Toiveena vauva 2017-2018

Heippa!!

Ihana ilma ulkona tosiaan, vihdoin!! :love:

Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille. Mulla meneillään tosiaan kp 16/28 ja dpo 1 todennäköisesti. En kyllä tehnyt ovistestejä, kun olo on ollut huono, vatsatautia ja kuumetta ollut.Tuskin siis kovin hyvät mahkut plussata tässä kuussa, mutta salaa toivon!
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Ei pitäisi tosiaan pitää jemmassa noita testejä... Tyhmyyksissä tänään testasin 10 herkkyydellä, tyylipuhdas nega. Tänään kp 25/25-29 dpo 10(?), vähän meni toivo kun eikö ton pitäisi jotain jo näyttää? Mulla useimmin kierto ollut sen 27päivää. No, testaan sunnuntaina äitienpäivän kunniaksi jollei , menkat ennen sitä ala. Oikeestaan ei liiemmin ole mitään oireitaakaan enää, ainut mikä hieman ihmetyttää on v.vuodon määrä. Sitä tullut esim tänään ihan "holahtamalla" pariin kertaan. Yleensä ei ennen menkkoja juurikaan tule mitään. Mahaa nippailee edelleen, mutta se voi mennä lähestyvien menkkojenkin piikkiin. Jotenkin tuo negatesti vei vähän fiilistä, ja en enää usko yhtään raskauteen. Ajatukset jo helmikuun vauvassa ;)
Mutta odotellaan nyt siihen kp1, kohtahan senkin pitäisi olla. Viimeistään mun kierroilla tiistaina.
 
Täällä äiti 30v astuu mukaan remmiin (y)
Aiemmasta liitosta 2 poikaa 7&8v pojat ja nyt uuden miehen kanssa sovittu, että yritys alkaa kunhan pääsen poistattamaan kierukkaa... :)
Ensin selvitettävä onko mun niskan patti todella vain rasvapatti niinkuin magneetissa näytti ja vaatiiko akuuttia poistoa... ja miten se ja meidän vauvaprojekti - onnistuuko yht' aikaa?! Onneksi tulevana keskiviikkona hoidonarviointiaika ;)
Itsellä ei mitään käsitystä kierrosta, kun ei mitään vuotoa kierukan aikana, mutta ovulaation ajankohdan uskon voimakkaasti tietäväni/tuntevani... :sneaky: Se on siinä just ennen palkkapäivää :LOL:
Toivottavasti täällä päästäis pian tositoimiin :love:
 
Ihanat ilmat, kerta kaikkiaan! :love: Mulla tosin pamahti hirveet allergiaoireet päälle ja oli pakko ottaa nenäsuihke käyttöön vaikka yritän nyt yritysaikana olla mahdollisimman paljon lääkkeettä. Parempi kuitenkin näin kuin kärvistellä kurjan olon kanssa, pitäähän näistä keleistä päästä nauttimaan!

Mulla on muuten iho-ongelmiin auttanut kun oon säännöllisesti kuorinut merisuolalla. Se on sileyttänyt ja puhdistanut ihoa ihan silmin nähden. Suosittelen!

Täällä ei juuri oloja. Nyt menossa kp25/28-30 /dpo 6. Tissit edelleen vähän arat ja täyteläisemmät. Alavatsalla välillä pientä juilintaa. Mutta oikeestaan aika perus oireet tähän kohtaan kiertoa, niin että toiveet ei edelleenkään ole korkealla. Silti tekis mieli jo testata :D:D ihan vaan testaamisen ilosta :LOL: Taidan kuitenkin malttaa vielä ensi viikon puolelle, jos ei menkat ala ennen keskiviikkoa, niin ehkä.sitten...
 
Ajattelin nyt täällä kysyä, kun ajattelin että täällä nyt on paljon naisia ( eikä tarvii omalla naamalla kysyä ;))
Eli mulla nyt pari päivää ollut alapää tosi kipeä. En usko että littyy mitenkään tuleviin menkkoihin, ei ainakaan koskaan aiemmin ole ollut, enkä myöskään usko johtuvan mahdollisesta raskaudesta.
Mutta siis, onko kellään koskaan ollut ikään kuin häpyhuulien sisäpinnat kipeät? Siis niin että esim. pyyhkiessä sattuu ja pesulla käydessä? On siis kosketusarat ja kirvelevät. Onko mulla joku tulehdus siellä vai voiko iho/ limakalvot olla jotenkin kuivat? Ja jos, niin mistä moinen mahtaa johtua? En käytä alapääpesussa mitään pesuaineita sen ihmeemmin, joten siitä tuskin on kyse. Mietin että voiko johtua pyykinpesuaineesta? En myöskään usko mihinkään sukupuolitautiin, mikä ehkä ensimmäisenä saattaisi tulla mieleen.
Ja vielä, mitä tälle voi tehdä? Tietty meen gynelle tms. jos pitkään jatkuu, mutta olisiko jotain mitä voi kokeilla avuksi?

Ja anteeksi, jos ei tänne kuulu
:oops:
 
Ajattelin nyt täällä kysyä, kun ajattelin että täällä nyt on paljon naisia ( eikä tarvii omalla naamalla kysyä ;))
Eli mulla nyt pari päivää ollut alapää tosi kipeä. En usko että littyy mitenkään tuleviin menkkoihin, ei ainakaan koskaan aiemmin ole ollut, enkä myöskään usko johtuvan mahdollisesta raskaudesta.
Mutta siis, onko kellään koskaan ollut ikään kuin häpyhuulien sisäpinnat kipeät? Siis niin että esim. pyyhkiessä sattuu ja pesulla käydessä? On siis kosketusarat ja kirvelevät. Onko mulla joku tulehdus siellä vai voiko iho/ limakalvot olla jotenkin kuivat? Ja jos, niin mistä moinen mahtaa johtua? En käytä alapääpesussa mitään pesuaineita sen ihmeemmin, joten siitä tuskin on kyse. Mietin että voiko johtua pyykinpesuaineesta? En myöskään usko mihinkään sukupuolitautiin, mikä ehkä ensimmäisenä saattaisi tulla mieleen.
Ja vielä, mitä tälle voi tehdä? Tietty meen gynelle tms. jos pitkään jatkuu, mutta olisiko jotain mitä voi kokeilla avuksi?

Ja anteeksi, jos ei tänne kuulu
:oops:
Mulla on joskus limakalvot arat, johtuu yleensä liian rankasta pyyhkimisestä/pesemisestä tai hankaavista alusvaatteissa. Ihan rasvaaminen on mulla auttanu. Öljyä tai rasvaista perusvoidetta jonka pH on tarpeeksi alhainen. Myös kookosöljyä oon käyttäny. Alapesussa oon viimesen vuoden ajan käyttäny Lactolinea jonka jälkeen limakalvotki on voinu paremmin.

Toivottavasti oli mitään apua :)
 
  • Tykkää
Reactions: MannaL
Kävin vähän läpi esikoisen oireilua ja siinä aivastelu ja nännien arkuus alkoi nelisen päivää oviksen jälkeen. Tein siitä sen oletuksen että mun ovis saattoi hyvinkin siis olla vasta nyt maanantaina kun ne ovismaiset kivut oli, joten nyt onkin vasta dpo5 sen mukaan. Silloin aivastelu alkoi n. dpo2 ja rinnat dpo3. Taidan siis testailla vasta viikon päästä seuraavan kerran. Jos ei silloin näy mitään niin sitten ei kuin menkkoja odottamaan. Aika zen-fiilikset valtaosan ajasta. Yhä vasen rinta kipeä ja oikeaa pakottaa välillä kuin maito nousisi. Mahakivut isoimmillaan yleensä aamuisin ja tänään niitä ei ole oikeastaan ollut.

Kuinkahan yleistä on oireilla suht samalla lailla kaikista lapsista?
 
Sanokaa vaan että menee mulla hiukan yli, mutta testasin aamupissasta pregchekillä ja mä oon näkevinäni testissä haamujen haamun. Varmistin äsken vielä apteekin omalla, ja siihenkin ehkä jotain tuli, mutta vähemmän kuin aamun testiin. Yritin jopa kuvaa ottaa, mutta siitä ei taida selvää saada. Ei auta kun odottaa... Huomenna ehkä pitäisi alkaa, menkkaketutus puuttuu ( sitä oli sillon alkuviikolla kyllä. Myöskään ei tule edes sitä ruskeaa tuhrua vieläkään, valkovuotoa sitten senkin edestä. Etova olo jatkuu ja tää alapään kirvely ihmetyttää. Mulla ei ole ikinä ollut hiivaa, pitääkö siihen aina ottaa se lääke? Ja missä se käydään toteamassa?
 

Attachments

Sanokaa vaan että menee mulla hiukan yli, mutta testasin aamupissasta pregchekillä ja mä oon näkevinäni testissä haamujen haamun. Varmistin äsken vielä apteekin omalla, ja siihenkin ehkä jotain tuli, mutta vähemmän kuin aamun testiin. Yritin jopa kuvaa ottaa, mutta siitä ei taida selvää saada. Ei auta kun odottaa... Huomenna ehkä pitäisi alkaa, menkkaketutus puuttuu ( sitä oli sillon alkuviikolla kyllä. Myöskään ei tule edes sitä ruskeaa tuhrua vieläkään, valkovuotoa sitten senkin edestä. Etova olo jatkuu ja tää alapään kirvely ihmetyttää. Mulla ei ole ikinä ollut hiivaa, pitääkö siihen aina ottaa se lääke? Ja missä se käydään toteamassa?
Vaikka kuva on huonolaatuinen, nään selvästi viivan tuossa!
 
MannaL Mäkin nään haileen viivan tuossa kyllä! (y):love:

Maltoimpa olla vielä tänä aamuna testaamatta. Lämmöt kyllä on korkeammalla kun yleensä, 36.8 näytti. Mittasin kolmeen kertaan kun en uskonut. :D Mulla yleensä lämmöt on 35.9-36.2 väliin.
 
Testejä ei saa katsoa testiajan umpeuduttua, ei tietenkään. Mutta jos sivusilmällä osuivat silmiin ja kamerakin laukaisi itse itsensä, niin mitä mieltä olette ns. roskishaamuista? Tai näihin molempiin tuli mun näkemyksen mukaan se hailukka viiva jo testiajalla, mutta nyt ne näyttää tältä. Voiko molempiin tulla roskishaamu, joka ei tarkoita mitään? Mä en itse ole koskaan saanut sellaista, negat on pysyny negoina.
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Nonsk ja Yuna
MannaL, kyllähän noissa ihan selvästi jotain on! Varovaiset onnittelut siis! :love: Roskishaamuista mulla ei ole kokemusta, mutta kai se aika epätodennäköistä on, että molempiin ilmestyis samanlainen eikä se tarkottais mitään.

Niin ja hiivaan saa apteekista lääkettä ilman reseptiä, yleensä kai suositellaan, että ensimmäisen kerran diagnoosi pitäis vahvistuttaa lääkärillä (yleis tai gyne).

Tervetuloa uusille ja tsemppiä piinailijoille! :)
 
Testejä ei saa katsoa testiajan umpeuduttua, ei tietenkään. Mutta jos sivusilmällä osuivat silmiin ja kamerakin laukaisi itse itsensä, niin mitä mieltä olette ns. roskishaamuista? Tai näihin molempiin tuli mun näkemyksen mukaan se hailukka viiva jo testiajalla, mutta nyt ne näyttää tältä. Voiko molempiin tulla roskishaamu, joka ei tarkoita mitään? Mä en itse ole koskaan saanut sellaista, negat on pysyny negoina.
Ei nuo mitään haamuja ole! Selvät viivathan nuo on!!
 
Mannalla ihan selvästi viivoja näkyy, mä.en ainakaan oo saanut haamuja näkymään kuvissa ja mun mielestä noissa on ihan väriäkin :)

Tää kierron alku on kyllä tylsää. Tai no ei voi tylsästä puhua nyt kun on kuopus oksennellut niin on saanut aamusta asti pyykkiä pestä ja pitäisi alkaa järjestelee 7v ja 2v synttäreitä. Kaverisynttärit osuu just oviksen tienoille ja 10 lasta varmasti aiheuttaa sellaisen stressin että ovis siirtyy hamaan tulevaisuuteen :/ sitten vielä viikonloppuna yhteissynttärit sukulaisille.

Joku oli kysellyt lapsista. Täältä löytyy tällä hetkellä pojat 6v ja 1v sekä tyttö 4v. Viirup , ollaankohan me oltu joskus samassa odotusryhmässä? Tytöstä itse olin huhtikuisissa -12 ja kuopuksesta toukokuisissa -14.

Olisi mukava saada nyt joku muu kuin kevätvauva. Kaikkien kolmen la:t mahtuu 3 viikon sisään..o_O tosin voihan se olla ettei vaan ole hedelmällinen kun loppukesästä? Vai liekö sattumaa vaan..
 
Paljon onnea MannaL! Kyllä nuo selkeät viivat on! Vielä kun parin päivän päästä testaat niin varmistuu 100%. Eikös sulla oo vielä vähän vajaa kp? Eli senkin puolesta ei vielä vahvaa viivaa tule, mut kyl noissa viivat on!
Sun oireet kuulostaa kyllä hiivalta. Ohje on juu et eka pitäisi käydä toteamassa lääkärissä... Mut toisaalta jos lääke auttaa niin hiivahan se sit oli :whistle: Mut nyt kun vaikuttais siltä, että oot raskaana niin suun kautta otettavia hiivalääkkeitä et saa ottaa vaan emätinpuikko, jota et käytä, vaan laitat tabletin sormin paikoilleen ja sit voide. Nimm. raskausaikana hiiva kävi kylässä just mukavasti loppuraskaudessa ja pelkäsin et pitääkö mun mennä synnyttämään niin et kirvenee ja kutisee :mad:
 
Avantasia Meillä on -08, -11, -13 ja -15 syntyneet lapset. :)

Typeränä ja malttamattomana tein testin, ja vielä keskellä päivää. Ei siis mitään järkee. Tuloskin oli ennalta jo arvattavissa, nega. :unsure: Mutta nyt on vissiin vasta kp27 menossa, että 3pvä aikaa vielä viivan ilmestyä..? Ei kait se edes vielä näkyis, ja päiväpisuista..
 
MannaL: Canesten combi kantsii ostaa apteekista. Sitä saa käyttää vaikka olis raskaanakin. Ja sivele voidetta laajalti myös sinne missä se arka kohta on.

Mulla yksi raskausoire oli hiivatulehdus ja niitä sit alkuraskaudessa oli kolme tai neljä. Se oli vähän mälsää mutta ilmeisesti aika tavallista.
 
  • Tykkää
Reactions: MannaL

Yhteistyössä