko paljon hintaeroja? Meillä aika tiukkaa rahasta niin pitää vähän tutkailla ennenkö ostaa. En siis oo syönnyt kuin d-vitamiini lisää. Mutta foolihapon vois kyllä aloittaa.

Minäkin nään jokapuolella isoja mahoja ja kuvittelen, että kohta tuo ja tuokin ilmottaa raskaudesta. :D Vaikkei oo tietoa yrittävätkö edes.

Täällä kp21/?. Pikkutuhru vuoto loppui. Ovista en oo tikuttanut ja tuskin alankaan tikuttelemaan. Ei oo ehkä mun juttu. Toi tuhrusta nyt arvelen, että oli joko kiinnittymisvuoto tai ovis. Mahaa vähän juilinnut menkkamaisesti ja tunteet heitelly, itkua on pitänny piätellä. Toivottavasti johtuisivat raskaudesta.
Eli piinaviikkoja täälläkin elellään. Ajattelin perjantaina aamuna tehdä testin jos ei menkat ole alkaneet.
 
  • Tykkää
Reactions: hampula
Komppaan edeltävää. Ei pienintäkään merkkiä mikä viittaisi raskaana olemiseen, toki ei myöskään mitään tuntemuksia että kuukautiset alkaisivat, mutta eipä ollut viime kierrossakaan. Muutenkin olen joutunut koko kuukauden napsimaan särkylääkkeitä, tuskinpa ainakaan edesauttaa raskautumista... Ja nyt menossa antibioottikuuri, joka tulee eteen myös kolmen vkn päästä taas. Kai täytyy vaan hoitaa nuo hammaslääkäri käynnit pois alta ja sitten vasta vauvantekohommiin :(
 
Pikasesti ON: yksityisellä tänään kävin gynellä(sattupa olee ihanan symppis gyne-täti) folli 20mm limis 7.8mm meinasi ovista huomiselle. Ehdotti piankin koeputkihedelmöitystä kun ikää on kertyny ja yritystä/odottelua useampi vuosi takana. Hurjaa mutta me ollaan valmiita kaikkeen mikä auttaisi saavuttamaan odotetun lopputuloksen eli raskauden ja sitä myöten uuden vauvan meidän perheeseen.
Tänään siis kp9
 
Mitä tarkottaa ON? :D :D

Ei mulla kaikki muumit ole laaksossa enää.. Tänään ajoin autolla kouluun, kun Voicelta tuli eilinen mysteeriääni -kilpailun uusinta. Joku nainen voitti sen ja oli ihan innoissaan. Aina mä oon toisten ilosta herkistyny, mutta mä aloin itkemään! Ihan kunnolla vollottamaan. Thank god mä olin yksin... Hävetti. Joko mä oon aivan menkkahöyryissä tai jossain muissa höyryissä.. Tosin jos olis tärpänny jo yk -1 mua hävettäis olla täällä huutelemassa :( Toiset yrittää ikuisuuden ja toisilla onnistu heti :(
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73 ja Mandee
Mitä tarkottaa ON? :D :D

Ei mulla kaikki muumit ole laaksossa enää.. Tänään ajoin autolla kouluun, kun Voicelta tuli eilinen mysteeriääni -kilpailun uusinta. Joku nainen voitti sen ja oli ihan innoissaan. Aina mä oon toisten ilosta herkistyny, mutta mä aloin itkemään! Ihan kunnolla vollottamaan. Thank god mä olin yksin... Hävetti. Joko mä oon aivan menkkahöyryissä tai jossain muissa höyryissä.. Tosin jos olis tärpänny jo yk -1 mua hävettäis olla täällä huutelemassa :( Toiset yrittää ikuisuuden ja toisilla onnistu heti :(
ON= omaanapaa :)
 
Hahahahah, loistava :ROFLMAO:

Miten ihmisten pää kestää tätä yrittämistä. Analysointia, monta kertaa laskee uudestaan kalenterista päivät, jatkuvaa googlettelua, oman kropan tunnistelua.. Huhhuh. Teille pidempään yrittäneille respect ja tsemppiä :alien: Helpottaako tää jossain vaiheessa vai paheneeko vaan?
Juu mikä ihme siin on et tosiaa pitää kalenterista laskee monta kertaa ne päivät millo esim. mahdollinen ovis vois olla. Ihan kun ne päivät siitä yhtäkkii mihinkää muuttuis :D ja tosiaan jokanen pienikin olematon muljahdus mahassa pitää analysoida, että missä kohtaa vatsaa tapahtui, kellonaika jne... Ei hyvää päivää! Nyt kun oon muutenkin kipee, niin ei tuu tota enää harrastettua, kun keskittyy vaan paranemiseen. Mut tätä ennen kyllä.
 
Nyt alkaa sitten mieli tekee tepposia. Oksettaa ja paleltaa jo toista päivää putkeen todella paljon. Eilen myöskin ikenet alko vuotaa ihan hirvittävästi verta pesun yhteydessä (n) taitaa mennä nyt mielikuvituksen puolelle jo nää mun olot :censored:
Kollega vetelee riisikakkuja vieressä ja musta ne haisee ihan hernekeitolla, etoo ihan pirusti tuo haju vaikka rakastan ite riisikakkuja :ninja:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen

Yhteistyössä