Töitä,töitä,töitä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itkupilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itkupilli

Vieras
Luulin että olis helppoa saada töitä kunhan ensin valmistuu. Nyt olen AMK:sta ulos päässyt työtön paska:C

muita töitä löytyy muttei oman alan:C tekisin ihan "mitä vaan" kunhan palkka ees jotenkin kohillaan...ei siis enää mitää ilmaista orjaa tarjolla.

Tää työttömyys tekee hulluks kun ei ole mielekästä tekemistä..

*itkee*

Luulin että kyllä se tästä kun jaksaa yrittää. Kummallista kyllä esikoisen syntymän jälkeen ei ole töissä "tarvinnut" käydä. Olisin mennyt jos jotain olisi ollut. Oli ennen varmaan ajat erillaiset kun sai edes pätkiä. Nyt kolmas tulossa niin voin hetken huokaista ja hakea töitä joskus sitten. Niin olen myös alaa tässä välissä kerran vaihtanut, ei auttanut. Nyt kun kaikki paperit niin vanhoja pitäisi opiskella se kolmas ammatti. Jos se edes auttaisi.

ei jaksas katella eteenpäin elämää...joskus varmaan tilanne muuttuu mutta nyt tuntus hyvältä vaan kadota maan päältä...

Lapsen takia jaksaa elää päivästä toiseen..tuntuu pahalta kun työnhaku ei tuota tulosta...

Alkuperäinen kirjoittaja Itkupilli:
ei jaksas katella eteenpäin elämää...joskus varmaan tilanne muuttuu mutta nyt tuntus hyvältä vaan kadota maan päältä...

Lapsen takia jaksaa elää päivästä toiseen..tuntuu pahalta kun työnhaku ei tuota tulosta...

Itsellä sama kuvio. Toivottavasti syksyllä tilanne vähän paranee. Kesällähän muutenkin ilmeisesti työtä hankalampi saada.

Oon tässä sivusta katsonut kun jotkut menee suhteilla töihin:C vaikkei mtn osaa...mutta kun on jonkun tutun tuttu ni avot....

Masentaa niin perkeleesti kun tuntuu ettei itse pysty mihinkään vaikuttaa...mitä virkaa on työkkärilläkään? Eivät ikinä ole mulle mtn töitä sieltä tuputtaneet...

Kesällä ei vissii ole helppo työllistyy mutta jotenki en usko tulevaan...löytyy tietty pätkätöitä missä voi mukavasti polttaa itsensä loppuun, päästään sitten minustakin >=(

Olin valmistumisen tienoilla ja sen jälkeen 6 kk vuokrafirman kautta töissä, sitten tein 8-9 kk ns. orjapalkalla töitä järjestössä. Hain kesätöihin (joihin olen oikeutettu, sillä jatkoin opintoja) ja pääsin, samaan firmaan, missä olin aiemmin vuokratyöläisenä. Ensi kuussa loppuvat kesätyöt, mutta sain jo jatkopestin ensi vuoden loppuun asti korotetulla palkalla ja asemalla. Paskaduunikin voi antaa mahdollisuuksia jatkoon, kannattaa olla sinnikäs!

Orjapalkallakin vähän aikaa kituutti, että sai kokemusta siipien alle, jolla sitten pääsi uuteen vauhtiin. BBA (tradenomi - kansainvälinen kauppa) itsekin, opiskelen nyt kansainvälistä politiikkaa ja aloitan kehitys(projektien)hallinnan maisteriohjelman.

Alkuperäinen kirjoittaja Ncm:
Olin valmistumisen tienoilla ja sen jälkeen 6 kk vuokrafirman kautta töissä, sitten tein 8-9 kk ns. orjapalkalla töitä järjestössä. Hain kesätöihin (joihin olen oikeutettu, sillä jatkoin opintoja) ja pääsin, samaan firmaan, missä olin aiemmin vuokratyöläisenä. Ensi kuussa loppuvat kesätyöt, mutta sain jo jatkopestin ensi vuoden loppuun asti korotetulla palkalla ja asemalla. Paskaduunikin voi antaa mahdollisuuksia jatkoon, kannattaa olla sinnikäs!

Orjapalkallakin vähän aikaa kituutti, että sai kokemusta siipien alle, jolla sitten pääsi uuteen vauhtiin. BBA (tradenomi - kansainvälinen kauppa) itsekin, opiskelen nyt kansainvälistä politiikkaa ja aloitan kehitys(projektien)hallinnan maisteriohjelman.

Ja niin. valmistuin 04/09 tittelillä bachelor of business administration. Viime syksy oli kurjinta aikaa, nyt on helpottanut huomattavasti.

Jostain pitää aloittaa. Välillä sen alun on oltava paskaduunia orjapalkalla, mutta paperit taskuussa ja kokemus vievät kyllä eteenpäin..... MInua lähinnä naurattavat esim. vastavalmistuneet tradenomit, jotka luulevat olevan heti oikeutettuja kaiken maailman johtopaikkoihin, päälliköiksi yms. :D
Meillä on aloittanut kauppatieteiden maisteri reskontrahoitajana, mutta kun pääsi isoon konserniin sisään, niin nykyään taitaa olla talouspuolen kehityspäällikkö :)

juu kyllähän sitä tekis paskaduunia tietyn ajan kun tietäs sitte että siitä mahd edetä mutta kun nyt ei ole tullu mitään sopivaa oman alan työtä vastaan!en ala heittää koulutusta jonkkaan.

Ja ne "paskaduunit" mitkä hiukkasen liippaa omaa alaa on niin surkeita. EI kehity, ei opi sellasta uutta että pääsis siitä etenee ja palkka takamuksesta. Ihan sama siis vaikka arpois työkkärin sivuilta jonku homman...Eli kyl sen hommas pitäs jossain mieles motivoida...raha tai uuden oppiminen.

Mutta henk. koht kehitys menis takaperin jos vaa hakee jonneki summa mutikas..ja perheen olemassa olo lisää stressiä ja mietintää. On vastuuta muistakin/muustakin.

miten voit tietää etukäteen mitä ne työt on? oletko käynyt haastattelussa? jossain molissa eivät yleensä oikeaa kuvaa edes kerro, puolet työtehtävistä jää pimentoon. mieluummin vaikka sairaalassa osastolla sihteerinä kuin kotona työttömänä! vuokratyöfirmoihin kandee ottaa yhteyttä myös! niillä paikkoja joita eivät edes julkista missään, soittelevat vaan sopivat järjestelmässään olevat tarjokkaat läpi.

Yhteistyössä