En tiedä olenko jäänyt kiinni sikiöseulonnasta vai en...tavallaan kai vähäsen.
Rakenneultrassa viikolla 20+ sikiön sydämestä löytyi golfpallo, ilmeisesti vasemmasta kammiosta. Muuten kaikki oli normaalisti.
Tietysti uteliaana aloin googleilemaan ja löysin tiedon että se nostaa down riskiä yhdellä prosentilla.
Olen 21-vuotias ja minulla ei pitäisi suurta riskiä ikäni puolesta olevan.
Kävin niskaturvotusultrassa viikolla 11 jolloin turvotus oli 0,75mm eli normaali.
Minulle sanottiin siis aluesairaalassa tuosta golfpallosta, että se ei merkitse mitään yksittäisenä löydöksenä... mutta kai tiedätte sen, kun sitä kumminkin jää miettimään. :|
Kävin sitte viikko tästä rakenneultrasta Brunolla, koska ajattelin että hän ainakin osaa hommansa ja ehkä osaa kertoa tästä golfpallostakin...
Bruno ei löytänyt vauvasta muuta poikkeavaa kun sen golfpallon, sanoi myös, että ei edes mainitse jos ultratessaan tälläsen löytää mikäli hän näkee että kaikki on muuten hyvin, niinkuin meilläkin oli. Eli jos olisin käynyt Brunolla rakenneultran en tietäisi koko golfpallosta mitään.
Jotenkin vakuutuin siitä, että Bruno tietää mitä tekee näki että vauvalla ei downia ole... jos olisi uskaltanut jättää sen golfpallonkin kertomatta ellen olisi siitä tietänyt.
Tiedän ettei ultralla voi kromosomeja tutkia, mutta... aika varmahan hänen pitää olla...
Sanoi myös, että ei missään tapauksessa suosittelisi lapsivesitutkimusta, koska siinä olisi kuulemma 30-50 kertainen riski että menisi kesken kuin se, että down olisi. Suorastaan kielsi mua menemästä, en tosin ollut edes menossa.
Vauva oli hyvin kasvanut, luut olivat muutaman päivän kasvua jopa edellä...
Bruno mittasi nenäluunkin, joka oli normaali... ja sit tietty olen miettinyt että voiko nenäluu olla täysin normaali jos down olisi... yhtä jahkailua...
Tiedän, että mun kait pitäisi alkaa nauttimaan raskaudesta, mutta tää asia vähän vaivaa. Se, kun ei tiedä. Olen koittanut järkeillä, että kai siellä ultrassa nyt jotain olisi löytynyt, jos down olisi... mutta mitään ei löytynyt, golfpalloa lukuunottamatta.
En tiedä mitä kaipaan, kun tähän ketjuun kirjotin...jotain päähän paijaamista, että kaikki on varmasti hyvin -sanoja vissiinkin.
Viikkoja on nyt 26.