Toisten kuvat netissä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kutku

Aktiivinen jäsen
01.01.2005
3 145
0
36
Te joilla on toisten kuvia tai kuvia tilanteessa missä olette ite ja monta muuta, niin ootteko aina kysyny luvan, että saa laittaa nettiin?

Ihmettelen, että ihan sama mitä kattoo, kuvia facebookissa, irc-galleriassa tms. niin siellä on ihan hirveesti kuvia, missä taustalla tai jopa ihan siinä ite päätähtenä on joku toinen. Tuntuu vaan hassulta, että onko muka jokainen jaksanu luvankin kysellä. Ja ku monella ne on vielä niitä kännäyskuvia sitten...

Minä olen kyllä tosi tarkka mitä kuvia nettiin laitan. Kuvissa ei näy muita kuin omaa perhettä.
Ainoa on yksi halikuva kuopuksesta ja hänen kaveristaan. Silloin kysyin luvan että saanko laittaa sen irc-galleriaan.

Myöskin koiranäyttelyissä otetuissa kuvissa katsoin ettei niissä näy muiden kasvoja. Ellei ne kuvat sit ollu jo jossain muulla sivustolla missä mun koirani tai kasvattini oli. Tosin multa ei kyllä oltu kysytty lupaa mutta ei mua haitannu.

Mulla kuvia facebookissa ja galleriassa, mutta ei yhtä ainoaa kuvaa muuta kuin omasta perheestä. Ei edes takaraivoa näy keltään ulkopuoliselta mun kuvissa.

Mutta samaan olen kiinnittänyt huomiota enkäjaksa uskoa, että ihmiset ois kysyneet lupaa.

Yksi kaveri oli laittanut yhden kuvan facebookiin, sellaisen missä minäkin näyn. Totesin asian, kun itse lopulta liityin sinne. Periaatteestakin halusin sen pois, koska oli pitänyt sitä siellä kysymättä minulta lupaa. Siis sinänsä ei ollut väliä, koska se oli ihan ns. normaali kuva ja itsellänikin on omia kuviani netissä, mutta periaate siis.

Minulla Facebookissa kuvia ja kun niitä laitoin niin kysyin kaikilta kolmelta kaveriltani luvan joita kuvassa näkyy. Yhdessä kuvassa näkyi takana pari "ulkopuolistakin" mies henkilöä mutta muokkasin kuvaa niin että heistä jäi näkyviin toisesta vain vähän hihaa, ja toisesta paita =)

En julkaisisi missään tapauksessa kuvia joista en kysyisi kuvassa olijalta lupaa.
Ja eipä noitakaan tuolta edes näe kuin kaveriksi valitut =)

Facebookilla on käyttöoikeus sinne laitettuihin kuviin. Kenen tahasa kotikuviin.

Toki käyttöoikeus on rajoitettu, mutta Facebook saisi käsittääkseni esimerkiksi valita kenen tahansa palvelun käyttäjän minkä tahansa kuvan, ja tehdä siitä vaikka bussin kylkeen Facebook-mainoksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:
Minä olen kyllä tosi tarkka mitä kuvia nettiin laitan. Kuvissa ei näy muita kuin omaa perhettä.
Ainoa on yksi halikuva kuopuksesta ja hänen kaveristaan. Silloin kysyin luvan että saanko laittaa sen irc-galleriaan.

Myöskin koiranäyttelyissä otetuissa kuvissa katsoin ettei niissä näy muiden kasvoja. Ellei ne kuvat sit ollu jo jossain muulla sivustolla missä mun koirani tai kasvattini oli. Tosin multa ei kyllä oltu kysytty lupaa mutta ei mua haitannu.

Samaa tyyliä täällä. Katson siis kuvista ettei näy muuta kuin omaa perhettä ja silloinkin kysyn yleensä mieheltä erikseen luvan.

Huomasin sitten jossain vaiheessa että nuo pikkusisarukset olivat laittaneen jonnekin irc-galleriaan kuvia joissa olin itse mukana. En viitsinyt siitä sanoa mutta vähän tyhmä olo jäi silti.

Mulla ei taida olla kuvia muista kuin omasta perheestäni ja 99,9% niistäkin salasanan suojattujen sivujen takana. Junnulla on kuvia kavereistaan ja tuskin on kysynyt lupaa. Mutta niinpä näytti olevan kavereillakin kuvia junnusta omilla sivuillaan. Musta tuntuu, että tän päivän teinit ei ole niin tarkkoja siitä, saako naama näkyä netissä vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mulla ei taida olla kuvia muista kuin omasta perheestäni ja 99,9% niistäkin salasanan suojattujen sivujen takana. Junnulla on kuvia kavereistaan ja tuskin on kysynyt lupaa. Mutta niinpä näytti olevan kavereillakin kuvia junnusta omilla sivuillaan. Musta tuntuu, että tän päivän teinit ei ole niin tarkkoja siitä, saako naama näkyä netissä vai ei.

Eikä vissiin tunnu nuo reilu 20v:tkään turhan tarkkoja olevan. Mitä pikkuveljien ja kavereidensa sivuja olen katsellut niin tuskinpa joka kuvaa varten on lupaa kyselty... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Eikä vissiin tunnu nuo reilu 20v:tkään turhan tarkkoja olevan. Mitä pikkuveljien ja kavereidensa sivuja olen katsellut niin tuskinpa joka kuvaa varten on lupaa kyselty... :whistle:
Nyt kun sanoit, niin tuskinpa noi 23 veetkään toisiltaan kyselee, saanko laittaa sun kuvasi galleriaan :D Eiköhän se olen ton ikäsille aika itsestäänselvyys, että jos kaveri on, silloin naama saa näkyä kaverin sivuillakin.

Mä kans oon miettiny samaa yhden tutun facebook.kuvan kohdalla. Tyyppi oli kuvannut ravintolassa sammuneen jätkän ja laittoi sen kuvan feissariinsa vaan että joku vähän väsähti...! Aika asiatonta.

Yhteistyössä