Töissä käynti äitiyslomalla/vanhempain vapaalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kannattaako edes harkita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sunnuntaisin ja arkipyhinä saa tehdä niin paljon töitä ku haluaa ilman että vaikuttaa. Arkipäivät ma-la pitää ilmoittaa kelaan tyyliin olen töissä 16.6.11-25.6.11, eikä muuta. Näiltä päiviltä saat minimirahan ku saat palkkaa.

Äitiysloman ajalta sulle maksetaan niiltä päiviltä palkka ja minimipäiväraha. Vanhempainrahakaudelta sulle maksetaan palkka ja päiväraha maksetaan työnantajalle.

[QUOTE="...";24030045]Sunnuntaisin ja arkipyhinä saa tehdä niin paljon töitä ku haluaa ilman että vaikuttaa. Arkipäivät ma-la pitää ilmoittaa kelaan tyyliin olen töissä 16.6.11-25.6.11, eikä muuta. Näiltä päiviltä saat minimirahan ku saat palkkaa.[/QUOTE]

siis niitä pyhiä (sunnuntait) ei tarvi ilmoittaa ollenkaan.

[QUOTE="vieras";24030047]Äitiysloman ajalta sulle maksetaan niiltä päiviltä palkka ja minimipäiväraha. Vanhempainrahakaudelta sulle maksetaan palkka ja päiväraha maksetaan työnantajalle.[/QUOTE]

Vanhempainrahakaudella saa minimin niiltä päiviltä kun on töissä, ei sitä työnantajalle makseta!

[QUOTE="höpöhöpö";24030076]Vanhempainrahakaudella saa minimin niiltä päiviltä kun on töissä, ei sitä työnantajalle makseta![/QUOTE]

Niin minäkin luulin vielä pari viikkoa sitten, mutta näinpä vaan se on. Minulta päiväraha pidätettiin palkasta. Eli Kela maksaa minimin, mutta työnantaja pidätti sen saman rahan palkasta. Kelan sivuilta löysin tämän: Jos saat vanhempainvapaan ajalta palkkaa, vanhempainraha maksetaan työnantajalle. Itsekin luulin, että sillä tarkoitetaan vain sitä ekaa n. 3 kuukautta, mutta eipä sitten tarkoitettukaan.

[QUOTE="vieras";24030115]Niin minäkin luulin vielä pari viikkoa sitten, mutta näinpä vaan se on. Minulta päiväraha pidätettiin palkasta. Eli Kela maksaa minimin, mutta työnantaja pidätti sen saman rahan palkasta. Kelan sivuilta löysin tämän: Jos saat vanhempainvapaan ajalta palkkaa, vanhempainraha maksetaan työnantajalle. Itsekin luulin, että sillä tarkoitetaan vain sitä ekaa n. 3 kuukautta, mutta eipä sitten tarkoitettukaan.[/QUOTE]

Mutta jos käyt töissä v. vapaalla ja saat palkkaa, palkka tulee sulle + minimip.raha. Näin mulla menee. Ei multa työnantaja vie mitään palkasta.

[QUOTE="...";24030139]Mutta jos käyt töissä v. vapaalla ja saat palkkaa, palkka tulee sulle + minimip.raha. Näin mulla menee. Ei multa työnantaja vie mitään palkasta.[/QUOTE]

No minulta vietiin. Soitin vielä asiasta palkkasihteerille. Ehkä sekin sitten riippuu tessistä?

Niin no joo, mulla aikaa 5 vuotta siitä kun tein vanhempainvapaalla töitä ja silloin ainakin sain palkan+päivärahan, riippunee siis tes:sta, ja liekkö muutenkin muuttunut...

Kävin lukemassa vielä sitä meidän tessiä. Mä alan oikeasti epäillä, että meidän palkkasihteeri on kuitenkin väärässä. Mun pitää soittaa ihan liittoon ja kysyä. Mä tosiaan siitä palkkasihteerille soitin, kun ihmettelin, että pv-raha oli palkasta vähennetty. Ihmettelin sitä muuten täälläkin, mutta silloin mulle kyllä vaan täällä naurettiin, että rahaakin pitäisi saada Kelalta, vaikka on töissäkin.

Onkohan tuossa merkitystä sillä saatko palkkaa+olet kotona vai olet töissä+saat siitä palkkaa? Oikeasti en tiedä, tämä on vaan arvaus.

Monilla aloilla saa palkkaa äitiysloman ajalla tietyt päivät eikä silloin tarvitse töihin mennä.

[QUOTE="hankey";24030466]Onkohan tuossa merkitystä sillä saatko palkkaa+olet kotona vai olet töissä+saat siitä palkkaa? Oikeasti en tiedä, tämä on vaan arvaus.

Monilla aloilla saa palkkaa äitiysloman ajalla tietyt päivät eikä silloin tarvitse töihin mennä.[/QUOTE]

Niin, 72 arkipäivää äitiysloman alusta. Mutta sehän on eri asia, kuin että on töissä vanhempainvapaan aikana.

Yhteistyössä