Toisen tavarat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olen jo siirtynyt elämässäni eteenpäin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Olen jo siirtynyt elämässäni eteenpäin

Vieras
Nyt on niin, että parisuhde ajautui kriisiin ja päädyimme lopettamaan suhteemme. Ilman riitoja, järkevästi, rakentavasti asioista keskustellen.

Suhteen toinen osapuoli ei ole ottanut puheeksi tavaroitaan, joita on kertynyt asunnolleni. Antaisin ne heti pois, kun hän vain ilmoittaisi ne hakevansa. Mielestäni minun ei kuulu tehdä muuttokuormaa hänen puolestaan tai lähteä niitä kuljettamaan, postittamaan tms..

Mielestäni ei kuulu minulle soitella hänen peräänsä niistä kamoista. Jos kyse olisi hammasharjasta tai muusta arvottomasta, niin enköhän niille uusiokäytön keksisi, mutta tavaroiden arvo on useita satoja euroja.. Lievästi olen tilanteeseen siis ärtynyt.

Alunperin koko ero oli hänen ajatuksensa, joten miksi hän ei hoida asiaa loppuun asti ja vie omaisuuttaan muualle?

Jospa sen verran vaivaudut, että ilmoitat päivämäärän milloin tavaroiden pitää olla pois kotoasi. Jos eivät lähde, teet niille mitä haluat. Mielestäni et ole eteen päin siirtynyt, jos tuollainen asia on näinkin vaikea.

Ja oma vikansa jos ei niitä hae kun oot ne ulos nostanut,,,kun itse lähti nosteleen,niin sen verran pitää olla järkeä että hakee kamansa pois,katsos niin kauan kuin sulla on yksikään hälle kuuluva tavara,niin hän katsoo oikeudekseen niitä noutaa kun hälle sopii ja tunkeutua sun elämään johon hällä ei enää ole mitään osaa...ota nyt kuitenkin siltä avaimet pois ja tee asia selväks ET OLE VASTUUSSA HÄNEN TAVAROISTA VAIKKA HEITÄT NE SAMAN TIEN PIHALLE! ITSE SEN PITÄÄ NE HAKEA JA HETI ! Vaikka heittäsit ne kamansa saman tien ulos ja naapurit keräis parhaat päältä,niin SE EI ENÄÄ OLE SINUN VASTUULLA,vaan tään paskapään joka sut jätti!.....Mietippä onko hän ehkä sun kanssa harrastanut sitä ittiä vaikka muutaman sadan jos ei tuhansien eurojen eestä,niin anna palaa ja heitä kamat mäkeen!!!! OOT LIIAN KILTTI!...näkehään ton että se on sua pettänyt ja nyt et tee asian eteen mitään vaan oottelet mitä tapahtuu,no valitettavasti sun piti tää kantapään kautta opetella....TSEMPPIÄ KUITENKIN ja hymyä huuleen,sinullekin sopivia miehiä löytyy..... :)

[viestiä moderoitu]

Mies ei välttämättä ole niin tavaran perään. Minunkin miehen tavaroita on edelleen exällänsä ja erosta on aikaa jo tovi ja toinenkin. Myös valjeni antoi/jätti paljon tavaraa ex-vaimollensa -tyyliin, "saahan niitä uusia kaupasta".

Alkuperäinen kirjoittaja Olen jo siirtynyt elämässäni eteenpäin:
Nyt on niin, että parisuhde ajautui kriisiin ja päädyimme lopettamaan suhteemme. Ilman riitoja, järkevästi, rakentavasti asioista keskustellen.

Suhteen toinen osapuoli ei ole ottanut puheeksi tavaroitaan, joita on kertynyt asunnolleni. Antaisin ne heti pois, kun hän vain ilmoittaisi ne hakevansa. Mielestäni minun ei kuulu tehdä muuttokuormaa hänen puolestaan tai lähteä niitä kuljettamaan, postittamaan tms..

Mielestäni ei kuulu minulle soitella hänen peräänsä niistä kamoista. Jos kyse olisi hammasharjasta tai muusta arvottomasta, niin enköhän niille uusiokäytön keksisi, mutta tavaroiden arvo on useita satoja euroja.. Lievästi olen tilanteeseen siis ärtynyt.

Alunperin koko ero oli hänen ajatuksensa, joten miksi hän ei hoida asiaa loppuun asti ja vie omaisuuttaan muualle?

Olette olleet yhdessä ja nyt eronneet.
Mikä hinku sinulla enää on laskeskella, mitä tehtäviä sinulle kuuluu ja ei.

Miksi et lähettäisi tavaroita tai veisi niitä miehelle, ihan vaikka se ei sinun tehtäviisi kuuluisikaan.
Välillä sitä ihminen tekee asioita, jotka voisi aivan hyvin jättää tekemättäkin.

Onko mies ollut sinulle niin paha, että et pääse yli katkeruudestasi ja pitää vielä tavaroidenkin kanssa osoittaa miehelle jotain "minun ei tarvitse toimittaa"

Jos tuo on sinulle luonteenomaista, laskeskella ihmissuhteissa mikä kenellekin kuuluu mikä ei, niin sittenhän ei kannata edes ihmetellä miksi erositte.

Kun erotan, on se viimeisten tavaroiden jakaminen yleensä aika paha paikka, tavallaan piste ja loppu. Anna vähän armoa. Ja aikaa. Pakkaa tavarat laatikoihin ja vie vaikka kellariin. Kyllä se hakee ne sittenkun on henkisesti valmis.

Olen aina ollut se kiltti joka on pakannut muuttokamat kasaan ja huolehtinut että ne päätyvät oikealle omistajalleen. Enää en vain jaksa. Aivan sama olenko liian tossu vai liian itsekäs - ei jaksa vain enää liikuttaa, siltikään en aijo nakata niitä rappukäytävää varastettavaksi - sen verran pitäisi kunkin meistä kunnioittaa muiden omaisuutta. Potuttaa vain tuollainen vätysmäisyys että jätetään tavaraa toisen nurkkiin ajelemaan vaikka aikaa olisi ollut ne hakea. Perimmäinen kysymys olikin MIKSI joku tekee niin!? Itse olen pyrkinyt hoitamaan OMAT tavarani vastaavassa tilanteessa heti pois TOISEn tiloista kun tilanne on sitä vaatinut.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiitos haukuista:
Olen aina ollut se kiltti joka on pakannut muuttokamat kasaan ja huolehtinut että ne päätyvät oikealle omistajalleen. Enää en vain jaksa. Aivan sama olenko liian tossu vai liian itsekäs - ei jaksa vain enää liikuttaa, siltikään en aijo nakata niitä rappukäytävää varastettavaksi - sen verran pitäisi kunkin meistä kunnioittaa muiden omaisuutta. Potuttaa vain tuollainen vätysmäisyys että jätetään tavaraa toisen nurkkiin ajelemaan vaikka aikaa olisi ollut ne hakea. Perimmäinen kysymys olikin MIKSI joku tekee niin!? Itse olen pyrkinyt hoitamaan OMAT tavarani vastaavassa tilanteessa heti pois TOISEn tiloista kun tilanne on sitä vaatinut.

Onko silla nyt niin paljon valia miksi mies noin tekee, miksi sina siita oikeastaan piittaisit lainkaan? Todennakoisesti on kysymys seka saamattomuudesta seka siita etta miehet eivat kiinny tavaroihin kuten me naiset ja heita ei pahemmin vaivaa vaikkeivat ikina hakisi niita takaisin. Saattaa olla jopa unohtanut sinulle mitaan tarkeaa jattaneensa. Ajattelee juuri niinkuin eras mainitsi etta saahan uusia kaupasta, ei viitsi sinne exalle menna mitaan vanhoja kamoja hakemaan.

Ehdotan etta ilmoitat miehelle asiallisesti etta jos jotain tarkeaa on jaanyt, hanella on aikaa hakea ne sen kuun siihen ja siihen paivaan mennessa, sen jalkeen kamat menevat hyvatekevaisyyteen tai kirpparille. Maarapaivan jalkeen voit sitten vaikka nakata kamat roskikseen tai jattaa kaytavalle kiinnostuneitten iloksi ja eteenpain jaettavaksi.

Jos et tee mitään, niin asia ärsyttää sinua. Jos joudut tekemään tässä asiassa jotain, sekin ärsyttää sinua. Eiköhän asia olisi nopeiten ratkaistu siten, että soitat exällesi ja kysyt häneltä, tuleeko hän kamojaan koskaan hakemaan vai ei. Sopikaa yhdessä joku päivämäärä, johon mennessä hänen täytyy tulla kamat hakemaan tai muussa tapauksessa sinä myyt ne kirppiksellä ja pidät ne rahat itse. Jos välinne ovat huonot, niin sitten vain tekstaria tai sähköpostia miehelle vastaavasta asiasta ilmoitusluontoiseen tyyliin.

Jos haluat hommasta nopeimmin eroon, niin pakkaat kamat ja kuskaat ne miehen oven taakse. Heität vain tekstaria sen jälkeen ukolle, että kamat ovat hänen ovensa takana.

Voithan pakata kamat laatikkoon ja laittaa kellariin. Päättynyt mikä päättynyt, kamojen kanssa sählääminen on turhaa ajanhukkaa. Laita kamat kellariin ja unohda tai pistä paketti postiin. Itse todennäköisesti laittaisin tekstiviestin ja kysyisin tuletko hakemaan tällä viikolla vai laitanko tavarat postitse. Ihan miten haluatkin toimia, ei noilla tavaroiden hakemisella tai toimittamisella, ole oikeastaan mitään merkitystä.

Ite oon kyllä sen verran saita, että käyttelisin niitä exän kamoja kunnes se tajuais ite tulla ne tavarat hakemaan. Jos ei tajuais, niin mun lompakkoon ei ainakaan sitte matti ilmaantus.

Minä uskoisin että mies vaan on niin välinpitämätön että ei mieti edes että tavaroiden pidosta on jokin haitta. Laita laatikkoon tai käytä kuin ominas. Tavaran omistamisen säilytyksen pito loppuu kun ilm. kirjallisesti että viet ne muualle jos ei hae.
Minun mies aikoinaan ei palannut edellisen luota hakemaan enää mitään ,edes paitaansa. Jotain outoa minusta heidän erossaan oli , mutta en viitsinyt kysellä ja painostaa.

Jotkut eivät tykkää otta mukaan mitään, mikä muistuttaa menneestä. Jätin minäkin mööpelit miehelle, mukaan vain henkilökohtaiset ja mukulain käytössä olleet tavarat. Jopa astiatkin hankin uudet. Aloin uuden elämän, eikä vanha tuntunut sopivan siihen.

Puolisollani oli exänsä kanssa samanlainen tilanne. Hän ilmoitti muuttavansa, ja sanoi, ettei todellakaan aio muuttaa exänsä tavaroita mukanaan. Ilmoitti exälle takarajan milloin tavaroiden pitää olla asunnosta pois, muuten joutavat roskiin. Eikös exä sitten saanutkin peräkärryn hommattua ja tuli noutamaan romppeensa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Olen jo siirtynyt elämässäni eteenpäin:
Mielestäni ei kuulu minulle soitella hänen peräänsä niistä kamoista.

Eipä tietenkään. Pidä kamat hyvänäsi. Ehkä se on kusettanut sua jotenki niiden kamojen arvosta ja jätti ne korvaukseksi. Mist sen tietää.

Sit toinen, jos ne kamat sua häiritsee niin olet edelleen riippuvainen siitä tyypistä etkä edes oikeasti haluakkaan kamojen katoavan, koska silloin menetät otteesi siihen tyyppiin. Nii että älä valittele typeristä. Teet vaan itsestäs typerän .. tai siis paljastat olevasi typerä.

Mut jos ne IHAN oikeasti sua häiritsee, niin vuokraa kunnan kaatsilta peräkärry ja roudaa kamat kaatopaikalle. Ei kovin kallista, mutta elämässä kaikki maksaa jotain. Asiallista ja AIKUISMAISTA toki on ensin ilmoittaa kamojen omistajalle, että on esim. viikko aikaa hakea ne taikka ne lähtee kaatsille.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiitos haukuista:

Joo sinä teet niin ja sinä teet näin.

Ymmärrätkö: joku toinen tekee eri tavalla.

Jos sulle kertoisi erilaisia hypoteettisia syitä miksi joku jättää kamojaan jälkeen, et kuuntelisi sekuntiakaan. Siis aivoillasi. Olet niin itsekeskeinen ihminen ettei mikään muu kuin sinä itse ole oikein tässä maailmassa.

Onneksi se tyyppi pääsi sinusta.

Yhteistyössä