Töitä on tarjolla mutta työttömät eivät viitsi laatia edes työnhakuprofiilia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eihän tämä varsinaisesti ole mitään uutta?
Ainahan työnhakiija ilmoittaa hakemuksessan koulutuksensa, tietonsa ja taitonsa?

Olettaako jotkut omenan simen Jonnet, että jaikki työttömät voivat sopia jokaiseen työhön?
Eiväkö he ymmärtä, että jjokaiseen työhön tarvitaan tietyt taidot?
Kun lukee näitä Jonnen viestiä niin saa ymmärryksen, että jokainen työtän on laiskuuttaan työtän

En oikeen osaa pukea sanoiksi, mitä yritä sanoa.

Ainahan työnhakiija ilmoittaa hakemuksessan koulutuksensa, tietonsa ja taitonsa?

Olettaako jotkut omenan simen Jonnet, että jaikki työttömät voivat sopia jokaiseen työhön?
Kun lukee näitä Jonnen viestiä niin saa ymmärryksen, että jokainen työtän on laiskuuttaan työtän

Jonne on katkera miesoletettu, jolla on univaikeuksia. Hän on jumittunut vuosikymmeniksi tälle palstalle. Ohitan aina hänen viestit.

Sepä se. On tämä ollut aiemminkin voimassa jo vuosituhannen alusta ainakin ja ainoat "työtarjoukset" mitä tuota kautta on olen kuullut tulleen on bulkkitarjoukset puhelinmyyntityöstä. Ei haastateltu yrittäjäkään kerro miten palvelu toimii ja onko löytynyt sopivia palkattavia. Liekkö käynyt edes koko palvelussa ja käyneekö tulevaisuudessakaan.

Jokainen järkevä yritys saa kyllä hakemuksia ilman että niitä täytyy metsästää jostain työkkärin tietokannasta. Jäljelle jää sitten nämä jotenkin ryvettyneet tai puskaradion kautta välteltäviksi yrityksiksi päätyneet.

Täällä paikallinen pikkupomo tms jakoi toisille työntekijöille jossain whatsappissa "että katsokaa tälläinenkin hakemus on tullut", hakijan nimeä ei tietääkseni paljastanut. Vierestä kuuntelin kun tuttu kausityöntekijänä siellä ollut kertoi ääneen tuon viestin. Että siinäkin mielessä yksityisyydensuoja on mitä on. Harmi etten silloin älynnyt heti kysäistä että mikähän tämän pikkupomon nimi on ja laittanut viestiä firmaan.

Jokainen järkevä yritys saa kyllä hakemuksia ilman että niitä täytyy metsästää jostain työkkärin tietokannasta. Jäljelle jää sitten nämä jotenkin ryvettyneet tai puskaradion kautta välteltäviksi yrityksiksi päätyneet.
Erinomaista. Työvoimatoimistot voidaan siis lopettaa ja jättää työttömät itse hakemaan työpaikkojaan. Tästä saamme Willelle uuden säästövinkin. (y)
Samalla voidaan lopettaa työttömyyskorvauksetkin. Jokainen järkevä (ja osaava) työntekijä hakeutuu uuteen työpaikkaan jos edellinen katoaa. :devil:

Et taida itsekään todella ymmärtää mitä yrität sanoa? Kun kerran "Ainahan työnhakiija ilmoittaa hakemuksessan koulutuksensa, tietonsa ja taitonsa?" ei liene ylivoimaista laittaa noita tietoja siihen työnhakuprofiiliin?

Oletko humalassa ja/tai vassari vai miksi et osaa kirjoittaa?

Asian on kuule Jussi niin, että työnantajat hakevat minua työhön.
En ole lähettänyt anomuksia pitkiin aikoihin.
Olet siis samassa asemassa kuin minä. Opiskeluaikana hain kesätöitä, sen jälkeen olen aina tullut kutsuttuna, anomuksia tai cv:tä ei ole tarvinnut toimittaa.
Kaikkien osaamista ei kuitenkaan tunneta ja silloin vaatimus siitä, että sen julkisesti kertoo, ei ole kohtuuton työttömyyskorvausta nauttivalle. Minä en ole tähänastisen elämäni aikana ollut kertaakaan työtön enkä tule sitä olemaan.

Erinomaista. Työvoimatoimistot voidaan siis lopettaa ja jättää työttömät itse hakemaan työpaikkojaan. Tästä saamme Willelle uuden säästövinkin. (y)
Samalla voidaan lopettaa työttömyyskorvauksetkin. Jokainen järkevä (ja osaava) työntekijä hakeutuu uuteen työpaikkaan jos edellinen katoaa. :devil:
SIitä olen samaa mieltä että työvoimatoimistot ovat pääasiassa turhia ja tälläkään "palvelulla" ei ole mitään väliä työllistymisen kannalta. Johan sen tuo haastateltu yrittäjäkin kertoo. Miksi siis tuhlataan resursseja? Perustulo voisi toimia yhtä hyvin.

Et taida itsekään todella ymmärtää mitä yrität sanoa? Kun kerran "Ainahan työnhakiija ilmoittaa hakemuksessan koulutuksensa, tietonsa ja taitonsa?" ei liene ylivoimaista laittaa noita tietoja siihen työnhakuprofiiliin?
Tälle yksilölle on näköjään turha selittää mikä ero on että laitat työhakemuksen yritykseen x ja sillä että laitat tietosi ties kenen pällisteltäväksi nettiin.

Toisaalta ei tällä ole kauheasti väliä kun monet rustaavat sen vähän sinnen päin ja mahdollisimman ympäripyöreästi. Oikeisiin hakemuksiin voi sitten paneutua paremmin. Resursseja valvontaan ei ole ja tuon palvelun kautta tulleet työtarjouksetkaan ei ilmeisesti ole velvoittavia. Eikä tule sanktiota jos jättää tekemättä vaan viranomainen tekee sen sitten kun ehtii. Veikkaan että joutuvat tekemään noita muutaman sata tuhatta tässä loppuvuoden aikana. Ehkä pitää palkata lisää väkeä?

Ei niitä siihen tarvitse noin tarkasti laittaa. Riittää että kirjoittaa "olen yo/merkonomi/metallimies, työkokemusta kertynyt kahdelta kesältä kausityöstä ja lisäksi teen viikonloppuna keikkahommia noin päivän kuukaudessa. Etsin työtä joka sopii minulle. Yhteydenottoa odotellessa". Ei todellakaan ylivoimaista mutta ei hyödyllistäkään.

Tietysti siellä voi olla näitäkin "minulla on maisterin tutkinto ja laaja kokemus samalta alalta jne." Kuka sitten hakee tälläisiä työntekijöitä työkkärin kautta niin en tiedä. Yleensä linkedin jne on se kanava ja siellä ne tiedot on jo vapaaehtoisesti ja paremmin laitettuna.

Olet siis samassa asemassa kuin minä. Opiskeluaikana hain kesätöitä, sen jälkeen olen aina tullut kutsuttuna, anomuksia tai cv:tä ei ole tarvinnut toimittaa.
Kaikkien osaamista ei kuitenkaan tunneta ja silloin vaatimus siitä, että sen julkisesti kertoo, ei ole kohtuuton työttömyyskorvausta nauttivalle. Minä en ole tähänastisen elämäni aikana ollut kertaakaan työtön enkä tule sitä olemaan.
Jokatapauksessa edellisen käsitys työmarkkinoista, rekrytoinneista ja työttömyydestäkin on valovuosia edellä sinua vaikkei osannutkaan niitä sanoiksi täysin pukea.

Tälle yksilölle on näköjään turha selittää mikä ero on että laitat työhakemuksen yritykseen x ja sillä että laitat tietosi ties kenen pällisteltäväksi nettiin.
Jokatapauksessa edellisen käsitys työmarkkinoista, rekrytoinneista ja työttömyydestäkin on valovuosia edellä sinua vaikkei osannutkaan niitä sanoiksi täysin pukea.
No voisiko joku työtön nyt "pukea sanoiksi", miksi omasta osaamisesta kertominen "ties kenen päällisteltäväksi" vahingoittaa ihmistä? Onko siis niin, että naapureille ja sukulaisille halutaan esittää jotakin feikkinäytelmää työurasta?

Ei niitä siihen tarvitse noin tarkasti laittaa. Riittää että kirjoittaa "olen yo/merkonomi/metallimies, työkokemusta kertynyt kahdelta kesältä kausityöstä ja lisäksi teen viikonloppuna keikkahommia noin päivän kuukaudessa. Etsin työtä joka sopii minulle. Yhteydenottoa odotellessa". Ei todellakaan ylivoimaista mutta ei hyödyllistäkään.

Tietysti siellä voi olla näitäkin "minulla on maisterin tutkinto ja laaja kokemus samalta alalta jne." Kuka sitten hakee tälläisiä työntekijöitä työkkärin kautta niin en tiedä. Yleensä linkedin jne on se kanava ja siellä ne tiedot on jo vapaaehtoisesti ja paremmin laitettuna.
Tai vaihtoehtoisesti "olen ollut työttömänä jo kymmenisen vuotta ja sinä aikana tehnyt kaksi työkokeilua erinäisissä puttipajoissa. Koulutusta minulla ei ole ja nuorena olin nurmikonleikkaajana. Töihin pitäisi päästä ja kokoaikaista työtä haen."

Tälläiset profiilit alkaa olla jo todennäköisiä näinä aikoina kun työttömyyden keskimääräinen kesto on ennätyslukemissa.

Tai vaihtoehtoisesti "olen ollut työttömänä jo kymmenisen vuotta ja sinä aikana tehnyt kaksi työkokeilua erinäisissä puttipajoissa. Koulutusta minulla ei ole ja nuorena olin nurmikonleikkaajana. Ja kerran olin kunnalla 6kk määräaikaisena. Töihin pitäisi päästä ja kokoaikaista työtä haen."

Tälläiset alkaa olla jopa todellisuutta kun työttömyyden kestot hipoo ennätyslukemia.

Yhteistyössä