Terve vaan,
liittyisin tähän nyt, kun vauvan yritystä päätettiin aikaistaa parilla VUODELLA mahdollisen endometrioosin takia. Diagnoosia ei vielä ole, mutta oireet ovat olleet jo joitakin vuosia selkeitä ja pahenemaan päin. En ole vain aiemmin älynnyt, ettei järjettömät kuukautiskivut viikko ennen vuotoa ehkä olekaan "normaalia".
Olemme molemmat 28-vuotiaita ja tämä olisi nyt yk 1 ja 1. lapsi kyseessä tietenkin. Kiertoni on ollut aika tarkka, sillä en käytä mitään hormoniehkäisyä. Joskus harvoin heittää kolmekin päivää, mutta yleisesti 30-31 päivää. Tänään kp 17/30-31. Ovulaatiotestejä en ole (ainakaan vielä) tehnyt, mutta tuntemusten perusteella ovulaatio on tapahtunut näinä päivinä. Tänään ei ole ollut enää limoja, mutta oudosti nipistää edelleen oikeaa munasarjaa. Eilen nipisteli molemmin puolin ja pari kertaa tuntui tuossa keskellä ikävältä noustessa ylös sohvalta. Ja tänään alkoi tuntua oikeassa rinnassa jotain outoa jomotusta. (hui) Alaselkä on ollut taas ihan kipeä, mutta veikkaan sen johtuvan jostain lihasjumeista.
Yrityksiä on ollut nyt kp 7, kp 12 ja kp 16. Jotenkin ihan sekava olo, kun päätettiin vihdoin ryhtyä tähän ja en meinaa vielä edes uskoa tätä todeksi. Hirveästi olisi juttuja, mistä pitää ottaa selvää. Kuten se, että uskallanko käyttää setiritsiiniä allergiaoireisiin jne.
Aika epätodennäköistähän se olisi, jos heti tärppäisi. Ahdistaa silti, että viikon päästä alkaa taas menkkaoireet, jotka ovat minulla yhtä helveetteä. Vatsa turpoaa, päätä särkee, selkää särkee, alavatsa on ihan jumissa ja kipeä n. viikon ajan ennen menkkoja. Lisäksi minulla on muitakin endometrioosiin liittyviä oireita kuten peräsuolen kramppailua ja virtsankirvelyä n. viikko ennen menkkoja. Huoh. Onneksi olen menossa lääkäriin selvittelemään asiaa. Toivotaan vain, ettei tällä ole vaikutusta raskaaksi tuloon.. Tämän takia me päätimmekin aikaistaa yritystä muutamalla vuodella.
Menkkaoireiden sijaan ottaisin mieluusti raskauspahoinvoinnin tms. Silloin ainakin tietäisin, että siitä on jotain "hyötyä" kärsiä.