Toisesta ketjusta tuli vain mieleen et...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uppo-outo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uppo-outo

Vieras
mun lapsilla ei oo yhtä ainutta ticettii, me&I:tä, metsolaa, espirittii, reimaa tai mitään muutakaan aivan ylihinnoiteltua vermettä :D
Meijän kaapista löytyy prismaa cittarii lindexii kappahlii seppälää lassiee ja kuomaa... En ikinä oo jaksanu raahautua mihinkään persekerhoihin missä vauvan kakan väristäkin saadaan tunnin keskustelu, tai missä pääpuheenaihe tuntuu oikeesti olevan lasten vaatteet. Ja koen olevani kuitenkin normi-ihminen :) Pari persekerhossa käyvää kaveria aina saattaa jossain sivulauseessa mainita kuinka tykkää jostain uuden uutukaisesta metsola/pilvikuosista. Ja sit kun niitten lapsukaiset on puettu johonkin pilveen päästä varpaisiin niin ei voi kun päästä nauru kun huomaan tän kultsipuudelin kuolaavan ylihinnoitetun pilvenhattaran päälle porkkanasosetta :D :D Meijän ciraffilla sil ei oo niin suurta välii...

eli pointtina tälle et miten äideistä on tullu noin kamalan tarkkoja merkkivaatteiden perään??? Kun mun mielestä joskus jopa prismamallistossa saattaa olla tosi nättiä vaatteita ja haalareita..

Mistä kohtaa joku Espritkin on ylihinnoiteltu?

Halvemmalla Espritin paitoja saa, kuin esim. Lindexin, H&M:n ja Seppälän :). Just ostin lapsille Espritin paitoja 5 €/kpl.

Tuntuu, että vaatteet on todella tärkeitä ihmiselle, joka välttelee tiettyjä vaatemerkkejä, ihan siinä missä ihmiselle jolle kelpaa vain tietyt vaatemerkit. Molemmat ottavat asian liian vakavasti. Siihen väliin jää suurin osa ihmisistä, olettaisin - sellaiset, joille merkillä ei ole väliä, ei hyvässä eikä pahassa mielessä, ja vaatteet on vain vaatteita.

P.S. Porkkanatahra lähtee pois ihan yhtä helposti sekä hintavammasta että halvemmasta vaatteesta. Ja Reimaa saa myös Prismasta & Cittarista :). Perhekerhossa käyminenkin voi olla lasten kannalta tosi hyvä asia, ei äitien viihtyminen ensisijaista ole.

Mistä kohtaa joku Espritkin on ylihinnoiteltu?

Halvemmalla Espritin paitoja saa, kuin esim. Lindexin, H&M:n ja Seppälän :). Just ostin lapsille Espritin paitoja 5 €/kpl.

Tuntuu, että vaatteet on todella tärkeitä ihmiselle, joka välttelee tiettyjä vaatemerkkejä, ihan siinä missä ihmiselle jolle kelpaa vain tietyt vaatemerkit. Molemmat ottavat asian liian vakavasti. Siihen väliin jää suurin osa ihmisistä, olettaisin - sellaiset, joille merkillä ei ole väliä, ei hyvässä eikä pahassa mielessä, ja vaatteet on vain vaatteita.

P.S. Porkkanatahra lähtee pois ihan yhtä helposti sekä hintavammasta että halvemmasta vaatteesta. Ja Reimaa saa myös Prismasta & Cittarista :). Perhekerhossa käyminenkin voi olla lasten kannalta tosi hyvä asia, ei äitien viihtyminen ensisijaista ole.

Millä saa porkkanatahran pois?? En mä välttele mitään vaatemerkkejä, mutta huvikseni huomasin että meidän kaappiin ei tosiaan vaan kuulu mitkään ''trendimerkit'' Ja mielestäni prismamallistoon kuuluva lassie vaan on aivan hyvä haalari joten miksi ihmeessä joku reima maksaa vielä enemmän??

Millä saa porkkanatahran pois?? En mä välttele mitään vaatemerkkejä, mutta huvikseni huomasin että meidän kaappiin ei tosiaan vaan kuulu mitkään ''trendimerkit'' Ja mielestäni prismamallistoon kuuluva lassie vaan on aivan hyvä haalari joten miksi ihmeessä joku reima maksaa vielä enemmän??
Porkkanatahrat lähtee ihan itsestään, kun vaate on auringonvalossa hetken aikaa. Pesun jälkeen siis :)

Lassie ON hyvä, Reimassa maksaa joskus merkki ja joskus vedenpitävyys, uskoisin. Tai varmaan sekä että. Ulkonäöltäänhän se ei eroa Lassiesta, ja saman tehtaan kamaakin ovat käsittääkseni.

Munst on ihanaa pukea muksu söpöihin lapsellisen näköisiin vaatteisiin.. silti käytännöllisyys ja kuosit ym, on tärkeämpiä mulle, kuin sen vaatteen merkki (toki meillä niitä merkkivaatteitakin löytyy). En myöskään jaksa yhtään kuunnella niitä äitejä, jotka leuhkii vaatehankinnoillaan, mut sitähän tää on nykyään monessa asiassa -pintaliitoa.
Reima ja Lassie on muuten kumpainenkin saman firman tuotteita. Lassie oli joskus se edullisemmin tuotettu, en tiä miten on nykyään, mutta eipähän noita reimojakaan enää suomessa tehdä.

Meillä pyritään ostamaan just noita merkkivaatteita, tai osaa niistä.
Nimenomaan niitä jotka valmistetaan euroopassa(moonkids, kameleont design, jny design, onnilainen, meandi, remu, kuoma, bisgaard)koska haluan pukea lapsilleni vaatteita joita ei ole tehneet lapset/orjatyöolosuhteissa aikuiset.

Vaatteet ovat myrkyttömiä ja turvallisia ja ihan kivan näköisiä. Meillä hankitaan aika vähän vaatteita, ei ole varaa moniin kymmeniin asukokonaisuuksiin.
Mulle tää on arvovalinta, ja pidän aika välinpitämättömänä ihmisiä jotka ei tällaisia asioita ollenkaan ajattele, mutta en siis tosiaan merkeillä kehuskele, eikä niiden tarvii vaatteesta näkyä. Jos osaisin ommella itse paremmin tekisin vaatteet itse.

Yhteistyössä