Vinkkejä iltoihin! Minä lasten kanssa, mies iltatöissä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kolmen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kolmen äiti"

Vieras
Eli, miten teillä arkijutut rullaa, jos mies tekee ilta/vuorotyötä??

Itse olen äitiyslomalla. Lapset 6v, 4v ja 1kk. Kaksi isointa eskarissa/tarhassa 5h päivässä. Mies töissä 16-24. Ja nämä illat on melko haastavia. Selviän kyllä, mutta olisi kiva kuulla miten muilla noi illat menee, miten ne saisi sujumaan mahdollisimman helposti.
Mulla on kuitenki päivällisen teko, iltapala ja iltapesut/toimet siinä yksin hoidettavana ja toi 1kk vauva on illat just aika paljo hereillä/tissillä :) Ja isommat tietysti viimeistään iltatoimien aikana sitten heittäytyvät hankaliksi, varsinki toi 4v...
Mies on siis 5 iltaa töissä, 2 tietysti vapaalla/kotona :)

Tekisin päivällisen eineksistä tai sitten lämmittäisin edellisen päivän lounasta ruoaksi. Säästyy paljon aikaa. Muista pakollisista kuvioista ei oikein voi tinkiä. Lastenohjelmat vain kehiin, kun vauva vaatii huomiota. Iltatoimet riittävän ajoissa, ettei tule väsymyskiukkua.

Mulla lapset on jo 13, 9, 4 ja 2. Täytyy sanoa, että nyt sujuu jo ihan mukavasti. Onhan se rankkaa ja rankkaa on myös se, ettei me nähdä silloin päivälläkään toisiamme. Kaikki keskustelut yms yhdessä olo painottuu sitten viikonloppuihin. Mun etuni on tuo vanhin (13 v. tyttö), joka auttaa monessa asiassa mua. Yks konkreettinen helpotus on se, että mies ehtii valmistella päivällisen aamupäivällä, kun minä olen töissä. Koti on tietysti kaaoksessa - nytkin ja minä vaan istun koneella :(

Tekisin päivällisen eineksistä tai sitten lämmittäisin edellisen päivän lounasta ruoaksi. Säästyy paljon aikaa. Muista pakollisista kuvioista ei oikein voi tinkiä. Lastenohjelmat vain kehiin, kun vauva vaatii huomiota. Iltatoimet riittävän ajoissa, ettei tule väsymyskiukkua.

Oon nyt tehny ruuan aina ku on tultu tarhasta, ja sitten vasta tajuan, että olisinhan voinut tehdä sen jo aikaisemmin päivällä valmiiksi! Se täytyy nyt muistaa jatkossa. Ja toi iltatoimien aikaisin aloitus on tosi tärkee, nyt vasta sen oikein tajuaa, muuten menee ihan plörinäksi toi nukkumaan käyminen, kun kaikille iskee se väsymysitkukohtaus samaan aikaan ja mulla ei just sillon riitä kädet, kun vauva on sylissä.

Yhteistyössä