Toistuvat keskenmenot - onko syytä löydetty?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kummi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kummi

Jäsen
22.10.2004
299
0
16
Hei!

Eilisessä uä:ssä näkyi, että sikiö ei ollut kasvanut odotetulla tavalla (piti olla rv7+0, oli rv 4+5 eikä sykettä) ja odottelen tässä jo toista km:a. Yhtään lasta ei vielä ole ja ikää 32v.

Minua kiinnostaisi tietää, onko täällä monta, jotka ovat saaneet toistuvia keskenmenoja, miten niitä on tutkittu ja onko syitä löytynyt.

Onkohan mahdollista päästä jo nyt tutkimuksiin? Montaa vuotta ja epäonnistumisia kun ei enää jaksaisi odottaa...

Ja lisäksi vielä, mihin kannattaa nyt ottaa yhteyttä, että jatko hoituisi? Neuvolassa en ole vielä käynyt, enkä haluaisi yksityiselle tuhlata enää rahojani. Eikös tämä käy kuitenkin jo sairauden hoidosta...

Kiitos kaikille, jotka viitsivät vastata.

...tuo kuuluu, eli jos sulla on jotain omalääkäriä käytössä, niin sinnepäin soittelua sitten. Mut ainaskin ohjattiin neuvolasta sinne hakemaan lähetettä polille. Itse soittelin kovasti neuvolaan, jossa oli ymmärtäväisiä ja avuliaita ihmisiä. Oman alueen neuvolan numeron löytää netistä tai puhelinluettelosta, luulisin. Sinne voi musta aina soittaa ja kysyä, mitenkä asiassa olisi viisasta edetä. Tai sitten työterveysterkkarillekin vois kait mennä, jos semmoinen on...

Toivottavasti sait tästä jotain selvää, onnea ja jaksamista prosessiin :hug:

Kiitokset teille vastauksista!

Gallupia jatkaisin mielellään - siis onko montakin km:ää ja onko syytä löydetty?
Soitin tänään ensin työterveyteen, josta passitettiin soittamaan sairaalan polille. Muutamien soittojen ja selvittelyjen jälkeen saan nyt ilmeisesti ajan polille ensi viikolle ultraan. Sitten näkee varmasti, missä mennään. Tosin kaikki ne pienet oireet, mitä oli, ovat jo hävinneet, joten ei auta kuin toivoa vuodon alkamista. Sama homma oli ensimmäisen jälkeen.
Tuosta keltarauhashormonista vielä, tutkittiinko sulla Vimpula niitä arvoja jo ennen raskautta vaiko vasta raskauden aikana? Mulla katsottiin ne pari kuukautta sitten luteaalivaiheessa (kun en ollut raskaana) ja ihan normaalilta näytti. Mietin vain, voiko ne sitten myöhemmin raskauden alussa jotenkin romahtaa...
Meilläkin kuulemma tutkimuksia vasta 3 km:n jälkeen, mutta ajattelin yrittää kinuta niitä jo nyt aiemmin. Saa nähdä, onnistuuko (ajattelin vedota "korkeaan" ikääni sekä siihen, ettei yhtään raskautta ole saatu vielä loppuun saakka).

Se lääkäri sano,et keho ei vaan tuota tarpeeks tota hormoonia,molemmat meni kesken n.5 vk tietämillä.Tiedän tapauksen,et o menny samasta syystä kesken vk 14,eli järellä aatellen,ilmeisesti voi "romahtaa".Kysäseppä samalla,et tarkistasivat sen tason. Nää hormoonit alotettiin heti plussasta,eli 4+3...Elä oottele sitä vuotoo,toivo vaan,ettei vuotas.Pidän peukkuja...

mulla on 4km,eli puhutaa toistuvista km ja tutkimukse aloitettii 3keskenmenon jälkee.. mitään syytä ei ole löytynyt... :ashamed: nyt 5raskaus menossa viikolla 11+ ja toistaseks kaikki ok... kova on tietty pelko persuuksissa... :ashamed:

aika yleistähän on että ennen 3km ei ruveta tutkimaan koska ei puhuta toistuvista keskenmenoista vielä... (persuuksista minusta tuo homma) että ihan ekana meillä ainaki tukostaipumus kokeita, miehen ja minun kromosomi ja dna.. ja mitähän kaikkea muuta ne on sit katsonu 4km jälkee....

tosiaan joo ihan oma terveyskeskus lääkäri lähettää sinne lapsettomuuspolille tutkimuksii, yksityiselle ei kannata rahoja tuon lähetteen takia tuhlata koska sama aika menee päästä hoitoon koska ne ainakin täällä lähettää kunnalliseen hoitoon, ellei sit ihan lapsettomuuskliniikalla asioi... mutta siinä ei mielestäni ole järkeä et maksaa itsensä kipeäksi verikokeista yms kun ne kunnallisessa saa melkein ilmaiseksi...

jatkoja ja paljon :hug:

Kiitos tsempistä!
Kesken oli kuitenkin mennyt ja eilen söin toiset lääkkeet - jotka aiheuttivat sitten sen verran kipuja, että sairaalassa vietin koko päivän. Kaikki ei ole edelleenkään tullut ulos ja hartaasti toivon, ettei tarvitsisi kaavintaan mennä...
Mä sain ensi raskauteen nyt myös sitä keltarauhashormonilisää, toivottavasti siitä on apua. Ja polin lääkäri oli tosi kiltti, kun lupasi meille muutamia muitakin tutkimuksia, mitä yleensä annetaan vasta kolmannen km:n jälkeen. Mä vaikutin varmaan sen verran toivottomalta..

Tsemppiä ja voimia myös pikkupeikolle ja muille "pidemmän kaavan kautta käyneille"!

itselläni on takana keskenmenoja 3
1:n 3/05
2:n 9/05
onnistunut raskaus alkoi 10/05
3:s 4/07

en pääse tutkimuksiin koska keskenmenojen välissä on yksi onnistunut raskaus vaikkakin kolme keskenmenoa meillä on ja kaikki samoilla viikoilla..

olen kuitenkin "pakottanut" tk. lääkärin tekemään kromosomi tutkimukset ja joitakin bakteeri viljelmiä lisäksi itsestäni... tuloksia kromoista odotellen nyt..

ja aion mennä yksityiselle jatkoon koska en halua enää odottaa 2 lisää "riskillä"... sittenhän niitä olisi jo 5!!!!
mutta niin täällä Mikkelin seudulla tapahtuu..

Yhteistyössä