Toiveena vauva 2017-2018

Enää 2 pilleriä jäljellä, sitten pääsen muiden ekaa kiertoa elävien kanssa jännäämään että joko heti YK1 tärppää ;)

Luin aiemmin, että ovulaation aikaan ja jälkeen ei kannata syödä särkylääkettä. Osaako kukaan sanoa, koskeeko se myös Panadolia? Ja kuinka kauan kierrosta sitä särkylääkettä pitää vältellä? Ei sillä että joka päivä tulisi nytkään syötyä mutta välillä on päänsärkyä ja tällä hetkellä vaivaa inha flunssa-tauti :unsure:

Tsemppiä luova kovasti muuten tuo plussanneiden pitkä lista! :love:
Mietin tätä myös viikonloppuna, kun iski flunssa just oviksen oletettuun ajankohtaan. :sick: Sinnittelin sitten ilman, onneksi kuume ei noussut kovin korkealle. Mutta ehkä Panadol ei haittaa, ainakin löysin nyt tällaisen: "Esimerkiksi parasetamolia tai asetyylisalisyylihappoa sisältävät lääkkeet eivät vaikuta hedelmöittymiseen." (Turun Sanomien jutusta vuodelta 2007, eli hiukan vanhaa tietoa toki)

Ja samaa mieltä plussanneiden listasta, erityisesti kun näyttää siltä, että nyt keväällä on tullut koko ajan enemmän plussia :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Tuo läheisten suhtautuminen on vaan todella arka asia, vaikka kuinka tietää, ettei tarvitse muiden mielipiteistä välittää. Itse en kertonut nelosen saamisestakaan, kuin vasta pitkälti rv15 jälkeen. Isäni tosin huomasi asian jo ennen kymmentä viikkoa, kun mun maha pomppaa lähes heti esiin plussan jälkeen. Tällä kertaa ajattelin olla kertomatta yhtään mitään ja jokainen huomaa/kuulee jourut sitten aikanaan. Jotenkin tuo muiden suhtautuminen saa omankin mielen ajoittain epäilemään omaa selvä järkisyyttään. Vaikka todellisuudessa kaipuu uuteen perheen jäseneen on vahva. Siskoni muun muassa onnitteli nelosesta kysymällä "eikö olisi ollut järkevää säästää se viiminen vähän myöhemmille vuosille?"...Miksi ihmeessä säästeltäisiin mitään, jos tämä tilanne tuntuu hyvältä? Nyt meillä on 4 lasta n. 2-6 vuotiaita ja on älyttömän mukava huomata kuinka tiivis porukka ne on ja tulevat olemaan vielä vuosia eteenpäin.
Täällä alkaa flunssa olemaan voiton puolella. Eilinen meni kuumeen kera, mutta tänään jo hieman toivoa ilmassa. Silti vielä hyvillä mielin istun sohvannurkassa lepuuttamassa koneen kanssa ja välttelen arki puhteita viimiseen asti.:whistle: Jotenkin rauhallisin mielin suhtaudun tähän odotuksen odotukseen, verrattuna aikaisempiin. Nyt ei ole yhtään niin hötky olo, eikä touhut tunnu pakko pullalta. Yhtään testiäkään en ole hankkinut vielä. Tosin ehkä se hötkyily alkaa sitten parin viikon päästä..:ROFLMAO:
Tuohon säästelyyn voin sanoa omakohtaista kokemusta, mutten toki äitinä vaan isosiskona. Meitä on yhteensä 6 tyttöä ja kaikki tehty putkeen. Oon huomannut että meiän porukka on aivan mahtava, kun ei ole mitään suuria ikäeroja! Ja huomannut myös sen että vanhin pikkusiskokin kehittyy samaan tahtiin ja hän on nykyään minun paras ystäväni. En osais kuvitella että jos äiti olisi muut tehnyt iltatähtösinä niin emme olisi niin läheisiä. Ja huom tälläkään kommentilla en halua mollata ketään, jos tuntuu siltä niin saa niitä iltatähtiäkin tehdä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Zipi ja JonMa
Täällä dpo11 ja puhdas nega testattu päiväpissistä kylläkin, mut useemma tunnin pidätyksellä :( Eli kp26/26-28 menossa tänään. Ihan täyttä peetä tää koko homma :/ Toki oviksesta ei varmuutta, mut eiköhän ne menkat ala taas viimestään la!

Välillä mahaa nippailee ja valkkaria edelleenkin valahtaa pöksyyn.. Liekkö sitten vaan enteilee alkavia vuotoja :/

Varasin ajan 35-vuotiaiden papaan niin siellä kyllä juttelen tästä kun ei vaan vauvaa saada. Se on vielä mun neuvolatäti, jolle meen ja jonka luona kerkesin sen ekan neuvolan käydä ennen tuulimunaa.. Jospa sillä olis jotain ideoita! Se vaan sillon mainitsi et usein tuulimunan jälkeen raskautuu nopeasti uudestaan. Noh 5kk tässä on jo menny!!

Kuntokuuri tässä alotettiin miehen kans niin jospa se veis ajatuksia vähä muualle ees hetkittäin. Sekin äsken huikkas et jospa täö kuntoilu ja terveellisempi ruokavalio tois sen kauan odotetun plussan <3 Ottaa koville selkeesti silläkin..

Mä otan kantaa tohon et miten suku suhtautuu näihin raskausuutisiin. Mulla siis 4. lapsi toiveissa. Miehelle 2. Meidän tapauksessa tuskin osaa kukaan iloita ainakaan alkuun. Sen sain kokee taas kerran ton viimesen jälkeen. Että osaavatkin olla ajattelemattomia. Ja toki se satuttaa jos joku arvostelee lapslukua tai sitä et miten te pärjäätte, mut monellakaan ei ole juurikaan konkreettista tai omakohtasta kokemusta sisarrusrakkaudesta ja siitä miten paljon turvaa ja yhteenkuuluvuuden tunnetta tuo kun on sisaruksia useita. Aina vaan ajatellaan rahaarahaarahaa!! On toki niitä jotka oikeesti haluaa luoda uraa ja päätyneet yhteen lapseen tai lapsettomaan elämään. Mutta niiden mielipiteet jätän todellakin omaan arvoonsa..
Kaikki me eletään tää elämä ja eletään se niinkuin kustaki hyvältä tuntuu. Mä haluun lisää lapsia ja täts it.
Mullakin 5 sisarusta ja todella usein saa kuulla et miten outoo se on kun on niin läheiset välit omiin sisaruksiin. Ja et miten ollaan niin paljon tekemisissä. Keskimmäisen siskon kans ollaan mielettömän läheisiä vaik ikäero 6 vuotta. Niinku parhaat ystävät! Ja vasta aikuisiässä sen ymmärtää, miten tärkeitä ne on. Lapsena kyllä tapeltiin ja oli porukoilla kestämistä mutta kiitän että tää perhe mulla on!!
Monet tutut sanoo miten ihana olis, jos olis vaikka edes se yks sisarus. Et ovat ihan kateellisia, kun ollaan niin läheisiä :)
Ja sit vielä sekin et kun meillä siskoksista kaikilla on lapsia niin arvaattekin miten läheisiä ja rakkaita serkukset on toisilleen <3
Eipä kai tässä muuta kut tähä hätään. Jään oottelee alkaako ne menkat vai onko toivookaan plussasta tässä kierrossa.. Hmph..
 
Mun vanhemmat kun on puolestaan hankkinut meidät suurilla ikäeroilla (3 lasta aina 7 vuoden välein), niin mulle tämä tuntuu hyvältä. Miehelläni on myös suuri ikäero sisarukseensa. Joten me lähinnä taivastellaan ja ihmetellään miten ihmiset selviävät lapsikatraidensa kanssa :D Mutta tosiaan hienoa että selvitään ja jaksetaan, meille vaan vähän vieras ajatus. Ollaan joskus naureskeltu että oltaisiin kyllä aivan vierailla vesillä esim kaksosten kanssa :)

Mulle sisko on parasta maailmassa, ikäerosta huolimatta. Aina oltu läheisiä. Veljenkin kanssa, hän vain meni ja muutti maapallon toiseen kolkkaan aikuisiällä.

Joten tällä kokemuksella peukutukset myös iltatähdille ja suurille ikäeroille :)
 
  • Tykkää
Reactions: Zipi
Mun vanhemmat kun on puolestaan hankkinut meidät suurilla ikäeroilla (3 lasta aina 7 vuoden välein), niin mulle tämä tuntuu hyvältä. Miehelläni on myös suuri ikäero sisarukseensa. Joten me lähinnä taivastellaan ja ihmetellään miten ihmiset selviävät lapsikatraidensa kanssa :D Mutta tosiaan hienoa että selvitään ja jaksetaan, meille vaan vähän vieras ajatus. Ollaan joskus naureskeltu että oltaisiin kyllä aivan vierailla vesillä esim kaksosten kanssa :)

Mulle sisko on parasta maailmassa, ikäerosta huolimatta. Aina oltu läheisiä. Veljenkin kanssa, hän vain meni ja muutti maapallon toiseen kolkkaan aikuisiällä.

Joten tällä kokemuksella peukutukset myös iltatähdille ja suurille ikäeroille :)
Joo siis tottakai tälläset on persoona kohtasia ja mikä sopii kellekkin, ettei sitä voi mennä kellekkään sanomaan mikä on oikea aika tehdä niitä lapsia :) Tehköön jokainen kun tuntuu hyvältä!
 
  • Tykkää
Reactions: Neitonen_82
Terve vaan,



liittyisin tähän nyt, kun vauvan yritystä päätettiin aikaistaa parilla VUODELLA mahdollisen endometrioosin takia. Diagnoosia ei vielä ole, mutta oireet ovat olleet jo joitakin vuosia selkeitä ja pahenemaan päin. En ole vain aiemmin älynnyt, ettei järjettömät kuukautiskivut viikko ennen vuotoa ehkä olekaan "normaalia".

Olemme molemmat 28-vuotiaita ja tämä olisi nyt yk 1 ja 1. lapsi kyseessä tietenkin. Kiertoni on ollut aika tarkka, sillä en käytä mitään hormoniehkäisyä. Joskus harvoin heittää kolmekin päivää, mutta yleisesti 30-31 päivää. Tänään kp 17/30-31. Ovulaatiotestejä en ole (ainakaan vielä) tehnyt, mutta tuntemusten perusteella ovulaatio on tapahtunut näinä päivinä. Tänään ei ole ollut enää limoja, mutta oudosti nipistää edelleen oikeaa munasarjaa. Eilen nipisteli molemmin puolin ja pari kertaa tuntui tuossa keskellä ikävältä noustessa ylös sohvalta. Ja tänään alkoi tuntua oikeassa rinnassa jotain outoa jomotusta. (hui) Alaselkä on ollut taas ihan kipeä, mutta veikkaan sen johtuvan jostain lihasjumeista.

Yrityksiä on ollut nyt kp 7, kp 12 ja kp 16. Jotenkin ihan sekava olo, kun päätettiin vihdoin ryhtyä tähän ja en meinaa vielä edes uskoa tätä todeksi. Hirveästi olisi juttuja, mistä pitää ottaa selvää. Kuten se, että uskallanko käyttää setiritsiiniä allergiaoireisiin jne.

Aika epätodennäköistähän se olisi, jos heti tärppäisi. Ahdistaa silti, että viikon päästä alkaa taas menkkaoireet, jotka ovat minulla yhtä helveetteä. Vatsa turpoaa, päätä särkee, selkää särkee, alavatsa on ihan jumissa ja kipeä n. viikon ajan ennen menkkoja. Lisäksi minulla on muitakin endometrioosiin liittyviä oireita kuten peräsuolen kramppailua ja virtsankirvelyä n. viikko ennen menkkoja. Huoh. Onneksi olen menossa lääkäriin selvittelemään asiaa. Toivotaan vain, ettei tällä ole vaikutusta raskaaksi tuloon.. Tämän takia me päätimmekin aikaistaa yritystä muutamalla vuodella.

Menkkaoireiden sijaan ottaisin mieluusti raskauspahoinvoinnin tms. Silloin ainakin tietäisin, että siitä on jotain "hyötyä" kärsiä.
 
Ikäerosta: Olen itse iltatähti, ja sisarukset on mulle tärkeitä. Saattais tietty olla nykyistäkin läheisemmät välit, jos olis vähemmän ikäeroa. Ite en ole suunnitellut tai miettinyt vielä ikäerojuttuja, kun vasta ekaa yritetään. :D Mutta ehdottomasti haluaisin vähintään kaksi lasta.

Hmm, tänään ei ole yhtään tehnyt mieli kahvia. Aamulla kyllä join kupillisen, mutta iltapäivällä ei käynyt mielessäkään. Samoin mikään makea ei maistu, mikä on myös mulle epätyypillistä. (alkaa taas tää oireiden tarkkailu ottaa kierroksia :ROFLMAO::ROFLMAO:)
 
Mietin tätä myös viikonloppuna, kun iski flunssa just oviksen oletettuun ajankohtaan. :sick: Sinnittelin sitten ilman, onneksi kuume ei noussut kovin korkealle. Mutta ehkä Panadol ei haittaa, ainakin löysin nyt tällaisen: "Esimerkiksi parasetamolia tai asetyylisalisyylihappoa sisältävät lääkkeet eivät vaikuta hedelmöittymiseen." (Turun Sanomien jutusta vuodelta 2007, eli hiukan vanhaa tietoa toki)

Ja samaa mieltä plussanneiden listasta, erityisesti kun näyttää siltä, että nyt keväällä on tullut koko ajan enemmän plussia :love:
Kaiken logiikan mukaan pahimmassa hädässä vois sen Panadolin ottaa, kerta sitä voi raskaana ollessakin tarvittaessa ottaa. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Maria82
Joo helppo sanoa vielä tässä kohtaa, ettei ovista tule tikuttamaan, mutta kelkka voi hyvinkin kääntyä jos ei ala mitään tapahtua :D Tosin ite kun lähdin täysillä mukaan tähän yritykseen, niin varmasti koittaa kisaväsymys jossain vaiheessa, eikä itseään kannata tämän takia puhki kuluttaa, koska sekään ei varmasti paranna mahkuja. Mutta kenellä olisikaan se ihmeresepti siihen, ettei hötkyilisi ja ressaisi, osaisi ottaa rennosti, niin kuin nuo miehet tuntuu osaavan sen liiankin hyvin. :LOL: tai eivät vain näytä tai myönnä sitä.
Ihmereseptiä ei ole tarjota mutta kirjavinkki kyllä :) Itse luin vähän aikaa sitten Kaisa Jaakkolan Reipas rakas raskaus-kirjan ja jotenkin se rauhoitti mieltäni kovasti! Siis että yritän pitää itsestäni mahdollisimman hyvää huolta ja elää terveellisesti ja auttaa vanhaa kroppaani (heh o_O) sitä myöten pysymään mahdollisimman hedelmällisenä. En tiedä montako YK:ta tämä rauhallisuus säilyy mutta kirjaa kyllä suosittelen lämpimästi. (y)
 
Meillä kun vasta ekaa tehdään niin vaikea sanoa tarkasti tosta ikäerosta. Mä hyvin todennäköisesti haluan myös toisen lapsen, kunhan se ensimmäinen joskus on toivottavasti meille suotu. Mies on päälle 40 että kai se toinen sais sit aika pian tulla perään, että jaksaa vielä. Tai sit yks riittää meille, näkee sitten.

Ostin tarkan kuumemittarin ja ajattelin alkaa mittailemaan lämpöjä kun noi ovistestit näyttää aina niin tummaa viivaa että en oikeen luota niihin omalla kohdalla. Mut r-testi oli odotetusti nega ja testailen sit parin viikon päästä uusiks jos tarve.
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Mä oon kuullut/ ymmärtänyt että ennen ovista tehdyt vauvat olisi tyttöjä ja oviksen aikaan sitten poikia. En osaa sanoa, miten pitää paikkansa ja onko meidän pojat tehty mihin aikaan kierrosta

Ikäeroista: meillä jos nyt raskaudun tulisi esikoisen ja vauvan ikäeroksi n. 7,5v ja nuoremman kanssa n. 6v. Toisaalta sekin vähän mietityttää, mutta toisaalta mulla itselläni on sisaruksia sekä pienellä että juurikin tuolla 7v ikäerolla. Ja läheisempi nykyään olen tuon suuremman ikäeron omaavan kanssa, joten ei sitäkään siis voi tietää. Eli en sitten enempää ole jaksanut tätä asiaa pohtia

Lisäystä ja tilannepäivitystä:
Kertokaas te, enemmän noiden ovistestien kanssa puuhailleet ja muutenkin kierroista tietävät. Miten on mahdollista, että eilen tein testin ja siinä oli melkein yhtä tumma viiva kuin kontrolliviiva, muttei ihan. Ja nyt äsken kun testasin, niin viiva kokonaan kadonnut! Voiko se ovis muka mennä noin nopeesti ohi? Onko peli niinkuin nyt menetetty tältä kierrolta? Vai oliko testi jotenkin viallinen? Siis tiedänhän mä, että se nopeasti menee se "THE TIME", mutta että näin päivässä kokonaan? Eilen en saanut täysin vahvaa viivaa ja nyt muka ei mitään! Aikasmoisen epäreilua Ja ei ihme, jos raskautuminen vaikeaa jos näin pienestä kiinni. ( joo, ja kuten ehkä huomaatte en aiemmin ihan kamalasti ole näihin kiertoihin ja päiviin joutunut perehtymään ja nyt olo vähän tyhmä.)
 
Viimeksi muokattu:
Nopeesti selasin kommentteja ja kauheeeeesti uusia tyyppejä, taas!! :D Oonko mä ainut niitä ns. alkuperäisiä vanhoja vauvaa yrittäviä!? ;o

Naurattaa ihan nää toivottavasti ekalla yrityksellä tuun raskaaksi, ja sit ei tulla ja maailma romahtaa. Joo ymmärrän, ettei se kivalta tunnu jne. Ite ollaa yritetty kaks puol vuotta, nii väkisin huvittaa nää ketkä itkee ekasta vastoin käymisestä. Sillee et c'moon. :ROFLMAO:

Toivottavast kukaa ei nyt loukkaantunu, en sitä sillee tarkottanu.
 
Nopeesti selasin kommentteja ja kauheeeeesti uusia tyyppejä, taas!! :D Oonko mä ainut niitä ns. alkuperäisiä vanhoja vauvaa yrittäviä!? ;o

Naurattaa ihan nää toivottavasti ekalla yrityksellä tuun raskaaksi, ja sit ei tulla ja maailma romahtaa. Joo ymmärrän, ettei se kivalta tunnu jne. Ite ollaa yritetty kaks puol vuotta, nii väkisin huvittaa nää ketkä itkee ekasta vastoin käymisestä. Sillee et c'moon. :ROFLMAO:

Toivottavast kukaa ei nyt loukkaantunu, en sitä sillee tarkottanu.
Minä täällä hei vieläkin.. :rolleyes: meitä nyt ei edes voi verrata, mutta viisaasti todettu :ROFLMAO: :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Täällä onkin eletty hiljaiseloa ja päästy reissusta kotiutumaan. Satunnaisia vihlaisuja on vatsalla tuntunut ja perjantaina testattu puhdas nega ihan vaan sen varalta että parit siiderit uskalsi juoda. Tulevana viikonloppuna pitäisi kaiketi menkat alkaa, toivotaan että onkin tärpännyt. :)
 
  • Tykkää
Reactions: -tanjuska
Nopeesti selasin kommentteja ja kauheeeeesti uusia tyyppejä, taas!! :D Oonko mä ainut niitä ns. alkuperäisiä vanhoja vauvaa yrittäviä!? ;o

Naurattaa ihan nää toivottavasti ekalla yrityksellä tuun raskaaksi, ja sit ei tulla ja maailma romahtaa. Joo ymmärrän, ettei se kivalta tunnu jne. Ite ollaa yritetty kaks puol vuotta, nii väkisin huvittaa nää ketkä itkee ekasta vastoin käymisestä. Sillee et c'moon. :ROFLMAO:

Toivottavast kukaa ei nyt loukkaantunu, en sitä sillee tarkottanu.
Just odottelinkin milloin tuut päivittää sun tilannetta, onko hoito suunnitelmia?
Et todellakaan oo yksin :D
Neljäs vuosi täällä menossa:oops:
No juu onhan välillä silmät pyöreänä ku jollain pidetään tauko kiertoo ku la ei sovikaan kalenteriin:LOL::ROFLMAO::LOL::ROFLMAO:
Mutta kaikki yrittäköön tavallaan, ei kai nyt kukaan fiilis kommenteista voi loukkaantuu.
 
Huomenta!

Lasten ikäerosta: Meillä nuo kolme ensimmäistä on 2,5 vuoden ikäerolla aika tasaisesti ja ovat kyllä mahtava porukka. Aina löytyy kaveri, jos seuraa kaipaa ja porukassa pelaavat esim jalkapalloa pihalla kaiket päivää. Nyt jos pian raskautuisin, niin nuorimman kanssakin tulee ikäeroa n.6,5 vuotta. Mua tuo ikäero vähän vaivaa ja oonkin jo miettinyt miten hän ehkä tarvitsisi kaverin pian, mutta mies ei siihen tule suostumaan. Jotenkin vähän jopa itsekkäältä tuntuu, kun haluan vielä vauvan ja sitten hänen sisaruksensa ovat niin isoja...:confused::confused: Kiva kuulla teidänkin kommentteja, kellä on itsellä isompi ikäero sisaruksiin... kaippa se isompikin ikäero on ihan ok.. toivottavasti. :love:
Minä kuulun niihin, jotka ihannoivat isoa perhettä ja koko lapsuuden olisin toivonut, että minulla olisi enemmän sisaruksia.

Piti vielä tuohon kommentoida, kun näistä muiden ihmisten kommenteista lapsimäärään puhuttiin, tai siis lähinnä siihen työttömyyteen/rahojen riittävyyteen. Meillä on molemmilla ihan vakityö, mutta itse koen jatkuvasti hiukan epävarmuutta siitä, että miten pitkään. Sekin asia voi muuttua kenen tahansa osalta, kun joka paikasta nipistetään väkeä... Vähän on alkanut mietityttää, että jos joudunkin työttömäksi, niin miten rahat neljänteen lapseen riittävät. Nyt vielä, jos lapsilisätkin laittavat verolle.. Toki uskon että jotain työtä löytäisin, ja toisaalta kun on kotona ei mene järjettömiä matkustuskuluja (työpaikalle), hotomaksuja ym. Täytyy luottaa, että elämä kantaa...:)

Omaa napaa: Hiukan arat rinnat, eipä paljon muuta. Ensi viikolla odotan menkkojen alkavan.

Kaippa se on taas alettava valmistautumaan töihin. Mukavaa torstaita kaikille!!!!:love:
 
Huomenta ikäerosta että itse haluaisin max 3 vuotta mutta eipä sitä itse voi määrittää :unsure: junnuna halusin itselleni aina sisaren tai veljen ja sainkin sen sitten ja meille tuli ikäeroksi 12 vuotta.. Jälkeenpäin kun omia tehnyt niin äitini sanonut että on sai silloin niin monia km ja tuulimunia että iltatähti oli enemmän kuin toivottu.. Itse yritän olla vain positiivinen että kyllä se meille aiemmin tulee :X3: ja tänään olisi kaiketi dpo 14-15 eikä oireita sen kummemmin.. Salaa toivon mutta sisimmissäni tiedän että uusi kierto alkaa vklp aikana. Eilen citymarketissa käydessä oli pakko nappaa pregcheckin rtesti mukaan ihan vaikka vaan nurkkii pyörii:LOL: Miehen mielestä oon ollut taas muutaman päivän maassa mutta eiköhän se mieli virkisty kun pääsee piinasta(y)
Kiva lukee et täältä löytyy alkuperäsiä yrittäjiäkin vielä!
Tsemppejä kaikille :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk ja Darni73
Mä olin ainut lapsi 2.-luokalle asti. En ollut lellitty, menin jo alle vuoden iässä perhepäivähoitoon. Ei tullut epäsosiaalista, välillä voisi jopa olla enemmän hiljaa:ROFLMAO:
Nyt on pikkuveljet teini-iässä ja koko ajan niiden kanssa on enemmän yhteistä. Saattavat tulla yksin siskon luo junalla toiselle paikkakunnalle shoppailemaan ym. Pointtini siis se, että itseäni ei tuo jätti-ikäero haitannut. Itse olen kyllä ajatellut, että jos Luoja suo niin sen 2 lasta haluan ja suht pienellä ikäerolla. Saa nähdä. Tulis ees se eka.

P.s. Jänniä aikoja eletään! kp27/28. Toisaalta on toivoa, mutta peruspessimistiset savolaiset sukujuuret puskee myös aika tiukkaan päälle:D Jos ei tärppää niin sit yritetään tammivauvaa, nou proplmeemos!;)
 
Mistähän sitä aloittaisi... No vaikka siitä, että uusi vauvaa toivova ilmoittautuu mukaan ketjuun! Itse olen 34v ja mies on 35v. Minulla on ennestään kaksi lasta, jotka ovat nyt 7v ja 5v. Miehellä ei omia lapsia ennestään ole. Kun aloimme seurustella 2,5v sitten, julistin vielä silloin että minun lapset on tehty. Ei enää yhtään enempää, tämä riitti. Jotenkin oli jopa nolon tuntuinen ajatus, että lapsia olisi eri isille, kuin vaan yhdelle ja samalle. Niin no, mieli muuttui matkalla ja pappikin sanoi aamenensa. Nyt sitten yhdessä tuumin päätimme jättää ehkäisyn pois ja mennä asenteella "tulee jos on tullakseen". Tai niinhän se mies varmaan alkuun luulikin ;) Olen aiempia lapsiani odottaessa kirjoitellut täällä aktiivisesti, mutta en muistanut enää millään salasanaani ja käyttäjätunnuksenkin muistaminen oli vähän arpapeliä. Eikä ketjujen etsintä vuosien takaa oikein houkuttanut, niin päätimpä sitten tehdä kokonaan uuden tunnuksen.

Kierukka minulta poistettiin kuukausi sitten ja halusin ensin mennä kuukauden kumia käyttäen, että kroppa ehtii vähän palautumaan. Jonkun mielestä varmaan ihan hölynpölyä, mutta taustalla v 2008 tapahtunut keskeytynyt keskenmeno, joka tärppäsi ensimmäisestä kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen, saa joskus aikaan vähän "ylireagointia". Enkä vaan usko, että ne hormonit voivat poistua kropasta vain *naps*, sormia napsauttamalla. Kierrostakaan ei ole täyttä varmuutta, sillä kierukka ehti olla useamman vuoden. Ennenmuinoin kiertoni oli 28-32 pv. Katostaan miten ämmälle nyt käy... Ikäkin alkaa kohta tulemaan vastaan. Eli minulla menossa nyt kp 4/28-32 ja yk 1 ja kolmas lapsi haaveissa.
 
Päätin nyt pitää jonkun aikaa paussia näiltä palstoilta, ihan vain oman psyykkeeni takia. Olen huomannut, että alkanut liikaa näkemään uhkakuvia tässä vauvan yrittämisessä, vaikka vasta toinen yrityskierros menossa. Liikaa vertailen muiden tilanteita omaani ja olen välillä varma, että mussa tai miehessä on jotain vikaa eikä ikinä saada sitä yhteistä lasta. En vain voi sille mitään, että menen asioiden edelle ja huolin asioita etukäteen. Ikävä piirre ihmisessä. Ja kun oli vielä niin selkeä ajatus aluksi siitä, ettei hötkyillä ja se vauva tulee kun on tullakseen. Se ajatus tuntuu nyt kovin kaukaiselta, vaikka teen kaikkeni, että nyt asenne muuttuu tällä naisella ja lähden uuteen kiertoon ihan uudella asenteella. Koska tämä vauva asia ei kuitenkaan pitäisi olla kaiken keskiö elämässämme ja nyt haluankin keskittyä enemmän muihin juttuihin kuten meidän parisuhteeseen ja nykyisiin lapsiini, ettei tämä ala vaan syödä suhdettamme ja muuta elämää ennen pitkää.

Eli vauva on tervetullut jos tai kun on tullakseen ja jos ei tule, niin se on sitten tarkoitettu niin ja näillä mennään. Ei siinä sen kummempaa. Pahaltahan se tuntuisi jos ei ikinä sitä yhteistä vauvaa saataisi, mutta nämä asiat eivät ole loppupeleissä meidän käsissämme, niin turha sitä pyristellä vastaankaan ja omaa mielenterveyttä vaarantaa.

Haluan kiittää kaikkia ihania naisia täällä :love: ja olen oikeasti saanut niin paljon uutta ja ihmeellistä sisältöä elämääni teidän ansiostanne, vaikka kaikella onkin kääntöpuolensa. Toivotan kaikille aurinkoista kevättä ja plussatuulia ja onnea odotukseen ja odottajille! :):love:(y)
 
Dpo 10 ja plussattu tänään.. eilen illalla tein jo haamun. Sitä se koko eilispäivän kestänyt närästys tiesi :ninja: La olis kaiketi 10.12, ikäeroa tulis meillä 2v 10kk.
AI kun ihanaa, paljon onnea!
Laita meille testeistä kuvia! Kiinnostaa tietää merkki ja miten vahvasti testiviiva näkyy kun aikasin aloitit testaamaan.
Jouluksi saatte vielä vauvan kotiin:love:
 
Jooo siiis...

Mulla ensiviikolla gyne. Sitten ne faksaa helsinkiin tietoja. Ja helsingistä sitten soittavat. Tässä pitäisi keretä kuukautisten alkaa ennentuota gyneä. Että gyne käynnin jälkeen kun alkaa seuraavat kuukautiset, pitää heti soittaa helsinkiin. Niin antavat ohjeistuksen miten aletaan toimia jne.
 

Yhteistyössä