Töissä hoitovapaalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voita leivälle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voita leivälle

Vieras
Hei,

Olen jäämässä hoitovapaalle kahden lapseni kanssa. Onko kenelläkään kokemusta työskentelystä hoitovapaan aikana. Voinko siis tehdä osa-aika työtä jonkun muun kuin vakituisen työnantajani lukuun? Tarkoistuksena tietysti se että kolmen vuoden jälkeen palaisin takaisin nykyisen työnantajani palvelukseen.

Vakituiselta työnantajalta pitää kysyä lupa työntekoon (kuten myös silloin, jos tekisit vaikka vakituisen työn ohella esimerkiksi aamuöisin hesarin jakamista). Muuten hoitovapaalla voi olla töissä ihan niin paljon kuin kerkeää.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.03.2006 klo 10:08 vieras kirjoitti:
Vakituiselta työnantajalta pitää kysyä lupa työntekoon (kuten myös silloin, jos tekisit vaikka vakituisen työn ohella esimerkiksi aamuöisin hesarin jakamista). Muuten hoitovapaalla voi olla töissä ihan niin paljon kuin kerkeää.

Tarvitseeko työnantajalta pyytää lupa, on varmasti ala- ja tapauskohtaista. Mutta mitä tarkoitat sillä, että jos jakaisin toisena työnäni hesaria, tarvitsisin siihen vakituisen työnantajan luvan. entäpä jos teen kumpaakin vakituiseen... vai tarkoititko täyspäiväisen työni työnantajan luvan. En minä ainakaan tarvitse, ei kuulu työntantajalle, mitä teen vapaa-ajallani- vaikka sitten toista työtä..Ymmärrän, että tarvitsen luvan, jos olen kilpailijalla osa-aikaisestikin täissä, mutta en muuten

Yhteistyössä