toisia ns. sikiöseuloista kiinni jääneitä?

  • Viestiketjun aloittaja erilainenko
  • Ensimmäinen viesti
Voi kamalaa, mitä uutisia täällä nyt ollut! :'(
En voi muuta kun voimia toivottaa Lumi-Marjalle, Teakille ja pikkumyylle ja jaksamista suureen suruunne!
Tauski: Onneksi olkoon hyvistä uutisista!
Itsellä kanssa vielä niin tuoreessa muistissa se tulosten odottelun tuska, ihan hirveä viikko oli, jota ei toivois pahimmalle vihamiehellekään!
Minä päätin olla stressaamatta nyt loppuraskauden ja nauttia tästä kasvavasta pojusta sisälläni. Maha onkin jo nyt mielestäni valtava, mikä pulpahti esiin kunnolla tuossa jokunen päivä sitten. =)
Oikeen lepposta viikonloppua kaikille! :)

Carpe Diem & Jamppa rv 15+0
 
Tauski: Voi kuinka hyviä uutisia sieltä, onnea :flower: . Varmaan voitte pikku hiljaa alkaa vain nauttia raskaudesta!

Ensikertalainen: Hienoa, että näyte saatiin otettua. Nyt on kaikki mahdollinen tehty ja vaan odotellaan. Ja toistaiseksihan kaikki näytti oikein hyvältä :) .
On pitänyt sanoa, että ihan varmasti tuplasti raskasta joutua tähän rumbaan sen kauan kaivatun ja ihmeellisen esikoisen odotuksessa :( . Olen usein miettinyt, miten silloin olisi pää kestänyt; nyt meilläkin on ollut tuo vilkas esikko tässä viemässä ajatuksia muualle.

Malla: Mukava kuulla sinusta =) . Harmi kyllä, että saitte hepatoosin vielä riesaksenne. Ei ilmeisesti ole aiemmissa raskauksissa ollut? No, sekin on kuitenkin pieni murhe näiden muiden rinnalla, kaikki menee varmasti hyvin, kun tilannetta seurataan. Ja saattehan ainakin sen vauvelin syliin jo noinkin pian :heart: . Meillä mennään viikolla 39 ja tyttö on kaiketi oikein tykästynyt masuasuntoonsa.

Nemika: Hyviä kuulumisia sieltäkin, vauva pysynee siis matkassa vielä :) . Tuosta koosta: ei kai tuo niin kovin pieneltä kuulosta..? Ainakin meillä esikoisen kohdalla nuo neuvolaopuksen painot menivät viikkoa edellä ts. esikko oli aina sen viikonverran pienempi. Esim. viikolla 29+ hän oli 1200g. Ja syntyessään hyvin normaalipainoinen.
 
Tauski: Onnea hyvistä uutisista -se helpotus on mieletön ja siinä itkee ja nauraa yhtäaikaa. :heart:

Ensikertalainen: Olet viellä niin alussa, ettet tunne niitä liikkeitä. Joku päivä sitten ja tsemppiä odotteluun.

Malla: Tsemppiä synnytykseen :heart:

Nemika: Hyvä, että pikkuinen malttaa pysyä yksiössään. Voimia sullekin odotukseen, ei oo varmaankaan helppoa kun ei voi oikein mitään tehdä.
Hyvä kun kontrolloivat ja seuraavat tilannetta.

Halaus kaikille

:hug:
 
Mä en oo ehtiny lukee kaikkia näitä läpi...ite oon menossa ens viikolla neuvolalääkärille ja siel kai kuulen verikokeen ja sit niskaturvokkeen tuloksen? Verikokeessa kävin 3 vk sitte ja niskaturvokkeessa 2 vk sitten..oisko sieltä jo kuulunu jotain, jos olis ollut jotain hälyttävää??
 
Eilen oli päivä, jota tuskin koskaan voin unohaa, mielestä pois pyyhkiä. Menimme aamulla puoli kahdeksan sairaalaan. Tabletit kohdunsuulle 7.50 ja puoli tuntia sen jälkeen alkoi kipu. Suppareita tuli säännöllisesti ja 10.30 tuntui se naps, jota en ole koskaan ennemmin huomannut. Vesi meni melkein saman tien. Pian alkoi kova supistus joka oli kipeä, mutta ei sietämätön. Puolituntia olikin jo supistellut ihan kunnolla.

10.40 syntyi pieni lähes täydellisen näköinen pieni enkelipoika. Sukupuoli oli selvästi nähtävissä ja lääkärinkin sen totesi. Isompi oli, mitä ultrassa oli mitattu. Mittaa noin 16cm, vaikka pää olikin, niin, olihan hänellä jonkinlaiset kasvot, surulliset, silmien yläpuolelta kaikki poissa. Oikeassa kädessä ei ollut kaikki normaalia eikä vasemmassa jalassa. Vasemman käden sormet olivat kauniit, täydelliset. Samoin oikean jalan helmivarpaat laskettavissa.

Kätilöä ei suyntymähetkellä ollut paikalla ja minä olin menossa sille metallipytylle. Pikkuinen syntyi suoraan käsiini, sain kopin, ennen kuin olisi "lentänyt" lattialle. Pieni syntyi vaudikkaasti. Mitään vuotoa ei ollut ennemmin. Saoitin kelloa pienokainen toisessa kädessäni. Hämmentynyt kätilö tuli paikalle ja vei pojan siistittäväksi. Siistin itsenikin ja mieheni oli järkyttyneen oloinen. Säikähdyksestä lähinnä, miten äkkiä kaikki tapahtui. Saimme viettää hetken pojan kanssa ja otimme kuvia. Sain lisää lääkkeitä, että istukka irtoaisi, sillä se ei vielä tullut.

Hyvästien aika oli tuskallinen. En olisi hennonut antaa poikaa pois. Hänen aikansa oli kuitenkin mennä. Hänet oli taivasta vasten luotu ja yhteinen aikamme oli 16 viikon masumatka ja vajaa puolituntinen vierekkäin. Kerroimme kuinka häntä odotimme, rakastimme ja kuinka jäämme kaipaamaan. Sen jälkeen peittelin hänet kaarimaljaan tehtyyn petiin ja kätilö vei poikamme pois.

Itkimme, toinen toistamme tukien ja siitä itkusta ei meinannut tulla loppua. Aika pysähtyi ja mikään ei tuntunut enää miltään. Tyhjä olo, poikamme on lopullisesti poissa.

Lääkkeet tehosivat ja istukka tuli 12.10. Sekin metallipytyllä istuen. Taaskaan ei kätilöä näkynyt mailla ei halmeilla kellonsoitosta huolimatta. Huikkasin miehelleni, että tuoppas mulle hanska ja autoin itse istukan hiljaa varovasti vetämällä ja ponnistin samalla. Sain sen ulos, ennen kuin kätilö tuli paikalle, hän huomasi istukan kädessäni ja ojensi kaarimaljan. Samalla hän pahoitteli, ettei ollut paikalla kummassakaan hetkessä, että jouduin itse hoitamaan pienokaisen ulos, samoin kuin istukan.

Mahakipu ei ollut koko aikana sietämätöntä. Lähinnä voimakasta menkkakipua niitä puoli tuntia kestäviä kovempia suppareita lukuunottamatta. Eikä nekään olleet sellaisia, ettei olisi kestänyt mitenkään. Parilla panadolilla selvisin koko ajan. Vuoto oi sellaista menkkavuotoa kovempaa, mutta ei sellaista, miksi ajattelin.

Lääkäri tarkasti ultralla puoli kolmen pintaan ja otti vielä istukan riekaleen kohdunsuulta ja mahdoton hulaus hyytynyttä verta tuli mukana. Siihen oikeastaan loppui kaikki se suurempi vuoto ja pärjäsin siitä asti ihan tavallisella siteellä. Sain vielä maidon herumista estävän lääkkeen ja lisää kohtua supistavia. Vaihdoin vaatteet ja lähdimme kotiin. Jälkitarkastus kuuden viikon päästä samalla osastolla. Lääkäri oli aivan ihana. Hän vakuutteli, ettei tällainen noin vain toistu, että mikään ei estä yrittämästä vielä uudelleen.

Ajelimme kotiin ja lasten näkeminen oli mitä ihanin hetki. Ruoka oli valmiina ja henkisesti ja fyysisesti väsynyt kroppa pääsi lepäämään tuttuun ja turvalliseen kotiin. Lähetin tekstarit lähimmille, jotka asiasta tiesivät ja vastausten tultua laitoin puhelimen kiinni.

Tänä aamuna heräsin, ihme kyllä pitkän nukutun yön jälkeen hieman alakuloisena. Tyhjä olo. Mielessä vain pieni enkelipoika. Yksin isossa sairaalassa, edessä tutkimuksia...Tiedän, hänellä on nyt hyvä olla. Ei hän olisi voinut tähän maailmaan syntyä. Hänen olemassaolollaan on muu tarkoitus. Rakkauteni tuohon pieneen enkelipoikaan on kuitenkin ikuinen. Samoin ikävä.

Elämä jatkuu. Huominen tulee kuitenkin, samoin ensiviikko ja kaikki päivät sen jälkeen. Vielä tulee se päivä, kun kyyneleet eivät tule koko aikaa. Vielä tulee se päivä, kun voin avata pienen laatikon, jossa on kaikki muistot Onni-enkelistä. Neuvolakortti, ultrakuvat, blogitekstit, valokuvat (mies tulosti ne heti illalla) romppu, johon on kaikki aineisto poltettuna. Samaan laatikoon tulee myös kaikki muu, mitä vielä kotoa löytyy, joka enkelipoikaamme liittyy.

Nyt on aika alkaa parantaa haavoja, hiljaa hetki hetkeltä, itkeä suru pois. Antaa itselle aikaa tuntea se, mikä milläkin hetkellä on mielessä pinnalla.

Kiitos kaikille tuesta. Voimia teille kaikille, jotka ikäviä uutisia olette saaneet.

"Elä elämäsi hymyillen, hymyile läpi kyynelten"

Lumi-Marja
 
osaanottoni suureen suruunne :hug:
onpas siellä kuitenkin kätilöt ollu vähän liian hutiloivia kun eivät paikalla olleet silloin kun piti.
teillä kova surutyö edessä vielä. voimia teille sylin täydeltä. olette ajatuksissa mukana :hug: :hug:
ihana että saitte kuitenkin hyvästellä pienen poikanne yhdessä :hug:
voimia ja halauksia.
:hug: :hug:

nemika ja poika rv 28+0
 
Lämmin halaus sinulle! :'(

Kohti kevättä mennään, eikä kukaan pysty ennustamaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Onneksi oli teillä hyvä lääkäri ja kaikki meni tavallaan hyvin, niin hyvin kuin tuollainen ikävä asia voi mennä.

Kun nyt olette kohdanneet niin suuren surun -toivotaan, että elämä yllätää seuraavaksi positiivisesti, mitä ikinä se sitten olisikaan. :heart:
 
Onnellinen ensiodottaja: Luulisi, että kaikki on hyvin, koska kukaan ei ole soittanut sinulle huonoista uutisista. Itselläni kävi kyllä niin ikävästi, että olivat unohtaneet ilmoittaa, mutta älä huoli se on varmaan harvinaista. 2 viikkoa niitä tuloksia tosiaan piti odottaa

Onnellista odotusta snulle :heart:
 
Olipa surullista, mutta niin koskettavaa. Itkemättä en voinnut olla, tuli omat muistot niin pintaan! Toivottavasti teillä on jokin olkapää mihin nojata, niin paljon olet joutunut kestämään. Itselläni on oma isäni auttanut vaikeimman yli, hän on psykologi toiselta ammatiltaan ja auttoi selviämään, minua sekä miestäni!
:hug: :hug: :hug:
 
Lumi-Marja: :hug: Tarkoitukseton ei ole yksikään elämä. Varmasti Onni lyhyellä taipaleellaan jätti aivan yhtä suuren jäljen kuin moni täällä pitempään kuljettuaan. Niin sydäntäsärkevän surullinen ja silti kaunis oli Onnin syntymä ja kuolema :'( . Toivon teille kaikkea hyvää ja paljon onnen hetkiä tulevaisuuteen!
 
Halauksia Lumi-Marjalle..... :hug:

Tällä välin myös teak ja rouva pikkumyy ovat ainakin saaneet huonoja uutisia. Olen pahoillani ja toivon myös teille voimia koettelemuksessanne.

jos vielä joku jäi mainitsematta, niin halit ihan jokaiselle! :hug:

täällä sitten viimein saatiin nettipimentoon parannus ja pääsee seuraanne taas. ehkä sitten pysyn paremmin mukana....

unni: mulle oli jäänyt sellainen kuva et sun laskettu on tammikuun puolessa välissä; sillä mä siitä olen kysellyt :LOL: kohdunsuusta sen verran et pehmeä on ja kanavakin lyhentynyt puoleen siitä mitä se oli rakenneultrassa. auki nyt vaan kuulemma reunoilta, joka uudelleensynnyttäjällä kuulemma tavallista, mutta kiinni vielä pohjalta... muistan kun ekaa tein niin olin jo salissa kärvistellyt melko monta tuntia, kun sanoivat et vasta par senttiä auki. joten jospa tämä sitten nopeempi.

nemika: tääl sit vihdoin on tää masiina ja meni koko perke..een päivä elisan liikkeessä kun tähän piti käydä se express card, mut eivät saneet toimimaan. joten nyt ollaan sitten tollasen typerän mokkulan armoilla :LOL: pääasia et on netti..... mul sillon viime viikolla oli viikkoja 28+1 kun antoivat painoarvion kakrusta ja oli 1020g. sanoi et keskikäyrällä menee, joten ei kait tuo sun jäpäs mikään pieni ole! tääl hirvittää nyt et entäs jos tää ei käänny! tulee aina uusi pelko kun edellisen muka selvittää :LOL: eka oli jo viikosta 28 lähtien raivotarjonnassa ja tää vaan jököttää koivet alaspäin! tosin kääntyilee välillä, joten toiveita on. meinaan systerillä on nyt 2,5 kilonen mukelo, joka leikattiin lauantaina viikolla 38+0. se pysyi perätilassa eikä kääntäminen perjantaina onnistunut. ei halunnut kokeilla synnytystä alakautta joten sektiolla sit otettiin... kävin tänään kattomassa ja oli se pieni!!!!! mut heti tulee sellainen olo et kato vaan, perässä vielä saman joudun kokemaan, heh..... mut sellaista täältä ja nyt siis on kone kotonakin....

jeppistä ja mökö 29+0
 
jeppistä: no vihdoin sait netin. on sua kaivattukin. =)
joo no hitusen tämä jäbä menee kuulemma keskikäyrän alapuolella.
mut tasaisesti kasvelee omalla käyrällä. ja hipoen tosiaan keskikäyrää.
sinänsä hyvä kun kontrolloivat mut ei enää jaksais suurennuslasin alla ollakaan. |O
tää ollu raivotarjonnassa jo 24 viikosta lähtien ja siinä edelleen onkin.
hakkaa kylkiluita ihan vimmatusti väliin. tosin nyt potkut muuttunu enimmäkseen ihan ihme möyryämiseksi. en tiiä mitä myllää tuolla :LOL:
mieki pääsin vauvaa tuoksuttelemaan ku tytön kummisedälle syntyi tyttö. oli se vaan pienen oloinen vaikka iso olikin =)
sinänsä hyvä oli kun mulla tuo tilanne rauhoittunut ja kohdunsuukaan ei ollut enää verestävä. ja sisäpuolen aukeaminen oli pysähtyny.
antasivat nyt toisen kasvaa rauhassa. nyt jos kolmen viikon päästä ei tosissaan ihmeitä löydy taaskaan niin sanon kyllä etten rupea polillakaan kahta kertaa kuussa enää juoksemaan. sitten käyn enää synnyttämässä ja en mene lähellekään äitipolia... :LOL: :LOL:

nemika ja poitsu 28+1
 
nemika: mulle antoivat seuraavan kontrollin vasta 36 viikolle. mä muistan et sä laitoit kun poju potkii kylkiluihin jo aikapäivää sitten... oo onnellinen; mua hirvittää ihan sikana et kun kerrankin ois valmiiks "löysä" edellisestä synnytyksestä niin varmana vielä leikkauspöydälle joutuu... :LOL: hieman pessimisti! mulla oli kanavaa ultralla katsottuna sillon rakenteissa se 5-6 cm ja nyt sano olevan 3 cm. jospa tää on potkinu sitä auki :LOL:
isäntä taitaa tykätä lastenvahtihukista kun äiskälle tuli uusi mies :LOL: :LOL: ihan aito hp!
 
jeppistä: no jospa se sieltä kääntyy vielä.. =)
oiskin kontrolli vasta joskus myöhemmin. tuntuu et vikaa etsimällä etsitään ja mitään eivät löydä... :kieh:
mulla on pari senttiä tuota kanavaa jäljellä. et aikast samoissa mennään. ja eihän noilla meidän vaaveilla ole ku 50g painoeroa ja kolme päivää eroa tuossa painoarviossa...tsiisus..onko sitä vedettävä siivu voita tuonne sisuksiin nii jospa se kelpais viisaammille :LOL: :LOL:

juu anna nauttia lapsenvahti hommista. meilläki joutu ukko lopettamaan lataukset ku mamma halus koneelle... :LOL: :LOL:
pitää meillä ny jotain huvia olla sentäs..alkoholiton siideri kädes ja kauhea naputus päällä.. :LOL: :LOL:
 
taas päivä etiäpäin mennään. pitkästä aikaa oli eilen virkeämpi päivä ja pääs käymään kaupoilla työkaverin kanssa. ja harvinaisen hyvällä tuulella olin koko illan. mut pitipä ukon ruveta naputtamaan viisaita ajatuksiaan ääneen sit just nukkumaan mennessä. ja saatiin kunnon riita aikaiseksi. :kieh:
et ei sitä voi yhtä helppoa päivää tulla sitten väliin etes ettei jollai tapaa mene pilalle päivä aina.

tyttö nukku tänään sentäs tosi pitkään. heräs vasta yheltätoista tänä aamuna. =)
sai juotua kahvit rauhas aamulla ja elukat hoidettua ettei tarvinu hullun kiilto silmissä juosta talliin ja takaisin =) et saas nähdä kuin pitkään tämän päivän hyvän tuulisuus mahtaa jatkua. :LOL:

karsea närästys alkanu vielä vaivaamaan iltaisin...(valitetaan sekin samaan syssyyn ku alotinki) :LOL: rennieki iha yhtä tyhjän kanssa.. :headwall:

onkos sulla jeppistä ny saikku mammaloman alkuun asti????
 
ja viimein tää toimii. liekö mun yhteyksissä vai mikä lie päivällä tökki....

on mun saikku kuulemma koko loppuajan; tosin kirjoitettu vasta ensi maanantaihin, mut tiistaina lekuri taas. tänään oli neuvola. uutiset sinänsä hyviä eli painoa tullut vain 100g moneen viikkoon eli keskimäärin 30g/vko. jeee! edellisellä kerralla oli paino tippunut 500g/vko. kyl huomaa kun jäi saikulle niin ei tartte tyhjänpäivästä makeeta syödä väsymykseen... :p paineet oli ok. ainut mikä huolestuttaa on tää perätila! ja nyt nemika sun muut potkikaa mua niin paljon, et tää kääntyy! joka päivä tää tuska siitä asiasta kasvaa! suomeks sanottuna vit..ttaaaaaa! neuvolan tätikin sanoi, ettei hän tekisi alakautta perätilaista, joten onko mun ihan pakko sit lähtee leikeltäväks?! |O |O
kuulemma nyt kantsii vielä odotella ja vasta 35 viikolla hätääntyä, mutta hah hhahaah. kyllä potuttaa jo nyt! eikä siinä kaikki! kun muuten oli positiivinen käynti, niin mun neukkutäti ilmoitti että hän on enää kaksi viikkoa töissä! on kuulemma henkilöstöpolitiikka niin persee...tä et irtisanonut itsensä ja vaihtaa seulontahommiin.... sama täti oli mun ekallakin muksulla ja jakanut kaikki tuulimunat ja muut, mikä vaan voi lisääntymiseen liittyä.... kyl itkien lähdin ja vieläkin kirpaisee! eikö se voinu olla vielä kolmea kuukautta töissä niin saataisiin tämäkin mökö ulos kohdusta :|
pitänee keksiä jotain ens tiistaiks kun viimeisen kerran sen näen....

onneks mua ei närästä, mut liitokset natisee eikä viime perjantaina uidessa voinut rintauintia kauhoa. koski meinaan jonkun verran levittää jalkoja ja potkaista :LOL: :LOL: :LOL:
eli kävin jopa uimassa kun kysin lekuri sanoi, et kiinni on ja uskallat uida....

neukkutätikin muuten sanoi, et pienempi tästä tulee kun ekasta jos tätä mallia kasvaa eli taitaa meil kuiteskin olla snadit masussa nemikan kanssa? eka oli 3710 ja syntyi 40+3
terveisin perätilamökö ja jeppistä :LOL: 29+1
 
Halauksia kaikille surullisia uutisia saaneille.. :hug:
Ei itkemättä ole voinut lukea tarinoita.
Sen verran positiivisuutta peliin että 9 päivän odotuksen jälkeen lapsivesipunktion tulokset tulivat ja ei viljellyissä 47:ssä otoksessa näy merkkiäkään kromosomi 6 deleetiosta! =)
xxy näkyy mutta vain osassa eli mosaiikki versio tulossa ja näin ollen jopajonkun näköistä hedelmällisyyden mahdollisuutta pojassa, voihan olla ettei oireita näy ollenkaan koska normaaleitakin sukukromosomeja löytyy. Ei voi oikein uskoa todeksi vielä... jospa uskaltaisi kauppaan ostamaan jotain vauvaan liittyvää.. =) seuraavaksi rakenne ultra 2 viikon päästä. ehkä odotamme sinne asti kuitenkin..
tsemppiä kaikille tuloksia odottaville! :hug:
 
jeppistä: jospa se nyt ilman potkimistakin kääntyisi vielä :LOL: :LOL: elä vielä hätäile siitä :LOL: mäki sain närästystyksen jotakuinkin kuriin ku jätin kahvin aamuun vaan etten enää iltapäivällä sitä lipitä.

jade-julia: onnea rakenneultraan! hyvin se menee :hug: :hug:

xxy: onnea myös sinne hyviin tuloksiin. tosi ihana juttu et kaikki hienosti :heart:
en ole minäkään uskaltanu edelleenkään ostella vauvalle mitään. ei kai sitä usko et kaikki on hyvin ennen ku nyytin saa kainaloon. =) kaupas kyl varovasti katselen kaikkea vauvanvaatteita yms mut en ole uskaltanu ostaa kyl...onneks noita aikaisempia tenavia kuitenki tos ettei ilman vaatetta jää jos ei kassalle asti uskalla sitä ennen vauvanvaatteiden kanssa.
 
xxy: onnea iloisista uutisista! kyselitkin aiemmin matalista veriarvoista (papp ja hcg) ja olen unohtanut vastata... eli minulla oli aivan samaa luokkaa ne! ja istukkatutkimuksessa tuli se trisomia 16 vastaukseksi... joka nyt lapsivesipunktiossa kumottiin... meikäläisen istukkaa kontrolloidaan toiminnan kannalta raskauden ajan ja toistaiseksi kaikki mennyt hyvin; tosin viikko sitten lekuri ilmoitti sen olevan normaalia isompi, mut muksu kasvanut vielä ok. :flower:

jade-julia: kyl rakenteissa kaik on ok!

nemika: ei varmasti käänny... :'( en oikeesti jaksa enää ymmärtää, miks yks raskaus voi olla näin täynnä epävarmuutta! olen satavarma, että se mun istukka on jotenkin edessä (etuseinässä jossain ja kookas) eikä mökö sen vuoksi suostu itteensä siihen rakoon kääntämään :x olitko sä käynyt sen sektion läpi? huvittaa itteeni, kun huomaan et mökö kääntyy, niin heti kun alkaa tuntuu et takaisin on kääntymässä niin meikä yrittää tökkiä, et pysy vaan näin päin :LOL: :LOL:
no, tietty pitää muistaa et jos terveen lapsen saa, niin kait se sektio on sitten pieni paha?
 
jeppistä: ei oo mulla kokemusta sektiosta. ennen tosin pelkäsin synnytystä ja oisin mieluummin sektion halunnu, jota ny ei tietty noin vain tarjota. molemmat on syntyny normaalia reittiä.
siinä se kans on ku toinen yrittää kääntyä nii mamma tökkii takaisin.. :LOL: :LOL:
mulla on kans istukka etuseinässä. ja ultrassa oli poitsu nii jalat sikiöasennossa et tuskin enää kääntyy tämä sälli toisinpäin. muljuaa vaan kyljeltä kyljelle.
kyllä oon tullu samaan tulokseen et kyllä yhteen raskauteen mahtuu liiankin paljon huolta ja murhetta. joka päivälle jotain märehdittävää. |O
kohta pitäis pitkästä aikaa kaupoille lähtee jopa ihan kaupunkiin asti. saas nähdä mitä tuo vatta tykkää ku istutaan yli 100km autos päivän aikaan. mut pakko päästä välillä jonnekin ku seinät kaatuu väliin jo päälle.
ja eikö ruvennu vasenta alalaitaa jomottaa kivasti ny ku pitäis jaksaa lähteä. otin jo panadolin naamariin jospa se veis pahimman pois. kai ne ihan liitoskipuja on noiki. kolmatta oottaa eikä enää kohta tiedä mikä vaiva on mitäkin... :LOL: :LOL: :LOL:
elä tuosta perätilasta stressiä vedä..jos ei käänny nii sit sektio kehiin vaa..kunhan saadaan nää kovan onnen vauvelit kainaloon vaan kunnossa :heart:
kyl alkaa ukon käytös meil olla väliin outoa...sit viisaana tänä aamuna hoksasin et oiskohan toi selibaatti alkanu rassaamaan liikaa sälliä.. :LOL: :LOL: :LOL:
kyl on silläki murheet.. :LOL: :LOL:
 
Onnittelut kaikille jotka saaneet lähipäivinä hyviä tutkimustuloksia! :hug: :flower:
Meidän pikkuenkeli syntyi perjantaina noin 7-8 tunnin kuluttua, aloituksesta, avautuminen oli hidasta , tämähän oli ensimmäinen ns normaali synnytys!Kokemuksesta jäi lämmin muisto, pienemme oli niin täydellinen, pienet kädet aivan kuin ristissä, hän syntyi siis paperille, ja oli kylkiasennossa.

Sektioista, minulla 3 sektiota takana, kaikki sujuneet hyvin ja parantunut olen helpolla! :heart: Ensimäinen oli perätilan vuoksi juuri tehty, poika istui kohdussa jalat sammakkoasennossa, yritys kääntää rv 37, ei mitään mahdollisuuksia, syntymän jälkeen kävimme jumpassa, jotta jalat palautuivat normaaliin asentoon ja aivan terve lapsi oli ja on! :heart:

Mutta niin mieli muuttu perjantaina koitoksessa sanoin miehelleni,saisinkohan synnyttää meidän tulevan vauvan alateitse, vaikka 3 sektiota jo akana, niin se ihmismieli voi muuttua, ennen olisin kauhistunutkin ajatusta alateitse synnyttämisestä! Perjantai muutti ajatuksia sen suhteen.

Pääasia on kuitenkin, jos ja toivottavasti uuden raskauden vielä koemme, vauva syntyisi terveenä maailmaan, oli synnytystapa sitten sektio tai alatiesynnytys! :heart:

Heippa kaikille! :hug: :flower:

Pikkuhiljaa toipuva Rva Pikkumyy :heart:
 
Rva Pikkumyy: toivon todella, että piakkoin saatte uuden plussan ja onnellisemman raskausajan! ja todellakin terveen mukelon.... :hug: ja alateitse :heart:
itsellä ensimmäinen synnytys ei ollut mikään läpihuutojuttu kaikkine pienine säväyksineen jatkuva hätäsektiovalmius päällä, mutta siltikin toivon että tämänkin saisin normaalisti synnyttää. ystäväni ensimmäinen synnytys oli lienee kivulias (ihan kiinni jokaisesta itsestään ja kipukynnyksestä) ja toisen hän vaati sektiolla tehtäväksi, koska ei uskaltanut alateitse uudestaan yrittää. .....vaan leikkauksen jälkeen sanoi, että kyllä sittenkin alakautta on parempi nämä muksut tehdä. samoin siskoni, joka leikattiin lauantaina, on samaa mieltä.... ja hänen ensimmäinen oli hoitovirheen tasoinen käynnistys, jossa paikat repesi ja muksu tuli kyllä väkisin parissa tunnissa! no, tarinoita on monia ja onhan ne lapset alunperin tarkoitettu alakautta tulemaan :) mutta terveys ennen kaikkea... ja teille valtavasti voimaa käydä tämä läpi!

nemika: vieläkö poju on mahassa vai shoppailitko sen ulos :LOL: :LOL:
onpas isännällä ikävä kohtalo :LOL: :LOL: :LOL: kerro hänelle kanssa voimia tämän koittelemuksen kestämiseksi, heh....
ajattele, meikän mahan mitta mitä ne mittanauhalla mittailee neuvolassa oli 30 cm! ja opusten mukaan pitäisi olla joku 25 cm! sano neukkutäti, et kun tää alaosa on ihan tyhjä ja mökö kököttää yläosassa. jalat on ilmeisesti suorana alas kun sinne potkii. sitä kun ei piru vie voi unohtaa, kun joka potku tuo mieleen käänny nyt -olon! :LOL:

ja meittin neitillä on melkoinen uhma alkamassa; onneks jäin nyt kotiin ettei kauempaa mummoja saanut pomottaa! tottu saamaan niiltä kaikki läpi, niin osaa kyllä vaatia ja meikän hermo pinnassa, kun joka asiasta ollaan napit vastakkain. jospa tällä toisella ois sit isosisko kaverina ja helpottas sen tulevaa uhmaa.... toiveajattelua?

jeppistä ja mökö (istuva härkä :LOL: ) 29+2
 

Yhteistyössä