Töissä kävijät huomio!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonsku80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jonsku80

Uusi jäsen
16.11.2008
1
0
1
Kyselisin uteliaana, että onko täällä yksinhuoltajien puolella paljon töissä kävijöitä? Toki varmasti onkin..
Itse teen vuorotyötä ja nyt kun jään ilman autoa niin kulkeminen vähän mietityttää mutta matka nyt ei mkään järin suuri ole.
Miten teillä on järjestynyt lapsen hoito töissä ollessanne?

Jos vaan saisn päättää niin olisn kotona lapseni kanssa mutta taloudellinen tilanne ei anna siihen mahdollisuutta!

Kertokaahan kaikkia kokemuksianne työtä tekevät sinkkuäidit ja isit :hug:

Töissä olen käynyt siitä lähtien, kun oikeus hoitovapaaseen loppui. Eli esikoisen ollessa 1 v 10 kk ja kuopuksen ollessa 3 v. Mä vaihdoin esikoisen jälkeen päivätyöhön ja lapseni ovat olleet päiväkodissa silloin, kun mä olen ollut töissä. Musta oli kyllä varsin rasittavaa juosta työpaikka-päiväkoti-lähikauppa-koti -rumbaa tuon kuopuksen kanssa. Olen tehnyt myös useampaan otteeseen lyhennettyä työviikkoa ja se helpotti jonkin verran kello kädessä juoksemista.

No minä käyn, olen aina käynyt ja kokenut hoitoonviemisen työlääksi. Itsellä kun ei ole koskaan ollut autoa. Nyt onneksi päiväkoti vieressä ja bussilla pääsen kivasti työpaikan lähelle.

Töihin menossa tammikuun alussa - 4-päiväiselle eli lyhennetylle viikolle.
Sain onneksi perhepäivähoitopaikan - sen halusinkin - ja tyttö on siellä - hoitoon mennessään 1v 3 kk...
Ja autokin on käytössä - joten katsotaan miten sujuu ...
Lainat sun muut niskassa ei ole vara tämän enempää olla hoitovapaalla - siis nyt.
Ens kesänä aattelin ottaa pidempää ja palkatonta lomaa - ja seuraavana sitten toisen hoitovapaa pätkän jotakin huhtikuu-elokuu - siis mikäli yhä sama työtilanne yms...
Näinä lama-aikoinahan ei koskaan tiedä...

Muksu on 1v8kk ja hoidossa. Se on päiväkodis mikä on auki aamu 5 ilta kymmeneen. Eli voin tehdä töitä sillä välillä, mutta suosin päivätyötä ja nyt oon tehnytkin vain päivävuoroja.
Hyvin me pärjätään näin kahdestaan:)

Poika tykkää olla hoidos nii nse on pääasia.
Hoitopaikkakin on vain 100m päässä kotoa.. =)

Yhteistyössä