Toisia ns. sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä..vol 2

No ei oo kyllä reilua SaCaLi että tuo piinaava odotus vielä jatkuu. Voimia! Ei kyllä kenellekään toivoisi vielä lisäpaineita moisista kun niitä on jo muutenkin tarpeeksi :hug: Soittavatko sulle vai lähettävätkö kirjeen?

Kuudes ihme :)
 
Kuudes Ihme: Voi kun ihania uutisia, onnittelut!!!! Nyt sitten pääset vihdoin oikein kunnolla nauttimaan raskaudesta, ei tarvitse huolta kantaa. Nautinnollista loppuraskautta!!!

SaCaLi: ei voi olla totta, pitkä odotus teillä vielä edessä! Tiedän, ettei odottaminen ole herkkua, se vie voimia tosiaan. Mutta toisaalta hyvä uutinen, ettei ainakaan heti ilmaantunut mitään merkkiä noista trisomioista, mutta toisaalta sitten taas pitkä odottaminen teille vielä tuloksien saamiseksi. Nyt vaan peukut pystyyn ja odotellaan. Voimia!!
 
SaCali: Voi ei. Kurjaa että joudutte odottamaan vielä pidempään! Pidetään peukkuja että tulisivat nyt kuitenkin mahdollisimman pian ja kaikki olisi hyvin!!!

Meillä edelleen odotellaan SITÄ puhelinsoittoa. Alkuviikosta lupasivat soittaa ja nyt on jo keskiviikko. Tuskaa tää odottelu. Tunteet menee edelleen laidasta laitaan ja aina kun puhelin soi sydän alkaa hakkaamaan miljoonaa. Ja normaalisti mun puhelin ei kovinkaan usein soi mutta viimeisen viikon aikana tuntuu soineen monta monta kertaa.
 
SaCaLi:lle ja minkäs tälle voi:lle tsemppiä tulosten odotukseen.

Itse olen tätä ketjua pari viikkoa lueskellut ja yrittänyt tsempata itseäni ensi maanantain lapsivesipunktioon.. Turvotusta oli 3,4mm ja veriseulan tulosten perusteella ohjasivat tuohon punktioon.
 
Kuudes ihme: : Laittavat kirjeen tuloksista. Jos en malta tuota kirjettä odottaa, niin voin kuulemma soittaa aikaisintaan ensi viikon tiistaina. Ja en tosiaan taida jaksaa odottaa sitä kirjettä, hätähousu kun olen :LOL:

Ansq09: Voimia myös täältä punktioon ja odotteluun! Tämä odottelu tässä kaikista ärsyttävintä ja stressaavinta on.

Minkässillevoi: Soita ihmeessä tuloksista huomenna. Toivottavasti ovat tulleet ja ovat hyviä :hug: Itselläni myös sydän hakkasi rinnasta ulos kun soitin tuloksista.

Tänään tuli ajanvaraus kirje rakenneultraan. Rupesi oikein ärsyttämään, kun ovat sen lähettäneet ennen kuin tulokset ovat tulleet :headwall: Toivottavasti sinne rakenne ultraan asti päästään.
Tulevana maanantaina olisi neuvola. Jotenkin ei sinnekään huvittaisi mennä. Tiedän että itkuksi menee koko käynti. Tuleepahan tarkistettua, että kaveri on vielä matkassa mukana.. Tulen ilmoittelemaan kun jotakin tuloksia punktiosta saan.
 
Ansq09: punktiota ei niin kannata jännittää, vaikka tilanne muutoin onkin jännittävä ja aika ikävä, niin itse punktio ei satu! Voimia odotteluun!!

Sydän hakkaa minkäställevoin ja SaCaLin puolesta!!
 
Onnea hienoista pikatuloksista minkäställevoi :flower: Nyt pääset nauttimaan raskaudesta täysin rinnoin :) Halusitteko tietää sukupuolikromosomivastauksen? Oliko tässä ny kaikki tämän asian tiimoilta, eivät siis tee niitä loppuja kromosemeja? Onko se rakenneultra nyt ihan normaalisti? Anteeksi nämä utelut, kiinnostaa vaan käytännöt ;)

Kuudes ihme :)
 
Kuudes ihme: Haluttiin tietää sukupuolikin. :) Tekevät loputkin tutkimukset kromosomeista, tai niin ymmärsin. Rakenneultra on ihan normaalisti rv 20+. Muuten ilmeisesti ihan normaali seuranta. Eikä utelu haittaa. Liian vähän näistä asioista taidetaan puhua..

Kiitos kaikille onnitteluista!
 
Vihdoin ja viimein tulokset oli tullut: Normaaleilla kromosomeilla varustettu tyttö :)
Olo on todella helpottunut. Vihdoinkin tämä tulosten piiina odotus loppui. Kahden viikon päästä rekenneultra ja toivottavasti sitten saa lopullisesti huokasta helpotuksesta.
 
Onnea SaCaLi ja minkäställevoi hyvistä uutisista!!

Viikko sitten kävin punktiossa, toimenpiteenä ei tosiaan ollut rokotusta kummempi. Lääkäri ja hoitaja osasivat asiansa erinomaisen hyvin.

Tuloksia lupailivat jo torstaiksi tai viimeistään perjantaiksi. No eipä soittoa kuulunut ja automaatti vastasi, kun itse yritin soittaa. Tänään sitten paniikkiviikonlopun jälkeen soitin, afp tulokset olivat tulleet, mutta muita tuloksia ei näkynyt. Ja tottakai entistä kauheammat ajatukset valtasivat pään. Pakkohan niissä jotain vikaa on olla, kun näin kauan kestää ja hoitajakin vaikutti vähän omituiselta.

Parin tunnin päästä tuosta puhelin sitten soi ja samainen hoitaja soitti. Loput tulokset olivat olleet lääkärin allekirjoitettavana ja tulokset olivat kaikkien testien osalta NORMAALIT!!! Ai että kun helpotti!! Sukupuolikin selvisi, mutta vain minulle, mies ei tälläkään kertaa halua etukäteen tietää. :)

Ja testattiin jonkun laajemman kaavan mukaan, normi-trisomiat sekä perinnölliset viat. Voi että kun helpotti. Nyt sitten jännätään enää loppuvuoden rakenneultraa ja vuoden alun sydänultraa.

SaCali ja minkäställevoi, ettekö saaneet mahdollisuutta tuohon sydänultraan? Meille se varattiin jo nt-ultran tulosten perusteella?
 
Ja onnea Ansq09 myös hyvistä uutisista!!! <3 Tämähän on ollut oikein ihanien uutisten rysäys, toivottavasti tätä rataa jatketaan!! Onnea vielä kerran teille kaikille hyviä tuloksia saaneille ja ihanaa raskauden jatkoa, kasvakaa ja voikaa hyvin!
 
Ansq09 Onnea hyvistä uutisista!

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena, jännityksellä odotellaan että koskahan tuo pojunen haluaisi ulos!

(Ne jotka ei tiedä, meillä siis nt-ultrassa niskaturvotusta 4,43mm, me ei haluttu lopulta lapsivesipunktiota kun ultrissa kaikki näytti hyvältä, parit extra ultrat meille tehtiin ja viimeinen ultra rv 23, kaikki näyttäisi olevan ok ja poika kuulemma on tulossa. Lopullinen varmuushan saadaan sitten kun tämä ukkeli tahtoisi tälle puolele mahanahkaa :) )

Susimieli ja Pieni 39+2
 
Ansq09 onnittelut ihanista uutisista :flower:
Ei ole kukaan puhunut minulle mitään sydänultrasta.. : / Hmm... on siis ilmeisesti eri kuin rakenneultra?
Rakenneultraan ollaan menossa ensi viikolla, sen tekee kätilön sijasta erikoislääkäri. Tuohon käyntiin on varattu aikaa 1-2 tuntia, ja ymmärsin että ultraavat hyvin perusteellisesti varsinkin sydäntä.
 

Yhteistyössä